Laserdisc - filmcollectie + hardware

Started by Knor, June 18, 2015, 17:30:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Knor

Ik ben in het bezit van een flinke collectie films op laserdisc, plus de toenmalige topspeler van Pioneer.
Dit is wel de aangewezen plek voor mijn vraag:

Zijn er filmliefhebbers die actief iets met dit medium doen, of is het vooral een collectie mooie hoezen?
Ik denk erover om de boel van de hand te doen, en hoop een liefhebber blij te maken met heel wat mooie titels...
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

larsonator

Woooo. Mijn broer is een Laserdisc verzamelaar. je kan me een PM sturen met wat je heb, geef ik het aan hem door.  :headbanging: :popcorn:

Raymen

#2
 :headbanging: :headbanging: mooiste formaat ooit laserdisc.

Is alleen maar minder geworden hierna :(


HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

jaco

Quote from: Raymen on June 18, 2015, 18:29:36
:headbanging: :headbanging: mooiste formaat ooit laserdisc.

Is alleen maar minder geworden hierna :(
Ja zeker, de prijs van de films is flink omlaag gegaan.
Het waren weliswaar guldens in die tijd, maar 100 daarvan voor een film was geen uitzondering.

Een CAV release over 4 disken verdeeld, en je was gelijk discjockey.


Kjelt

Ik heb aantal jaren terug mijn hele PAL collectie weg gedaan voor een habbekrats. Maar ik krijg het niet over mijn hart om mijn mooie NTSC collectors editions weg te doen.
Liever koop ik dan de bluray en stop die in de doos  ;D
Ga binnenkort ook eens mesten, enkele disks zonder extras voegen weinig tot niets toe tov de bluray, de collectors items met boekjes en andere leuke extra's blijven mooi spul ook al draai ik al jaren geen disk meer (beeldkwaliteit ziet er niet uit ivm bluray).

Raymen

De SE van the abyss of aliens was zelfs 250 gulden in die tijd.
En met CAV kon je het beeld perfect stil zetten.

Geweldig was dat voor die tijd.

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

theshadow

En het geluid....................... ik nog steeds niet te evenaren met bluray als je het aan mij vraagt

Integra

Ook hier een groot liefhebben/verzamelaar.

Gisteren nog een film van Laserdisc gekeken :)
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

jaco

#8
Quote from: theshadow on June 19, 2015, 14:01:27
En het geluid....................... ik nog steeds niet te evenaren met bluray als je het aan mij vraagt
Ja net als met een lp, allemaal analoge bij effecten  ;)
Ac-3 was zelfs analoog opgeslagen..

Digitaal lossy DTS, nu heb je lossless compressie.
LPCM was 2 kanaals 16 bit 44 KHz, zeg maar cd. Nu heb je 6 kanaals 24/96

theshadow

Ik heb toen voor drie honderd gulden the phantom menace gehaald. Geluid was voor mij toen referentie materiaal, ongelooflijk! Heb hem nu op bluray......wat kan ik daar over zeggen.........ja er komt geluid uit de speakers.

maximus79

Leuk die romantisering van Laserdisc.  ;D
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Integra

Het is gewoon een geweldig medium... Misschien niet meer van deze tijd. Maar het was z'n tijd ver vooruit en beter dan VHS of de eerste DVD's! 
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

jaco

Ja het zullen wel de herinneringen zijn die het mooier maken dan het was..
Ik heb ook altijd met veel plezier gekeken hoor. Inderdaad veel beter dan video.

Integra

Ik weet niet of het herinneringen zijn....
Zojuist weer een film op Laserdisc gekeken.  Ik blijf er van genieten.
Een beetje leuke speler middels een upscaler en je hebt nog een heel behoorlijk plaatje op een 42" ;)
Zal nu de kast in duiken of ik nog een film kan vinden die me aanstaat.... Kan de volgende schijf er weer in :P
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Kjelt

Welke uitgang gebruik je dan, ik kan me alleen herinneren dat de gele composiet video erg slecht was maar de S-video uitgang van heel veel pioneers met hun eigen (toen geweldige maar nu overbodige en irritant storende) kamfilters helemaal rampzalig waren omdat ze interfereren met de moderne videoscalers.
Er waren maar een paar goede apparaten die geen kamfilter gebruikten die er nu goed uitzien en dat waren toen de goedkoopste machines. Wel even de allerduurste machines weg gelaten die waren niet voor mijn budget dus daar kan ik niet over oordelen.

CineSmurf

Ik kan me voorstellen dat je enthousiast wordt over de hoezen en inderdaad voor de grap zo'n speler neerzetten lijkt me best leuk, maar is het beeld ook nog een beetje aan te zien? Je krijgt volgens mij alle oude problemen PAL/NTSC, 4x3 schermformaat, etc. weer, of niet?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Integra

Quote from: Kjelt on June 22, 2015, 09:04:49
Welke uitgang gebruik je dan, ik kan me alleen herinneren dat de gele composiet video erg slecht was maar de S-video uitgang van heel veel pioneers met hun eigen (toen geweldige maar nu overbodige en irritant storende) kamfilters helemaal rampzalig waren omdat ze interfereren met de moderne videoscalers.
Er waren maar een paar goede apparaten die geen kamfilter gebruikten die er nu goed uitzien en dat waren toen de goedkoopste machines. Wel even de allerduurste machines weg gelaten die waren niet voor mijn budget dus daar kan ik niet over oordelen.

Ik gebruik gewoon de composiet uitgang.
Het is natuurlijk geen Bluray, maar er komt nog best een netjes plaatje van (natuurlijk niet met je neus op het scherm gaan zitten :P )
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Integra

Quote from: CineSmurf on June 22, 2015, 11:41:44
Ik kan me voorstellen dat je enthousiast wordt over de hoezen en inderdaad voor de grap zo'n speler neerzetten lijkt me best leuk, maar is het beeld ook nog een beetje aan te zien? Je krijgt volgens mij alle oude problemen PAL/NTSC, 4x3 schermformaat, etc. weer, of niet?

Zoals gezegd komt er best een netjes plaatje van ;)
Probleem van PAL of NTSC zie ik niet zo?  Dat is al ruim 20 jaar geen probleem met TV's in NL....
En de meeste LD's zijn breedbeeld. De meerderheid van mijn films hebben AC3 of DTS....
Ik kan er goed van genieten hoor ;)
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

CineSmurf

Misschien toch eens het proberen waard dan...
Iemand een gouden tip voor een goedkoop probeerapparaat en een paar platen?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Integra

"goedkoop" apparaat zal over het algemeen niet best gaan.....

Ik heb bijvoorbeeld een CLD-1850 staan. Deze doet zowel PAL als NTSC.... echter was het beeld al waardeloos op een beeldbuis... laat staan op een platte :P  (de speler is 100% in orde)

Qua spelers moet je denken aan een CLD-2950, CLD-D515, CLD-D925...   
Films ook op letten. Er zit (net als bij vinyl)  enorm veel verschil in persingen....  sommigen hebben een matige master, een aantal hebben laserrot....   

Of het de moeite waard is om nu nog te beginnen aan LD.... Er gaat hoe dan ook veel geld in zitten...
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

CineSmurf

Quote from: Integra on June 22, 2015, 14:15:34
Of het de moeite waard is om nu nog te beginnen aan LD.... Er gaat hoe dan ook veel geld in zitten...
Dat herken ik van de LP's ja...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Kjelt

Ik zou er nu niet meer aan beginnen.
Wellicht enkele mooie collectors laserdiscs met boekjes aanschaffen maar als je nog niets hebt........

Worstebrood

Ik hou er van, heerlijk zo'n prachtige glimmende plaat.
Ik heb er wel een zooitje waar ik niks mee doe, maar je raakt ze aan de straatstenen niet kwijt. En ach, ze eten geen brood.
Maar de speciale uitgaven, vooral op muziekgebied, houden mijn verzamelaarshart levend. :)
Live Long and Prosper
Beeld: Samsung 55Q95, 46ES8000.
7.1.2 Setup: Marantz SR6011, CD 5005, Sony UBP x800Mk2, Technics SL-10
Speakers: MA RS-6, R360, Kef Cresta Center, 6xHTS 2001.
5.1 Setup: Denon AVR-3805, POA-T2, DVD-2910. Draaitafel: Pro-ject Debut III, Technics SL-j2/SL-L3, CD: TEAC CD-Z5000, Oppo BDP-93, LD: Pioneer, DVL-909, Sony SP-90es, MD: Sony MDS-JD 930, Tape: Denon DRS-810, Yamaha KX-800, Speakers: B&W DM683, KEF Cresta rear, Reference M100 center, Klipsch KSW-10s.

jantje112

Hier heb ik een mooie pioneer HLD-X9 en een CLD-R7G, ik denk 2 van de 3 mooiste spelers ooit gemaakt. Helaas/gelukkig is de verzameling relatief klein. Heb zelf 200discs, een paar squeeze titels en een 10tal muse hi-vision titels.

Helaas is het tegenwoordig weer " moeilijk " om leuke titels te scoren. Je komt toch veel " hetzelfde "  tegen.

Pallenmans

zit er in je collectie ook disc's bij van pink floyd ??
Sonus faber sonetto 5 / gato dia 250 / Roon / Project draaitafel / kabels RIcabel