Wie gebruikt nog regelmatig 3D

Started by J.A.F._Doorhof, July 3, 2023, 08:18:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gebruik je vaak 3D ?

wekelijks
7 (9.9%)
heel af en toe
11 (15.5%)
eigenlijk nooit meer
42 (59.2%)
dagelijks
0 (0%)
Nooit gebruikt en mis het dus ook niet
11 (15.5%)

Total Members Voted: 71

J.A.F._Doorhof

Voor ons geldt dat na wat teleurstelling qua leesbaarheid subs en ook aanbod kijken we eigenlijk zelden meer 3D.

Aangezien het ook uit steeds meer projectoren verdwijnt en we van klanten ook vaak horen dat ze eigenlijk amper meer interesse hebben leek een poll me wel op zijn plaats.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

JoWa

De huidige tv kan geen 3D meer aan.
Missen we het hier thuis? Nee, voor 3D ervaring gaan we wel naar de bios met een echt groot scherm.
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Lucky.L

Quote from: JoWa on July  3, 2023, 12:59:16De huidige tv kan geen 3D meer aan.
Missen we het hier thuis? Nee, voor 3D ervaring gaan we wel naar de bios met een echt groot scherm.
Hier hetzelfde.
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Tan Morten

Heb een paar jaar geleden teleurgesteld de 3d plasma weggedaan.
Brillen wilden niet connecten of waren leeg. Daarbij vond ik het effect ook tegenvallen

Sisirider68

#4
Ik ben echt een fan van 3D, laatst nog een partijtje 3d blu Rays op mp gekocht! Ik heb sinds een aantal maanden een Jvc np5 omdat dat in dat segment nog de enige projector is met 3D ondersteuning en kan echt genieten van de kwaliteit. Ik heb wel een dedicated ruimte die geheel van lichtinval ontdaan is en het resultaat met de np5 echt beter is dan in de bioscoop😎 . Ik kan alleen maar hopen dat fabrikanten 3d devices blijven produceren, hiervoor heb ik 2 Epsons uit de 9000 serie gehad waar ik ook altijd veel 3D mee gekeken heb. Op groot scherm werkt het echt wel naar mijn mening :headbanging:

ccpl

Ga nu nog eens de nieuwe Avatar op 3D zien, meerwaarde in de film... maar het lijstje van films die 'beter' werden door 3D is echt wel tot een 5tal beperkt...

dexter98

Waaaaat?!?! Niet meer op nieuwe projectoren?!

Ik heb op moment vanwege verhuizing thuisbios nog niet up and running, maar k denk dat ik in ons oude huis helft in 3D keek.

Het hangt heel erg van genre af. Voor reallife vind ik het idd weinig toevoegen of zelfs storend. Maar voor scifi en animatie vind ik het geweldige toevoeging, ook thuis. Heb zat 3D films liggen die subliem zijn.

Kortom: Is het geklooi om het werkend te krijgen en te houden? Ja ook (helaas). Zou ik het missen? Ja absoluut! Maar hangt dus heel sterk van genres af die je kijkt.

J.A.F._Doorhof

We leveren nog wel oplossingen. Maar het is niet meer standaard op elke projector
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Fox

Ik kan niet stemmen, want mijn optie staat er niet tussen :(

Ik heb namelijk de 3D opties NOOIT gebruikt en mis het dus helemaal niet.
Thuis niet en ook in de bioscoop niet  :devil:

ovromans

Zelf kijk ik af en toe een 3D film. Blijf dit ook doen totdat mijn huidige TV het begeeft of ik de overstap naar een 4K maak. 4K met HDR wordt steeds interessanter. Jammer dat er geen TV's zijn die zowel 3D en 4K ondersteunen. Een overstap naar een beamer die beiden ondersteunen is op dit moment geen optie.

WilcoL

Quote from: Fox on August 12, 2023, 09:29:42Ik kan niet stemmen, want mijn optie staat er niet tussen :(

Ik heb namelijk de 3D opties NOOIT gebruikt en mis het dus helemaal niet.
Thuis niet en ook in de bioscoop niet  :devil:

X2! Zelfs bij bioscoopbezoek worden 3D films vermeden. Kijk (en vele met mij) liever 2D...

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

movie46

Ik verzamel nog steeds 3d, leuk prijzen en soms komt er nieuwe titel uit, zit ook in zo FB groep wereld wijd.

Best leuke films zitten er tussen, en ja soms voor een paar euro koop je 3d films.


htjan160756

Mijn optie zit er ook niet bij, heb het niet maar zou wel willen proberen.
Heb heel weinig ervaring met 3D, ooit een filmpje Creature from the Black Lagoon 3D gehad op een super 8mm projector met een groen/rood brilletje maar dat is niks.
Heb ook in de bioscoop Friday The 13th (1980) 3D gezien en dat was best aardig maar dat is zolang geleden.
Volgens mij kan ik het wel op mijn JVC N5 projector kopen?


Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

Hans Peters

Ik gebruik heel vaak 3D. De Philips HTS9540 is een uitstekend apparaat. Ik heb dan ook enkele 3D Philips tv's. Vind nog maar moeilijk 3d dvd's.

Birdview

Ik kijk nog regelmatig 3D op mijn Benq W1070. 3D op een TV werkt niet zo goed omdat het lijkt alsof je beeld wat kleiner wordt. Maar op een groot scherm is het fantastisch. Avatar juist nog nooit in 2D gekeken. Af en toe koop ik eens een 3D bluray uit de aanbiedingenbak, maar helaas is er niet zo heel veel content.

Enige nadeel is de accu's in de brillen die snel degraderen. Ik heb 4 brillen (ooit bedoeld om samen te kijken en dat deden we ook) maar nu heb ik ze allemaal nodig om een film uit te kunnen kijken.

J.A.F._Doorhof

@htjan160756
Is die foto van jezelf ?
Als je die nog hebt en je wil er ooit vanaf zou ik wel interesse hebben, ik verzamel universal monsters dingen. (en Batman :D)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Staaled

#16
Onlangs "Anselm" in 3D in de bios gezien en 3D was van grote toegevoegde waarde.

Dat geniale ,bizarre universum kwam echt tot leven en de beelden waren bij vlagen adembenemend mooi. :worship:


"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

sr7000

Zelf vond ik het ook niet extreem veel meerwaarde hebben. Heb het een paar keer in de bios gezien, maar nooit thuis aangeschaft. Wel leuk voor een paar keer zoals de eerste Avatar vond ik wel echt gaaf.