Van hieruit zou je toch best vertrekken, om de shared folder vanop jouw windows pc te mappen naar de shield:

Klik dus op RENE-PC -> je moet dan een scherm krijgen waar de shield je vraagt om verder te gaan met guest account of geregistreerde gebruiker.
Je kiest voor geregistreerde gebruiker en je vult dan de gebruikersnaam EN paswoord in van jouw account die je op de windows pc gebruikt. Als het goed is staat guest account gewoon uitgeschakeld in windows, dus nutteloos en laat je best links liggen ook.
Als je op jouw pc GEEN passw hebt ingesteld voor je gebruiker, ben je er aan voor de moeite/ zet daar dus eerst een paswoord op je gebruiker en vul dan de credentials in via de shield.
Het is voldoende dat de share zelf (sharepermissies dus) op de computer gewoon review rechten heeft voor iedereen. (mocht je vanop de shield films willen deleten, beheren etc kan je schrijfrechten toewijzen, op jouw account in de security tab van de folder/files natuurlijk - maar misschien doe je het bebheer ervan via de pc want ik lees dat je daar ook Kodi gebruik, dunnow)
Je vermeldde eerder dat jouw pc een vast ip adres heeft, dus da's perfect - de shield zal dan steeds jouw share terugvinden zodra die start (en uw pc online is natuurlijk).
Als het hier nog niet lukt, moet je toch pc settings checken vrees ik - want dit lijkt niet Shield gerelateerd - Het is echt simpel om dit soort verbindingen te maken.
Anyhow, zodra dus uw share van de pc gemapped is naar de shield, start je Kodi op en kan je in de video library gewoon deze shared folder terugvinden... je hoeft in die omgeving dan niet te gaan prullen met smb shares nog gaan toe te voegen... kan ook hoor, maar dan is bovenvermlde eerste stap niet nodig - gemakkelijkheidshalve zou je sources.xml van kodi kunnen aanpassen, ik vind dat sneller werken, je neemt backupje van die file in case of... etc, maar dat gaat hier misschien iets te ver.
good luck zou ik zeggen