Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

le mans

Quote from: kanariepiet on March 20, 2018, 19:37:15
Kijk eens op het Kodi forum en dan het Shield topic in het stukje hardware  ;)

Thanks!


Heel miss ook een linkje van?  :worship:

Hanky Panky

Quote from: le mans on March 20, 2018, 18:04:51
Hanky Panky, of Tom..jullie lijken me de meest ervaren gebruikers...

Is er een " basis instelling" om nieuw uit de doos te kunnen werken?

Dus scraper van film info instelling,  auto sub instelling,  welke kodi en haar basis in stellingen enz

Daar zouden veel mensen mee geholpen zijn ( ik iig )  :headbanging:

Mwoah zo'n expert ben ik niet maar mijn geheugen is een soort van ijzeren ketel  :colgate:

Ik heb zelf één van de online tutorials gevolgd. Weet niet meer welke exact maar zoiets

https://youtu.be/CoySCk3qvSo

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

elchor

Gisteren opgemerkt :  blijft de shield bij jullie ook relatief warm in slaapmodus ? 

Hanky Panky

Quote from: elchor on March 22, 2018, 13:01:54
Gisteren opgemerkt :  blijft de shield bij jullie ook relatief warm in slaapmodus ?

Geen idee, ik heb nog nooit de behoefte gehad om mijn Shield te bepotelen  :D

Bovendien staat hij achterin het meubel, ik kan net het lampje zien om na te gaan of hij aan of uit is.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

elchor

Heb het gemerkt toen ik de externe HDD's loskoppelde. Het ding is zo klein dat ik hem moet vasthouden als ik dat doe.  Hij ziet in elk geval de twee schijven - in tegenstelling tot de oude Eminent.

Hanky Panky

Zet er eens een watt-meter tussen. Dan zie je wat het ding slurpt in standby want warmte = stroomverbruik. Als je dan het verbruik te hoog vindt kun je er een klik-aan/uit schakelaar tussen doen of zo'n standby killer.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

elchor

Die aan- uitschakelaar zal ik  er wel nog tussen zetten.  Het gaat me niet speciaal om het stroomverbruik, maar ik weet niet of het kwaad kan. Ken niks van elektriciteit en ben nogal een twijfelaar op zo'n gebied.

HereIsTom

Het is nooit veilig als dingen onnodig onder stroom blijven staan, ze kunnen te heet worden of er kan kortsluiting onstaan, daarom altijd verstandig om alles wat je niet gebruikt helemaal van de stroom te halen.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

pameijer

Quote from: HereIsTom on March 22, 2018, 16:30:07
Het is nooit veilig als dingen onnodig onder stroom blijven staan, ze kunnen te heet worden of er kan kortsluiting onstaan, daarom altijd verstandig om alles wat je niet gebruikt helemaal van de stroom te halen.
Sorry, maar dit is gedachtengoed uit de jaren '90. Moderne apparaten verbruiken in standby max 1 Watt, EU regulering. Meestal minder, voor die stroom brandt soms een ledje en verder gebeurt er niet veel. Wat wél schadelijk is voor apparaten als de Shield, wat feitelijk computers zijn, is de stroom er keihard afknallen en weer er op zetten. Doe dat 1000 keer en ik ben benieuwd wat voor vage klachten je device gaat krijgen.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

blue-eyes

Even tegengas, sommige audio componenten gebruiken in stand-by wel degelijk veel meer dan 1 watt! Ik heb er hier ook 2 staan met beiden per stuk 20 watt stand-by.....
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

pameijer

Quote from: Blue-Eyes on March 22, 2018, 20:31:31
Even tegengas, sommige audio componenten gebruiken in stand-by wel degelijk veel meer dan 1 watt! Ik heb er hier ook 2 staan met beiden per stuk 20 watt stand-by.....
Dat zijn dan geen moderne apparaten. Die hadden anders helemaal niet verkocht mogen worden in de EU.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

HereIsTom

Quote from: pameijer on March 22, 2018, 22:00:20
Dat zijn dan geen moderne apparaten. Die hadden anders helemaal niet verkocht mogen worden in de EU.

Onzin ook veel moderne apparaten gebruiken nog steeds 10W of zelfs veel meer in standby.
In een gemiddeld huishouden is het standby gebruik nog steeds bijna 500W en er onstaan ook nog steeds veel branden door standby apparaten!
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

blue-eyes

Mijn Linn Akurate DSM en EV zijn volgens mij redelijk modern.


Ik denk een bewuste keuze om de apparatuur warm te houden, geen opwarm periode, dus direct na start de beste klank.
Dat heeft dan niets met techniek te maken, maar met andere factoren.
Maar andere discussie, het afgezien van uitzonderingen raar dat het meer dan 1 watt moet kosten. Mijn Arcam pre en ev doen gewoon 0,5 watt in stand-by.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

elchor

Heb contact gehad met de helpdesk van Nvidia (was een lange chat).  De warmte zou blijkbaar normaal zijn :  volgens de gesprekspartner zijn ook de toestellen die bij hen constant in standby/sleep modus staan inderdaad lichtjes warm, maar niet heet.  Dit zou komen doordat er steeds een ventilatortje in het toestel blijft draaien.  Dat kan je effectief horen als je met je oor tegen het toestel gaat liggen.  Wat ik dus gedaan heb. ::) ;D.  Je hoort dan inderdaad het ding heel lichtjes draaien. 
Of het nu kwaad kan of niet, als hij lange tijd niet wordt gebruikt ga ik zoals gezegd toch een aan/uit stekkerdoos tussen hangen.

pameijer

https://ec.europa.eu/energy/en/topics/energy-efficiency/energy-efficient-products/standby

EU ecodesign requirements are mandatory for all manufacturers and suppliers wishing to sell products consuming electric power in standby and off mode in the EU. A wide range of equipment – computers, TVs, audio and video equipment, dishwashers, microwave ovens, and electric toys – can have standby modes. Since 2009 these devices are required to switch into a low power mode after a reasonable amount of time. Since 2013, they must not consume more than 0.5 Watts in standby mode. These rules have reduced annual electricity consumption by around 35.5 TWh per year – the equivalent to the annual energy consumption of Romania. This has saved consumers €25 billion per year and 39 Mt of CO2 emissions.

However, modern appliances are increasingly connected to the internet during standby mode, consuming higher amounts of energy. This includes networked televisions and decoders, printers, game consoles and modems. Specific requirements for network-connected standby devices were introduced in 2013. Since January 2017 networked standby devices must not consume more than 3 to 12 Watts depending on the product. This compares to 20 to 80 Watts previously. This decrease is expected to save an additional 36-38 TWh.


Een Shield mag dus 3-12 Watt standby gebruiken. De regels ken ik niet maar ik vermoed dat hij dichter bij 3 dan bij 12 zal moeten zitten.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

keeskloon

vraagje
Moet ik mijn shield 0p 59,940 hz zetten of op 23,976 want bij een 4k film is de frame rate 23,976 of is dat wat anders
Woonkamer:Marantz SR7015/Marantz NA7004/Fronts Dali Zensor7/Rear Dali Zensor5/Dali Zensor Vocal/Dolby Atmos Dali Alteco C1 4X/5.2.4/Sub SVS SB-3000 & SVS SB1000/Oppo UDP 203/Nvidia Shield Pro 2019/Zidoo 1000 Pro/LG Oled 65 G1 RLA /Ziggo Next mediabox/Synology 1019+/Synology 1517+

Hanky Panky

Zijn er meer gebruikers die sinds vandaag last hebben van een drammende shield die doorlopend pop-ups geeft met de mededeling  'youtube app keeps stopping'?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

ArnoldV

Quote from: Hanky Panky on March 29, 2018, 15:18:00
Zijn er meer gebruikers die sinds vandaag last hebben van een drammende shield die doorlopend pop-ups geeft met de mededeling  'youtube app keeps stopping'?

ik geloof idd sinds gisterochtend. Reboot hielp

Hanky Panky

Quote from: ArnoldV on March 29, 2018, 16:40:18
ik geloof idd sinds gisterochtend. Reboot hielp

Bij mij niet dus ik heb de updates van de YouTube app er af gehaald, dat hielp wel.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

elchor

Heb voorlopig nog geen enkel probleem gehad met de shield.  Alles draait super en snel.  Gebruik hem wel niet om te gamen (ben ik te oud voor).  We zullen toch eens moeten kijken voor een UHD of 4K tv  ;D ;D. denk ik.  Heeft er toevallig al iemand een vpn op geïnstalleerd ?  Ik gebruik PIA.  Heb de APK al gedownload, maar nog niet geïnstalleerd -  beetje schrik dat het de boel teveel gaat vertragen, zeker bij het Netflix streamen. 

ppeter

#1195
Quote from: keeskloon on March 25, 2018, 17:12:34
vraagje
Moet ik mijn shield 0p 59,940 hz zetten of op 23,976 want bij een 4k film is de frame rate 23,976 of is dat wat anders

Anders wel een interessante vraag!
We horen het graag. 😉
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

HereIsTom

Quote from: elchor on April  4, 2018, 21:28:04
Heb voorlopig nog geen enkel probleem gehad met de shield.  Alles draait super en snel.  Gebruik hem wel niet om te gamen (ben ik te oud voor).  We zullen toch eens moeten kijken voor een UHD of 4K tv  ;D ;D. denk ik.  Heeft er toevallig al iemand een vpn op geïnstalleerd ?  Ik gebruik PIA.  Heb de APK al gedownload, maar nog niet geïnstalleerd -  beetje schrik dat het de boel teveel gaat vertragen, zeker bij het Netflix streamen.

En goeie VPN is NordVPN, met deze app heb je geen vertraging en merk je er niks van: https://nordvpn.com/nl/
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

home@the movies

Quote from: keeskloon on March 25, 2018, 17:12:34
vraagje
Moet ik mijn shield 0p 59,940 hz zetten of op 23,976 want bij een 4k film is de frame rate 23,976 of is dat wat anders

Dat is geheel afhankelijk van het bronmateriaal, de meeste series zijn op 60Hz gedraaid en dus dien je de speler ook op die freq.(59,9) te zetten, terwijl speelfilms op 24 zijn gedraaid en dus moet je de speler aanpassen en op 24 (23,9) zetten.
In Principe ben je het beste af om de "auto" stand te gebruiken, dan zal de speler zelf detecteren op welke frame rate de aangeboden content is gedraaid.

Akosoft

Ik heb iets heel vreemds met mijn Shield. Heel soms wordt het geluid van mij even een tel zachter en klinkt er een soort van trommel geluidje. Heel apart. Heb alles geluiden van apps etc heb ik uit staan en het volume luider zetten gaat enkel met mijn receiver. Toch krijg ik nog steeds dat trommel geluidje soms. Grrr, niet heel erg... maareh, wat is dat? en hoe kom ik er af?  :D

Loondijke

Ik heb een Shield staan, maar ik heb het gevoel dat ik er niet het maximale uithaal. Waar gebruiken jullie hem allemaal voor?

Op dit moment gebruik ik hem om te casten en om via KODI films te kijken vanaf mijn NAS.

Ik heb er geen controller bij, dus echt gamen kan nog niet. Misschien toch de moeite om aan te schaffen?
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT