12V/1A lineaire netvoeding met extreem lage ripple

Started by Kingpin, July 4, 2015, 09:54:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Henkjan_O

Quote from: Kingpin on June  8, 2016, 00:26:55
... switching voeding te nemen en de output nog eens door een lineaire reg te laten lopen...
dat ben ik van plan voor de voeding van mn squeezbox touch, een 7V schakelende voeding met de regelaar uit de bijlage er achter die er 5V van maakt.  ken je die? had gedacht een CRC tussen de schakelende voeding en dat bordje te doen
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Kingpin

Quote from: Henkjan_O on September 26, 2016, 19:14:36
dat ben ik van plan voor de voeding van mn squeezbox touch, een 7V schakelende voeding met de regelaar uit de bijlage er achter die er 5V van maakt.  ken je die? had gedacht een CRC tussen de schakelende voeding en dat bordje te doen
Dat zal wel werken denk ik, ruim voldoende voor de Touch. Waarom ga je niet gelijk gebruik maken van een lineaire voeding?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Henkjan_O

Quote from: Kingpin on September 26, 2016, 21:41:56
.... Waarom ga je niet gelijk gebruik maken van een lineaire voeding?
gemak, die 7V voeding heb ik nog liggen, dat printje idem
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Kjelt

Ff goed in de datasheet kijken van die tweede regulator want 2V speling vind ik vrij weinig, een standaard regulator heeft al 3V nodig en de LDO regulatoren staan nou niet bepaald bekend om hun stabiele gedrag. Wat ga je gebruiken?

Kingpin

Quote from: Kjelt on September 26, 2016, 22:28:37
Ff goed in de datasheet kijken van die tweede regulator want 2V speling vind ik vrij weinig, een standaard regulator heeft al 3V nodig en de LDO regulatoren staan nou niet bepaald bekend om hun stabiele gedrag. Wat ga je gebruiken?
340mV dropout bij 3A.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Henkjan_O

yep, is een handig printje van de bezorgchinees  :D  nog wel ff wat ferriet kralen kopen om de HF pieken weg te filteren (n.a.v. het door Kjelt gepostte filmpje)
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Kingpin

Quote from: Henkjan_O on September 28, 2016, 11:25:53
yep, is een handig printje van de bezorgchinees  :D  nog wel ff wat ferriet kralen kopen om de HF pieken weg te filteren (n.a.v. het door Kjelt gepostte filmpje)
Wil je het goed doen en goede componenten gebruiken dan gaat het best in de papieren lopen.
Suc6
N
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack