Ik ben bang dat glasvezel het niet oplost, het protocol blijft hetzelfde.
Let wel, ik zou het zeker proberen want met HDMI is niets zeker (als het mis gaat).
Maar bij een switch heb je denk ik meer kans. Helemaal omdat het lijkt te gaan om een "incompatible" systeem bij rechtstreekse connectie.
De switch hoeft trouwens niet de oplossing te zijn, het kan.
Qua vergelijkbaar.
Wat wij zouden doen is aankoop waarde terug en dan de nieuwe kopen tegen onze verkoop prijs.
Koop je iets goedkopers krijg je geld terug, koop je wat duurders betaal je bij.
We hebben een geval gehad in het verleden.
Klant kocht een PC van 1000.00 (even afgerond)
Na 1 jaar (garantie was toen 1 jaar) ging mainboard kapot en die was er niet meer.
We hebben hem toen een nieuwe PC gegeven met alleen zijn oude HDD en het zo gelaten.
Meneer was het er niet mee eens en heeft ons voor de rechter gedaagd.
Zijn betoog.
Hij had 1000,00 betaald en de nieuwe PC die we hem nu aanboden was nieuw 850,00 en dat pikte hij niet en eiste van ons iets gelijkwaardigs of geld terug.
Waar hij geen rekening mee hield was dat de nieuwe een veel snellere CPU had, een andere videokaart met 2x zoveel geheugen en zijn interne geheugen ging van 12GB naar 16GB (was niet meer mogelijk om 12 te gebruiken). Maar de prijzen van PCs zakken natuurlijk bijna dagelijks (helemaal toen).
Uiteindelijk voor de geschillen commissie gekomen en dat was binnen 5 minuten klaar.
Uitspraak " fantastisch aanbod, klant gaat er op alle fronten op vooruit" en omdat we geen verdere kosten rekende voor het ombouwen en checken van de data (deden we standaard bij upgrades) heeft de klant uiteindelijk eieren voor zijn geld gekozen.
Je zal met recht heel goed moeten opletten wat de leverancier je aanbiedt en wat "redelijk" is.
Rechtskosten zijn enorm hoog en als je verliest stopt de consumenten bescherming.
Ben je het er echt niet mee eens zou je kunnen kijken of ze aangesloten zijn bij een geschillen commissie.
Vaak is dat gratis voor de consument, en die commissies zijn echt zeer onpartijdig.
Je zou er goed aan doen even hier op het forum aan wat experts te vragen wat het verschil is zodat je een goed verhaal kan geven aan de leverancier, dit zijn echt rot dingen namelijk waar soms een patstelling ontstaat waar beide denken gelijk te hebben. Maar 1000,00 minder lijkt me inderdaad absoluut niet gelijkwaardig inderdaad. Tenzij het om bedragen van 10k gaat

Wij hebben er gelukkig maar 1x mee te maken gehad, maar we zijn een wat kleiner bedrijf en zitten er gewoon boven op qua service, en meestal komen we er dus wel uit met de klant.