Accuphase gebruikers & liefhebbers topic

Started by Xander32, November 5, 2022, 08:54:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Struis

Ik blijf dat bijzonder vinden. Ik gebruik dan mijn dCS Delius DAC als uitgangsbasis, maar het verschil tussen mijn Philips CD960 als loopwerk en de Marantz CD11LE als loopwerk was toch overtuigend. Al vind ik de Marantz ook ongeveer even goed klinken als de Naim NDX1.
Nou was de Marantz ruim 4000 euro toen en de NDX1 5000.
Al is de NDX2 weer een stap beter.

Maar de cheap ass loopwerken (ik heb van alles :) komen hier niet in de buurt.

Tenminste, in mijn oren en set. En die van een vriend van me.

Ik geloof dat wij wel wat afwijken van de norm.....

Quote from: Xander32 on March 24, 2024, 16:09:43Vorig jaar mijn cheap ass, maar degelijke cd loopwerk (€650,-) eens vergeleken met mijn streamer (€5500,-), beiden over dezelfde dac (de DAC-50), beiden aangesloten met een AQ Coffee (respectievelijk coax en usb), echt verbluffend (wellicht zelfs beschamend 🫣) hoe dicht dat bij elkaar ligt betreffende de geluidskwaliteit  ::)


Quote from: DofN on March 24, 2024, 17:31:27En als je heel eerlijk bent.. Zou je horen welke de betere is als je niet zou weten welke speelt?


Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.

Jumping Jack

Quote from: Xander32 on March 24, 2024, 16:09:43Vorig jaar mijn cheap ass, maar degelijke cd loopwerk (€650,-) eens vergeleken met mijn streamer (€5500,-), beiden over dezelfde dac (de DAC-50), beiden aangesloten met een AQ Coffee (respectievelijk coax en usb), echt verbluffend (wellicht zelfs beschamend 🫣) hoe dicht dat bij elkaar ligt betreffende de geluidskwaliteit  ::)


Ook even in perspectief zetten dat 650 euro voor een loopwerk (dat dus niet eens een "volledige" cd-speler is) al krankzinnig is. Hell, meeste mensen weten zelfs niet eens wat een loopwerk is  ;D .
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Struis

Tsja. De mijne zijn wel volledige CD spelers. Maar gek genoeg kunnen de DACs van die spelers, hoe goed ze toen ook waren, niet echt enorm concurreren met wat er nu te krijgen is ;) En tsja, als je speakers 10.000 euro zijn, is 650 euro voor een loopwerk toch eerder goedkoop? :) Alles in verhouding denk ik..

Quote from: Jumping Jack on March 26, 2024, 17:20:28Ook even in perspectief zetten dat 650 euro voor een loopwerk (dat dus niet eens een "volledige" cd-speler is) al krankzinnig is. Hell, meeste mensen weten zelfs niet eens wat een loopwerk is  ;D .
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.

Xander32

Ik begrijp niet goed wat jouw ervaringen met verschillende cdp's in jouw set, van doen heeft met mijn vergelijking van een cd loopwerk met een streamer?  :nowink:

Quote from: Struis on March 26, 2024, 17:12:08Ik blijf dat bijzonder vinden. Ik gebruik dan mijn dCS Delius DAC als uitgangsbasis, maar het verschil tussen mijn Philips CD960 als loopwerk en de Marantz CD11LE als loopwerk was toch overtuigend. Al vind ik de Marantz ook ongeveer even goed klinken als de Naim NDX1.
Nou was de Marantz ruim 4000 euro toen en de NDX1 5000.
Al is de NDX2 weer een stap beter.

Maar de cheap ass loopwerken (ik heb van alles :) komen hier niet in de buurt.

Tenminste, in mijn oren en set. En die van een vriend van me.

Ik geloof dat wij wel wat afwijken van de norm.....

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

addesmo

Quote from: Struis on March 26, 2024, 19:46:39Tsja. De mijne zijn wel volledige CD spelers. Maar gek genoeg kunnen de DACs van die spelers, hoe goed ze toen ook waren, niet echt enorm concurreren met wat er nu te krijgen is ;) En tsja, als je speakers 10.000 euro zijn, is 650 euro voor een loopwerk toch eerder goedkoop? :) Alles in verhouding denk ik..

Nou, de dac van mijn Meridian cd speler van 20 jaar oud, is niet de mindere van de Lyngdorf die ik had of Mcintosh die ik nu heb!
Wel anders van klank signature. Zeg maar meer vol/warm, maar laat ook alles horen.

twani

Quote from: Jumping Jack on March 26, 2024, 17:20:28Ook even in perspectief zetten dat 650 euro voor een loopwerk (dat dus niet eens een "volledige" cd-speler is) al krankzinnig is. Hell, meeste mensen weten zelfs niet eens wat een loopwerk is  ;D .

Zo is het.

Voor de meeste mensen houdt het op bij lopen naar het werk.

Struis

Oh sorry, ik deed verschillende CD spelers als loopwerken en verschillende streamers, maar dat was ik vergeten er ook bij te zetten :) alles door de dCS, maar als loopwerken een aantal CD spelers en een drietal streamers als loopwerk..

Quote from: Xander32 on March 26, 2024, 20:02:08Ik begrijp niet goed wat jouw ervaringen met verschillende cdp's in jouw set, van doen heeft met mijn vergelijking van een cd loopwerk met een streamer?  :nowink:

Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.

Moxxey

Quote from: Moxxey on March 26, 2024, 15:19:50Ik ben op zoek naar een Dac50 iemand die hem verkoopt?

Welke externe Dac adviseren jullie bij een Accuphase E-280

Heb besloten toch voor een externe dac te gaan.
De exogal comet dac gaat hem waarschijnlijk worden, iemand ervaring met deze dac?

Xander32

Hoe ben je op de Exogal uit gekomen?

Zelf heb ik er nog nooit van gehoord, maar dat zegt weer weinig omdat er enorm veel voor mij onbekende (voornamelijk Chinese) dacs te koop zijn.

Een ander kan jou ook lastig adviseren denk ik wanneer het een dac betreft. Deze gaat een schakel in jouw keten/ set worden, waaruit bestaat de rest van die keten? Hoe zal een x-dac daarin gaan presteren? En het voornaamste, wat vind je zelf mooi, waar gaat jouw voorkeur naar uit?

Probeer er een paar te vergelijken in eigen set, probeer er een paar op proef te krijgen.

Quote from: Moxxey on March 27, 2024, 23:04:28Heb besloten toch voor een externe dac te gaan.
De exogal comet dac gaat hem waarschijnlijk worden, iemand ervaring met deze dac?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

FS249

Vanwaar het besluit om toch een externe dac te willen?
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Xander32

https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/overige-audio-tv-en-foto/m2096633950-accuphase-dac-50-insteekkaart

Op mp staat nog een insteekkaart, DAC-50.

Een prima dac, transparant met een mooie tonaliteit, je spaart t.o.v. een externe dac iig een of meerdere kabels uit en hebt een kastje minder.

Is er beter? Ja, dat is er altijd, maar dan ben je snel het drievoudige bedrag van deze DAC-50 via mp kwijt. Keuzes.


Quote from: Moxxey on March 26, 2024, 15:19:50Ik ben op zoek naar een Dac50 iemand die hem verkoopt?

Welke externe Dac adviseren jullie bij een Accuphase E-280
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Moxxey

Quote from: FS249 on Yesterday at 08:58:49Vanwaar het besluit om toch een externe dac te willen?

Dac modules niet leverbaar bij accuphase

Struis

Tsja, tweedehands is zoveel leuks verkrijgbaar. Omdat DAC ontwikkeling zo snel gaat, gaan ze sneller in prijs omlaag. Dus een dCS Delius of Elgar of een Mark Levinson 360 of een Wadia of Meitner kan je gewoon krijgen voor 1500-2500 euro vaak. Echt killer voor de prijzen, aangezien ze vele malen duurder waren ooit. misschien iets om te overwegen?

De insteek DACs in de Accuphases inderdaad ook. Vaak echt geweldig spul!

En uiteindelijk gaat het inderdaad natuurlijk om smaak en of het bij je past :) Het mooie met al die keuze (en lastige natuurlijk)..
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.

Rob46

[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT