Actieve speakers ter vervanging van Boston Acoustics A25

Started by Jimi Hendrix, Yesterday at 19:13:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jimi Hendrix

Hi folks!

Vanwege een verhuizing van een familielid mogen de A25's na jaren trouwe dienst vervangen worden door een setje actieve speakers. Vanwege de baspoort aan de achterkant kunnen deze in de nieuwe woning niet meer optimaal geplaatst worden.

Ze gaan gebruikt worden in combinatie met Spotify via een iPad, en eveneens via een nog aan te schaffen bluetooth platenspeler. Dat laatste is meer voor het ritueel, ik ben me er van bewust dat bluetooth niet optimaal is qua geluidskwaliteit. Qua plaatsing is het dan wel weer erg handig. Ik wil de speakers graag draadloos met elkaar pairen, zodat ik alleen een draadje naar het stopcontact nodig heb.

Hoe verhouden speakers als de Yamaha MusicCast 20 of de Sonos Era 100 zich tot de Bostons?Zal ik deze gaan beluisteren of toch kiezen voor andere alternatieven?

Alle suggesties zijn welkom. Alvast bedankt!
What we do now echoes in eternity

Mario D

Ik denk dat je teleurgesteld zal zijn in de Yamaha en sonos als je van een monitor komt.
Er zijn zeker mooie actieve monitors te koop, Tannoy Gold vind ik zelf voor de prijs geweldig klinken.

mijkie

Ik draai al een tijd, voor mij echt een lange tijd, met een set Focal Alpha 50

Ik vond ze idd ook niet heel fraai dus heb de zijkanten wit gespoten en ik ben er nog steeds blij mee, klinkt hier erg goed en ik weet dat ik de laagste tonen nooit zal halen maar, met het poortje aan de voorkant, heb ik ook geen last meer van die laagste tonen :)
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

katwax

Kii Seven?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Jimi Hendrix

Bedankt voor de reacties!

Weer wat geleerd over actieve speakers 8)

Ik heb zojuist nog contact gehad met de persoon in kwestie. Zijn motto is 'hoe minder bedrading, hoe beter'. Liefst slechts één draadje per speaker. Indien het mogelijk is om niet al te veel in te leveren op het gebied van geluidskwaliteit, dan gaat de voorkeur uit naar wireless speakers. Dit heeft alles met de plaatsing te maken. Het is de bedoeling dat de speakers aan de weerszijden van de schouw worden geplaatst, op een esthetisch verantwoorde wijze. De antieke TV wordt nog vervangen, dus die kun je even wegdenken ::)



Het budget is maiximaal 1000 euro voor de speakers. Hoe zou een grotere Sonos, de Era 300, als stereo paartje performen ten opzichte van de Bostons?

Of is het toch beter om compact all in one toestel zoals de Marantz Melody X te combineren met een set goede passieve boekenplankspeakers zonder basspoort?
What we do now echoes in eternity

htandre

2 Apple Homepods?
Ik weet niet of je hier via BT een pickup kan verbinden.
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C