Zappiti One 4K HDR, Explorer verdwenen en hoe toegang tot interne HDD

Started by Beeldbuisje, April 7, 2024, 09:47:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beeldbuisje

Beste forummers..

Wellicht ben ik één van de weinigen, maar ik ben nog een grote fan van 3D films. Heb eea op mijn NAS staan, maar in iso formaat. De kwaliteit van die 3D beelden vind ik zo nog steeds de beste. Een geschikte speler is een ander verhaal anno 2024.

Ik kon enkele weken terug een Zappiti One 4K HDR op de kop tikken voor een leuke prijs, Zappiti is immers opgehouden te bestaan, en die speelt de 3D ISO's nog prima af.
Er zat ook een interne HDD bij van 8TB, wat wel eens zo leuk is om materiaal op op te slaan.

Twee vragen bij dit apparaat, hopelijk weet iemand van jullie raad...

1. Domme knul die ik ben: ik ben begonnen met een factory restore. Gevolg: de Zappiti Explorer werkt niet meer en voorheen deed ie het wel nog. Ik heb de software geupgraded naar versie 3.15, laatst beschikbare, en even goed probeert ie steeds verbinding te maken met de servers van Zappiti die natuurlijk uit staan. Via een soort van bestandsbeheer geraak ik aan mijn NAS, maar die Explorer werkte handiger.
Heeft iemand een idee hoe die online check over te slaan? Uiteindelijk is het bewezen voor mijn factory restore dat die Zappiti Explorer prima werkt.

2. In instellingen kan je AFP, Samba,... kiezen om de speler extern te benaderen. Ttz, dat denk ik toch. Via een Intel Macbook zie ik hem als DNLA apparaat in Finder staan. Zo kan ik er (heel langzaam) wat naartoe sturen. Met een M2 Mac en een Windows PC komt hij zelfs niet in het lijstje in Netwerk.
Hoe los ik dat op?

Tnx voor de hulp!  :worship:

Nielsje

Het is even niet anders, maar de link even overtypen in je browser  :satisfiedIMG_0227.jpeg
Epson TW9400 - Adeo Rugby Plus Tensio Grey 2 - Marantz SR5015 - R_volution Player One 8k - Teufel Theater 500 - Teufel 20 Mk2 - Teufel Reflekt

Beeldbuisje

Bedankt voor de linkjes in alle geval.  :worship:
Ik ben ermee opgeschoten, ttz Zappiti explorer opent, hij laat gaandeweg alle NASjes in mijn netwerk zien. Benader ik een nas vraagt hij user en password. Die ingegeven komen de gedeelde mappen in beeld. Klik ik daar weer één aan word ik opnieuw gevraagd naar user en password.
Die staan dan nog correct ingevuld. Op OK drukken laat dat scherm een seconde wegflitsen en meteen terugkomen.

Precies hetzelfde via Media Browser lukt wel. Sowieso staat er nergens een typfout in. Heb je nog suggesties?

Nielsje

Wat voor Nas gebruik je?

Het zit hem in de machtigingen, shares en SMB gok ik.
Epson TW9400 - Adeo Rugby Plus Tensio Grey 2 - Marantz SR5015 - R_volution Player One 8k - Teufel Theater 500 - Teufel 20 Mk2 - Teufel Reflekt

Beeldbuisje

Wel, ik heb er twee. Zowel een Qnap als een Synology.

Voor ik de factory restore deed van de Zappiti lukte dat prima. Aan de NASjes is inmiddels niks veranderd.
Het probleem valt bij de beide apparaten voor.
Enkel bij de Synology staat één map die niet achter een wachtwoord zit. Daar gaat het wel mee.

Als het normaliter hoort te werken, zal ik eens met mijn instellingen gaan spelen.