Marantz SR7013 | HDR10+ HTPC met o.a. TRUE-HD 7.1 / DTS-HD MA 7.1 audio

Started by LookItUp, March 12, 2024, 01:01:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LookItUp

Hi,

ik ben aan het uitzoeken wat ik het beste kan gebruiken om HDR10+ signaal door te zetten, met de beste geluidskwaliteit (TRUE-HD 7.1 / DTS-HD MA 7.1 als ik alles online zo lees)
Als Media-Speler gebruik ik Plex.

Nu ben ik al op onderzoek uitgegaan, en was zelf fan van de apple tv. Deze ondersteunt alleen lang niet alle audio formaten.

Over de Nvidia Shield Pro lees ik ook wisselende berichten. De hardware is natuurlijk gedateerd, maar deze schijnt wel qua geluid veel te kunnen.

Betreffende de Raspberry Pi5, zijn hier ervaringen mee? Ik lees over dit apparaat ook niet veel terug.

Ik lees alleen nog niet erg veel over een Intel NUC, of een Beelink mini-pc met Intel UHD kaart.
Zijn er hier mensen die hier ervaringen mee hebben?
Sowieso ben ik daar ook benieuwd naar hoe ik eventueel met CEC deze met de afstandbediening van mijn Samsung TV (QE65QN800ATXXH) kan bedienen.

Ik weet dat de Marantz SR7013 geen 8K onderstuent, en deze wil ik in de toekomst wel gaan vervangen voor een 8K supported model.

Op dit moment ben ik aan het testen met mijn laptop, en dat gaat redelijk goed.
Een HTPC samenstellen behoort ook tot de opties.
Nu wilde ik niet het wiel opnieuw gaan uitvinden, en was ik benieuwd of jullie hier al een mooie setup voor bedacht hadden, of dat 1 van de bovenstaande opties veel minder hoofdpijn bezorgt?

Alvast dank!
Marantz SR7013 | Artsound SQ2040 / RE2080 inbouwspeakers | Samsung QE65QN800ATXXH 8K TV

Rielplayer

Ik gebruik een homatics box 4k R Plus met Android tv 12 Beta en volgens mij speelt deze nu alles via Kodi erop geïnstalleerd.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

LookItUp

Ziet er inderdaad goed uit.
Wordt TrueHD ook ondersteund in Kodi/Plex? Of gaat dat enkel in de Dune-app?
Marantz SR7013 | Artsound SQ2040 / RE2080 inbouwspeakers | Samsung QE65QN800ATXXH 8K TV

Rielplayer

Quote from: LookItUp on March 12, 2024, 16:56:34Ziet er inderdaad goed uit.
Wordt TrueHD ook ondersteund in Kodi/Plex? Of gaat dat enkel in de Dune-app?

Wordt ondersteund inderdaad. Voor de Android tv 12 beta heb je wel de homatics box nodig en niet de dune box. In de beta is er ook ondersteuning voor dts hd ma en dts:x in kodi. Ander skun je de box flashen en coreelec draaien. hiermee heb je ook ondersteuning voor alle geluidsformaten.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

hifiman

Een Apple TV voor streaming, een Dune Vision voor files van je NAS afspelen.