Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

angelo41

wel top apparaat se die shield. hier ook nog een himedia q10 en deze word maar zelden meer gebruikt.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


papaleo

Quote from: reza on November 20, 2018, 14:18:30
Ik ben ook geen voorstander van Apple maar daar kan je dus niks op aanpassen kwa HDR mogelijkheden. Het gaat mij er om dat de Shield ook rekening houd met projector bezitters en een soort van conversie kan maken kwa licht output.

Er zijn wel veel meer instel-filters voorhanden op een Shield tov een ATV...

onder het 'kopje' Display&Sound kan je bv de resolutie icm de framerate instellen en bij 'Advanced settings' >> HDMI kan je evt nog de HDMI uitsturing wat fine tunen in diverse color space instellingen waarbij je wel legio mogelijkheden heb in de keuze RGB,YUV bt709/rec2020 (4.2.0 / 4.2.2 / 4.4.4 met de daarbij door je zelf gekozen kleurdiepte 8,10 of 12bit.

Dit zijn vaste waardes/filters er is jammer genoeg geen schuifregelaar oid waarmee je het HDR of lightoutput nog appart kan inregelen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

ppeter

Het streamen van films in 4K HDR, geeft via de Shield een mooi resultaat met de beamer.
Heb onlangs Kong kunnen streamen in 4K HDR, en dit was een echt genieten!

Zou anders eens graag een dubbeltest willen zien van de Shield met een film kopen/huren van de Google Play Store en de Apple TV 4K met een koop/huur film van iTunes?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

rkwinkel

ben benieuwd naar de resultaten. hier ook meer dan een tevreden Shield gebruiker. Speelt alles af en vlekkeloos

reza

Nog even een ander vraagje.
Ik heb gekeken op het net maar kon niet heel duidelijk een antwoord terug vinden.
Heeft deze ook wifi aan boord? Werkt dit dan ook zonder een extra dongel te moeten kopen of zo?
De reden voor deze vraag is: ik heb in mijn bioscoopje geen bedraade internet aansluiting.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"


muzikant

misschien al aan bod gekomen maar 'k vind het niet terug,
geeft deze nvidia  player dolby atmos met netflix weer

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

frankp

Quote from: muzikant on November 22, 2018, 08:59:28
misschien al aan bod gekomen maar 'k vind het niet terug,
geeft deze nvidia  player dolby atmos met netflix weer

De Shield kan het wel, maar het schijnt dat de Netflix-app de bottleneck is.


RaymondSenden

Wellicht een hele domme vraag maar heb sinds een dag of 2 een invidia shield aangeschaft.
En zou graag de data op mijn WD my cloud nas willen openen vanaf de shield.
Nu heeft WD een mooie app voor Android en iOS maar deze ondersteund de shield blijkbaar niet.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of hoe ik dit op een andere manier voor mekaar kan krijgen?

frankp

Verschillende oplossingen voor verschillende problemen met de WD My Cloud, maar denk dat je hier eens mee moet beginnen:
https://community.wd.com/t/nvidia-shield-tv-how-to-see-my-cloud-home/218198

darkrunner

#1288
Quote from: muzikant on November 22, 2018, 08:59:28
misschien al aan bod gekomen maar 'k vind het niet terug,
geeft deze nvidia  player dolby atmos met netflix weer
Nee, vandaar dat ik ondanks de leuke prijs terug naar een htpc ben gegaan.

RaymondSenden

Quote from: frankp on November 23, 2018, 14:31:44
Verschillende oplossingen voor verschillende problemen met de WD My Cloud, maar denk dat je hier eens mee moet beginnen:
https://community.wd.com/t/nvidia-shield-tv-how-to-see-my-cloud-home/218198

Thnx voor de link heb het nu via Kodi aan het lopen.
Foto's laad ie super snel alleen 4K filmpjes streamen gaat erg schokkerig.

papaleo

#1290
Quote from: RaymondSenden on November 24, 2018, 09:40:34
Thnx voor de link heb het nu via Kodi aan het lopen.
Foto's laad ie super snel alleen 4K filmpjes streamen gaat erg schokkerig.

Waarschijnlijk heb je de uitsturing van de Shield op 4k/60fps staan,zet deze 'standaard' op 4k/23.976fps en probeer het dan nog eens.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Danakin

Heb ook sinds kort een Shield. Zijn er nog minimale eisen aan je netwerk, kabels, internetsnelheid, modem etc.? Heb namelijk het idee dat mijn infrastructuur rondom de shield verre van ideaal is. Duidelijke hapering in games en films.
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

ppeter

#1292
Quote from: ppeter on November 20, 2018, 21:19:30
Het streamen van films in 4K HDR, geeft via de Shield een mooi resultaat met de beamer.
Heb onlangs Kong kunnen streamen in 4K HDR, en dit was een echt genieten!

Zou anders eens graag een dubbeltest willen zien van de Shield met een film kopen/huren van de Google Play Store en de Apple TV 4K met een koop/huur film van iTunes?
@papaleo
Ik zie dat jij beide toestellen hebt staan, welke speler geeft de beste resultaten bij Netflix en/of huren-kopen van een film? Voor zowel de hardware als de kwaliteit van de streams Google/Apple en Netflix app?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

papaleo

#1293
Quote from: ppeter on November 26, 2018, 16:07:18
@papaleo
Ik zie dat jij beide toestellen hebt staan, welke speler geeft de beste resultaten bij Netflix en/of huren-kopen van een film? Voor zowel de hardware als de kwaliteit van de streams Google/Apple en Netflix app?

Ik vind dat de ATV/4k vs Shield voor wbt Netflix het beste resultaat geef mede door dat de atv DolbyAtmos doorgeeft en de Shield niet.
Kwa video performance ontlopen ze mekaar nauwelijks.
Wanneer je wil gaan streamen van af bv je nas dan is mijn voorkeur weer net andersom want de Shield decodeerd of laat het audio signaal passtrouh/ongemoeid door waardoor je hier weer kan genieten van bv de DolbyAtmos of DTS-x track en ook hier is de beeld kwaliteit van beide mp's nagenoeg het zelfde.
Ik gebruik beide mp's zo nu en dan,maar het meest dat ik gebruik voor mijn films te streamen is tegenwoordig toch wel mijn Oppo 205 deze is kwa video/audio top.

En er is op youtube een test te vinden van Vincent Theo waarbij hij een 4k/bluray film afspeelt op de Oppo en deze 1:1 vergelijkt met een stream op de ATV/4k en er was geen verschil waarneembaar.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

RaymondSenden

Dag Mensen.

Zoals ik in een eerdere post al aangaf heb ik sinds kort een invidia shield.
Top apparaat wat lekker snel werkt.
Echter is er 1 ding waar ik me nu al mateloos aan irriteer en dat is dat er tijdens het spelen van spellen of het kijken van films onderlangs een balk in beeld komt met reclame.
Ik heb al een ad Blokker geïnstalleerd maar heeft helaas geen effect.
Iemand een idee hoe ik dit weg krijg?

maximus79

Voorheen wel eens gekeken naar de Shield, maar toen de tijd las ik dat de beeld kwaliteit iets achter bleef bij de concurrenten (dune Bijvoorbeeld). Is dit veranderd?
Zoek een alternatief voor de Dune 4k pro. 
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

frankp

@RaymondSenden
Wat gebruik jij als app om films mee af te spelen dan? Kodi is de aangewezen speler hiervoor en daar komt geen reclame in voor.

Hanky Panky

Quote from: maximus79 on November 27, 2018, 07:02:58
Voorheen wel eens gekeken naar de Shield, maar toen de tijd las ik dat de beeld kwaliteit iets achter bleef bij de concurrenten (dune Bijvoorbeeld). Is dit veranderd?
Zoek een alternatief voor de Dune 4k pro.

Ik had hiervoor een Dune D1 maar ik kan geen noemenswaardige beeldverschillen ontdekken. De Dune kwam wel iets 'donkerder' over qua beeld, de Shield is wat 'sprankelender' maar ik heb ze maar heel kort naast elkaar gebruikt omdat de Dune ruzie kreeg met de HDMI CEC van mijn setup en na opstarten direct weer uitgaat....

Wat ik echt super aan Kodi vindt zijn de subs die je binnen kunt halen met een paar klikken vd afstandbediening en het feit dat je ge-RAR-de bestanden niet eerst hoeft uit te pakken voordat je ze afspeelt.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

RaymondSenden

Quote from: frankp on November 27, 2018, 08:49:36
@RaymondSenden
Wat gebruik jij als app om films mee af te spelen dan? Kodi is de aangewezen speler hiervoor en daar komt geen reclame in voor.

Dag Frank.

Gebruik voor films Netflix en kodi.
Maar komt regelmatig onderin beeld een zwarte balk met reclame.
Deze moet ik dan wegklikken en hopen dat ie weer een tijdje weg blijft.

frankp

Wat heb jij aan 3rd party apps geïnstalleerd? (bijv Es file explorer)
Het lijkt er namelijk op dat het daar vandaan komt.

Meer info hier: https://www.reddit.com/r/ShieldAndroidTV/comments/9krgyn/shield_tv_recently_started_pushing_ads_over_top/