Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

darkrunner

Wat gebruik je dan op je q10 om films mee af te spelen?

angelo41

gewoon via de interne player. wrapper

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

nog wa verder zitten spelen met plex op de shield. en dit speelt netjes mijn 4k dolby atmos af, en toont het ook op de denon nu en ook bij info toont ie netjes atmos nu.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

@papaleo   ik zie in de beginpost dat je ook een q10 himedia hebt of hebt gehad? welke vind je persoonlijk beter? sederd paar dagen een shield hier bij mijn q10 ook en kan niet beslissen of er 1 in de verkoop gaat ervan of niet. thxs alvast.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

heb die shield enkel gekocht voor netflix 4k ik.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


Moony

#1255
De Shield heeft bij de 'koele blauwe' trouwens een schandalige prijsverhoging gehad, na de "aanbiedingsprijzen" van september.
Zonder controller is nu 219, met controller zelfs 249 (aanbieding was resp.159 en 189).
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

PascalP

Dacht dat de adviesprijzen €199 en €219 waren?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

pameijer

Quote from: PascalP on October  1, 2018, 21:56:11
Dacht dat de adviesprijzen €199 en €219 waren?

Hij is via Nvidia zelf inderdaad goedkoper te krijgen.... Rare move van Koelblauw!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Ejorne

#1258
/edit;
Ik hoop dat dit mag in het media players topic.
Of kan ik beter een Shield topic in Games/Consoles openen?  :-X

Ik ben me nu een tijdje aan het inlezen maar blijf met een paar vragen zitten;

- moet mijn pc fysiek in staat zijn om de spellen vloeiend te spelen, dewelke ik wil streamen naar mijn (mogelijk toekomstige) Shield? Bijvoorbeeld Fortnite draait niet op mijn pc, ik krijg het nog net opgestart maar het duurt enkele seconden voordat een volgende frame wordt getoond. (geen 60fps maar 60spf zegmaar...  :P )

Ik heb wel begrepen dat ik met mijn oude laptopje (nvidia geforce 610m) ineens vloeiend kan gamen wanneer ik dat via Geforce Now ga doen. Fortnite is belangrijk omdat ik hier wat koters heb rondlopen die er een moord voor willen doen en dit kan ik dus via Now spelen, zowel op de Shield als op die lapperdetop.
Maar wil ik bijvoorbeeld straks Fifa 19 als PC game aanschaffen, kan ik dat op dat oude laptopje vloeiend streamen naar de shield?

- Kan ik mijn oude logitech rumblepad joypad via usb aansluiten op de shield en daarmee de spellen bedienen? Fifa is leuk om samen met mijn zoontje te spelen maar zo'n extra controller is best prijzig!
Ik heb ook nog 2 BT PS3 controllers liggen maar zover ik nu begrijp gaat dat op de shield niet werken. De ps4 controller zover ik begrijp wel? Maar goed, die heb ik niet...

Verder lijkt me de shield een leuke aanwinst als slimme tv. Mijn oude panasonic plasma draait een trage en lelijke Netflix app. En mijn kabel-tv abonnement kan misschien ook de deur uit als ik nl-ziet ga gebruiken. Maar... kan ik bijvoorbeeld met de shield zo'n tv-uitzending van nl-ziet recorden? En dan het liefst vanuit de gids een paar dagen vooruit in te stellen?

... Of kan ik me beter een ps4 of xbox aanschaffen en lekker blijven draaien met mijn oude netflix app en de ziggo dvb-c zenders? tja...

Wie kan me de bovenstaande vragen beantwoorden en/of wie heeft wat denkrichting tips om de keuze tussen ps4/xbox/shield te maken?

doubjj20

Ik heb in het topic zitten zoeken, maar niet kunne vinden wat ik zoek.

Weet iemand hoe ik de ziggo go en NPO start app op de player kan krijgen?
Ik kan ze niet in de Store downloaden namelijk....

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

angelo41

#1261
apkmirror.com kijken. op stick zetten en installeren maar.
edit:als die er zijn natuurlijk

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

pameijer

Quote from: doubjj20 on November  3, 2018, 19:35:43
Ik heb in het topic zitten zoeken, maar niet kunne vinden wat ik zoek.

Weet iemand hoe ik de ziggo go en NPO start app op de player kan krijgen?
Ik kan ze niet in de Store downloaden namelijk....
Van ZiggoGo kun je de apk downloaden en vervolgens sideloaden op je Shield. Maar werkt niet optimaal, zachtjes uitgedrukt. Beste is om nog even te wachten, Ziggo is bezig met een officiële app voor Android TV. Die zit nu in de testfase bij betatesters, schijnt best goed te werken.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

paulkokkie

Is er iemand die weet welke add-on ik moet downloaden op de Shield om mijn DTS muziek te kunnen beluisteren?
Bij films heb ik geen problemen, dts, dts hd, dolby true hd, dolby hd master audio wordt allemaal prima afgespeeld.
Maar niet mijn dts wav files.En de wav add-on geeft niet de oplossing.

Iemand?
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

Kwabbernoot

Quote from: pameijer on November  3, 2018, 21:12:06
Van ZiggoGo kun je de apk downloaden en vervolgens sideloaden op je Shield. Maar werkt niet optimaal, zachtjes uitgedrukt. Beste is om nog even te wachten, Ziggo is bezig met een officiële app voor Android TV. Die zit nu in de testfase bij betatesters, schijnt best goed te werken.
De Ziggo-Go app werkt bij mij helemaal niet meer op mijn Shield. Ik moet nu de app openen op mijn telefoon en dan casten naar de Shield. Het wordt echt tijd dat Ziggo-Go voor Android TV op de markt komt.

Groeten...

ppeter

#1265
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

reza

Hoe is deze met 4k HDR? Zitten er nog mogelijkheden op om dit te tweaken?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

rkwinkel

4k en hdr gaat prima, niets aan te tweaken

angelo41

bij hdmi settings kun je wel de colorspace etc aanpassen.bv 12bit bt2020 of 709.en nog wa meer.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


reza

Thanks Angelo.
Quote from: rkwinkel on November 19, 2018, 17:51:29

4k en hdr gaat prima, niets aan te tweaken

Dat dat prima gaat is mooi voor tv bezitters maar voor mensen met een projector is het handig als je wel kunt tweaken.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

rkwinkel

wat wil je tweaken dan ? Beeld is gewoon goed met de Shield. Anders de apple nemen, die schijnt beter beeld te hebben, maar ja Apple.

reza

Ik ben ook geen voorstander van Apple maar daar kan je dus niks op aanpassen kwa HDR mogelijkheden. Het gaat mij er om dat de Shield ook rekening houd met projector bezitters en een soort van conversie kan maken kwa licht output.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

rkwinkel


PascalP

Binnen Kodi zelf heb ik niks gezien om HDR aan te passen, als je een bestand met HDR speelt schakelt hij het automatisch in, weinig aan te willen volgens mij.

Was je wel kunt is in de Shield UI zelf de colorspace instellen, en 10, 12 bit etc. instellen, maar ook niks HDR specifiek.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"