Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

H B

Quote from: Hanky Panky on September  9, 2019, 22:44:12
Wat is de hindernis van het op een knop drukken?
Niet voor mij, maar hij vraagt specifiek om die mogelijkheid.

paulkokkie

Quote from: pameijer on September  9, 2019, 14:40:31
Weet je ook hoe?
Ja, hang je Harmony aan je Mac/Pc en stel alles in.Soms moet je wat extra instellingen veranderen en knoppen toewijzen.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

Hanky Panky

Quote from: H B on September 10, 2019, 06:26:30
Niet voor mij, maar hij vraagt specifiek om die mogelijkheid.

Ah ja die batterij knakker vroeg dat. Komt denk ik weg uit de pc sfeer waar dat een belangrijke feature is (?) maar als je een out of the box product hebt met een remote dan vraag ik mij af wat iemand daar dan mee moet. Binnen kodi moet je immers ook navigeren of een airmouse inzetten.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Dura

Quote from: Hanky Panky on September 10, 2019, 13:05:22
Ah ja die batterij knakker vroeg dat. Komt denk ik weg uit de pc sfeer waar dat een belangrijke feature is (?) maar als je een out of the box product hebt met een remote dan vraag ik mij af wat iemand daar dan mee moet. Binnen kodi moet je immers ook navigeren of een airmouse inzetten.

ik ken die batterijknakker, goed zelfs.  8) Wat hij eigenlijk wil is een Shield gebruiken voor video én audio. Bij audio wil ie dan uiteraard zijn tv uitlaten.
Vraag is dus of daar een mooie oplossing voor is, waarbij je on screen de video apps bediend maar zonder het tv-scherm via apps op telefoon of tablet de muziek kan bedienen?
En waar moet de muziek staan? Op een USB-HDD of mag het ook op een PC, die dan via ethernet of wifi wordt benaderd.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

Tabcam

Quote from: Dura on September 10, 2019, 15:11:33
ik ken die batterijknakker, goed zelfs.  8) Wat hij eigenlijk wil is een Shield gebruiken voor video én audio. Bij audio wil ie dan uiteraard zijn tv uitlaten.
Vraag is dus of daar een mooie oplossing voor is, waarbij je on screen de video apps bediend maar zonder het tv-scherm via apps op telefoon of tablet de muziek kan bedienen?
En waar moet de muziek staan? Op een USB-HDD of mag het ook op een PC, die dan via ethernet of wifi wordt benaderd.
Had dat ook gewild, maar elke Android TV verhaspelt audio naar een veelvoud van 48kHz voor zover ik heb kunnen constateren. Muziek is echt het beste afgespeeld op de samplesnelheid van het bestand en, als upsamplen toch moet, een veelvoud daarvan.

De bestanden op een NAS is het handigst. DVD werkt niet goed. Heb het nog niet geprobeerd met een harde schijf vanwege filesystem en omdat toegang (om nieuwe bestanden erop zetten) dan veel lastiger wordt.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Hanky Panky

Is zo'n raspberry dan niet beter geschikt voor de audio? Shield tv ernaast voor optimaal beeld?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Tabcam

Quote from: Hanky Panky on September 10, 2019, 18:02:58
Is zo'n raspberry dan niet beter geschikt voor de audio? Shield tv ernaast voor optimaal beeld?
Yep, die gebruik ik nu als transport. Kost geen drol en je kan nog lekker spelen met verschillende players als Volumio, piCorePlayer, Moode, etc. En er zijn ook nog erg goede dac's voor te krijgen ook.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

henrykb

#1507
De nieuwe komt eraan. . wat sneller.  dolby vision en andere afstandsbediening.
Dat zijn zo'n beetje de highlights.
Net gisteren 1 besteld voor mijn zus. Twijfel of ik hem terug zal sturen naar de dikke man.
Heeft ie nou echt toegevoegde waarde.
4k upscaling.. maar ik denk dat mijn sony vw300 daar beter in is ( indien ik de oude van mij naar zus doe en zelf voor een nieuwe ga)
En zal ie voor ongeveer dezelfde prijs beschikbaar zijn inclusief de controller ?


Fox


holco

Nog 9 dagen en dan zou hij gelanceerd moeten worden, ik ga er zowiezo voor  ;D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Hanky Panky

Het zou fijn zijn als de afstandsbediening een upgrade krijgt. Hoe vaak het ding het contact met de speler wel niet kwijt is.... Fekking irritant.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

angelo41

is toch maar een minimale upgrade vind ik als je de specs leest.

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk


pameijer

En de non-pro:



Ik vind het maar niks qua design  :yawnee:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Dura

Ik vind 'm wel gaaf, maar waar zijn de USB poorten, zitten die er niet op? Ik kijk nog veel vanaf een externe SSD.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

angelo41

Quote from: Dura on October 19, 2019, 17:26:39
Ik vind 'm wel gaaf, maar waar zijn de USB poorten, zitten die er niet op? Ik kijk nog veel vanaf een externe SSD.
zitn erop se .

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk



HereIsTom

Quote from: Hanky Panky on October 19, 2019, 14:55:12
Het zou fijn zijn als de afstandsbediening een upgrade krijgt. Hoe vaak het ding het contact met de speler wel niet kwijt is.... Fekking irritant.

Logitech Harmony Elite werkt perfect!
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

PascalP

Quote from: Hanky Panky on October 19, 2019, 14:55:12
Het zou fijn zijn als de afstandsbediening een upgrade krijgt. Hoe vaak het ding het contact met de speler wel niet kwijt is.... Fekking irritant.

Dit dus... :(
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Dura

Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

PascalP

Kan best zijn, maar moet toch niet zo zijn dat je bij een speler van €200 nog een aftermarket remote moet kopen...

Begrijp me niet verkeerd, vind het een geweldig apparaat, maar die remote is soms echt tenenkrommend slecht als ie er 10sec over doet om een input te registreren
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

angelo41

Quote from: HereIsTom on October 19, 2019, 17:54:15
Logitech Harmony Elite werkt perfect!
hier een ultimate.werkt perfect.

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk


paulkokkie

Quote from: PascalP on October 19, 2019, 18:47:08
Kan best zijn, maar moet toch niet zo zijn dat je bij een speler van €200 nog een aftermarket remote moet kopen...
Begrijp me niet verkeerd, vind het een geweldig apparaat, maar die remote is soms echt tenenkrommend slecht als ie er 10sec over doet om een input te registreren
Persoonlijk vind ik de meegeleverde AB echt een drama, ben blij met mijn Harmony Elite.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

Hanky Panky

Quote from: paulkokkie on October 20, 2019, 12:26:09
Persoonlijk vind ik de meegeleverde AB echt een drama, ben blij met mijn Harmony Elite.

Ik heb nog een harmony one en via mijn Sony tv die op Android draait komen de commando's ook bij de mediaspeler aan. Maar op de slaapkamer heb ik dat niet. Daar erger ik me regelmatig aan die flut AB
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

DolbySurround

Quote from: PascalP on October 19, 2019, 18:47:08
Kan best zijn, maar moet toch niet zo zijn dat je bij een speler van €200 nog een aftermarket remote moet kopen...


Ik snap je frustratie wel, ik loop ook regelmatig tegen dit soort dingen aan. Maak je z`n goed product, maar dan met een enorm slechte afstandsbediening.

Echter heb ik mezelf er ooit maar bij neergelegd en de harmony hub gekocht. Als dit eenmaal goed ingesteld is, werkt het als een zonnetje. Ik bedien hier trouwens ook alles met mijn stem door middel van Google Home`s