Andere tweeter voor quadral 850 ascent

Started by wim bruins, March 17, 2024, 21:35:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wim bruins

Beste mensen

Gebruikt gekocht een set Quadral 850 ascent
Prima luidspreker met een goed geluid maar de hoge tonen vind ik wat aan de scherpe kant
en mis wat warmte in de muziek.
Had nog staan een set luidspreker van magnat de multi multi monitor 220.
Deze luidspreker heeft een heerlijk warm geluid zonder scherpe hoge tonen.
Dus is de tweeter in de quadral geplaatst gaan luisteren.
Voor mij nu de perfecte luidspreker.
Heerlijk geluid.
Mijn vraag is nu kan ik zo maar de originele tweeter vervangen voor een ander model.
Vermogen zal ook wel verschillend zijn.
En ben natuurlijk nu benieuwd of er nog andere betere tweeter zijn voor de quadral 850 die de moeite waard zijn.
Een verfijnde hoogweergave zonder scherpte natuurlijk.

Gr wi.

dre73

Een andere condensator of de tweeter iets dempen kan ook prima helpen.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

wim bruins

Op elektronica gebied niet heel veel kennis helaas maar plaats je dan die condensator tussen de plus draad naar de tweeter toe en welke waarden en model condensator kan ik dan gaan uit proberen.
Misschien even een voorbeeld foto zou ook handig zijn als het wat minder simpel is.




wim bruins

Oké heb het uitgezocht en wat spullen besteld.
Dus even afwachten

dre73

Die condensator zit er al...
Een andere kan helpen.
Maar beginnen met een andere weerstandswaarde voor de tweeter is de makkelijkste stap.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.