Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

rkonings

Ik krijg mijn shield anders niet werkend met met Harmony.
welk type hebben jullie gekozen in die Harmony installatie?
Marantz 7013, MA Gold&Silver; Shield; Epson Tw9400

chulin

Ik gebruik de afstandsbediening van mijn Sony tv, werkt ook goed
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

DolbySurround

Quote from: rkonings on October 21, 2019, 11:00:06
Ik krijg mijn shield anders niet werkend met met Harmony.
welk type hebben jullie gekozen in die Harmony installatie?

Welke remote heb je? Want volgens mij werkt de remote met Bluetooth, niet ieder Harmony remote kan dit.

paulkokkie

Quote from: Hanky Panky on October 20, 2019, 17:57:54
Ik heb nog een harmony one en via mijn Sony tv die op Android draait komen de commando's ook bij de mediaspeler aan. Maar op de slaapkamer heb ik dat niet. Daar erger ik me regelmatig aan die flut AB
Ik heb nog een Harmony One in de kast liggen waar ik niks mee doe, mocht je daar interesse in hebben stuur me maar een pbtje.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

rkonings

Quote from: paulkokkie on October 21, 2019, 19:04:26
Ik heb nog een Harmony One in de kast liggen waar ik niks mee doe, mocht je daar interesse in hebben stuur me maar een pbtje.

Ik heb de Harmony Touch
Marantz 7013, MA Gold&Silver; Shield; Epson Tw9400

Hanky Panky

Quote from: paulkokkie on October 21, 2019, 19:04:26
Ik heb nog een Harmony One in de kast liggen waar ik niks mee doe, mocht je daar interesse in hebben stuur me maar een pbtje.

Dat werkt alleen omdat mijn Android tv het signaal via IR ontvangt en via CEC/hdmi doorgeeft aan de Shield. Op de slaapkamer heb ik geen android tv helaas. Ik heb wel een reserve One in de la liggen  ;)

Maar zeker bedankt voor het aanbod  :thumbs-up:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

paulkokkie

NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

Dura

Quote from: rkonings on October 21, 2019, 19:44:49
Ik heb de Harmony Touch

Die is volgens mij inderdaad alleen Infrarood.

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/forums/shield-tv/9/284041/omg-2017-shield-can-be-controlled-by-universal-i/
Hier heeft iemand het voor elkaar gekregen via zijn of haar TV om de Shield te besturen met een IR AB.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Hanky Panky

Quote from: Dura on October 22, 2019, 15:15:43
Die is volgens mij inderdaad alleen Infrarood.

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/forums/shield-tv/9/284041/omg-2017-shield-can-be-controlled-by-universal-i/
Hier heeft iemand het voor elkaar gekregen via zijn of haar TV om de Shield te besturen met een IR AB.

Lees je dit topic wel? Ik vertel 2 berichten boven jouw post hoe dat gaat
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Dura

Quote from: Hanky Panky on October 22, 2019, 21:06:26
Lees je dit topic wel? Ik vertel 2 berichten boven jouw post hoe dat gaat

Ik reageerde op de post door te vertellen dat de Touch alleen IR heeft, dat itt recentere Logitech ABs. De link is inderdaad wat jij ook zegt, maar gedetailleerder.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Hanky Panky

Quote from: Dura on October 22, 2019, 22:15:06
Ik reageerde op de post door te vertellen dat de Touch alleen IR heeft, dat itt recentere Logitech ABs. De link is inderdaad wat jij ook zegt, maar gedetailleerder.

:thumbs-up:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

THX-UltraII

#1536
mannen,

heb een Shield gekocht om 4K Blu-Ray remuxes af te gaan spelen. Heb er wat newbievragen over if thats ok:

- Ik heb een WD 1tb USB 3.0 externe HDD gekocht (WD Elements SE) waar ik wat film op wil gaan zetten. Ik heb begrepen dat je de schijf moet formatteren vanaf de Shield. Heb dit gedaan. Heb m daarna aan mijn laptop gehangen. Ik zie dat hij is geformatteerd als exFAT. Is dit de juiste indeling? En verder zie je onderstaand een screenshot van de mapstructuur. Is dit juist en zo ja, waar zet ik dat mijn filmbestanden?

- Daarnaast zou ik graag willen weten wat ik moet installeren op de Shield qua afspeelsoftware. Is dat PLEX?


angelo41

Quote from: THX-ultraII on October 31, 2019, 18:35:10
mannen,

heb een Shield gekocht om 4K Blu-Ray remuxes af te gaan spelen. Heb er wat newbievragen over if thats ok:

- Ik heb een WD 1tb USB 3.0 externe HDD gekocht (WD Elements SE) waar ik wat film op wil gaan zetten. Ik heb begrepen dat je de schijf moet formatteren vanaf de Shield. Heb dit gedaan. Heb m daarna aan mijn laptop gehangen. Ik zie dat hij is geformatteerd als exFAT. Is dit de juiste indeling? En verder zie je onderstaand een screenshot van de mapstructuur. Is dit juist en zo ja, waar zet ik dat mijn filmbestanden?

- Daarnaast zou ik graag willen weten wat ik moet installeren op de Shield qua afspeelsoftware. Is dat PLEX?


ik gebruik op de shield ook plex.en speelt af vanaf mijn nas. begrijp wel nie waarom vqnaf de shield formatten? in exfat ga je wel bestanden van meer dan 4gb kunnen kopieren? want daar zit beperking op volgens mij.

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk


rayman007

Helemaal in het begin kon ik met de remote van mijn LG C9 ook de shield bedienen maar dit werkt niet meer ;-(
CEC staat aan, wordt ook herkend door de TV als SHIELD TV

Iemand een idee?>

THX-UltraII

Quote from: angelo41 on October 31, 2019, 20:48:02
ik gebruik op de shield ook plex.en speelt af vanaf mijn nas. begrijp wel nie waarom vqnaf de shield formatten? in exfat ga je wel bestanden van meer dan 4gb kunnen kopieren? want daar zit beperking op volgens mij.

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk


Quote from: angelo41 on October 31, 2019, 20:48:02
ik gebruik op de shield ook plex.en speelt af vanaf mijn nas. begrijp wel nie waarom vqnaf de shield formatten? in exfat ga je wel bestanden van meer dan 4gb kunnen kopieren? want daar zit beperking op volgens mij.

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk



En de bestandsindeling van de schijf? Is die juist en waar plaats ik films?

paulkokkie

Quote from: THX-ultraII on November  1, 2019, 06:50:52
En de bestandsindeling van de schijf? Is die juist en waar plaats ik films?
Als de Shield je HD heeft geformatteerd hoef je daar verder niks aan te doen, maak een map, Films bv, en zet daar je films in.
Voor het afspelen kun je Plex gebruiken, voor mij persoonlijk werkt dat niet lekker, of je kunt Kodi of SPMC er op zetten om af te spelen.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

Dura

Quote from: rkonings on October 21, 2019, 11:00:06
Ik krijg mijn shield anders niet werkend met met Harmony.
welk type hebben jullie gekozen in die Harmony installatie?
Let erop dat je Nvidia Shield TV kiest in de Harmony app, anders werkt ie niet of niet goed.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

angelo41

niet de moeite om te upgraden als je al 1 hebt.

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk


pameijer

Quote from: holco on November  2, 2019, 10:06:33
De nieuwe Shield TV Pro 2019, echt vernieuwend of gebakken lucht?

https://www.youtube.com/watch?v=RhvHp8uK3Dk

Geen van beide. Blijft gewoon een prima apparaat waar hardwaretechnisch weinig aan te verbeteren valt. Hoogstens HDCP 2.2 denk ik. Softwarematig valt er nog wel wat te verbeteren.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

holco

Was van plan de nieuwe Shield TV aan te schaffen (2016 model net verkocht) naast de ATV 4K, maar denk dat ik deze voorbij laat gaan.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

THX-UltraII

#1546
Ik heb inmiddels SPMC op mijn Shield geïnstalleerd. Ik krijg het echter niet voor elkaar om lossless audio te krijgen op mijn AVR. Mijn Denon X2600h blijft PCM aangeven. Ik heb in de SPMC settings zowel Android RAW Passthrough als Android IEC Passthrough geprobeerd maar mijn Denon blijft PCM ontvangen en geen lossless. Hij geeft dus ook geen TrueHD aan. (uiteraard is de content TrueHD; een Blu-Ray .mkv remux).

Wat zie ik over het hoofd?




papaleo

Heb je je instelling nivo op 'Expert' gezet?
Want dan kan je bij Systeem instellingen>>Geluidsuitgangen>> onderaan nog eens kiezen/handmatig al de audio codecs aanvinken waaronder DD,DD+,DTS,DTS-HD,True-HD

Of had je dit al gedaan?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

THX-UltraII

Was al aan het wachten op jouw reply Leo ;)

Ik heb SPMC eraf gegooid aangezien ik heb gelezen dat SPMC niet meer wordt doorontwikkeld. De laatste versie is al weer van meer dan een jaar terug. Heb nu Kodi erop gezet en daar werkt het wel gewoon.

Ik ga nu met een "media cases projectje" beginnen. Ik denk dat dit nog steeds zou moeten werken namelijk: vroegah :D kon je een "flag" in de naam van je file meegeven en deze werd dan gelinked aan het soort hoesje dat je wilde laten zien. Op die manier kun je namelijk makkelijk in Kodi zien of het een 4K, HD, 4K HDR10 of 4K Dolby Vision film is. Zodra ik dit werkend heb zal ik ook kijken of ik bijvoorbeeld onderaan de case het video formaat kan laten zien en bovenaan bijvoorbeeld of het een TrueHD, DTS:x Dolby Atmos etc track is.

THX-UltraII

Voor degenen die het interessant vinden om te volgen:

https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=348899

Wellicht is er hier al iemand die hier meer van weet. Als dat zo is hoor ik het graag. Beetje zonde om het wiel 2x uit te vinden :)