Yippie

Author Topic: Het grote Nvidia Shield 4K player topic!  (Read 132327 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline H B

Re: Het grote Nvidia Shield 4K player topic!
« Reply #1500 on: September 10, 2019, 06:26:30 »
Wat is de hindernis van het op een knop drukken?
Niet voor mij, maar hij vraagt specifiek om die mogelijkheid.

Offline paulkokkie

« Reply #1501 on: September 10, 2019, 08:35:42 »
Weet je ook hoe?
Ja, hang je Harmony aan je Mac/Pc en stel alles in.Soms moet je wat extra instellingen veranderen en knoppen toewijzen.
Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2

Offline Hanky Panky

• Meesterlijk lid Ún
  • HT forum donateur
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+1)
  • Total likes: 841
  • Kiss this
« Reply #1502 on: September 10, 2019, 13:05:22 »
Niet voor mij, maar hij vraagt specifiek om die mogelijkheid.

Ah ja die batterij knakker vroeg dat. Komt denk ik weg uit de pc sfeer waar dat een belangrijke feature is (?) maar als je een out of the box product hebt met een remote dan vraag ik mij af wat iemand daar dan mee moet. Binnen kodi moet je immers ook navigeren of een airmouse inzetten.
Wat! Wat! Wat is probleem!!??

Sony 65XE9005 // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV // ASW Cantius 404 Front // B&W M1 Center & rears // SVS PB-1000 in custom exclusive Maple matt

Offline Dura

« Reply #1503 on: September 10, 2019, 15:11:33 »
Ah ja die batterij knakker vroeg dat. Komt denk ik weg uit de pc sfeer waar dat een belangrijke feature is (?) maar als je een out of the box product hebt met een remote dan vraag ik mij af wat iemand daar dan mee moet. Binnen kodi moet je immers ook navigeren of een airmouse inzetten.

ik ken die batterijknakker, goed zelfs.  8) Wat hij eigenlijk wil is een Shield gebruiken voor video Ún audio. Bij audio wil ie dan uiteraard zijn tv uitlaten.
Vraag is dus of daar een mooie oplossing voor is, waarbij je on screen de video apps bediend maar zonder het tv-scherm via apps op telefoon of tablet de muziek kan bedienen?
En waar moet de muziek staan? Op een USB-HDD of mag het ook op een PC, die dan via ethernet of wifi wordt benaderd.
NAD C390DD met Bluos module  > Harbeth P3ESR, Nvidia Shield, Panasonic 42' plasma. Simpel, net zoals ikzelf.

Online TabCam

• senior member
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 188
  • Keep Calm & Enjoy the Music
« Reply #1504 on: September 10, 2019, 15:22:20 »
ik ken die batterijknakker, goed zelfs.  8) Wat hij eigenlijk wil is een Shield gebruiken voor video Ún audio. Bij audio wil ie dan uiteraard zijn tv uitlaten.
Vraag is dus of daar een mooie oplossing voor is, waarbij je on screen de video apps bediend maar zonder het tv-scherm via apps op telefoon of tablet de muziek kan bedienen?
En waar moet de muziek staan? Op een USB-HDD of mag het ook op een PC, die dan via ethernet of wifi wordt benaderd.
Had dat ook gewild, maar elke Android TV verhaspelt audio naar een veelvoud van 48kHz voor zover ik heb kunnen constateren. Muziek is echt het beste afgespeeld op de samplesnelheid van het bestand en, als upsamplen toch moet, een veelvoud daarvan.

De bestanden op een NAS is het handigst. DVD werkt niet goed. Heb het nog niet geprobeerd met een harde schijf vanwege filesystem en omdat toegang (om nieuwe bestanden erop zetten) dan veel lastiger wordt.
Usher Mini Dancer 2 DMD mkII, UsherX-616 Center, Usher 718, Arcam 550
Chord Hugo, NVidia Shield TV LG 950v

Offline Hanky Panky

• Meesterlijk lid Ún
  • HT forum donateur
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+1)
  • Total likes: 841
  • Kiss this
« Reply #1505 on: September 10, 2019, 18:02:58 »
Is zo'n raspberry dan niet beter geschikt voor de audio? Shield tv ernaast voor optimaal beeld?
Wat! Wat! Wat is probleem!!??

Sony 65XE9005 // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV // ASW Cantius 404 Front // B&W M1 Center & rears // SVS PB-1000 in custom exclusive Maple matt

Online TabCam

• senior member
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 188
  • Keep Calm & Enjoy the Music
« Reply #1506 on: September 10, 2019, 18:46:51 »
Is zo'n raspberry dan niet beter geschikt voor de audio? Shield tv ernaast voor optimaal beeld?
Yep, die gebruik ik nu als transport. Kost geen drol en je kan nog lekker spelen met verschillende players als Volumio, piCorePlayer, Moode, etc. En er zijn ook nog erg goede dac's voor te krijgen ook.
Usher Mini Dancer 2 DMD mkII, UsherX-616 Center, Usher 718, Arcam 550
Chord Hugo, NVidia Shield TV LG 950v