Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rkwinkel

De shield is prima en kan dit prima doen. Zou de ATV lekker verkopen en een Shield kopen.

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

PascalX

Okee dat is dus al een +1 voor de shield

angelo41

Quote from: PascalX on March 27, 2019, 16:32:17
Okee dat is dus al een +1 voor de shield
maak er maar 2 van. en bovenstaande forumlid verkoopt net eentje van maar 2 weken oud. niet twijfelen dus.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


Dura

Graag jullie advies. Ik gebruik mijn Shield met veel plezier als video mediaplayer, maar vraag me de laatste tijd af of ik 'm ook als audiostreamer in zou kunnen zetten. Uiteraard moet de tv dan uitblijven (heet dat niet headless?).
De muziek staat op een PC die via WiFi benaderd zou moeten worden, besturing zou middel een app op de ipad of telefoon gaan. Google levert nog niet veel op, wellicht omdat ik niet de juiste zoektermen gebruik?
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

paulkokkie

Quote from: Dura on April 15, 2019, 09:51:02
Graag jullie advies. Ik gebruik mijn Shield met veel plezier als video mediaplayer, maar vraag me de laatste tijd af of ik 'm ook als audiostreamer in zou kunnen zetten. Uiteraard moet de tv dan uitblijven (heet dat niet headless?).
De muziek staat op een PC die via WiFi benaderd zou moeten worden, besturing zou middel een app op de ipad of telefoon gaan. Google levert nog niet veel op, wellicht omdat ik niet de juiste zoektermen gebruik?
Dat kan.Er is een Nvidia Shield app.
Of dat goed werkt kan ik niet zeggen omdat ik alles met de Harmony Elite bestuur.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

Tabcam

Quote from: Dura on April 15, 2019, 09:51:02
Graag jullie advies. Ik gebruik mijn Shield met veel plezier als video mediaplayer, maar vraag me de laatste tijd af of ik 'm ook als audiostreamer in zou kunnen zetten. Uiteraard moet de tv dan uitblijven (heet dat niet headless?).
De muziek staat op een PC die via WiFi benaderd zou moeten worden, besturing zou middel een app op de ipad of telefoon gaan. Google levert nog niet veel op, wellicht omdat ik niet de juiste zoektermen gebruik?
Er zit een groot nadeel aan Android streaming, 48 kHz conversie. Op zich vind ik dat met youtube niet erg, maar met FLAC merk ik wel een groot verschil.

Werk je met Kodi? Op Android kan ik Yatse en op iOS Sybu Kodi als remote control aanbevelen. Beide kunnen headless werken als Kodi opgestart is.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Dura

Hoi, bedankt voor de reacties; die Nvidia Shield app is veel te rudimentair, om muziek af te spelen moet je immers ook een library kunnen raadplegen.
Ik heb ook al mijn muziek in FLAC, veel hi-res spul erbij, en een gedetailleerd klinkende stereoset (zie mijn sign). Aantasting van de geluidskwaliteit is dus niet de bedoeling. 
Ik heb iOS spullen, dus dat Sybu Kodi lijkt me wel wat, daar  ga ik me verder in verdiepen, bedankt.
Momenteel gebruik ik MX Player omdat als beginnend Shielder ik Kodi nogal overweldigend vond, maar het zal eens moeten gebeuren.

Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

Tabcam

Kan je niet rechtstreeks met je BluOS module werken? Dan heb je niet de upsampling te pakken en kan wel eens veel beter klinken.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Xstream

#1484
Hi all,

Sinds kort ook in het bezit van een Shield TV. Bijzonder tevreden mee!
Echter, het enige wat ik nog niet heb is een goede manier om een browser te draaien. Gisteren al even zitten tobben om dat via chromecast te streamen. Stuk of 5 apps geprobeerd, maar de 1 werkte nog slechter dan de andere. (op iOS, zal op Android vast beter zijn). Ik had al een aantal methode opgezocht met een downloader app en o.a. met sideloaden e.d. Ik zag ook een methode via ES file explorer, maar die is niet langer beschikbaar.

Misschien staat dat al ergens in dit 60 pagina tellende topic, maar dat is nogal een bak om te lezen en vond er niet zoveel discussie over met een search. Misschien is er iemand die hier al e.e.a. mee geëxperimenteerd heeft en weet wat de handigste manier is?

Ik gebruikte zo'n Rii mini remote keyboard + muis bij m'n vorige HTPC, maar die kon geen 4K aan, dus vandaar de overstap. De Rii kan ik vast ook aansluiten op de Nvidia Shield.

Thanks!
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Tabcam

Quote from: Xstream on May 15, 2019, 15:37:07
Hi all,

Sinds kort ook in het bezit van een Shield TV. Bijzonder tevreden mee!
Echter, het enige wat ik nog niet heb is een goede manier om een browser te draaien. Gisteren al even zitten tobben om dat via chromecast te streamen. Stuk of 5 apps geprobeerd, maar de 1 werkte nog slechter dan de andere. (op iOS, zal op Android vast beter zijn). Ik had al een aantal methode opgezocht met een downloader app en o.a. met sideloaden e.d. Ik zag ook een methode via ES file explorer, dat leek wel redelijk te werken (wel nog ietwat omslachtig).

Misschien staat dat al ergens in dit 60 pagina tellende topic, maar dat is nogal een bak om te lezen en vond er niet zoveel discussie over met een search. Misschien is er iemand die hier al e.e.a. mee geëxperimenteerd heeft en weet wat de handigste manier is?

Ik gebruikte zo'n Rii mini remote keyboard + muis bij m'n vorige HTPC, maar die kon geen 4K aan, dus vandaar de overstap. De Rii kan ik vast ook aansluiten op de Nvidia Shield.

Thanks!
Ik grasduin op mijn tablet. Je kan eventueel je scherm casten naar de Shield als je Android hebt. Gaat wel vaak met wat nukkigheden gepaard zoals trager, gestures die anders reageren etc.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Xstream

Quote from: TabCam on May 15, 2019, 18:35:39
Ik grasduin op mijn tablet. Je kan eventueel je scherm casten naar de Shield als je Android hebt. Gaat wel vaak met wat nukkigheden gepaard zoals trager, gestures die anders reageren etc.
Heb inmiddels een oplossing gevonden. Chromecasten werd ik nogal chagrijnig van :D Werkt bar slecht.
Puffin TV browser geinstalleerd, vervolgens Firefox APK opgezocht en geinstalleerd. Via sideloader te benaderen. Prima :-)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

jeroen.hhw

Ik heb sinds 2 weken een T758 met HDMI 2.0 update staan. Nu krijg ik in de Netflix app op de Shield wel 4K geactiveerd maar HDR titels worden niet als zodanig weergegeven. Heeft een van jullie een tip?

batteries4ever

Hallo, ik ben nieuw. Ik heb nu een Windows HTPC en Logitech hub en companion. Ik zit er over the denken de HTPC het raam uit te gooien en te vervangen door een nVdia Shield. Voor gebruik met TV zie ik het gebeuren: kies activiteit nVidia, start TV+ Shield+ versterker op met juiste ingangen en zo. Dan met de remote een App uitzoeken, Netflix of zo en daar film  uitzoeken.
Maar als ik naar muziek wil luisteren is het idee: Shield+versterker aan, en dan met Kodi app op iPhone/iPad een muziekje uitzoeken.
Vraag: 1) kan ik via Logitech AB de nVidia met Kodi laten opstarten?
2) kan ik Apps, zoals Netflix aan een toets toewijzen? B.v 1=Netflix, 2=YouTube enz.

paulkokkie

Quote from: batteries4ever on September  8, 2019, 20:37:35
Vraag: 1) kan ik via Logitech AB de nVidia met Kodi laten opstarten?
2) kan ik Apps, zoals Netflix aan een toets toewijzen? B.v 1=Netflix, 2=YouTube enz.
1) Ja
2) Ja
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

Tabcam

Quote from: jeroen.hhw on June  4, 2019, 11:38:14
Ik heb sinds 2 weken een T758 met HDMI 2.0 update staan. Nu krijg ik in de Netflix app op de Shield wel 4K geactiveerd maar HDR titels worden niet als zodanig weergegeven. Heeft een van jullie een tip?
Heb je nog steeds dit probleem? Ik heb sinds kort ook Netflix Premium en een Nvidia Shield alleen in combinatie met een Arcam. Hier werkt het dus. Mocht het nog niet werken, zie je dan wel HDR bij series en films in de Netflix App staan?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

batteries4ever

Quote from: paulkokkie on September  9, 2019, 08:31:45
1) Ja
2) Ja
Danke je!
Dat maakt de stap richting Shield weer wat kleiner... kan zijn dat ik tzt huilend in het forum hangt als het niet lukt, maar dat zien we dan wel weer...

pameijer

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

HereIsTom

 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

H B

Quote from: HereIsTom on September  9, 2019, 17:44:57
https://support.myharmony.com/nl-nl/harmony-experience-with-nvidia-shield
Op zijn 2 vragen word daar geen antwoord op gegeven, wat hij wil is kodi opstarten direct als de shield aangaat en de tweede vraag is of je die apps onder een toets van de harmony kan zetten en dat kan ik daar ook niet uithalen.

Hanky Panky

Quote from: H B on September  9, 2019, 17:52:38
Op zijn 2 vragen word daar geen antwoord op gegeven, wat hij wil is kodi opstarten direct als de shield aangaat en de tweede vraag is of je die apps onder een toets van de harmony kan zetten en dat kan ik daar ook niet uithalen.

Als je kodi als eerste app in het rijtje met favoriete apps zet dan is het na opstarten letterlijk 1 druk op de knop. Netflix ernaast is dan 2 drukken op de knop.

Wellicht is er een auto launcher om kodi te starten bij opstarten?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

H B

Quote from: Hanky Panky on September  9, 2019, 20:59:06
Als je kodi als eerste app in het rijtje met favoriete apps zet dan is het na opstarten letterlijk 1 druk op de knop. Netflix ernaast is dan 2 drukken op de knop.

Wellicht is er een auto launcher om kodi te starten bij opstarten?
Oké, dat van die cijfertoetsen wist ik niet weer wat geleerd dan en van wat ik er van gelezen heb schijnen auto launchers om apps op te starten in de latere updates voor de shields niet meer te werken.

Hanky Panky

Quote from: H B on September  9, 2019, 21:07:51
Oké, dat van die cijfertoetsen wist ik niet weer wat geleerd dan en van wat ik er van gelezen heb schijnen auto launchers om apps op te starten in de latere updates voor de shields niet meer te werken.

Nee, lees even terug: 1 druk op de knop en 2 x drukken op een knop (keer naar rechts en dan op start).
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

H B

Quote from: Hanky Panky on September  9, 2019, 21:26:42
Nee, lees even terug: 1 druk op de knop en 2 x drukken op een knop (keer naar rechts en dan op start).
Duidelijk, niet goed gelezen maar is dus niet wat hij wil als ik het goed lees wil hij kodi of netflix onder cijfertoetsen hebben en dat gaat niet werken.
Op bepaalde Harmony's kan je ook reeksen aanmaken dat zou een optie kunnen zijn maar gaat ook niet werken ja enkel vanuit de slaapstand omdat je dan standaard op de eerste app uitkomt.

Hanky Panky

Quote from: H B on September  9, 2019, 21:36:40
Duidelijk, niet goed gelezen maar is dus niet wat hij wil als ik het goed lees wil hij kodi of netflix onder cijfertoetsen hebben en dat gaat niet werken.
Op bepaalde Harmony's kan je ook reeksen aanmaken dat zou een optie kunnen zijn maar gaat ook niet werken ja enkel vanuit de slaapstand omdat je dan standaard op de eerste app uitkomt.

Wat is de hindernis van het op een knop drukken?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000