Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

PascalP

Start/stop zou ook moeten werken, maar er is nog ergens een anders optie 'sync to monitor refresh rate' or iets dergelijks, die moet je weer uit zetten.

Anders rapporteert je TV dat hij 60Hz kan en dan zal Kodi weer daarmee afspelen, denk ik...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Xstream

Quote from: PascalP on July  2, 2020, 18:11:03
Start/stop zou ook moeten werken, maar er is nog ergens een anders optie 'sync to monitor refresh rate' or iets dergelijks, die moet je weer uit zetten.

Anders rapporteert je TV dat hij 60Hz kan en dan zal Kodi weer daarmee afspelen, denk ik...
Staat uit inderdaad. Ook omdat 'ie dan gaat klooien met encoding e.d. om dat voor elkaar te krijgen en verlies je passthrough dacht ik, wil ik niet.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

ppeter

Quote from: Xstream on July  2, 2020, 18:03:26
Goeie. Heb ik altijd aan staan, maar zag nu ineens staan at "start/stop". Dan nog vraag ik me af of dat ook niet goed hoort te gaan ... maar ik ga 't nog 's testen met always aan. Thx.
Als die staat op start/stop, zou Kodi zich aanpassen bij de start van de content.
Dit werkt bij mij wel goed.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

J0ell

Quote from: ppeter on July  2, 2020, 20:38:56
Als die staat op start/stop, zou Kodi zich aanpassen bij de start van de content.
Dit werkt bij mij wel goed.

Geeft hier ook problemen.
- Ajust always staat aan
- At start / stop staat uit

Interface zelf loopt hierdoor op een of andere manier wel met wat stutter maar elke film en serie daardoor niet. Kleine inlevering die ik er voor over heb.
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

PascalP

Quote from: J0ell on July  3, 2020, 08:43:04
Geeft hier ook problemen.
- Ajust always staat aan
- At start / stop staat uit

Interface zelf loopt hierdoor op een of andere manier wel met wat stutter maar elke film en serie daardoor niet. Kleine inlevering die ik er voor over heb.

Heb je de interface zelf op 23.978 staan? dan gaat ie iets minder soepel dan op 59.94/60 inderdaad.
Heb zelf de interface op 59.98 staan en met een film afspelen schakelt ie netjes over naar 23.978
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Xstream

Ik had na het aanpassen van start/stop > Always wel dat ik audio/video sync opnieuw moest instellen, dat liep niet meer goed. Dus zit toch wel behoorlijk verschil in.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

SV..S

ik heb de shield weer aangesloten maar nu zie ik iets vreemds.
na een x tijd (kwartiertje) valt mijn tv uit.


voor de duidelijkheid, dan kijk ik naar de humax maar het lijkt dat de shield dan in een soort stand-by valt (groen lichtje gaat dan ook uit) en automatisch ook mijn tv uitschakelt.

is dat een instelling?

de hdmi loopt via een Marantz hdmi switch, als ik de hdmi kabel eruit trek dan blijft mijn tv gewoon aan?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Tabcam

Quote from: SV..S on July  6, 2020, 20:54:31
ik heb de shield weer aangesloten maar nu zie ik iets vreemds.
na een x tijd (kwartiertje) valt mijn tv uit.


voor de duidelijkheid, dan kijk ik naar de humax maar het lijkt dat de shield dan in een soort stand-by valt (groen lichtje gaat dan ook uit) en automatisch ook mijn tv uitschakelt.

is dat een instelling?

de hdmi loopt via een Marantz hdmi switch, als ik de hdmi kabel eruit trek dan blijft mijn tv gewoon aan?
Heb je CEC aan staan? Die zet ik uit vanwege dit soort poep. Alle gaat aan als ik één apparaat aan of uit zet :nopompom:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

J0ell

Quote from: J0ell on July  3, 2020, 08:43:04
Geeft hier ook problemen.
- Ajust always staat aan
- At start / stop staat uit

Interface zelf loopt hierdoor op een of andere manier wel met wat stutter maar elke film en serie daardoor niet. Kleine inlevering die ik er voor over heb.

Nog niet gechecked, ga ik even doen. Thanks  :worship:
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

dexter98

Ook maar eens de stap gewaagd.

Goed:
- Shield TV draait erg soepel, bijna geen stutter, GUI Ook weg soepel
- Speelt alles zonder issues af, incl atmos/dts-x
- Alle apps draaien (kodi Netflix npo Ziggo)
- Werkt prima met Harmony

Valt tegen:
- Branding, best fors eigenlijk

Voor banding is dit redelijk enige bron die dit zo sterk laat zien.

Weet iemand of/hoe dit te fixen?

Sent from my moto x4 using Tapatalk


fredenivanca

Quote from: dexter98 link=topic=151563.msg3371502#msg3371502 date=15955381

Weet iemand of/hoe dit te fixen?



/quote]


Andere tv kopen?
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

stevie1

ik ook :headbanging: :pompom:
Dit topic heeft mij over de steep getrokken met het kiezen van een mp;
Ik heb een c9 en dacht primair de ingebouwde mp te gebruiken, maar die is zeer beperkt.
Deze neemt de blu ray van "seven worlds' naar een andere dimensie zeg!!! Wat een beeld.
ik heb toch als eerste een brandende vraag.
Tijdens het stoeien met die mogelijkheden zette ik in het menu voor beeld "dolby vision" aan en toen was het beeld weg;
het kwam flikkerend terug, maar niet lang genoeg om weer te ontdoen..
was laat geworden dus uit gedaan en vanmorgen werkte alles als oudsher
weten jullie waaraan dat kan liggen.
Ook had ik hem direct aangesloten op de receiver (denon) en nu als test op de tv met arc.
Het eerste vond ik toch mooier met kodi vooral geluid.
Nu krijg ik met arc van de nas (synology) met een bluray alleen stereo waarvan de denon dolby probeert te maken.
ik weet dat ik iets verkeerd doe, of heb gedaan, maar wat.
Maar ben er wel blij mee.

Tabcam

Je kan een andere ingang op je receiver proberen en/of andere hdmi kabels. Ik zou arc ook uit zetten, wie weet verstoort dat?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

stevie1

Andere ingang doet t zelfde. Van die hdmi kabels gaf de scield ook al aan.
Ik heb een oude wi die op een analoge video ingang heb aangesloten en die doet het beeld flikkeren.
Op mijn 2809 ging alles goed en heb speciaal voor de (e) arc de 6400 omdat ik dan niet voor de receiver aan heb bv voor de settopbx en de ps
Gelukkig zit er nog dik garantie op. maar dank vast.
krijg hem steeds meer onder controle die shield. ; ::)


stevefilmfreak54

Quote from: stevie1 on July 24, 2020, 20:55:26
krijg hem steeds meer onder controle die shield. ; ::)

Alleen heb je een NAS nodig om hem werkend te krijgen, ik heb met mijn Shield TV (legt nu in de kast) geprobeerd met externe HDD, dat ging een aantal keer goed, totdat de Shield TV dat HDD niet meer kon vinden, heel, heel jammer. Heb geen centen om een NAS te kopen alleen voor een mediaspeler, dus mijn Dune solo 4k HD doet nu dienst als mediaspeler, en hij doet het prima met een externe HDD. Vond wel jammer want de Shield TV speelt letterlijk alles af met intern en/of externe ondertitels, goed beeld en geluid (4k met Dolby Atmos)
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

stevie1

Ik heb een synology nas en zal ongetwijfeld iets over het hoofd zien. Enige media app waarbij hij bitstream doorstuurt anders dan pcm is vlc.  Raar dan dat iedereen dat wel heeft en kan met kodi en of smcp. Heb ook zitten spelen met de verschillende manieren waarin je de audio kan laten decoderen, maar de enige manier tot nu toe is als ik van stereo pcm een 5.1 geluid maak. 
Kon ook geen dolby vision kiezen, maar dat kwam omdat enerzijds hij niet geactiveerd stond in de shield en anderzijds heb  ik mijn denon 4k signaal van verhoogd naar normaal gezet. (Had ik ergens gelezen op een forum)Misschien dat een betere kabel dat wel zal pakken.  Deze zijn van ali express maar doen op netflix wel atmos  en dolby v.  Wat een beeld en geluid zeg :pompom: :pompom:
Het gaat om die bluray gestanden en iso's op mijn nas. Tv geeft ook gewoon hdr aan en volledige br zijn ook vision dacht ik.
Maar we blijven proberen.  Ik vind t wel een leuk spele dingetje.  Heel veelzijdig!

Mbt de hdd die hij bij jouw niet zag of ziet.  Heb je een andere geprobeerd?  Ik zag ook een youtube filmpje waarbij gewoon usb flashdrive gebruikt.   Die doe ik bij tzt in. 

Hanky Panky

Ik heb wel gemerkt dat de Shield wat gevoelig is voor de kwaliteit van de hdmi kabel en de synchronisatie / hdmi handshake. Nu met een RU connected kabel gaat het vaak goed.

Een enkele keer gaat de synchronisatie mis en dankzij de 2019 afstandsbediening met een aparte aan/uit knop kan ik met even snel uit / aan de sync weer herstellen.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

PascalP

Quote from: stevie1 on July 25, 2020, 16:00:20
Ik heb een synology nas en zal ongetwijfeld iets over het hoofd zien. Enige media app waarbij hij bitstream doorstuurt anders dan pcm is vlc.  Raar dan dat iedereen dat wel heeft en kan met kodi en of smcp. Heb ook zitten spelen met de verschillende manieren waarin je de audio kan laten decoderen, maar de enige manier tot nu toe is als ik van stereo pcm een 5.1 geluid maak. 
Kon ook geen dolby vision kiezen, maar dat kwam omdat enerzijds hij niet geactiveerd stond in de shield en anderzijds heb  ik mijn denon 4k signaal van verhoogd naar normaal gezet. (Had ik ergens gelezen op een forum)Misschien dat een betere kabel dat wel zal pakken.  Deze zijn van ali express maar doen op netflix wel atmos  en dolby v.  Wat een beeld en geluid zeg :pompom: :pompom:
Het gaat om die bluray gestanden en iso's op mijn nas. Tv geeft ook gewoon hdr aan en volledige br zijn ook vision dacht ik.
Maar we blijven proberen.  Ik vind t wel een leuk spele dingetje.  Heel veelzijdig!

Mbt de hdd die hij bij jouw niet zag of ziet.  Heb je een andere geprobeerd?  Ik zag ook een youtube filmpje waarbij gewoon usb flashdrive gebruikt.   Die doe ik bij tzt in.

Heb je 'passthrough' aan staan in de audio settings?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

stevie1

Of hetaan de kabel ligt weet ik niet.  De  shield is met een een he gold verbonden aan de denon( bij mijn Lg gehad toen van ke). €69.  naar de tv gaan mijn ali kabels.  Die zijn 3 meter lang. ( Hoef ik voornormaal tv en ps4 de receiver niet aan) Maar dan zou ik tm de versterker toch wel die bitstream van de m2ts bestanden vanaf de nas zichtbaar moeten zijn   
Wat ik vandaag ook opmerkte. Mijn shield is dus nu op de receiver aangesloten. 
Als ik netflix via mijn lg app geeft hij aan hdr. Als ik netflix via de shield met receiver heb ik dolby vision.  Als ik netflix opde shield en denon i. Standby(dus passthrough) ook geen vision
De shield is ook iets slomer wanneer dolby vision is geactiveerd Maar dat had iewel aangeven.  Dus bij opstarten film een paar seoden zwart.

stevie1

Quote from: PascalP on July 25, 2020, 16:27:27
Heb je 'passthrough' aan staan in de audio settings?
Ik had inderdaad de passtrough niet aan staan.
Ik dacht dat ik hem aan had, maar dat was in de audiosetting van de film, maar niet in het hoofd menu.
Bij mij doet kodi beter met de audio streams van een blu ray file.
Bij smpc viel het 7.1 geluid uit of kwam niet door.

le mans

#1820
Wie kan me helpen..heel de dag bezig geweest : :devil:

Mn Nvidia Pro is een week of 5 afgesloten geweest door verbouwing thuis.

Gisteren weer aangesloten,  alles werkt, behalve de routing naar mn gedeelde Map op Pc.. " netwerk niet gevonden "   bij status geeft hij wel aan verbonden te zijn.

Gekke is...na een poosje gaat hij wel trailers laten zien van Films die op de Pc staan

Ik las ergens dat Zoeken vïa SMB in je netwerk niet meer gaat,  alleen bij de oude versie SMB v1

Hoe en in welk veld, voer ik het juiste pad in .  Kan echt geen mogelijkheid meer bedenken. Ook IP van Pc ingevoerd met daarbij de juiste Mapnaam. Ongeldig pad.   

Wie helpt?

Ohja versie 18.7 leia van kodi icm Denon avr x4300 en philps 65 o led

Hanky Panky

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

le mans

Als dat zou helpen?   Hoe doe ik dat precies?

Thx alvast  :worship:

theetjuh

Het is absoluut ongewenst het gare SMBv1 aan te zetten er zitten zoveel gaten in waardoor je erg kwetsbaar wordt!
LG 77G1 • Onkyo TX-RZ70 • Q Acoustics F:2050i C:2000Ci R:2020i A:QI65C • 2x BK Elec XXLS400-DF
Vero V (OSMC) • Nvidia Shield TV Pro (2019) • Sony UBP-X800M2 • Sony PlayStation 5

le mans

Quote from: theetjuh on August 24, 2020, 20:55:46
Het is absoluut ongewenst het gare SMBv1 aan te zetten er zitten zoveel gaten in waardoor je erg kwetsbaar wordt!

Maar hoe en waar kom ik nu bij mijn gedeelde mappen op de pc ?

Op de pc ook kodi geïnstalleerd,  en bij zoeken bij SBM v8ndt hij wel gewoon mn E schijf.  Op de Nvidea niet