One blood: docu over Satudarah MC

Started by svmnb, June 23, 2015, 15:48:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

svmnb

Gisteren gekeken en in tijden niet zo gelachen, ondanks dat de docu niet komisch bedoeld is.
Volwassen mannen die elkaar elke twee tellen om de hals vallen en continu lopen te kleffen met ontbloot bovenlijf. Zonder de begroetingsrituelen zou de docu precies 5 minuten hebben geduurd.

Ik zal het ze niet in hun gezicht durven zeggen, vanwege neiging tot zwaar geweld, maar .....mijn god, wat een stel homosensuele sneukezen op hun damesbrommers. :D
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

chansig

 :D

Ik ben benieuwd hoe de Hells Angels en Bandidos (oid) hier naar gekeken hebben. Maar het is volgens mij een gevaarlijk clubje.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Toni71

Ik vond het wel een leuke documentaire. Ik kon het reflecteren op wat dingen die ik tot zover in mijn late studie heb gehad. Wat criminologische en sociologische inzichten waarom mensen de dingen doen die ze doen.
Defiance theorie, anomie, etc...

Als je sommige leden van deze groep hoort praten, hebben ze toch een achtergrond waaruit vaak veel te verklaren valt.

Ieder zijn ding zullen we maar zeggen.




Jumping Jack

Ik heb het ook gezien en vond het vooral sterk dat de programma-makers zo dicht konden komen. En het is zoals vaak met dergelijke groepen: veel meelopers maar een (kleine) kern van echt harde criminelen. Ook bijzonder hoe de molukse zaak eigenlijk wordt misbruikt voor criminele doeleinden.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Toni71

Twee jaar filmen en inzicht in deze organisatie vind ik ook knap.

Maar moeten deze mc`s nu verboden worden, als je dit zo ziet? Uiteraard zie je niet alles wat er gebeurt.
Ik neem aan dat niet ieder lid een crimineel is.
Om nu alle mc`s te verbieden vind ik onzin.

In het verleden kon ik trouwens een lid van zo een bekende mc. Deze begeleidde jongeren in het maatschappelijk werk.

Jumping Jack

Niet elke MC houdt zich natuurlijk bezig met criminele feiten, net zo min als dat elk lid van een MC een crimineel is, maar die 1% badge wil wel iets zeggen.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Toni71

Dat zijn inderdaad niet de voorbeeldige lieverdjes. :)

larsonator

Quote from: Toni71 on June 23, 2015, 16:54:47
Twee jaar filmen en inzicht in deze organisatie vind ik ook knap.
Volgens mij heeft niemand 2 jaar nodig om te weten hoe deze bendes (want dat zijn het gewoon) opereren. Het zijn gewoon criminele organisaties, hoe je het ook wendt of keert. Je gaat alleen bij deze MC's als je iets crimineels in de zin heb. Zo niet, ga je lekker bij MC laveloos om te feesten en te ''crossen''
Laten we eerlijk zijn, deze mannen zijn niet die "stelletje bonkige leernichten die elkaar aftrekken in een blokhut" (zoals Hans Teeuwen het ooit mooi omschreef)

kent u deze nog?:

Toni71

#8
Dat het vaak leden zijn met een strafblad is bewezen, het zijn toch bepaalde mensen die zich hier bij aansluiten.
Maar dat het een criminele organisatie is, daar ben ik het niet mee eens.
Had dit nu niet al bewezen kunnen zijn na al die jaren? Dat is toch ook vreemd. Zeker als elk lid van alle "duistere" praktijken afweet die er spelen, en er deel van uitmaakt in de uitvoering, want dat is een criminele organisatie.

Dan had er toch al lang veel meer boven tafel moeten komen zo onderhand?

Of zouden al die leden nodig zijn geweest om dat wiethokje te installeren van 4 bij 4 in die documentaire? :)










larsonator

Quote from: Toni71 on June 24, 2015, 18:56:11
Of zouden al die leden nodig zijn geweest om dat wiethokje te installeren van 4 bij 4 in die documentaire? :)
dan ga jij er vanuit dat dat het enigste hokje was? Daarbij zijn ook meelopers schuldig naar mijn mening

Toni71

Er zouden allang veel meer strafbare feiten boven tafel moeten zijn gekomen.
Zeker met alle aandacht op die clubs de laatste jaren.

Ik denk dat het overtrokken is allemaal.

Toni71

#11
Het is geen maffia. :)

Ik zie het een beetje als vroeger, Lars. Toen wij elkaar opzochten (oude bekende) op het pleintje.
Nu zoekt deze groep elkaar op in een clubhuis met dezelfde interesses. Welke denk ik niet allemaal crimineel zijn. :)

modde239

Nee daarom zijn al die MC's verboden in Duitsland die ze wel als criminelen organisaties ziet....die Duitsers zijn ook niet gek.....wij hebben alleen slappe rechters hier.....

larsonator

Quote from: Toni71 on June 24, 2015, 19:04:52
Ik zie het een beetje als vroeger, Lars. Toen wij elkaar opzochten (oude bekende) op het pleintje.
;) ah, vroegah  :D

Martinus

Quote from: Toni71 on June 24, 2015, 19:02:56
Er zouden allang veel meer strafbare feiten boven tafel moeten zijn gekomen.
Zeker met alle aandacht op die clubs de laatste jaren.
Ik denk dat het overtrokken is allemaal.
grote mafiakopstukken wordne vaak ook gepakt, vaak op belastingontduiking o.i.d, vaak niet op de zaken waar ze "echt" van verdacht worden. Gaat altijd om aantoonbaarheid.
............

Toni71

Alleen op belastingontduiking? Niet voor moord en doodslag. Volgens mij zijn  er daar ook wel een aantal op veroordeeld.
Het lijkt mij dat met de huidige opsporingstechnieken en de interesse in de motorclubs de laatste jaren er zeker veel meer boven tafel had moeten komen.
Of al die leden zijn zo slim dat ze alles kunnen verbergen. Dat lijkt me niet.

Slappe rechters? Ach, dat ze wat strenger mogen straffen vind ik ook. Alhoewel het doel daarvan, vergelding, ook nog een apart verhaal is.
Wat het uiteindelijke resultaat daarvan is op de maatschappij en de daders, zijn de meningen ook nog over verdeeld.

Als de feiten er zijn zal de rechter ook de motorclubs aanzien als criminele organisatie. Ik vind het gewoon vreemd dat dit tot zover nog niet aantoonbaar is.
Dit is mijn visie, en misschien heb ik het wel helemaal fout.




larsonator

Ik ga het niet vertalen, maar deze manmier (RICO) heeft in de US toch aardig wat georganiseerde misdaad doen schudden op hun grondvesten. eenmaal gearresteerd gaan er veel praten en worsden kroongetuige (denk maar aan de laffe Fred Ros)...

''...Taking Down the Mafia, The 1970s & Beyond

Starting in the later part of the 20th century, the government began winning its war against the Mafia. In 1970, Congress passed the Racketeer Influenced and Corrupt Organizations (RICO) Act, which proved to be one of the most powerful tools used to take down mobsters, as it allowed the government to "attack criminal enterprises on a broad front, stripping them of their leadership and sources of both illicit and legitimate revenue in one massive prosecution," according to a 1992 report in Congressional Quarterly. During the 1980s and 1990s, RICO laws were used to convict high-ranking mobsters, who in the past had been able to avoid prosecution. (Similar laws were effective in producing mass convictions in Italy during this time.) Some Mafiosi, faced with long prison sentences, opted to testify against fellow mobsters in exchange for a place in the witness-protection program. Additionally, Mafia membership in the U.S. declined as insular Italian-American neighborhoods, once a traditional recruiting ground for mobsters, underwent demographic shifts and became more assimilated into society...''

Toni71

De maffia kan men niet vergelijken met een mc zoals Satudarah hier in Nederland vind ik.

En waar blijven al die verhalen uit het kamp van hun? Er zijn er toch wel een paar aangehouden voor zelfstandige activiteiten.

Ik ben nog niet te overtuigen.  :D

HJ

Quote from: Jumping Jack on June 23, 2015, 16:56:58
Niet elke MC houdt zich natuurlijk bezig met criminele feiten, net zo min als dat elk lid van een MC een crimineel is, maar die 1% badge wil wel iets zeggen.
En wat wil dat dan precies zeggen?

Hanky Panky

Quote from: Toni71 on June 24, 2015, 19:04:52
Het is geen maffia. :)

Ik zie het een beetje als vroeger, Lars. Toen wij elkaar opzochten (oude bekende) op het pleintje.


Jullie speelden ook met machinegeweren en raketwerpers?

De enige reden dat deze clubs niet allang verboden zijn in NL is de lage prioriteit want ze schieten doorgaans elkaar meestal vol gaten en laten de rest van de gewone burgers meestal met rust. Daarnaast is de bewijslast moeilijk rond te krijgen omdat dit soort clubs niet zo vriendelijk zijn voor leden die zingen als een kanarie....
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

larsonator


Toni71

#21
En met pistolen.... :D


Wij zochten elkaar natuurlijk op met dezelfde interesses.
Dat doen die leden ook denk ik.

Dat het nieuws vol staat met leden die elkaar vol gaten schieten, en dat ze gebruik maken van machinegeweren etc. vind ik trouwens ook meevallen.
Ach, ze vinden een ak47 ......Op al die leden zouden ze nu wel hele wapenarsenalen moeten vinden.




Hanky Panky

Quote from: Toni71 on June 25, 2015, 15:41:49
Dat het nieuws vol staat met leden die elkaar vol gaten schieten, en dat ze gebruik maken van machinegeweren etc. vind ik trouwens ook meevallen.
Ach, ze vinden een ak47 ......Op al die leden zouden ze nu wel hele wapenarsenalen moeten vinden.

Het zal je verbazen dat zulke zaken het nieuws doorgaans niet halen omdat er geen visite kaartje door de daders wordt achtergelaten.

Je romantiseert de zaken nog al en dat is precies de aantrekkingskracht die zulke clubs hebben. We zijn niet fout bezig, dat vuurwapen heb ik alleen om terug te schieten, 'men' ziet het verkeerd en ondertussen leggen ze links en rechts een paar wiet-schuren aan, handelen wat in vrouwen en schieten ze obstakels uit de weg.

Leg mij de romantiek nog eens uit?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Bama

Het zijn gewoon bendes die geld vragen aan kroegeigenaren voor bescherming omdat ze anders de boel kort slaan, in de drugs en wapenhandel zitten en in de prostitutie.
Veel mooier kan ik het niet maken.

Dit is geen motorclubje van brave mensen in hun midlife crisis die op zondag een rondje rond de kerk rijden.

jvanhambelgium

Quote from: Bama on June 25, 2015, 16:48:09
Dit is geen motorclubje van brave mensen in hun midlife crisis die op zondag een rondje rond de kerk rijden.
:clapping: :clapping:
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)