Streamen voor beginners.

Started by KayaRahnee, February 15, 2012, 20:54:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

KayaRahnee

Quote from: sschot on March 16, 2022, 20:49:48
... Of een laptop, dan zit alles in 1 ...

Dit zorgt weer voor verwarring ... het is toch de bedoeling dat zo'n fanless mini PC de laptop vervangt ... of begrijp ik het weer niet?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Xander32

Bediening middels een app op een device.

Quote from: KayaRahnee on March 16, 2022, 19:59:36
En hoe gebeurt de bediening van zo'n fanless mini PC?
(via smartphone of tablet?)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

sschot

Quote from: KayaRahnee on March 16, 2022, 23:09:02
Dit zorgt weer voor verwarring ... het is toch de bedoeling dat zo'n fanless mini PC de laptop vervangt ... of begrijp ik het weer niet?

Ik weet het verder niet, het moet simpel. Ik denk dat dedicated apparatuur simpel kan zijn, en daar zou ik persoonlijk voor gaan.

Iemand met andere ervaring kan je beter over die route adviseren, dat is niet mijn cup of tea
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

KayaRahnee

Omdat er op mijn DAC geen bluetooth zit zal ik gebruik kunnen maken van een bluetooth adapter werd mij verteld, ... iemand ervaring met zo'n adapters?

Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Darthvader

#704
Waarom hou je het niet gewoon bij de cd speler? Ik stream maar ga waarschijnlijk terug naar de cd. Geeft bij mij meer beleving en rust. cd erin, afstandsbediening en spelen maar. Geen gedoe met bediening via tablet wat je altijd eerst uit de slaapstand moet halen. En mogelijk klinkt het via de speler ook nog beter.

KayaRahnee

Quote from: Darthvader on March 22, 2022, 11:43:52
Waarom hou je het niet gewoon bij de cd speler? Ik stream maar ga waarschijnlijk terug naar de cd. Geeft bij mij meer beleving en rust. cd erin, afstandsbediening en spelen maar. Geen gedoe met bediening via tablet wat je altijd eerst uit de slaapstand moet halen. En mogelijk klinkt het via de speler ook nog beter.

Ik zou ook voor een platenspeler kunnen gaan ...  ::)
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

cfgr@home

Ik gebruik een "oudere" B2 Raspberry Pi met daarop de app 'RUNE-AUDIO' en aangesloten op het huis-LAN via ethernet. De audio uit (analoog op de 3.5mm - of afgesplitst vanaf de HDMI-uit - beter geluid!) aangesloten op de AUX-in van de versterker. Helemaal bestuurbaar via smartfoon en/of tablet (via de huis WIFI) of de pc/laptop (via WIFI of ethernet). Werkt feilloos. :-) Lees er alles over via deze link: https://www.runeaudio.com  :pompom:
Lots & lots of AV stuff all over the house but mostly cramped into my mancave... :-)

cfgr@home

Een ander alternatief dat ik veel gebruik: RARMA-radio op LAPTOP/PC. Kan je van overal ter wereld streaming audio beluisteren met het bijkomende voordeel (  :tounge: ) dat je ook alles kan opnemen. (voor 'later') Meer info hier:  https://www-raimersoft-com.translate.goog/rarmaradio.html?_x_tr_sch=http&_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=nl&_x_tr_hl=en  :pompom:
Lots & lots of AV stuff all over the house but mostly cramped into my mancave... :-)

KayaRahnee

#708
Quote from: KayaRahnee on March 15, 2022, 19:03:59Omdat ik (digibeet die ik ben) het gedoe met NAS en Squeezebox Touch grondig beu ben en er toch geen vooruitzicht is op beterschap om deze stabiel werkende te krijgen wil ik graag over naar gebruik laptop voor streaming.
Zijn er hier mensen die de PC gebruiken als audio streamer? Welke zijn de ervaringen ... positieve en negatieve punten?

Voor de mensen die pas beginnen met (audio) streaming en de mensen die niet vertrouwd zijn digi toestanden ... streamen voor beginners dus ...
Na de vervelende perikelen met vooral NAS / LMS maar ook Squeezebox Touch wou ik over naar wat anders ... iets wat vooral niet veeleisend was m.b.t. instellen en gebruik.
Na eerst veel info te hebben vergaard kwam ik uit op een Bluesound, een Vault 2i ... en ja hoor, dit is een apparaat dat de meeste van mijn wensen waarmaakt.
Gebruiksvriendelijk en vrij eenvoudige / makkelijke bediening via de Bluos app.
De app werkt goed op zowel android als Ios apparaten.
Voor de mensen die dus weinig notie hebben van gebruik audiostream systemen koop een kant en klaar toestel, zelf moeten zoeken om alles werkende te krijgen en te houden leverde mij meer ergernis dan plezier.
De Bluesound was op 5 minuten klaar voor gebruik, heeft een erg hoog plug & play gehalte.
De Vault heeft me ook veel rust gebracht.
Dat was bij de NAS / SBT niet zo, ik verwachte steeds weer andere problemen waardoor ik steeds op hulp was aangewezen.
Nu is het genieten bij het streamen, een verademing dus.
(En nog even vermelden dat er een update word aangekondigd door Bluesound:
https://www.ecoustics.com/news/bluos-mobile-app-4/

Zelf nog geen cd geript ... maar de Vault is tevens ook een ripper, ook daar dus geen gedoe meer voor instellingen ripprogramma juist te krijgen ... cd tje in de Vault, taggen van de geripte cd doet hij ook (heel uitzonderlijk moet men hier wel al eens handmatig bijsturen).
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Vandaag eerste stapjes gezet naar TV streaming.
Mijn oude chromecast zit al geruime tijd werkloos ingeprikt aan de TV, tijd voor actie.
Starten met apps te downloaden en te installeren op mijn oude iPad 2de generatie.
Dit wou niet lukken, steeds melding "VRT MAX is niet compatibel met deze iPad".
Dan maar mijn kleine NOKIA telefoon ter hand genomen, daar lukte apps installeren wel.
Mijn eerste bevindingen m.b.t. schermweergave ... over het algemeen erg drukke structuur ... men krijgt zoveel informatie te zien, daar moet ik zeker gaan selecteren wat nuttig voor me kan zijn.
Het kleine scherm van de NOKIA helpt daar natuurlijk ook niet bij.
Het beeld bevalt wel, ben daar ook niet veeleisend in, kijk nooit films / soaps / series enz ...
Ben nog zoekende naar een gratis app voor sport, veldrijden / Belgisch voetbal / CHAMPIONS/EUROPA LEAGUE.

Momenteel kijk ik live TV via VRT MAX, na 10 minuten viel het beeld weg en kreeg ik melding "selecteer een programma" ... op die manier is het natuurlijk niet vlot kijken ... misschien was dit toeval, de tijd zal het me leren.
Misschien zijn er hier mensen met ervaring in deze ... ik lees het graag.
Ik ben benieuwd hoe het me verder al dan niet gaat bevallen, dan kan de kabeldistibutie opgezegd worden.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Henkjan_O

je kan ook overwegen om een nieuwere chroomkast te kopen, daar kunnen de apps in de chroomkast en bedien je t meeste met een afstandsbediening
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

KayaRahnee

#711
Quote from: Henkjan_O on February  3, 2023, 14:54:37je kan ook overwegen om een nieuwere chroomkast te kopen, daar kunnen de apps in de chroomkast en bedien je t meeste met een afstandsbediening

Inderdaad, zo'n systeem lijkt me interessanter dan dat van de verouderde chromecast die ik nu gebruik als test.
Ik lees goede reviews over de Nokia streaming box 8000.
https://www.nokia.com/phones/nl_be/nokia-streaming-box-8000/specs
Misschien zijn er hier mensen die zo'n Nokia streamer gebruiken en wilen hun ervaring hier delen.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Henkjan_O

Quote from: KayaRahnee on February  3, 2023, 18:07:56Inderdaad, zo'n systeem lijkt me interessanter dan dat van de verouderde chromecast die ik nu gebruik als test.
Ik lees goede reviews over de Nokia streaming box 8000.
https://www.nokia.com/phones/nl_be/nokia-streaming-box-8000/specs
Misschien zijn er hier mensen die zo'n Nokia streamer gebruiken en wilen hun ervaring hier delen.
ziet er goed uit, kan net wat meer, o.a. ook opnemen
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)