Betaalbare streamer: EVERSOLO DMP-A6

Started by Huub-13, April 13, 2023, 11:52:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

mmuetst

#425
Ik ben de eerste die dit probleem meld, nu heb ik wel een abonnement op moeilijke problemen dus ben wel wat gewend  :D
Ik denk dat het ook meer een hardware probleem is ipv een software probleem.

Hier nog een mooie review van het duurdere broertje met tips als je de ziekte van Hedel hebt. Lekker subjectief allemaal.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Laan

Quote from: mmuetst on April  1, 2024, 17:25:13Ik ben de eerste die dit probleem meld, nu heb ik wel een abonnement op moeilijke problemen dus ben wel wat gewend  :D
Ik denk dat het ook meer een hardware probleem is ipv een software probleem.

Hier nog een mooie review van het duurdere broertje met tips als je de ziekte van Hedel hebt. Lekker subjectief allemaal.

Nou nou, wat moet die een dikke donatie gehad hebben van Neversolo.. Echt om te gieren dit reclame spotje  :clapping:
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Hannibal_

Voor de liefhebber komt er kennelijk ook een A5 & A7 uit.
Alleen transports begreep ik (dus geen DACje).

Voor mij te laat, snif, erg lang gezocht naar een betaalbaar transport die zich lekker laat bedienen.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Laan

Quote from: Hannibal_ on April  1, 2024, 19:05:58Voor de liefhebber komt er kennelijk ook een A5 & A7 uit.
Alleen transports begreep ik (dus geen DACje).

Voor mij te laat, snif, erg lang gezocht naar een betaalbaar transport die zich lekker laat bedienen.

Wees niet getreurd, in een floep en een scheet ben je hem kwijt hoor.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

mmuetst

Quote from: Laan on April  1, 2024, 18:42:05Nou nou, wat moet die een dikke donatie gehad hebben van Neversolo.. Echt om te gieren dit reclame spotje  :clapping:
Grappig, zie er ook genoeg van andere merken voorbij komen zoals Atoll

https://www.alpha-audio.net/nl/review/review-atoll-st300-streamer-en-atoll-am300-eindversterker/

Wel leuk dat je dan op dit filmpje commentaar geeft....
PS dat haar middel, geen idee of het werkt  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Hannibal_

Quote from: Laan on April  1, 2024, 19:23:57Wees niet getreurd, in een floep en een scheet ben je hem kwijt hoor.

Kan ook gewoon om het DACje blijven lopen zoals ik nu ook doe  ;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

mmuetst

Quote from: Hannibal_ on April  1, 2024, 19:05:58Voor de liefhebber komt er kennelijk ook een A5 & A7 uit.
Alleen transports begreep ik (dus geen DACje).

Voor mij te laat, snif, erg lang gezocht naar een betaalbaar transport die zich lekker laat bedienen.
Als ik de Eversolo (Door sommige Neversolo genoemd) vergelijk met de Blue Sound app dan slaan ze echt de plank niet mis. In het begin is het even zoeken (moest ik ook na een grote firmware update doen van BlueSound), maar went snel en werkt heel prettig. Of ik verschil hoor in geluidskwaliteit? Nee, hoor geen verschil tussen de BlueSound en de Eversolo mits ik geen DSP gebruik. Meettechnisch is die Eversolo veel beter dan de BlueSound maar geniet op dezelfde manier van dit apparaat van muziek zoals ik dat ook bij de BlueSound deed, in dat verschil dat ik nu kan kijken naar een display met VU meters  ;)
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Laan

Quote from: mmuetst on April  1, 2024, 20:42:33Grappig, zie er ook genoeg van andere merken voorbij komen zoals Atoll

https://www.alpha-audio.net/nl/review/review-atoll-st300-streamer-en-atoll-am300-eindversterker/

Wel leuk dat je dan op dit filmpje commentaar geeft....
PS dat haar middel, geen idee of het werkt  :D

Geen idee waar je het over hebt. Ik zie geen filmpje van Alpha waarin ze de Atoll boven alles verheffen. Daar gaat het me om. Voor de rest, koop vooral zo'n ding als je hem nog niet hebt.

Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

mmuetst

Quote from: Laan on April  1, 2024, 21:13:09Geen idee waar je het over hebt. Ik zie geen filmpje van Alpha waarin ze de Atoll boven alles verheffen. Daar gaat het me om. Voor de rest, koop vooral zo'n ding als je hem nog niet hebt.


Klopt het is geen filmpje, maar wat kunnen ze goed stroop om de mond smeren, die jongens van Alpha. Ik bedoel maar. Ik neem al dat soort subjectieve reviews met een zak zout. Dat filmpje van de Eversolo vind ik zelf ook gewoon leuk om naar te kijken, maar hecht er geen waarde aan. Misschien moet ik je teleur stellen dat reviews van Atoll misschien ook ingekocht zijn door de firma.
Verder ben ik het wel eens met Andrew Robinson dat het een prachtig apparaat is voor het geld wat je er voor neerlegt en qua functies dure merken achter zich laat.
Wat je koopt en waar je voorkeur naar uitgaat is puur je eigen beslissing.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Laan

Wat pathetisch, dat je me teleur denkt te stellen. Ik ga even huilen nu.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

mmuetst

#435
Quote from: Laan on April  1, 2024, 21:42:15Wat pathetisch, dat je me teleur denkt te stellen. Ik ga even huilen nu.
Jammer dit, kijk nog even terug naar je reactie:
"Nou nou, wat moet die een dikke donatie gehad hebben van Neversolo.. Echt om te gieren dit reclame spotje  :clapping:"
Wie heeft er hier boter op zijn hoofd?  Laat het hier maar bij, terug naar het topic EVERSOLO DMP-A6.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Tabcam

Quote from: mmuetst on April  1, 2024, 17:25:13...
Hier nog een mooie review van het duurdere broertje met tips als je de ziekte van Hedel hebt. Lekker subjectief allemaal.
Laat het je plezier niet drukken maar moet ook eerlijk zeggen dat ik niet begrijp dat je hier aandacht op wilt vestigen. Meer views is precies wat men wil :wacko:.

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

mmuetst

Quote from: Tabcam on April  1, 2024, 23:29:44Laat het je plezier niet drukken maar moet ook eerlijk zeggen dat ik niet begrijp dat je hier aandacht op wilt vestigen. Meer views is precies wat men wil :wacko:.


Bedankt voor deze uitLeg, maar ik weet hoe YouTube werkt.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Laan

Quote from: mmuetst on April  1, 2024, 22:08:30Jammer dit, kijk nog even terug naar je reactie:
"Nou nou, wat moet die een dikke donatie gehad hebben van Neversolo.. Echt om te gieren dit reclame spotje  :clapping:"
Wie heeft er hier boter op zijn hoofd?  Laat het hier maar bij, terug naar het topic EVERSOLO DMP-A6.

Jammer? Ik vind het hooguit vreemd dat zo'n debunker en marketing hater als jij zo'n telsell filmpje plaatst. Verder wens ik iedereen die zo'n Eversolo heeft veel plezier ermee.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

mmuetst

Quote from: Laan on April  2, 2024, 07:47:25Jammer? Ik vind het hooguit vreemd dat zo'n debunker en marketing hater als jij zo'n telsell filmpje plaatst. Verder wens ik iedereen die zo'n Eversolo heeft veel plezier ermee.
Vind die video's van Andrew Robinson best wel te pruimen. Ik haat geen marketing. Ik haat onzin verkopens. Ik kan hem in dat filmpje niet op betrappen. Ja hij heeft subjectief een voorkeur, en dat mag. Alleen dat stukje over het haargroei middel, wat niks te maken heeft met de Eversolo, heeft een groot telsell gehalte, maar ach, die jongen moet ook zijn huur betalen zullen we maar zeggen.
Dus schat je mij hier verkeerd in.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Morpheus2006

Ik heb de A6 nu een paar maanden in gebruik. Zeer tevreden behalve over de snelheid m.b.t. de SSD. Ik heb er een SSD inzitten met lees/schrijfsnelheden van 4000 mb/s. Als ik door mijn library scroll dan toont de streamer zo'n 50 nummers en vervolgens kun je er meer laden. Dat duurt erg lang steeds en heb ook al gehad dat ik de melding krijg dat er geen data meer is terwijl er nog duizenden nummers getoond moeten worden. Ook al het laden van covers duurt erg lang (gaat wel iets sneller als ze 1x ingeladen zijn). Ervaren meer mensen dit?

Mijn bestanden zijn allemaal FLAC (sommige hi-res) en de covers zijn bijna allemaal 1000x1000 pixels.

sschot

Bij BluOS covers kleiner als 600kb, moet je eens naar kijken, kan schelen

Zelf geen ES en geen ervaring
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

Jumping Jack

D
Quote from: Morpheus2006 on April  5, 2024, 08:31:52Ik heb de A6 nu een paar maanden in gebruik. Zeer tevreden behalve over de snelheid m.b.t. de SSD. Ik heb er een SSD inzitten met lees/schrijfsnelheden van 4000 mb/s. Als ik door mijn library scroll dan toont de streamer zo'n 50 nummers en vervolgens kun je er meer laden. Dat duurt erg lang steeds en heb ook al gehad dat ik de melding krijg dat er geen data meer is terwijl er nog duizenden nummers getoond moeten worden. Ook al het laden van covers duurt erg lang (gaat wel iets sneller als ze 1x ingeladen zijn). Ervaren meer mensen dit?

Mijn bestanden zijn allemaal FLAC (sommige hi-res) en de covers zijn bijna allemaal 1000x1000 pixels.
Dat ie maar een 50 tal albums per keer toont (of ABC, dan DEF, etc), is eigen aan de app blijkbaar (werd hier ook al eens aangehaald), maar ik ervaar dat zelf niet direct als storend. Hier geen issue met laden van covers (heb nochtans een iets tragere ssd) dus mogelijk is het formaat idd te groot, zoals sschot ook zegt.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Kurt

#443
Quote from: Morpheus2006 on April  5, 2024, 08:31:52Ik heb de A6 nu een paar maanden in gebruik. Zeer tevreden behalve over de snelheid m.b.t. de SSD. Ik heb er een SSD inzitten met lees/schrijfsnelheden van 4000 mb/s. Als ik door mijn library scroll dan toont de streamer zo'n 50 nummers en vervolgens kun je er meer laden. Dat duurt erg lang steeds en heb ook al gehad dat ik de melding krijg dat er geen data meer is terwijl er nog duizenden nummers getoond moeten worden. Ook al het laden van covers duurt erg lang (gaat wel iets sneller als ze 1x ingeladen zijn). Ervaren meer mensen dit?

Mijn bestanden zijn allemaal FLAC (sommige hi-res) en de covers zijn bijna allemaal 1000x1000 pixels.
Ik heb geen Eversolo, maar meen dat onderstaande van toepassing is voor alle streamer devices:
* De SSD R/W snelheid van 4Gb/s (of 500MB/s): Is de maximale snelheid dat de schijf kan halen. Andere parameters zijn ook snelheid en bandbreedte van de I/O bus van de hardware waarop die SSD is aangesloten. Mogelijks zal die een stuk minder zijn, gezien dergelijke hoge snelheden niet nodig zijn voor muziek streaming, zelfs niet in HD.
* Covers: aantal pixels is een parameter. In geval van jpg heb je ook nog de compressie factor. Om een zo vloeiend mogelijk laden van de covers te bewerkstelligen hebben al mijn covers 1) dezelfde resolutie (600x600), en 2) dezelfde grootte (40 KB).

Dat het na 1x laden sneller gaat, heeft te maken met 't feit dat die images worden gecached op het device, en dus niet meer over het netwerk opgehaald worden. De "wachttijd" is dan enkel nog de tijd nodig om het beeld te renderen voor je device. Check eens de grootte en resolutie van je covers? Als je ziet dat die 1) vrij groot zijn, en 2) vrij verschillend van grootte en resolutie, is het vrij normaal dat alles soms lang duurt en niet altijd vloeiend wordt weergegeven.

Morpheus2006

Bedankt voor alle suggesties.

Ik heb alle covers uit de flac bestanden gehaald, verkleind en los opgeslagen (gelijk aan filename). De covers zijn nu tussen de 10 en 100kb groot en de resolutie is van allemaal 500x500. De SSD is als NTFS geformatteerd.

SSD weer teruggezet maar nog steeds vreselijk traag. De library is gescanned maar zodra ik dan bijv. via Tracks ga scrollen loopt de hele boel vast en moet ik lang wachten. In dit overzicht worden ook al geen covers getoond. Ik ga het apparaat maar eens factory resetten.

Hannibal_

Quote from: Jumping Jack on April  5, 2024, 10:23:14DDat ie maar een 50 tal albums per keer toont (of ABC, dan DEF, etc), is eigen aan de app blijkbaar (werd hier ook al eens aangehaald), maar ik ervaar dat zelf niet direct als storend. Hier geen issue met laden van covers (heb nochtans een iets tragere ssd) dus mogelijk is het formaat idd te groot, zoals sschot ook zegt.

Heb ik aangemeld als issue.
Index moet er gewoon direct staan
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

cheekyboy

Quote from: Morpheus2006 on April  5, 2024, 08:31:52Ik heb de A6 nu een paar maanden in gebruik. Zeer tevreden behalve over de snelheid m.b.t. de SSD. Ik heb er een SSD inzitten met lees/schrijfsnelheden van 4000 mb/s. Als ik door mijn library scroll dan toont de streamer zo'n 50 nummers en vervolgens kun je er meer laden. Dat duurt erg lang steeds en heb ook al gehad dat ik de melding krijg dat er geen data meer is terwijl er nog duizenden nummers getoond moeten worden. Ook al het laden van covers duurt erg lang (gaat wel iets sneller als ze 1x ingeladen zijn). Ervaren meer mensen dit?

Mijn bestanden zijn allemaal FLAC (sommige hi-res) en de covers zijn bijna allemaal 1000x1000 pixels.
Quote from: Morpheus2006 on April  5, 2024, 08:31:52Ik heb de A6 nu een paar maanden in gebruik. Zeer tevreden behalve over de snelheid m.b.t. de SSD. Ik heb er een SSD inzitten met lees/schrijfsnelheden van 4000 mb/s. Als ik door mijn library scroll dan toont de streamer zo'n 50 nummers en vervolgens kun je er meer laden. Dat duurt erg lang steeds en heb ook al gehad dat ik de melding krijg dat er geen data meer is terwijl er nog duizenden nummers getoond moeten worden. Ook al het laden van covers duurt erg lang (gaat wel iets sneller als ze 1x ingeladen zijn). Ervaren meer mensen dit?

Mijn bestanden zijn allemaal FLAC (sommige hi-res) en de covers zijn bijna allemaal 1000x1000 pixels.


Ik heb het probleem ook!!!