Test van de Denon 1600 on-line.

Started by J.A.F._Doorhof, June 3, 2002, 21:30:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

http://www.hometheaterhifi.com/volume_9_2/denon-dvd-1600-6-2002.html

Een test van de volgens mij beste DVD speler voor het geld en voor de PSM-1.

LET OP !!
Wij leveren de Denon op verzoek uit met een Coax output (met anti-jitter device) en met verzwaring en demping, welke de speler nog een stuk hoger op de ladder zetten.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

stighter3

Wat moet een gemodificeerde speler kosten? En hoe zit het dan met garantie?

Groeten,

Stighter3

J.A.F._Doorhof

Garantie is er niet meer, alleen op arbeidsloon en eventuele onderdelen worden tegen inkoop geleverd.

De prijs is € 899,00 (RCE free) en dan € 120,00 voor de Coax, en € 100,00 voor de verdere tweaks.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

stighter3

Thx voor de info, dat maakt dus in totaal € 1.119 voor een gemodificeerde Denon. Hoe staat deze dan in vergelijking tot de Toshiba SD-900? Heb deze namelijk op internet in DL gezien voor € 1.135. Lever jij deze ook nog in NL?

Als ik trouwens geen coax aansluiting zou nemen op de Denon, is het dan beter om de deceoders van de Denon te gebruiken om DD/DTS door te geven of via optisch naar mijn Onkyo TX-DS676.

Welke van bovengenoemde twee past eigenlijk klankmatig beter mijn Onk? Lees altijd dat deze wat schel kan klinken. Als speakers heb ik infinity ouverture 1 met actieve subwoofers.

En zou een Toshiba SD-510E nog een alternatief zijn. Is natuurlijk een stuk minder dan bovengenoemde twee maar is ook de helft goedkoper. Ik heb geen projector en moet het doen met een JVC 82cm 100HZ Breedbeeld dus mogelijkheid voor PSM-1 inbouw is niet noodzakelijk. Wel vind ik goede audio belangrijk.

Zijn wel veel vragen maar loop al een tijdje te dubben over de aanschaf van een nieuwe dvd-speler en het moet er nu maar eens van komen.

VrGr.

Stighter3

P.S. las in een andere thread dat je 40% korting geeft op de aanschaf van een digitale interlink van eichmann bij aanschaf van een dvd-speler, geldt dit ook voor analoge interlinks  :D aangezien die wel noodzakelijk zijn bij dvd-audio.

J.A.F._Doorhof

Ja hoor, ook op de analoge.

Tjonge een moeilijk vraag.
De Toshiba SD-900 is een PRACHTIGE speler met zeer goede audiofiele eigenschappen.

Ik vrees voor de Denon dat hij dat niet zal halen. En als de PSM-1 niet belangrijk is, en je kunt hem zo goedkoop krijgen dan moet je niet nadenken en hem kopen.

Ik geloof dat wij voor de 900E op dit moment € 1299,00 vragen zonder RCE + € 75,00 voor de RCE.

Ik snap die prijzen in DLD echt niet, dat is gewoon belachelijk. Kan beter in DLD gaan inkopen denk ik wel eens.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

EUR 1135 voor de Toshiba 900 klinkt wel erg interessant.
Weet iemand of ie ook DVD-RW slikt?

En hoe zat het ook alweer met die kleine zwarte streepjes in het beeld, was dat alleen i.c.m. de PSM1 het geval?
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

De 900 kan niet met de PSM-1 samenwerken.
De 500 had lichte last van line-jitter, dat is ook standaard te zien maar valt dan amper op.

DVD-RW mag geen probleem zijn, maar ik weet het niet zeker.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

Quote from: stighter3 on June  6, 2002, 11:02:31... Toshiba SD-900? Heb deze namelijk op internet in DL gezien voor € 1.135.
Stighter, waar heb je deze voor die prijs gezien?
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

stighter3

Zie http://www1.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=9625&USID=00069776284098.

Ik weet niet zeker of dit wel een on-line shop is en ze dus bezorgen in NL.

Frank D? Geldt de genoemde aanbieding op een gehele benodigde set analoge kabels (maw 3 setjes gezien de 5.1 dvd-audio) Als dit het geval is kunnen we misschien zaken doen  ;)omdat het dan interessant wordt om de tosh bij jou te kopen.

Heb ik nog een vraag over een isf-calibratie. Heeft dit zin op mijn  tv , een jvc AV32WFX1 aangezien volgens mij de DNR en DigiPure niet volledig uit te schakelen zijn?

Mvgr,

Stighter3

P.s. net terug van een super concert van De Dijkl in Ahoy en er gaat toch niets boven een live concert.....misschien komt er nog een mooie dvd van om nog eens rustig na te genieten..

J.A.F._Doorhof

Aanbieding is akkoord.
Een calibratie is altijd aan te raden, ook al kun je mischien niet alle digitale dingen uitzetten de kleuren (grayscale calibratie) gaan er zeker inmens op voorruit.

MvrGr
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

stighter3

Is de calibratie eiegenlijk wel mogelijk op mijn tv?

Wat is de levertijd voor de tosh en zou het mogelijk zijn om bij eventuele aanschaf het afhalen te combineren met een isf-calibratie op mijn tv, moet namelijk uiot Hilvetrsum komen en das toch een stukkie rijden naar Emmeloord.? Dan is de dvd-speler toch beeldtechnisch ook gelijk goed afgesteld? Heb je dan ook mijn scartkabel nodig?

Groeten,

stighter3

J.A.F._Doorhof

Op elke TV is een calibratie mogelijk, als we maar in het service menu kunnen komen.
Je kunt gewoon de TV meenemen en dan gaan we het bekijken. Ik heb zeer positieve contacten met JVC dus dat komt wel goed.

Ik verwacht dat de spelers deze week gaan binnenkomen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

stighter3

Frank,

toch nog een vraagje over de aansluitingen op de Tosh. Als je normaal cd's af speelt, loopt dit dan ook via de 5.1 output en gebruikt hij dan alleen de de twee front uitgangen of dient hier de 2-channel output voor gebruikt te worden? Of wordt hier de coax-output voor gebruikt? Als de 2-channel output gebruikt wordt betekend dit dus dat er niet 3 setjes analoge kabels maar 4 setjes nodig zijn?

En kan je eenmalig de setup instellen wanneer welke output gebruikt moet worden of dien je dit elke keer aan te passen als je wisselt van bijv. dvd-audio naar gewone cd of naar dvd-video?

Sorry voor de vele vragen maar ik wil niet voor verrassingen komen te staan bij zo'n uitgave.

Groeten,

Stighter3


Henk

Ik ken de Toshiba niet (en heet geen Frank...), maar toch:

Doorgaans wordt via de coax-uitgang ook het PCM-signaal van een Audio-CD doorgegeven. Je kunt daarbij de DAC's in je versterker gebruiken. De DVD-speler heeft echter ook zelf ook een DAC aan boord die via de analoge uitgangen wordt uitgestuurd. Dit zal zowel via de front-kanalen van de 5.1 uitgang als via de 2-channel uitvoer gebeuren. Op mijn Pioneer DV-646A speler gebeurt dit bij audio-CD's (en DVD-Video) alledrie tegelijkertijd.

Je kunt het beste alle drie mogelijkheden uitproberen om er al luisterend achter te komen wat in jouw geval het beste klinkt. Zo hebben de 2-channel en de coax-output het 'voordeel' dat ze via het het DSP/bass-management van de versterker gaan (wat bij de 5.1 ingang doorgaans niet gebeurt).

stighter3

Henk ,

bedankt voor de uitleg. Blijven toch nog wat vragen over.

Als er via alle drie de uitgangen wordt aangestuurd dient de instelling welk signaal wanneer wordt gebruikt dus op de versterker te gebeuren ? Dan is coax dus handiger als je bijv. op de Onkyo versterker de 5-channel stereo of direct optie wilt gebruiken?

Groeten,

Stighter3

J.A.F._Doorhof

Hi,

Het is inderdaad gewoon testen wat beter klinkt.
Hoe je de inputs programmeerd verschilt per receiver, processor. Sommige kun je labels geven aan de hand van bv digitaal1, analoog 2 etc. andere hebben een groep DVD waarbinnen je met een select kan kiezen voor optical, analog of digital.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"