Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

elchor

Quote from: stevie1 on April 22, 2021, 19:27:16
Gelukkig!!! ik ben niet allleen!!! :pompom: :pompom: :pompom:

Oef, blij dat ik niet de enige ben. Ik krijg het voorlopig ook niet voor mekaar.  Blijf voorlopig bij Kodi, maar zal de voorgestelde link nog wel bestuderen...

J0ell

Misschien dat 1 van jullie dit weet:

Op de Shield gebruik ik best veel Youtube, nu bleef de reclame op de Shield op 1 of andere manier aardig goed weg.
Maar sinds een paar weken is het zoals Youtube nu bekend staat, meer adds dan filmpjes.
Is er een adblocker welke goed functioneert op een shield?
Bijvoorbeeld 1 die ik via een los apk bestandje kan installeren o.i.d.

Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

Tinus_

Je kan ook "smart tube next" installeren, dan kijk je ook zonder reclames.
Rebuilding my HT

J0ell

Quote from: Tinus_ on June 10, 2021, 17:15:00
Je kan ook "smart tube next" installeren, dan kijk je ook zonder reclames.

Thanks, ga ik vanavond eens proberen!
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

Hanky Panky

Quote from: Tinus_ on June 10, 2021, 17:15:00
Je kan ook "smart tube next" installeren, dan kijk je ook zonder reclames.

In de NL play store krijg ik de mededeling dat hij niet beschikbaar is. Hij kent hem wel.

Installeer je dat op een alternatieve wijze?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Tinus_

Ja, de APK op een USB stickje zetten en dan inladen.
Rebuilding my HT

SirPirke

we zijn het wat beu om dvd's te wisselen is de dvd speler.

ik zou deze graag op mijn nas zetten (mkv formaat) en een nvidia shield kopen.

ik ga ervan uit dat, gezien de shield de speler is, mijn nas niet zwaar hoeft te zijn? ik heb een QNAP ts-231 sinds jaren die ik wens te gebruiken. Films zouden oudere dvd's zijn en blurays. Geen 4k films.

bedankt voor feedback.

grt

Kurt

RalphH

Ook een oudere nas moet makkelijk de doorvoer aankunnen hoor. Hier een 412 van haast 10 jaar oud en gaat gewoon 4k door.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

theetjuh

Ik zou voor oudere nassen, welke alleen SMBv1 ondersteunen wel NFS aanbevelen en SMB zoveel mogelijk uit te zetten qua security.
LG 77G1 • Onkyo TX-RZ70 • Q Acoustics F:2050i C:2000Ci R:2020i A:QI65C • 2x BK Elec XXLS400-DF
Vero V (OSMC) • Nvidia Shield TV Pro (2019) • Sony UBP-X800M2 • Sony PlayStation 5

SirPirke

bedankt voor de reacties.

de qnap ts-231 ondersteund smb3, dus zou geen probleem mogen zijn.

als ik het goed lees, dien je plex-server of kodi-server op de Nvidia te installeren en niet op de nas? Had plex op de nas staan en wou een bluray streamen via chromecast, maar dat ging niet zo goed (schokkerig over wifi dus). Maar als ik de Nividia via lan zou aanlsuiten zou dit dus perfect moeten lukken?

Hanky Panky

Quote from: SirPirke on June 20, 2021, 14:07:00
bedankt voor de reacties.

de qnap ts-231 ondersteund smb3, dus zou geen probleem mogen zijn.

als ik het goed lees, dien je plex-server of kodi-server op de Nvidia te installeren en niet op de nas? Had plex op de nas staan en wou een bluray streamen via chromecast, maar dat ging niet zo goed (schokkerig over wifi dus). Maar als ik de Nividia via lan zou aanlsuiten zou dit dus perfect moeten lukken?

Plex server draait op de Nas. Dat is het concept van Plex: transcoding vindt plaats op de plek van de opslag. Voor kodi werkt dat anders, daarvoor dient de Nas als externe hardeschijf en doet kodi al het grafische werk op de mediaspeler zelf.

Voor Plex zul je dus een Nas met een beetje pit nodig hebben. Voor kodi niet.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

SirPirke

Quote from: Hanky Panky on June 20, 2021, 14:19:41
Plex server draait op de Nas. Dat is het concept van Plex: transcoding vindt plaats op de plek van de opslag. Voor kodi werkt dat anders, daarvoor dient de Nas als externe hardeschijf en doet kodi al het grafische werk op de mediaspeler zelf.

Voor Plex zul je dus een Nas met een beetje pit nodig hebben. Voor kodi niet.

ok, dus experimenteren met kodi op de nvidia shield dus. Plex zal dus geen optie zijn.

Hanky Panky

#2137
Quote from: SirPirke on June 20, 2021, 14:39:34
ok, dus experimenteren met kodi op de nvidia shield dus. Plex zal dus geen optie zijn.

Je kunt het proberen met Plex

Kijk even hier https://support.plex.tv/articles/201774043-what-kind-of-cpu-do-i-need-for-my-server/

Iets naar onderen staan links naar Nas vereisten etc

Plex wordt vaak wel wat makkelijker in de setup ervaren.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

SirPirke

Quote from: Hanky Panky on June 20, 2021, 15:55:48
Je kunt het proberen met Plex

Kijk even hier https://support.plex.tv/articles/201774043-what-kind-of-cpu-do-i-need-for-my-server/

Iets naar onderen staan links naar Nas vereisten etc

Plex wordt vaak wel wat makkelijker in de setup ervaren.
wifi

bedankt voor de link. Kan je eigenlijk mkv van blu ray disks (geen 4k) via wifi afspelen op de nividia (als je kodi gebruikt?)

Hanky Panky

#2139
Quote from: SirPirke on June 20, 2021, 16:10:32
wifi

bedankt voor de link. Kan je eigenlijk mkv van blu ray disks (geen 4k) via wifi afspelen op de nividia (als je kodi gebruikt?)

Ja hoor, mijn shield op de slaapkamer draait via WiFi (muizen hebben de kabel op zolder vernield... :mad:) en ik haal draadloos ca. 275-300mbit. Ik kan daarmee makkelijk 4K bluray rips van 60GB kijken dus een mkv van zeg 10GB moet een makkie zijn als je wifi snel én stabiel genoeg is.

Je kunt Speed Test WiFi Analyzer van Analiti uit de Android store installeren. Dan krijg je wel een beeld van de snelheden die je kunt halen.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

sschot

Zover ik weet heeft de Shield geen optische uitgang. Ter vervanging van mijn Xiaomi lijkt de Shield me wel de nodige snelheidswinst opleveren, maar wil mijn opt. out niet kwijt

Zijn er slimme oplossingen voor?
Zijn er andere alternatieven?

Ik hoor het graag
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

Hanky Panky

Quote from: sschot on June 21, 2021, 02:14:13
Zover ik weet heeft de Shield geen optische uitgang. Ter vervanging van mijn Xiaomi lijkt de Shield me wel de nodige snelheidswinst opleveren, maar wil mijn opt. out niet kwijt

Zijn er slimme oplossingen voor?
Zijn er andere alternatieven?

Ik hoor het graag

Je zult moeten werken met een apart 'kastje' hetzij via de HDMI kabel hetzij via de usb uitgang.

Wat heb je zelf al gevonden aan oplossingen?

Google eens op Shield optical out. Dan krijg je een enorme berg aan oplossingen voorgeschoteld.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

sschot

Quote from: Hanky Panky on June 21, 2021, 12:12:22
Je zult moeten werken met een apart 'kastje' hetzij via de HDMI kabel hetzij via de usb uitgang.

Wat heb je zelf al gevonden aan oplossingen?

Google eens op Shield optical out. Dan krijg je een enorme berg aan oplossingen voorgeschoteld.

Extra kastje had ik idd gezien, maar vind dat eigenlijk een "flut" oplossing, moet er weer meer bij komen.

Pak je dan wel het signaal zonder verwerking van de dac in de Shield, want dat kan ik zo ff niet vinden.
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

stevie1

Quote from: sschot on June 21, 2021, 02:14:13
Zover ik weet heeft de Shield geen optische uitgang. Ter vervanging van mijn Xiaomi lijkt de Shield me wel de nodige snelheidswinst opleveren, maar wil mijn opt. out niet kwijt

Waarom wil jij je opt out niet kwijt?

sschot

Quote from: stevie1 on June 22, 2021, 01:11:03
Waarom wil jij je opt out niet kwijt?

Omdat ik af en toe via YT muziek "kijk" en dat klinkt nu niet slecht en veel beter als via de interne DAC van de Mi Box S
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

Dura

Quote from: sschot on June 22, 2021, 08:31:16
Omdat ik af en toe via YT muziek "kijk" en dat klinkt nu niet slecht en veel beter als via de interne DAC van de Mi Box S

Iedereen heeft een ander systeem; ik heb mijn tv met opt out op mijn DAC aangesloten, prima geluid ben ik gelijk af van sync problemen e.d.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

sschot

Ondertussen is de Mi Box S vervangen door een Shield TV 2017. Over de unit, de snelheid en de stabiliteit prima tevreden.

Eerste converter getest
DrPhone HA2 HDR HDMI 2.0 Audio Extractor 4K @60Hz 18 Gbps - HDMI naar HDMI + Optisch TOSLINK SPDIF + Analoge RCA L / R met Audio EDID / UHD/ARC/ HDCP.2.2

Deze werkt niet goed. Komt de Shield uit standby, gaat het scherm niet aan. Dus retour gestuurd.

Nu aan het wachten op een Lindy audio extractor, zit wat levertijd op, maar eens gaan zien wat die brengt. Als ik getest heb, zal ik hier iets over posten.
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

SV..S

gisteren nog een film gekeken op netflix via de shield. het valt ons op dat we regelmatig een soort aurora zien bij ''stilstaande'' beelden. ik vermoed dat ergens de beeldinstellingen niet goed staan (lage kwaliteit) dat ervaren we overigens ook met prime.

herkent iemand dit? wij streamen geen films met de shield, ik heb dit nog niet ingesteld, dit doen we via de Dune. een  5 GB film ziet er dan beter uit dan een film via netflix of prime.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

RalphH

AI upscaling aanstaan op high? Je ziet dan vaak ook een lichte lijn onderaan op de zwarte balk.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

stevie1

Quote from: SV..S on August 22, 2021, 16:33:11
gisteren nog een film gekeken op netflix via de shield. het valt ons op dat we regelmatig een soort aurora zien bij ''stilstaande'' beelden. ik vermoed dat ergens de beeldinstellingen niet goed staan (lage kwaliteit) dat ervaren we overigens ook met prime.

herkent iemand dit? wij streamen geen films met de shield, ik heb dit nog niet ingesteld, dit doen we via de Dune. een  5 GB film ziet er dan beter uit dan een film via netflix of prime.
Ik had wat anders met de shield.  Geluid liep bij lange na niet synchroon. Heb het toen vergeleken met de lg tv app. Die deed het wel goed, maar geen atmos. Heb net mijn shield herstart en lijkt weer ok. Misschien is dat het proberen waard.