multi channel pcm vs dts 6 discrete

Started by aapkoko, June 29, 2015, 14:57:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

aapkoko

Hola,

Setup:

- karman kardon avr 247
- laptop met hdmi videokaart
- 7 luidsprekers + lfe

Nu kan ik de handel op 2 manieren aansluiten. Mijn vraag: Maakt het uit? Heeft 1 van onderstaande manieren jullie voorkeur?

Manier 1:

- computer op passthrough modus. Als ik het goed heb betekend dat de pc niets doet en het signaal via een hdmi naar de receiver stuurt. Deze decode het signaal vervolgens.
- mn receiver herkent nu automatisch de encoding. Bij veel films is dat voor mij dts discrete 6 of dts 5.1.

Manier 2:

- in de sound settings van mn pc selecteer ik het profiel HDMI 7.1 surround.
- nu zie ik op het display van mn receiver: Multi Channel PCM staan. Elk van de 8 speakers worden nu apart aangestuurt. Volgens mij doet de versterker nu
niet meer aan encoding e.d (klopt dat?). Maar regelt de pc dat nu allemaal.

Ben benieuwd naar jullie meningen.

Cheers!

road rebel

#1
Heeft jouw harman Logic7? Indien ja, dan zou ik die preferentieel gebruiken bij een 7.1 aansturing vanuit een stereo of dvd bron.  ;D

Het is wel zo dat jouw Harman geen DTS-HD MA noch Dolby TrueHD kan decoden, slechts de DTS core van een bluray of HDbron. Door het decoden in jouw PC te laten gebeuren kan je de DTS HD-MA wel uitvoeren en alle 7 luidsprekers aansturen zoals gecodeerd in de bluray. Het zal bijgevolg afhangen van het type schijf en bestand dat je afspeelt.

aapkoko

#2
Ja logic 7 is mogelijk. Maar dat vind ik toch een stuk minder mooi dan multi channel pcm of dts 5/6.1. Is logic 7 niet gewoon een surround emulatie? Op het display van de versterker zie ik
dan iig niet dat elke speaker een apart signaal krijgt toegewezen.


Gisteren lord of rings deel 3 gezien met dts 6.1 discrete (achter 2 suround worden dan samen aangestuurt)..prachtige sound. Vanavond pcm maar eens proberen.

Iig bedankt voor je antwoord :)

LB06

Het maakt in principe niet uit, al ben je er in passthrough-modus wel iets zekerder van dat er niks vreemds gebeurt met je geluid aan de kant van je PC.