Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

H B

#1350
Quote from: pameijer on December 30, 2018, 10:32:19
Laatste dagen is het aantal reclames op de YouTube app flink toegenomen voor mijn gevoel. Elke kleine 2 tot 3 minuten wordt de kindervideo onderbroken, ook dwars door de filmpjes heen die echt niet lang duren. Is dat ook bij anderen de ervaring?

Zou ook kunnen dat Google mij aan het pesten is; ik had een 3 maanden gratis proefabbo op YT Premium die vorige maand is afgelopen...
Reclame op youtube begint echt irritante vormen aan te nemen, ik snap dat ze verdienen moeten maar een filmpje van 30 seconden die vooraf gegaan worden door 2 niet te skippen ads die bijna langer duren dan het filmpje, man man zwaar kl*ten.
Sinds een tijdje gebruik ik op de nvidia de smartyoutube tv app https://smartyoutubetv.github.io/ installatie gaat via sideloaden en de app krijgt geregeld updates via een eigen kanaal.
En nog mooier geen add te zien.

le mans

Iid. Heb ik ook.  Erg irritant.

Vorige  vraag was ook interesant,  hoe kijken, luisteren  we 5.1 op YT ?

PascalP

Hier ook zeer regelmatig...
Met kerstavond ook een playlist op de achtergrond opgezet en letterlijk na ieder nummer reclame...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

le mans

#1353
.

elchor

Lang geleden dat ik nog een vraag had. De Shield draait dan ook nog steeds perfect (voor mij dan toch).

Toch een vraagje :  ik speel nu filmbestanden af van een 2TB externe HD (ook grote bestanden, ondanks dat je hier en daar leest dat dit niet zou werken), maar weet iemand of de Shield ook grotere schijven leest (4 TB bijvoorbeeld) ?


Alvast bedankt !

PascalP

#1355
Zelf niet getest, maar de Shield ondersteund zowel exFAT als NTFS.
Enkel FAT32 heeft een limiet van 2TB, dus zorg dat je externe disk niet op deze wijze geformatteerd is :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Daar heb ik dan weer een vraag over.
Ik wil namelijk ook de Shield gaan halen en precies hetzelfde doen als jij.
Ik heb ook een 4TB schijf die er aan komt en ook ik ga grote bestanden streamen ( 50/60/70/80 gb )
Hoe ervaar jij het streamen nu?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

elchor

Streamen doe ik niet.  De HD is gewoon rechtstreeks op een USB poort aangesloten en de Shield speelt alles, meestal 10 GB en 12 GB bestanden, maar ook 45 GB en 50GB mkv bestanden.  (Op een Mac als NTFS geformatteerd).  Ik ben alleen niet zeker of de Shield ook grotere schijven (3 of 4 TB) leest en wou dit graag weten vooraleer ik er eentje aanschaf.  Een HD is nogal moeilijk terug te sturen, denk ik.

papaleo

Quote from: reza on January  9, 2019, 12:04:19
Daar heb ik dan weer een vraag over.
Ik wil namelijk ook de Shield gaan halen en precies hetzelfde doen als jij.
Ik heb ook een 4TB schijf die er aan komt en ook ik ga grote bestanden streamen ( 50/60/70/80 gb )
Hoe ervaar jij het streamen nu?
Ik heb zojuist een 8TB WD schijf aan mijn Shield Pro gehangen en speelt bestanden van >65gb fluitend af.
Waar ik eerder soms last had van audio/video drop-outs wanneer ik grootte (>50gb) bestanden afspeelden via en een usb/interne hdd of van af mijn NAS is dit na de laatste update ook niet meer voorgekomen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

le mans

#1360
Quote from: reza on January  9, 2019, 12:04:19
Daar heb ik dan weer een vraag over.
Ik wil namelijk ook de Shield gaan halen en precies hetzelfde doen als jij.
Ik heb ook een 4TB schijf die er aan komt en ook ik ga grote bestanden streamen ( 50/60/70/80 gb )
Hoe ervaar jij het streamen nu?

Bestanden van +70 Gig vanaf mijn Comp op zolder naar de Shield gaat prima. Ook met HDR

Alleen met vooruit spoelen heeft de Shield dan issues,   of er gebeurt niks, loopt vast, of gaat als een gek vooruit en achteruit spoelen.

elchor

Heb maar een "gewone" Shield.  Maar als die 8 TB aan een Pro hangt, zal de gewone hopelijk wel een 4 TB trekken - hoop ik.   Als mijn 2 TB vol is zal ik het er toch eens op wagen.


elchor

Die issues bij vooruit spoelen heb ik ook :  snel vooruit gaat wel, maar vandaar terug naar gewoon spelen lukt niet altijd even vlot.  Als hiervoor een oplossing zou zijn ...   Indien niet, maak ik er geen probleem van.  Weegt niet op tegen het vele plezier dat ik van het toestel heb.

angelo41

Quote from: elchor on January 10, 2019, 10:14:52
Heb maar een "gewone" Shield.  Maar als die 8 TB aan een Pro hangt, zal de gewone hopelijk wel een 4 TB trekken - hoop ik.   Als mijn 2 TB vol is zal ik het er toch eens op wagen.
lol. volgens mij ts de pro en de niet pro versie is enkel de opslag het verschil hoor en niks anders.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


Danakin

Pas de laatste updateer opgegooid (7.2.2) en nu heeft Vlc moeite om mijn Synology te vinden en laden. Balen :(
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

papaleo

Quote from: Danakin on January 11, 2019, 18:18:17
Pas de laatste updateer opgegooid (7.2.2) en nu heeft Vlc moeite om mijn Synology te vinden en laden. Balen :(

Ik heb ook de laatste update maar ik ondervind geen problemen,en heb ook een Synology ik moest wel opnieuw mijn 'gebruikersnaam en 'wachtwoord' invoeren.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Danakin

Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Danakin

Snap er geen ..... van. Hoor wel dat na de laatste update er meer mensen netwerk-problemen hebben. Wordt vervolgd.
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

papaleo

Ja had ik ook gelezen...
Heb je al geprobeerd om opnieuw/extra keer op te starten...?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

paulkokkie

Quote from: Danakin on January 11, 2019, 19:47:58
Snap er geen ..... van. Hoor wel dat na de laatste update er meer mensen netwerk-problemen hebben. Wordt vervolgd.
Geen netwerk problemen en hoefde ook mijn ww niet opnieuw in te vullen, wel problemen met het afspelen van mp3 files.Dat is sinds de 7.1 update al zo.Van ellende mijn oude Eminent maar weer aangesloten, alleen voor de muziek.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

Danakin

Quote from: papaleo on January 11, 2019, 20:55:04
Ja had ik ook gelezen...
Heb je al geprobeerd om opnieuw/extra keer op te starten...?

Nog niet, misschien dat dat helpt. Wordt vervolgd..
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

Danakin

Nou heb ik gelukkig ook kodi op de nvidia staan en die loka.iseert en speelt alles vloeiend. Heeeel vreemd. Gelukkig kan ik nu mijn filmps kijken.
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

J0ell

Waar bedienen jullie de Shield mee?
Heb de 4K variant gehaald en alles speelde probleemloos. Beeld perfect, geluid perfect, interface perfect.
Alleen de bediening... ik heb een Harmony One en die wil ik ook graag blijven gebruiken.
Dus ik heb IR nodig. En met de Flirc IR ontvangen werkt het niet lekker samen ben ik achter gekomen  :nopompom:
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

Danakin

Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster