Versatel-voetbal groeit traag

Started by Marcel_T., November 8, 2005, 16:23:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marcel_T.

Bron: http://www.planet.nl/planet/show/id=118880/contentid=633971/sc=3e4de0

Versatel-voetbal groeit traag
Gepubliceerd op woensdag 02 november 2005

Versatel Nederland had eind derde kwartaal 2005 15.000 ADSL2+-klanten aangesloten met toegang tot voetbalbeelden. Het aantal particuliere klanten in Nederland daalde sterk.
Dat blijkt uit de cijfers over het derde kwartaal 2005 (pdf) van Versatel en de tabellen daarbij.

Behalve 15.000 klanten op ADSL2+, had Versatel ook 8.000 klanten toegang op de satelliet geboden via wederverkoper CanalDigitaal. Daarnaast waren er nog 11.000 aanvragen voor ADSL plus voetbalbeelden niet omgezet in aansluitingen. Dat brengt het totaal aan klanten op 34.000. Versatel beoogde er eind van dit jaar 100.000 te hebben.

Installatie van ADSL2+ blijkt minder eenvoudig dan was verwacht, wat de achterstand verklaart.

Wat betreft ADSL van Versatel voor consumenten is de groei ook beperkt, zo tonen de cijfers aan. Versatel rapporteerde circa 6.000 nieuwe particuliere DSL-klanten in Nederland in het derde kwartaal van 2005, wat het totaal brengt op circa 179.000 per 30 september 2005. Dit is inclusief de 15.000 ADSL2+ -klanten, wat betekent dat grofweg tenminste 60 procent van de ADSL2+ klanten reeds abonnee was bij Versatel. De nettowinst klantenwinst van ADSL2+ met voetbal is gering.

Duitsland sterk, Nederland valt wat terug
In Duitsland is het aantal particuliere klanten op het eigen net met 29.000 toegenomen gedurende het derde kwartaal van 2005, tot 322.000. Daaronder zitten 211.000 (A)DSL-klanten (+33.000).

In Belgiƫ is het aantal DSL-klanten in het derde kwartaal van 2005 beperkt gestegen met 2.000, tot een totaal van circa 53.000 klanten.

In Nederland gaat het minder goed met Versatel. Het totaal aantal klanten kwam eind derde kwartaal op ruim 380.000, tegen een kleine 393.000 aan het einde van het tweede kwartaal 2005. Zakelijk kwamen er 1.500 klanten bij, maar bij de particulieren vielen er 14.600 af, wat de stand nu brengt op 319.000.

De omzet in Nederland van Versatel daalde van 74,6 miljoen in het tweede kwartaal naar 73,9 miljoen euro in het derde kwartaal. Dit waren de zomermaanden, die doorgaans minder omzet brengen.

In Duitsland wist Versatel, dat door Tele2 en Apax wordt overgenomen, de zakelijke klanten Daimler Chrysler en de Berliner Volksbank aan zich te binden.

Rode cijfers
Versatel kwam opnieuw in het rood. Ze boekte over het derde kwartaal van 2005 een netto verlies van 6 miljoen euro, tegen 4 miljoen in hetzelfde kwartaal van 2004 en 2 miljoen winst in het voorgaande kwartaal.

De omzet in het derde kwartaal van 2005 steeg met 31 procent tot 197 miljoen, vergeleken met het derde kwartaal van 2004, en met 3 procent ten opzichte van het tweede kwartaal van 2005.

De bruto marge als percentage van de omzet in het derde kwartaal van 2005 bedroeg 56 procent, vergelekenmet 52 procent in hetzelfde kwartaal van 2004, en was gelijk aan het tweede kwartaal van 2005.

Het bruto overschot (Ebitda) kwam uit op 39 miljoen, tegen 30 miljoen een jaar terug en 40 miljoen in het tweede kwartaal van 2005.

De investeringen liepen als gevolg van ADSL2+ flink op, tot 112 miljoen euro, vergeleken met 32 miljoen in het derde kwartaal van 2004 en 67 miljoen in het tweede kwartaal van 2005. Daarmee daalde het bedrag op de bank van 253 miljoen eind juni 2005 naar 174 miljoen eind september 2005.


Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650