Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

le mans

Quote from: pillie123 on November 17, 2020, 17:27:30
Bij mij zijn de verbindings problemen voorbij, onderdelen update gehad van W10.

Onderdelen update?

Marcel.B

Ja, onderdelen update van windows 10, dan word je versie geüpgraded van 2004 naar20H2.

Zelf denk ik dat daar ergens een bug heeft gezeten, maar nu kan ik mijn pc benaderen vanuit de shield zonder dat de verbinding na een paar dagen ineens verbroken is maar ik krijg maar geen videowall zoals ik wel heb met kodi op mijn windows .

Ik weet dat het verschillende versies zijn van kodi met android en voor windows maar de functionaliteit is altijd het zelfde toch?
Samsung QE85QN95B, Arcam SA30,  Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 11,

PascalP

Quote from: pillie123 on November 18, 2020, 00:35:25
Ja, onderdelen update van windows 10, dan word je versie geüpgraded van 2004 naar20H2.

Zelf denk ik dat daar ergens een bug heeft gezeten, maar nu kan ik mijn pc benaderen vanuit de shield zonder dat de verbinding na een paar dagen ineens verbroken is maar ik krijg maar geen videowall zoals ik wel heb met kodi op mijn windows .

Ik weet dat het verschillende versies zijn van kodi met android en voor windows maar de functionaliteit is altijd het zelfde toch?

Als je in je 'movies' scherm zit pijltje naar links drukken, dan kun je kiezen tussen list, infowall, posters etc.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Marcel.B

Ja, dat snap ik maar ik krijg niet zoals op mijn pc met kodi allemaal plaatjes van de film want ik zie op de shield dan alleen maar mappen staan.
Samsung QE85QN95B, Arcam SA30,  Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 11,

angelo41


ikkeenjij36

Quote from: pillie123 on November 18, 2020, 10:21:59
Ja, dat snap ik maar ik krijg niet zoals op mijn pc met kodi allemaal plaatjes van de film want ik zie op de shield dan alleen maar mappen staan.
Misschien op allebei een andere database?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

MARANTZ SR7008/Marantz PM8005/Taga 606v3 Se 5.0/Taga tsw200 sub/Fronts ls kabel canare 8s4/Center  ls kabel jib-hf004//rears standaard 2.5mm vd rol(onbekend).
squeezbox touch/pm8005 voor stereo/peout front jib hf-004 interlinks

Marcel.B

Daar ben ik nu mee aan het kloten maar wil nog niet echt vlotten met andere scrapers en movie databases.
Samsung QE85QN95B, Arcam SA30,  Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 11,

PascalP

Quote from: pillie123 on November 18, 2020, 10:21:59
Ja, dat snap ik maar ik krijg niet zoals op mijn pc met kodi allemaal plaatjes van de film want ik zie op de shield dan alleen maar mappen staan.

Kijk je wel via 'movies' dan of via 'videos'?
Is verder inderdaad indentiek aan de PC versie hoor, heb hier Kodi op verschillende apparaten draaien in huis, oa Shield, Vero, PC en Sony Android TV
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

ikkeenjij36

Quote from: pillie123 on November 18, 2020, 11:57:55
Daar ben ik nu mee aan het kloten maar wil nog niet echt vlotten met andere scrapers en movie databases.
Weet niet of je ergens een shared db heb?
Iig moeten de kodi versies identiek zijn
Dus allebei 18.4 leia bijvoorbeeld

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

MARANTZ SR7008/Marantz PM8005/Taga 606v3 Se 5.0/Taga tsw200 sub/Fronts ls kabel canare 8s4/Center  ls kabel jib-hf004//rears standaard 2.5mm vd rol(onbekend).
squeezbox touch/pm8005 voor stereo/peout front jib hf-004 interlinks

clicquot

Quote from: pillie123 on November 18, 2020, 11:57:55
Daar ben ik nu mee aan het kloten maar wil nog niet echt vlotten met andere scrapers en movie databases.

Ik vermoed dat het probleem in eerste instantie in de "actie" achter het movies labeltje zit.
Ga dus naar de instelleling van je skin en pas het home menu aan via interface, skin, configure skin, setup the xxx main menu
Kies MOVIES menu en navigeer naar "change action"
In windows staat daar "ActivateWindow(Videos,MovieTitles,return) terwijl op de shield eerder iets anders staat genre "ActivateWindow(Videos,library://video/,return) en vandaar dat hij mapjes toont

Verander dus de actie naar Video Library > Movies > TITLES
je krijgt dan standaard een lijst van films
Dan pas ga je in de view options swappen van Fanartlist naar bv Wall, Fullscreenwall etc of whatever you wenst...

Hopelijk helpt dit...

_ MarcelloW _

Quote from: pillie123 on November 18, 2020, 10:21:59
Ja, dat snap ik maar ik krijg niet zoals op mijn pc met kodi allemaal plaatjes van de film want ik zie op de shield dan alleen maar mappen staan.

Je moet wel de inhoud toewijzen.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

stevefilmfreak54

Nogmaals een verzoek voor hulp in de juiste richting.

Heb een Nvidia Shield TV 2017 en sinds een aantal dagen een Nvidia Shield PRO.

Mooi, zou je wel zeggen, bedoeling is alles op de PRO en de andere verkopen, waarom is dit niet gebeurt? Ga ik uitleggen.........

Op de Shield TV 2017 heb ik een bibliotheek van mijn films en series gemaakt, mooi. Probleem is........

Waarom kan ik op de PRO geen bibliotheek maken? Ik heb zo goed mogelijk alle instellingen van de Shield TV 2017 overgedragen aan de PRO versie, hij komt bij PLEX en op mijn Synology in beeld en online.

Alleen kan ik geen manier vinden om mijn film en series van mijn Shield TV 2017 over te zetten naar de PRO versie :( :(

Ik heb geprobeerd via PLEX, via Plex Media Server, via PC en via Synology :( Ik mis iets, zie iets over het hoofd, PLEX zegt het is een fluitje van een cent om een bibliotheek te maken, het is gelukt met Shield TV 2017, helaas nog niet met de PRO versie.

Wie kan mij in de juiste richting sturen, waar zijn al die experts op deze gebied, wie heeft de juiste/correcte instellingen voor mij? AUB, niet te moeilijk maken, ben maar een leek met deze Nvidia Shield TV 2017 / PRO.

Bedankt voor het lezen :headbanging: :headbanging:
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

jvanhambelgium

Je laat het woordje "Synology" vallen, maar je hebt dus op die Synology GEEN PMS (Plex Media Server) zelf draaien ?
Je had PMS draaien als applicatie op je Shield2017 ? En dan heb je daar bibliotheek gemaakt en je "verwijst" naar een folder-structuur die vervolgens op de NAS staat ?
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

keeskloon

Quote from: stevefilmfreak54 on November 19, 2020, 13:26:09
Nogmaals een verzoek voor hulp in de juiste richting.

Heb een Nvidia Shield TV 2017 en sinds een aantal dagen een Nvidia Shield PRO.

Mooi, zou je wel zeggen, bedoeling is alles op de PRO en de andere verkopen, waarom is dit niet gebeurt? Ga ik uitleggen.........

Op de Shield TV 2017 heb ik een bibliotheek van mijn films en series gemaakt, mooi. Probleem is........

Waarom kan ik op de PRO geen bibliotheek maken? Ik heb zo goed mogelijk alle instellingen van de Shield TV 2017 overgedragen aan de PRO versie, hij komt bij PLEX en op mijn Synology in beeld en online.

Alleen kan ik geen manier vinden om mijn film en series van mijn Shield TV 2017 over te zetten naar de PRO versie :( :(

Ik heb geprobeerd via PLEX, via Plex Media Server, via PC en via Synology :( Ik mis iets, zie iets over het hoofd, PLEX zegt het is een fluitje van een cent om een bibliotheek te maken, het is gelukt met Shield TV 2017, helaas nog niet met de PRO versie.

Wie kan mij in de juiste richting sturen, waar zijn al die experts op deze gebied, wie heeft de juiste/correcte instellingen voor mij? AUB, niet te moeilijk maken, ben maar een leek met deze Nvidia Shield TV 2017 / PRO.

Bedankt voor het lezen :headbanging: :headbanging:

https://www.homecinemamagazine.nl/2019/02/plex-zo-maak-en-organiseer-je-je-eigen-mediabibliotheek/
Woonkamer:Marantz SR7015/Marantz NA7004/Fronts Dali Zensor7/Rear Dali Zensor5/Dali Zensor Vocal/Dolby Atmos Dali Alteco C1 4X/5.2.4/Sub SVS SB-3000 & SVS SB1000/Oppo UDP 203/Nvidia Shield Pro 2019/Zidoo 1000 Pro/LG Oled 65 G1 RLA /Ziggo Next mediabox/Synology 1019+/Synology 1517+

ikkeenjij36

Even mog een vraagje,is de shield gevoelig op hdmi kabels?
Ik heb nu tussen de shield en mijn sr7009 een audioquest hdmi zitten van 30 cm en tussen de avr en tv een no name hdmi van 3 meter.
Mijn tv is een samsung uh48deh5500 geloof ik.
Ik weet dat de tv niet meer als 4k30hz kan weergeven.
Maar ik heb het idee dat t beeld scherper kan.
Na vorig weekend er een goeie dag mee gekrken te hebben zie ik vooral dat de shield de 1080p series vooral mooier maakt.
En welke schakel kan ik het beste laten upscalen?
De shield...de sr7009 of de Samsung tv?
Bedankt alvast voor jullie tips.



Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

MARANTZ SR7008/Marantz PM8005/Taga 606v3 Se 5.0/Taga tsw200 sub/Fronts ls kabel canare 8s4/Center  ls kabel jib-hf004//rears standaard 2.5mm vd rol(onbekend).
squeezbox touch/pm8005 voor stereo/peout front jib hf-004 interlinks

stevefilmfreak54

Quote from: jvanhambelgium on November 19, 2020, 14:59:59
Je laat het woordje "Synology" vallen, maar je hebt dus op die Synology GEEN PMS (Plex Media Server) zelf draaien ?
Je had PMS draaien als applicatie op je Shield2017 ? En dan heb je daar bibliotheek gemaakt en je "verwijst" naar een folder-structuur die vervolgens op de NAS staat ?

Ik heb PLEX op beide Shields EN PMS op mijn Synology, doe ik of heb ik iets fouts gedaan?
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

jvanhambelgium

#2016
Quote from: stevefilmfreak54 on November 19, 2020, 18:20:28
Ik heb PLEX op beide Shields EN PMS op mijn Synology, doe ik of heb ik iets fouts gedaan?

Je hebt dus de PLEX "Client" op de Shields' draaien en de PMS enkel op de Synology. Dit wil zeggen dat je bibliotheek REEDS op de Synology staat, al je mooie covertjes etc staan allemaal op de Synlology.
Wat is het probleem dan ? Als je op de nieuwe Shield Pro gewoon Plex APP start en gaat verbinden met de PMS (op Synology) heb je toch exact dezelfde bibliotheek ?

Log je met dezelfde gebruiker in ?? Heb je authenticatie "afgezet" ? (kan ook "disable for local LAN")
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

stevefilmfreak54

Quote from: jvanhambelgium on November 19, 2020, 18:59:04
Je hebt dus de PLEX "Client" op de Shields' draaien en de PMS enkel op de Synology. Dit wil zeggen dat je bibliotheek REEDS op de Synology staat, al je mooie covertjes etc staan allemaal op de Synlology.
Wat is het probleem dan ? Als je op de nieuwe Shield Pro gewoon Plex APP start en gaat verbinden met de PMS (op Synology) heb je toch exact dezelfde bibliotheek ?

Log je met dezelfde gebruiker in ?? Heb je authenticatie "afgezet" ? (kan ook "disable for local LAN")

Even beantwoorden........Shield TV 2017 PLEX met bibliotheek............Shield TV PRO alleen PLEX geen bibliotheek..........Synology films / series EN PMS.

Ik log in met dezelfde gebruiker.........authenticatie heb ik waarschijnlijk NIET afgezet................waar te vinden?

Bedankt voor je hulp en informatie, top.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

theetjuh

#2018
Quote from: ikkeenjij36 on November 19, 2020, 17:59:29
Even mog een vraagje,is de shield gevoelig op hdmi kabels?
Gewoon een goede premium certified hdmi kabel aanschaffen.

Sorry dat ik het zeg, maar niet die audioquest troep, maar gecertificeerd spul kopen.
Onder andere monoprice op amazon is zeer goedkoop en super spul.
LG 77G1 • Onkyo TX-RZ70 • Q Acoustics F:2050i C:2000Ci R:2020i A:QI65C • 2x BK Elec XXLS400-DF
Vero V (OSMC) • Nvidia Shield TV Pro (2019) • Sony UBP-X800M2 • Sony PlayStation 5

jvanhambelgium

Quote from: stevefilmfreak54 on November 19, 2020, 19:22:17
Even beantwoorden........Shield TV 2017 PLEX met bibliotheek............Shield TV PRO alleen PLEX geen bibliotheek..........Synology films / series EN PMS.
Ik log in met dezelfde gebruiker.........authenticatie heb ik waarschijnlijk NIET afgezet................waar te vinden?
Bedankt voor je hulp en informatie, top.

Als je op de nieuwe ShieldPro de Plex app opstart, moet zal hij normaal automatisch de PMS op het netwerk vinden right ? Vervolgens maak je gewoon verbinding en log je in ? Dat werkt allemaal ?
Dan is het raar dat je geen "library" ziet. Je moet wat prullen met de "taskbar" op de linker kant, mischien zie je de server niet staan en zie je enkel "Plex" content ? (vb de Live content die je op Plex kan zien, gratis films met reclame etc)
Zonder screenshots héél lastig je verder te helpen.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

ikkeenjij36

Quote from: theetjuh on November 19, 2020, 20:03:15
Gewoon een goede premium certified hdmi kabel aanschaffen.

Sorry dat ik het zeg, maar niet die audioquest troep, maar gecertificeerd spul kopen.
Onder andere monoprice op amazon is zeer goedkoop en super spul.
Ru connected ook gecertificeerd en goed genoeg?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

MARANTZ SR7008/Marantz PM8005/Taga 606v3 Se 5.0/Taga tsw200 sub/Fronts ls kabel canare 8s4/Center  ls kabel jib-hf004//rears standaard 2.5mm vd rol(onbekend).
squeezbox touch/pm8005 voor stereo/peout front jib hf-004 interlinks

theetjuh

Quote from: ikkeenjij36 on November 19, 2020, 20:10:30
Ru connected ook gecertificeerd en goed genoeg?
Zou je op de verpakking moeten kunnen zien
LG 77G1 • Onkyo TX-RZ70 • Q Acoustics F:2050i C:2000Ci R:2020i A:QI65C • 2x BK Elec XXLS400-DF
Vero V (OSMC) • Nvidia Shield TV Pro (2019) • Sony UBP-X800M2 • Sony PlayStation 5

Hanky Panky

Quote from: ikkeenjij36 on November 19, 2020, 20:10:30
Ru connected ook gecertificeerd en goed genoeg?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Jazeker. Nadat we daar ook overdag ben gegaan heb ik geen handshake problemen meer tussen shield en TV.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

paulkokkie

Er is een update voor de Shield, 8.2.1, weet niet of jullie dat al wisten.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

stevefilmfreak54

Quote from: jvanhambelgium on November 19, 2020, 20:06:46
Als je op de nieuwe ShieldPro de Plex app opstart, moet zal hij normaal automatisch de PMS op het netwerk vinden right ? Vervolgens maak je gewoon verbinding en log je in ? Dat werkt allemaal ?
Dan is het raar dat je geen "library" ziet. Je moet wat prullen met de "taskbar" op de linker kant, mischien zie je de server niet staan en zie je enkel "Plex" content ? (vb de Live content die je op Plex kan zien, gratis films met reclame etc)
Zonder screenshots héél lastig je verder te helpen.

Heb via Nvidia shield PRO opslag veranderd naar mijn NAS toe, ineens had ik mijn bibliotheek inzicht wel via KODI en niet PLEX, vind KODI best mooi hoor, kan in ieder geval films/series kijken terwijl ik een oplossing kan vinden voor PLEX, bedankt voor je hulp en informatie.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.