DIY Low jitter CD clock...

Started by SiR-ROUND, August 26, 2002, 20:32:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SiR-ROUND



Scroll naar beneden op de paginalink voor diverse verdere links over het projektje...


crazyman

Of deze, welke ook zeer goed werkt in, beter op, een cd speler   ;D ;



Mzzl, Crazy
Spank  your own monkey all you want, but leave your hands off of mine !
(Beavis & Butthead)
Mijn DVD Shit

J.A.F._Doorhof

Jongens toch  ;D.

Het is een bewezen tweak die hier wordt aangehaald door Sir-Round, en valt dus niet in het rijk der fabelen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

Niet jongens Frank, maar Crazy...

;D

MrPink

#4
Als Frank "jongens" zegt, dan ben ik er meestal ook bij betrokken, maar nu niet...nou ja okee dan: is een CD Clock niet meer iets als dit:



;D

Groetjes,
Oscar

SiR-ROUND

Zucht...

Een consumenten modelletje gebruikt een goedkopere Xo voor de CD masterfrequentie, om geld te besparen, maar deze modellen zijn de types die voor ontwikkelingsdoeleinden gebruikt worden...

Ik heb het nog niet mogen horen, maar volgens deze site kan je het in ieder geval goedkoper proberen dan via de kant en klare modelletjes a 150 Euro...

MrPink

In een slechte bui, SiR? Goed dan, hier een fotootje van de XO:



Groetjes,
Oscar

SiR-ROUND

Slechte bui? Moi?

HAHAHAHAHAHAHAHA...

Zo'n clockmodule heeft natuurlijk ook een schone voeding nodig:



Ikzelf zou voor een ringkerntje gaan en een alu behuizing die aan massa ligt, zodat de Xo geen zender wordt...


Spacebass

#8

SiR-ROUND

Helaas werkt de fabrikantenlink bij TNT niet meer...

Maar die andere:

Meten = weten en jitter is te meten...  ;D

Maar niet iedereen weet waar je naar moet luisteren en of je het wel hoort...

Jouw Arcam zal wel redelijk goed uit een meting komen, nietwaar?  ;)

Spacebass

QuoteJouw Arcam zal wel redelijk goed uit een meting komen, nietwaar?  
Geen flauw idee  ;D maar volgens een aantal mensen die ik er over gesproken heb doet hij het heel best... heb helaas die test gemist die in Stereoplay stond gemist...heb ik natuurlijk weer, mistte ook al die van de Omega's in 1999/2000??  misschien wel beter zo  ;D ,
Ik heb ze nou al in huis  ;)

Moet er heel eerlijk bij zeggen dat ik jitter "bewust" nog nooit heb waargenomen...
Dus ik weet niet eens waar op ik zou moeten letten....

Bedoelde je dat die TNT link die ik geplaatst heb niet meer werkt?

SiR-ROUND

De Scandinavische fabrikant van de Lclock bestaat kennelijk niet meer...

Ik weet ook niet of ik jitter wel eens gehoord heb, maar als het een beetje lijkt op het verschil tussen een orginele en computerkopie van een CD dan weet ik wel dat het origineel een stuk fijner klinkt in het hoog...

Dat is me ooit opgevallen met een A/B tussen Alanis echt en kopie...

Ze slsit behoorlijk, maar op de kopie klonk dat heel rauw en onplesant om naar te luisteren...

Misschien jitter ook?


J.A.F._Doorhof

Jitter is inderdaad goed te horen in het hoog, maar ook op alle andere vlakken, diepte en focus zijn daarvan de beste voorbeelden.

Als ik bv de Dragon tussen mijn set uithaalde dan ging vooral de focus van mijn geluid er op achteruit.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Het is dus belangrijk om een vergelijjking te kunnen doen met een andere "speler"  en de zelfde geluidsdrager om het waar te kunnen nemen?

Zal het eens testen thuis. Yamaha VS Arcam ;D

Ik ben benieuwd!

Bij CD copy heb ik mij eens laten vertellen dat het belangrijk zou zijn een kopieer snelheid van x1 te gebruiken, anders dan bij data copy...maar missichien is dit wel een broodje aap...

J.A.F._Doorhof

Voor audio zou ik inderdaad niet hoger gaan 2x, en het liefst 1x.

Probleem is alleen dat sommige spelers niet lager willen dan 4x.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Vigier

Heej,

ff 2 puntjes:
- de paarse condensator naast het kristal in de posting van MrPink: is dat toevallig een OsCon 100µF/20V ???
- Ik heb nog een kristal met spoeltje liggen van Guido Tent... is er iemand die daar wat aan heeft? Ik heb het een half jaar geleden of zo aangeschaft, maar geen tijd om er wat mee te doen.

Grtz, Joris

SiR-ROUND

De Xo zoals al eerder vermeld??