Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J0ell

Even inhaken, ik zie dat het al meerdere malen aangegeven is. Maar gooi een gebruiker op de PC met login.
Windows naar Windows sharen zonder login gaat nog wel maar naar een ander apparaat zoals een Shield of zelf vanuit een Kodi welke op Windows draait geeft dit alleen maar problemen.
Niet te moeilijk maken en een gebruiker toevoegen met volledig recht. Deze vervolgens de schijven laten mounten en gaan.

Om bovenstaande even samen te vatten, gebruik niet de rechten toewijzing op EVERYONE. Dat gaat mis.
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

clicquot

Van hieruit zou je toch best vertrekken, om de shared folder vanop jouw windows pc te mappen naar de shield:



Klik dus op RENE-PC -> je moet dan een scherm krijgen waar de shield je vraagt om verder te gaan met guest account of geregistreerde gebruiker.
Je kiest voor geregistreerde gebruiker en je vult dan de gebruikersnaam EN paswoord in van jouw account die je op de windows pc gebruikt. Als het goed is staat guest account gewoon uitgeschakeld in windows, dus nutteloos en laat je best links liggen ook.

Als je op jouw pc GEEN passw hebt ingesteld voor je gebruiker, ben je er aan voor de moeite/ zet daar dus eerst een paswoord op je gebruiker en vul dan de credentials in via de shield.
Het is voldoende dat de share zelf (sharepermissies dus) op de computer gewoon review rechten heeft voor iedereen. (mocht je vanop de shield films willen deleten, beheren etc kan je schrijfrechten toewijzen, op jouw account in de security tab van de folder/files natuurlijk - maar misschien doe je het bebheer ervan via de pc want ik lees dat je daar ook Kodi gebruik, dunnow)

Je vermeldde eerder dat jouw pc een vast ip adres heeft, dus da's perfect - de shield zal dan steeds jouw share terugvinden zodra die start (en uw pc online is natuurlijk).
Als het hier nog niet lukt, moet je toch pc settings checken vrees ik - want dit lijkt niet Shield gerelateerd - Het is echt simpel om dit soort verbindingen te maken.

Anyhow, zodra dus uw share van de pc gemapped is naar de shield, start je Kodi op en kan je in de video library gewoon deze shared folder terugvinden... je hoeft in die omgeving dan niet te gaan prullen met smb shares nog gaan toe te voegen... kan ook hoor, maar dan is bovenvermlde eerste stap niet nodig - gemakkelijkheidshalve zou je sources.xml van kodi kunnen aanpassen, ik vind dat sneller werken, je neemt backupje van die file in case of... etc, maar dat gaat hier misschien iets te ver.

good luck zou ik zeggen ;)

Hanky Panky

Als het budget het toelaat zou ik een (simpele?) NAS overwegen. Dat geeft zoveel minder gedonder is mijn ervaring.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

clicquot

Quote from: Hanky Panky on November 12, 2020, 11:47:48
Als het budget het toelaat zou ik een (simpele?) NAS overwegen. Dat geeft zoveel minder gedonder is mijn ervaring.

sowieso een beter idee dan telkens die pc te moeten gebruiken, centrale opslag voor al je toestellen, maar bon, inderdaad een extra kost - maar dit staat eigenlijk los van (correcte) config settings, nietwaar...

Hanky Panky

Quote from: clicquot on November 12, 2020, 16:42:27
sowieso een beter idee dan telkens die pc te moeten gebruiken, centrale opslag voor al je toestellen, maar bon, inderdaad een extra kost - maar dit staat eigenlijk los van (correcte) config settings, nietwaar...

Nee, ik heb mijn NAS niet gemount. Kodi logt in op de mappen.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

theetjuh

Quote from: Hanky Panky on November 12, 2020, 19:39:48
Nee, ik heb mijn NAS niet gemount. Kodi logt in op de mappen.
Same here en daarbij nfs gebruiken maakt het ook weer zoveel makkerlijker
LG 77G1 • Onkyo TX-RZ70 • Q Acoustics F:2050i C:2000Ci R:2020i A:QI65C • 2x BK Elec XXLS400-DF
Vero V (OSMC) • Nvidia Shield TV Pro (2019) • Sony UBP-X800M2 • Sony PlayStation 5

RalphH

Als nsf wil wel ja. Heb daar geemmer mee op mn qnap, ene disc wel, andere wil niet.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

le mans

Mannen,  bedankt zover.

Ik jullie tips en trucks toepassen voor zover ik er uit ga komen  :crazy:

Wellicht zal ik nog tegen enige vraagstukken oplopen, waarbij ik julie hopelijk mag raadplegen  :worship:

clicquot

Quote from: theetjuh on November 12, 2020, 19:43:11
Same here en daarbij nfs gebruiken maakt het ook weer zoveel makkerlijker

ach maakt niet uit hé, ook vanuit dat soort nas (unix file systeempje) moeten (share/rechten) settings correct gezet worden
nfs op windows pc, moet je alweer client installeren eerst via windows feature
nfs permissies moeten ook, ok staan - loopt daar ook wel eens mis hoor
ik bedoel maar, het een is echt niet makkelijker of moeilijker dan het andere om in te stellen - misschien komt het zo over , kwestie van perceptie  ;D
enfin, je wil niet weten in welke mate je dingen kan verprutsen  :laugh:
ik duim alvast dat le mans het in orde krijgt  :headbanging:

stevefilmfreak54

Quote from: Hanky Panky on November 12, 2020, 19:39:48
Nee, ik heb mijn NAS niet gemount. Kodi logt in op de mappen.

Wat bedoel je hiermee? Is dit een betere manier om Kodi te gebruiken? Kan je uitleggen hoe dat moet aub.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Hanky Panky

Quote from: stevefilmfreak54 on November 13, 2020, 13:26:49
Wat bedoel je hiermee? Is dit een betere manier om Kodi te gebruiken? Kan je uitleggen hoe dat moet aub.

Ik heb binnen KODI de mapverwijzingen staan, ik zie hier dat er buiten Kodi om - dus in de eigen instellingen van de shield tv - een netwerkverbinding wordt opgezet. Ik plaatste eerder wat foto's van de weg die ik daarvoor neem. Bij toevoegen locatie kies je voor je NAS en gebruik je de inlog gegevens die je normaal ook in je NAS gebruikt. Op je NAS maak je gedeelde mappen aan met de bijbehorende rechten. Dat is veel stabieler dan klooien met een pc in mijn beleving. 
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

paulkokkie

Quote from: Hanky Panky on November 13, 2020, 13:44:26
Ik heb binnen KODI de mapverwijzingen staan, ik zie hier dat er buiten Kodi om - dus in de eigen instellingen van de shield tv - een netwerkverbinding wordt opgezet. Ik plaatste eerder wat foto's van de weg die ik daarvoor neem. Bij toevoegen locatie kies je voor je NAS en gebruik je de inlog gegevens die je normaal ook in je NAS gebruikt. Op je NAS maak je gedeelde mappen aan met de bijbehorende rechten. Dat is veel stabieler dan klooien met een pc in mijn beleving. 
Ik mount de shares gewoon op de Shield, geen problemen, tenzij ik de mappen verander.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

Marcel.B

Ik heb sinds een week ook een shield pro 2019 in huis en bij mij valt ook na een paar dagen de verbinding naar de pc ineens weg, ik deel via upnp en de enige manier om het weer aan de gang te krijgen is kodi verwijderen en opnieuw installeren op de shield en dan werkt het gelijk weer goed.

Zelf denk ik dat het een windows 10 probleem moet zijn maar ik heb geen idee waar ik het moet zoeken.
Samsung QE85QN95B, Arcam SA30,  Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 11,

clicquot

Quote from: pillie123 on November 14, 2020, 06:38:41
Ik heb sinds een week ook een shield pro 2019 in huis en bij mij valt ook na een paar dagen de verbinding naar de pc ineens weg, ik deel via upnp en de enige manier om het weer aan de gang te krijgen is kodi verwijderen en opnieuw installeren op de shield en dan werkt het gelijk weer goed.

Zelf denk ik dat het een windows 10 probleem moet zijn maar ik heb geen idee waar ik het moet zoeken.

Dat is nogal een omweg hé - voor wat het waard is:

Als startpunt, check:

0) dat je windows account een passw heeft (dus inloggen op de pc via gebruikersnaam én passw) - passw protect sharing staat standaard AAN en het is aangewezen dat zo te laten. Je kan het wel uitschakelen maar ik zou dat niet doen.
1) Bestanden delen geactiveerd?
2) Mount networks storage on your SHIELD

Dingen waar ik nog snel aan denk: gebruik bekabeld netwerk als het kan, check power management van uw netwerk kaart (je hebt daar een vinkje dat je kan weghalen om de nic niet uit te laten schakelen) of zelfs het power plan van de pc aanpassen naar wens

ikkeenjij36

#1989
Hallo allemaal,vandaag de shield ontvangen en geinstaleerd,nou heb ik per ongeluk bij eerste instalatie de verkeerde taal aangklikt,hoe en waar moet/kanik dat veranderen?
Ik weet dat het vast ergens staat maar kan het niet vinden en mijn italiaans is niet zo goed
Ook nog de vraag..hoe laat ik kodi mijn shared db gebruiken die op mijn nas(synology)staat?
Ik weet dat ik de xtra settings file moet aanpassen maar waar staat die op de shield?
UPDATE:de taal al goed in kunnen stellen :-X
Nu alleen het probleem shield niet te zien in verkenner win pc,pc wel vebonden met de shield als networks storage,ook kodi ziet mijn mappen perfect op mijn synology server en dat wordt netjes gedeeld,ik moet nu alleen kodi nog laten kijken naar mijn db op de syno,help needed zeg maar
MARANTZ SR7008/Marantz PM8005/Taga 606v3 Se 5.0/Taga tsw200 sub/Fronts ls kabel canare 8s4/Center  ls kabel jib-hf004//rears standaard 2.5mm vd rol(onbekend).
squeezbox touch/pm8005 voor stereo/peout front jib hf-004 interlinks

clicquot

#1990
Quote from: ikkeenjij36 on November 14, 2020, 14:13:40
Nu alleen het probleem shield niet te zien in verkenner win pc,pc wel vebonden met de shield als networks storage,ook kodi ziet mijn mappen perfect op mijn synology server en dat wordt netjes gedeeld,ik moet nu alleen kodi nog laten kijken naar mijn db op de syno,help needed zeg maar

1) in shield instellingen onder "opslag" het schuifknopje "Transfer files over network" opzetten - je krijgt dan een gebruikersnaam/passw te zien, noteer die
2) op jouw pc naar de shield navigeren via \\ipadresvanjouwSHIELD\ (ofeventueel \\hostnamevandeshield moet ook lukken) - er wordt dan gevraagd de gebrukersnaam/passw die je eerder noteerde in te geven

Note: als het niet direct werkt, herstart shield na 1), maar dubbelcheck toch of het passw niet werd gewijzigd na de herstart

zodra je toegang hebt tot de share, kan je navigeren naar:

\\ipadreshield\internal\Android\data\org.xbmc.kodi\files\.kodi\userdata

in die map kan je de advancedsettings.xml zetten/aanpassen, waarin je de toegang van je db instelt:

mijn vb:

<advancedsettings>
<videodatabase>
    <type>mysql</type>
    <host>ipadres van jouw NAS</host>
    <port>3306</port>
    <user>gebruikersnaam</user>
    <pass>paswoord</pass>
    <name>naam van je videodatabase</name>
  </videodatabase>
  <musicdatabase>
    <type>mysql</type>
    <host>ipadres van jouw NAS</host>
    <port>3306</port>
    <user>gebruikersnaam</user>
    <pass>paswoord</pass>
    <name>naam van je muziekdatabase</name>
  </musicdatabase>
  <videolibrary>
    <importresumepoint>true</importresumepoint>
    <recentlyaddeditems>100</recentlyaddeditems> <!-- aantal laatst toegevoegde items. Standaard is 25 -->
    <importwatchedstate>true</importwatchedstate> 
</videolibrary>
  <video>
  <playcountminimumpercent>90</playcountminimumpercent> <!--Minimum percentage dat afgespeeld moet worden om als "watched" te bestempelen. Zet naar 101 om items nooit als watched te definieren -->
  </video>
<playlisttimeout>20</playlisttimeout>
</advancedsettings>


Sluit Kodi/herstart de app en die zou connectie via db moeten maken nu

ikkeenjij36

#1991
Quote from: clicquot on November 14, 2020, 20:34:37
1) in shield instellingen onder "opslag" het schuifknopje "Transfer files over network" opzetten - je krijgt dan een gebruikersnaam/passw te zien, noteer die
2) op jouw pc naar de shield navigeren via \\ipadresvanjouwSHIELD\ (ofeventueel \\hostnamevandeshield moet ook lukken) - er wordt dan gevraagd de gebrukersnaam/passw die je eerder noteerde in te geven

Note: als het niet direct werkt, herstart shield na 1), maar dubbelcheck toch of het passw niet werd gewijzigd na de herstart

zodra je toegang hebt tot de share, kan je navigeren naar:

\\ipadreshield\internal\Android\data\org.xbmc.kodi\files\.kodi\userdata

in die map kan je de advancedsettings.xml zetten/aanpassen, waarin je de toegang van je db instelt:

mijn vb:

<advancedsettings>
<videodatabase>
    <type>mysql</type>
    <host>ipadres van jouw NAS</host>
    <port>3306</port>
    <user>gebruikersnaam</user>
    <pass>paswoord</pass>
    <name>naam van je videodatabase</name>
  </videodatabase>
  <musicdatabase>
    <type>mysql</type>
    <host>ipadres van jouw NAS</host>
    <port>3306</port>
    <user>gebruikersnaam</user>
    <pass>paswoord</pass>
    <name>naam van je muziekdatabase</name>
  </musicdatabase>
  <videolibrary>
    <importresumepoint>true</importresumepoint>
    <recentlyaddeditems>100</recentlyaddeditems> <!-- aantal laatst toegevoegde items. Standaard is 25 -->
    <importwatchedstate>true</importwatchedstate> 
</videolibrary>
  <video>
  <playcountminimumpercent>90</playcountminimumpercent> <!--Minimum percentage dat afgespeeld moet worden om als "watched" te bestempelen. Zet naar 101 om items nooit als watched te definieren -->
  </video>
<playlisttimeout>20</playlisttimeout>
</advancedsettings>


Sluit Kodi/herstart de app en die zou connectie via db moeten maken nu
Ik heb het idd gevonden
Maar na het stukje xmbc.org  files meer staat er niet en daar heb ik nu de advancedsettings in geplaatst

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
MARANTZ SR7008/Marantz PM8005/Taga 606v3 Se 5.0/Taga tsw200 sub/Fronts ls kabel canare 8s4/Center  ls kabel jib-hf004//rears standaard 2.5mm vd rol(onbekend).
squeezbox touch/pm8005 voor stereo/peout front jib hf-004 interlinks

clicquot

hmm die moet echt onder userdata map komen te staan... zijn namelijk bijkomde gebruikersettings voor de master default userprofile
maar bon als het werkt - misschien es testen vanop een andere kodi, om te zien of alles netjes tegoei gesynced wordt?

ikkeenjij36

Ik zal zo alles nog ff opnieuw starten en kijken of userdata tevoorschijn komt

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

MARANTZ SR7008/Marantz PM8005/Taga 606v3 Se 5.0/Taga tsw200 sub/Fronts ls kabel canare 8s4/Center  ls kabel jib-hf004//rears standaard 2.5mm vd rol(onbekend).
squeezbox touch/pm8005 voor stereo/peout front jib hf-004 interlinks

ikkeenjij36

Quote from: clicquot on November 14, 2020, 21:00:11
hmm die moet echt onder userdata map komen te staan... zijn namelijk bijkomde gebruikersettings voor de master default userprofile
maar bon als het werkt - misschien es testen vanop een andere kodi, om te zien of alles netjes tegoei gesynced wordt?
Ander kodi op pc werkt perfect alleen bij mijn shield krijg ik niet meer als\\192.168.0.xxx\internal\Android\data\org.xbmc.kodi\files
Ik krijg dus geen \.kodi\userdata te zien...wat is er fout geggaan?
ik heb kodi vanuit de playstore erop gezet
MARANTZ SR7008/Marantz PM8005/Taga 606v3 Se 5.0/Taga tsw200 sub/Fronts ls kabel canare 8s4/Center  ls kabel jib-hf004//rears standaard 2.5mm vd rol(onbekend).
squeezbox touch/pm8005 voor stereo/peout front jib hf-004 interlinks

clicquot

#1995
je hebt toch kodi al eens opgestart :-)
heb je in windows verkenner toch verborgen files zien ingeschakeld? want die folders zijn "hidden" vanaf de "files" map zie je...
dus in windows verkenner naar view/options, view tab en daar "show hidden files, folders, drives" aanvinken ? of hier in nl

ikkeenjij36

Quote from: clicquot on November 15, 2020, 09:31:50
je hebt toch kodi al eens opgestart :-)
heb je in windows verkenner toch verborgen files zien ingeschakeld? want die folders zijn "hidden" vanaf de "files" map zie je...
dus in windows verkenner naar view/options, view tab en daar "show hidden files, folders, drives" aanvinken ? of hier in nl
Nou geen idee hoe of wat maar daar zat het idd in.
Altijd overal bijgekund en te zien,wschl door een windhoos update gebeurt,bedankt voor de hulp
MARANTZ SR7008/Marantz PM8005/Taga 606v3 Se 5.0/Taga tsw200 sub/Fronts ls kabel canare 8s4/Center  ls kabel jib-hf004//rears standaard 2.5mm vd rol(onbekend).
squeezbox touch/pm8005 voor stereo/peout front jib hf-004 interlinks

stevefilmfreak54

Waarom!!!!

Ben in het bezit van een Nvidia Shield TV 2017 draait goed, kijk films van een NAS (Synology) leuke bibliotheek gemaakt, gaat prima. Van de week heb ik een PRO versie aangeschaft, alles genoteerd qua instellingen van de 2017 versie en vergelijken met de PRO, alles aangezet, PRO geupdate, naar PLEX, ik was ingelogd en de Shield TV en de PRO versie waren gelijk door PLEX gevonden. Alleen de PRO versie was aangesloten, dat was doorgegeven door PLEX.

Mijn probleem is, het lijkt alsof de Synology kan de PRO versie niet vinden, of andersom, want ik kan geen bibliotheek maken!!! in PLEX. Als ik de 2017 Shield aansluit op mijn systeem heb ik gelijk de bibliotheek in beeld en kan ik gaan kijken via Synology en PLEX. Sluit ik de PRO aan GEEN bibliotheek dus niets te kijken, wel aangemeld bij PLEX, maar nergens wat te vinden bij mijn Synology.

Je zal wel zeggen hou die van 2017 en gooi de PRO versie in de kast, toch moet er een oplossing, wie heeft die, maak het wat makkelijk voor deze ouwe HT`er.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

theetjuh

Ik stel een ruil actie voor, ik heb nog wel een 2017 versie, kom maar op met die 2019 pro.
LG 77G1 • Onkyo TX-RZ70 • Q Acoustics F:2050i C:2000Ci R:2020i A:QI65C • 2x BK Elec XXLS400-DF
Vero V (OSMC) • Nvidia Shield TV Pro (2019) • Sony UBP-X800M2 • Sony PlayStation 5

Marcel.B

Bij mij zijn de verbindings problemen voorbij, onderdelen update gehad van W10.
Samsung QE85QN95B, Arcam SA30,  Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 11,