Hoofdtelefoon probleempje

Started by jeroen_B, June 27, 2002, 23:18:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jeroen_B

Ben van plan om een hoofdtelefoon aan te schaffen om s, avonds laat toch nog even lekker muziek te luisteren.
Een sennheiser hd 590 of 600 lijkt mij wel wat.
Het probleem is dat die dingen met 3 meter draad worden geleverd. Of ik moet op de grond voor mijn lekkere bank gaan liggen luisteren of er moet een langere draad aan.
Het laatste lijkt mij een beter idee. Kan ik eer verlengstuk gebruiken of is dat geen goed idee voor het geluid.

Welke andere hoofdtelefoons zijn vergelijkbaar met deze 2 types. Iemand een idee?

grtz jeroen

J.A.F._Doorhof

Ik weet weinig van hoofdtelefoons, maar een verlengstuk lijkt me geen probleem.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dick

Waarom geen hoofdtelefoon zonder draadje? Ik heb zelf nog nooit goed geluisterd, maar ik hoor van diverse mensen dat de betere merken best heel redelijk klinken..Alleen zijn ze wel ietsje duurder..


Groet !

jeroen_B

Ik heb hier al een senheisser draadloos liggen.
Op zich wel een mooi geluid alleen je blijft altijd ruis houden.


jeroen

J.A.F._Doorhof

Ruis hoeft dacht ik niet meer, de nieuwere modellen hebben daar geloof ik een bepaalde techniek van, maar daar zou ik dieper in moeten duiken.

MVrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jeroen_B

Een lichte ruis behoud je toch, vooral als je wat harder draait. De sennheiser r65 die ik heb comprimeert bovendien het geluid als je wat luid luistert.
Ik houd de r65 er wel bij voor in de hangmat buiten en voor onder de zonnebank. ;D
Niets weerhoud mij om muziek te luisteren als ik dat wil!


jeroen

HJ

grado en beyer hebben ook goede hoofdtelefoons voor leuke prijzen.
je kunt gewoon van die verlengkabels kopen.

SiR-ROUND

Een verlengkabel lijkt me altijd beter dan een draadloze koptelefoon(Wat een stom woord eigenlijk)...

Je moet niet bij voorbaat bang zijn dat je elke kleine verandering in je setup hoort, dan wordt je gek namelijk...

dick

Als je een lang draadje gebruikt, gaat uiteindelijk de kwaliteit ook terug, dus dan moet je kiezen tussen een ruis (dat bij de nieuwe modellen misschien een stuk meevalt) of kwaliteit verlies van een langere draad. Zelf lijkt me de vrijheid van draadloos wel prettig... Maar ik geef toe, als je geen gekke lengtes gebruikt, zal het terug lopen van kwaliteit ook reuze meevallen.. Om niet gewoon te zeggen dat je het misschien niet eens merkt..

SiR-ROUND

Hehehe...

Draadverlies is altijd te verkiezen boven moduleren en demoduleren...

Een kwestie van versterking tov omzetting...

J.A.F._Doorhof

Draad of draadloos.

Tja wat wil je.
Persoonlijk zou ik ook voor draadloos gaan.
Je bent dan helemaal vrij in waar je gaat zitten/liggen etc. Die extra vrijheid lijkt me onbetaalbaar.
En ik heb in het verleden altijd ruzie gehad met de draden van een hoofdtelefoon (inderdaad vreemde naam als je er goed naar kijkt  ;D).

Wil je ECHT optimale kwaliteit dan is een vaste verbinding waarschijnlijk het beste, wil je gewoon lekker luisteren dan draadloos.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RuudG

Betekent draadloos ook niet meteen een zwaardere koptelefoon, doordat er een ontvanger in moet zitten? Lijkt me voor het draagcomfort toch minder.

Groeten,

Ruud

jeroen_B

hoi ruud,
De draadloze r65 van sennheiser die ik heb is heel licth.
Deze maakt ook gebruik van speciale kleine accu,s die echt niets wegen.
De hd 590 en 600 die met draad zijn zijn zelfs zwaarder.


jeroen

jeroen_B

Iemand nog een goedkoop adresje waar ik een hoofdtelefoon verstereker kan kopen?


jeroen

garmtz

Even wat dingetjes: de HD590 en HD600 behoren tot de mooiste dynamische hoofdtelefoons. Grado is ook mooi: wat dynamischer en een beetje "rough around the edges", maar wel heel "lekker". Ikzelf gebruik een Stax elektrostaat: echt het summum.

Goede hoofdtelefoonversterkers worden o.a. gemaakt door Musical Fidelity, Creek en QED.

Draadloze hoofdtelefoons worden steeds beter, maar met draad klinkt het toch nog steeds beter. Echter, probeer absoluut de HEARO reeks eens uit van AKG (modellen 777, 888 en 999). De laatste kan ook Dolby Digital decoderen en een surround effect weergeven. Schijnt behoorlijk overtuigend te zijn.

Ik heb overigens net een Sennheiser Lucas (surround hoofdtelefoonversterker) met HD600 hoofdtelefoon verkocht in bijna nieuwstaat... Sorrie...

jeroen_B

Hoi garmt,
Ik kan de creek versterkers wel in duitsland krijgen voor vanaf 220 €.
Een adres voor de xcan kan ik echter nog niet vinden.
Qed ben ik helemaal nog niet tegengekomen.
Welke van de 3 is volgens jou het meest geschikt om een hd 600 mee aan te sturen?


grtz jeroen

MaxxMark

Ikzelf heb een hd570 en ben daar zwaar tevreden mee. Toendertijd (december 2000) vond ik het geen extra 100 gulden waard om de 580 te nemen waarvan het freq bereik wat hoger lag, en het (wel hoorbare) verschil in geluid trok mij toch ook net niet over de streep.

Als ik jou was zou ik gewoon gaan voor een met een draadje! Zelf zat ik ook te twijfelen tussen draadloos en normaal. Draadjes die er bij zitten zijn lekker lang ( 2m ofzo? ). Enig nadeel wat ik met deze koptelefoons heb is dat het verdomt makkelijk gaat om de draad uit de koptelefoon zelf te trekken (per ongeluk) dat is namelijk gewoon een mini-jack-plug (is dat de normale naam?) als je perongeluk een ruk aan dat ding geeft ligt ie er dus uit en issut geluid weg. De oudere modellen hadden dit niet, deze hadden zon klemmetje die et vast hield.

Waar ik dan persoonlijk nog wel es last van heb ( van anderen die em ook hebben hoor ik dat minder/niet ) is dat ie af en toe net een beetje los zit en dan naar mono achtig gaat, dan moet je weer aandrukken :(

Mijn conclusie is dat et wereld dingetjes zijn die sennheisers!
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Marco

#17
Jeroen,

Hier kun je een dealer voor de Xcan bij jou in de buurt vinden.

Arcam avr-200, Tannoy Saturn S8 en Revolution Signature DC4, Rel Strata V, Nordost, Panasonic TX-P55ST50, Dune Smart B1, Sonos, Arcam rDac

garmtz

Ik vind de X-CANS v.2 het mooist met de HD600. De oorspronkelijke X-CANS is zeer mooi met een Grado.

jeroen_B

Iedereen weer bedankt voor de info.
Ga de komende tijd eens wat beluisteren en wat rondkijken naar prijzen.Ik laat wel horen wat ik gekocht heb.


grtz jeroen

jeroen_B

Ik heb net vandaag een sennheiser Hd 600 in een mooie case binnengekregen.
Ziet er heel mooi uit en een heerlijk stevige laagweergave. Ga dit weekend even een x can halen om die er op uit te proberen.

Zit ik alleen nog met het probleem dat ik een glazen hoofd wil hebben om de headphone op te zetten.
Bij de blokker-marskramer-FRS en RAF kunnen ze me er niet aan helpen. Iemand nog een adresje voor me ?


jeroen

Roland

#21
Glazen hoofden  ;D:
http://www.marktplaats.nl/printbody.php3?g=verzamel&u=beelden&gz=alle&uz=alle&ID=3462&tr=glazen~hoofd&tk=alle&pr=alle&bo=e&wp=
http://www.marktplaats.nl/printbody.php3?g=audio&u=hoofdtelefoons&gz=alle&uz=alle&ID=616&tr=glazen~hoofd&tk=alle&pr=alle&bo=e&wp=
http://www.marktplaats.nl/printbody.php3?g=diversen&u=diversen&gz=alle&uz=alle&ID=41202&tr=glazen~hoofd&tk=alle&pr=alle&bo=e&wp=
http://www.marktplaats.nl/printbody.php3?g=muziek&u=diversen&gz=alle&uz=alle&ID=4046&tr=glazen~hoofd&tk=alle&pr=alle&bo=e&wp=

Eerste twee advertenties zijn trouwens van dezelfde persoon, alleen is op de ene advertentie geboden en de andere niet  ::)

Ik heb mijn HD580 altijd op me bureau liggen. Gaat prima vind ik.
Ik heb trouwens ook naar de Creek OBH-11 geluisterd, maar die vond ik geen 170 euro (of 190 met voedingsupgrade) waard.
Die Musical Fidelity X-CANS V2 heb ik nog niet gehoord, maar wel gezien voor 295 euro.

jeroen_B

Hoi roland,
Bedankt voor de tip van de glazen hoofden.
Ik heb wat gemaild en hoop er eentje te kunnen hebben binnenkort.
Ik heb laatst de x cans een kwartiertje gehoord in een audiozaak op een hd-600.
De x can heeft heel veel vermogen. Je kan heel hard draaien met dit ding.
Ik wil de x can nog eens een keertje thuis proberen voor een weekje om eens rustig te kunnen luisteren.

De x-can heeft trouwens een vaste prijs. Ook in duitsland kost ie 300 € helaas.


Grtz jeroen

Roland

Hard draaien :)Tja, ik hoef niet echt hard te draaien vind ik. Misschien vat ik het woord 'hard' anders op  :D
De prijs is een beetje jammer ja, en ik heb het nou niet echt breed als student zijnde, dus het houdt voorlopig even op of iemand moet nog een goedkope hoofdtelefoonversterker in de aanbieding hebben  8)

Succes met je x-scan als je hem koopt (en het glazen hoofd  ;))