Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Snottt

Ik gebruik Kodi 17.6 of SPMC om 4K HDR (mkv) content af te spelen. Een groot nadeel is dat de ondertitels heel fel op 't scherm verschijnen, zeker met donkere scene's is het zo erg dat de TV de contrast aanpast als de titel in beeld komt.
Hoe ervaren jullie dit, en wat kun je er eventueel aan doen.
Mijn TV is een Samsung UE55KS8000.

Hanky Panky

Quote from: Snottt on March 11, 2018, 13:56:32
Ik gebruik Kodi 17.6 of SPMC om 4K HDR (mkv) content af te spelen. Een groot nadeel is dat de ondertitels heel fel op 't scherm verschijnen, zeker met donkere scene's is het zo erg dat de TV de contrast aanpast als de titel in beeld komt.
Hoe ervaren jullie dit, en wat kun je er eventueel aan doen.
Mijn TV is een Samsung UE55KS8000.

Ik zie dat vooral bij 4K HDR netflix materiaal via de ingebouwde app van mijn Sony tv maar niet zo extreem als jij beschrijft. Met lokaal beeldmateriaal via de Shield is het minder opdringerig.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Thamaesta

bedankt voor de tips, ik heb het gister gemerkt idd.
Kodi herkent stuurt het signaal 'gewoon' uit en daarna kan ik mijn projector op de HDR settings zetten en voila ;D
JVC X7500 - Philips OLED 4K 65"- Marantz av7703 - 4x QSC CX versterkers- QSC AD speakers - Arendal 1723s LCR- 7.1.4 DD Atmos -Sony X700 4K blu ray - PS5 - Nvidia Shield - RU Connected - In-Akustik - VNX Black Horizon Edgefree - Vicoustic

N1v3K

Ik ben mijn collectie blu-ray remuxen stilaan aan het vervangen door de 4K versies met 10bit.
Nu speelt de Shield deze gewoon af op mijn projector, maar het beeld is heel vaal en uitgewassen. Kortom de conversie van 4K naar 1080p gaat prima, maar het strippen van HDR gaat mis.
Hoe los ik dat op?
Instellingen in de Shield staan gewoon op 1080p rec709.

marcel1970

#1154
Dit had ik eigenlijk ook op mijn 1080P plasma dat Bluray er beter uitzag dan UHD BD. Nu ik een 4K TV heb  voegt UHD (HDR) echt wel wat toe. Als je projector alleen 1080P aankan zou ik daarop ook alleen BluRay content kijken.
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

Hanky Panky

Quote from: N1v3K on March 13, 2018, 21:25:02
Ik ben mijn collectie blu-ray remuxen stilaan aan het vervangen door de 4K versies met 10bit.
Nu speelt de Shield deze gewoon af op mijn projector, maar het beeld is heel vaal en uitgewassen. Kortom de conversie van 4K naar 1080p gaat prima, maar het strippen van HDR gaat mis.
Hoe los ik dat op?
Instellingen in de Shield staan gewoon op 1080p rec709.

Misschien dat zo'n HD Fury iets kan 'doen' in die situatie?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

elchor

Hallo iedereen,
Ik gebruik momenteel een oudere eminent 7080 mediaspeler die ik zou vervangen omdat hij nu echt wel traag aan het worden is.  Ik heb het hele topic intussen doorgespit en ben echt wel gewonnen voor deze nvidia shield tv.  Hij lijkt me nogal plug en play te werken (correct me if I 'm wrong), wat voor mij en de madam belangrijk is.  Kodi of plex zal ik moeten leren. Games gaan we er niet op spelen, enkel films/series vanop externe harde schijven (allen zonder eigen voeding).  Belangrijke vraag :  ondersteunt deze player nu schijven die NTFS geformatteerd zijn (heb nogal grote blue Ray filmrips - bestanden) of niet (volgens de website van nvidia niet) - maar al mijn schijven zijn zo geformatteerd (voor Mac via Paragon software) en ik heb niet veel zin om ze allemaal weg te doen.  Mocht hij nog de Video_TS (met VOB) ondersteunen zou ook nog een voordeel zijn, maar is niet zo doorslaggevend.  Bijkomende vraag :  kan ik hem bedienen met de logitech harmony touch afstandsbediening - mogelijk moet dit via de logitech hub, maar dat zou ik geen probleem vinden.
Heel wat vragen, sommige misschien al rechtstrreks of onrechtstrreks beantwoord, maar ik ben tot nu toe niet erg zeker van de antwoorden.  Alvast bedankt al voor de vele informatie die ik hier gevonden heb. Hopelijk krijg ik nu een voor mij doorslaggevend antwoord.  Mochten jullie vinden dat een andere speler voor mij beter geschikt zou zijn hoor ik het ook graag.

StefaanD

Aantal antwoorden;
• Plex kan geen VIDEO_TS (net zoals ISO en IMG) afspelen dus deze zal wellicht afvallen als software.
• De Shield is perfect te bedienen met een Logitech Harmony.

Geen idee of de Shield zijn USB poorten voldoende stroom leveren om er een externe harde schijf zonder voeding aan te koppelen. Hier een NAS dus geen ervaring met externe harde schijven en de Shield.

Thamaesta

leuk, ik heb onlangs voor een aantal van dezelfde vragen gestaan. Onlangs dan ook na een eminent 4k streamer (miskoop) de shield gehaald en werkt supersnel en vloeiend met allerlei 4k bestanden.

Ik gebruik de shield zowel via nas als een externe HDD van 1TB (zonder eigen stroom) en werkt ook prima. Daarnaast gister toevallig de Harmony elite geinstalleerd en ook dit werkt prima. :)
Succes met de aankoop!

ps. als kleine tip; er staat er sinds een week genoeg aanbod op MP omdat de shield met de euro actie bij MM erbij geleverd is
JVC X7500 - Philips OLED 4K 65"- Marantz av7703 - 4x QSC CX versterkers- QSC AD speakers - Arendal 1723s LCR- 7.1.4 DD Atmos -Sony X700 4K blu ray - PS5 - Nvidia Shield - RU Connected - In-Akustik - VNX Black Horizon Edgefree - Vicoustic

elchor

bedankt voor de info, mensen.  Heb er gisteren eentje besteld en krijg hem  waarschijnlijk vandaag binnen.  Kan ik direct uittesten. Alleen nog even wachten op de 4K tv.  Voorlopig nog met een gewone 1080P.

Hanky Panky

#1160
Quote from: elchor on March 15, 2018, 08:15:33
bedankt voor de info, mensen.  Heb er gisteren eentje besteld en krijg hem  waarschijnlijk vandaag binnen.  Kan ik direct uittesten. Alleen nog even wachten op de 4K tv.  Voorlopig nog met een gewone 1080P.

Als je Kodi éénmaal goed hebt staan (dat kan even duren als je het voor het eerst gebruikt) dan is het een nagenoeg probleemloze mediaspeler. Een enkele keer hikt het ding bij mij met het aanleveren van het correcte audiospoor (geen geluid) en dan herstart ik hem een keer. Dat is ongeveer 1 x per maand. Voor de rest nul problemo.

Ik had wel een probleem met het afspelen van laag bitrate materiaal (dat bokte en schokte) en dat bleek ergens een instelling te zijn om de Shield voor het afspelen van elk bestand even aan de TV te vragen 'hoe moet ik het aanbieden'. Sindsdien speelt alles prima af. Ideaal is het ophalen van ondertitels.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

elchor

OK.  Alles werkt naar behoren - denk ik toch.  Heel mooi beeld, mooier dan dat van de oude eminent.  Geluid is ook beter vind ik.  Laat ook alles horen, DTS HDMA, ... enz.  Netflix werkt en start heel snel op - sneller dan op de PS4.  Alleen :  ik krijg met Kodi (eigenlijk met geen enkele speler) filminfo te zien.  Geen mooie plaatjes met informatie a la netflix of zoals ik ze hier al voorbij heb zien komen.  Enkel een thumbnail uit de film met daaronder : "geen info".  Ook bij het afspelen geeft hij bij "plot" :  "Geen info".  Iemand die wil/kan helpen ?

Lucky.L

Ik heb ook [eindelijk] maar de knoop door gehakt,en krijg als het goed is morgen de Shield binnen.
Ik ga geen kodi of iets dergelijks gebruiken.
Voor mij belangrijk is een HD eraan hangen en spelen maar.

Gr.Michel
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Hanky Panky

Quote from: elchor on March 15, 2018, 16:17:35
OK.  Alles werkt naar behoren - denk ik toch.  Heel mooi beeld, mooier dan dat van de oude eminent.  Geluid is ook beter vind ik.  Laat ook alles horen, DTS HDMA, ... enz.  Netflix werkt en start heel snel op - sneller dan op de PS4.  Alleen :  ik krijg met Kodi (eigenlijk met geen enkele speler) filminfo te zien.  Geen mooie plaatjes met informatie a la netflix of zoals ik ze hier al voorbij heb zien komen.  Enkel een thumbnail uit de film met daaronder : "geen info".  Ook bij het afspelen geeft hij bij "plot" :  "Geen info".  Iemand die wil/kan helpen ?

Je moet bij het aangeven van de te scannen netwerk mappen aangeven wat de content is: films of series of muziek. Op een andere plek moet je geloof ik ingeven welke database de Shield moet pakken om de bijbehorende data op te halen.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

elchor

@hanky panky : Bedankt voor de info.  Dit probeer ik al heel de tijd.  Films staan wel niet op hetwerk, maar op externe harde schijven.  Ik krijg met geen mogelijkheid info over de films.  Ik zal wel nog wat verkeerd doen.  Ik zoek verder.  Alle hulp blijft echter welkom.

elchor

Gelukt.  Na wat zoeken in bestandsbeheer de exacte naam van de externe HD ingevoerd en nu werkt het perfect ! Van elke film een mooi plaatsje met plotbeschrijving. Bedankt voor alle hulp en de vele uitleg die ik hier gevonden heb !

Hanky Panky

Quote from: elchor on March 16, 2018, 17:23:08
Gelukt.  Na wat zoeken in bestandsbeheer de exacte naam van de externe HD ingevoerd en nu werkt het perfect ! Van elke film een mooi plaatsje met plotbeschrijving. Bedankt voor alle hulp en de vele uitleg die ik hier gevonden heb !

Top man  :thumbs-up:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

HereIsTom

#1167
Quote from: elchor on March 16, 2018, 17:23:08
Gelukt.  Na wat zoeken in bestandsbeheer de exacte naam van de externe HD ingevoerd en nu werkt het perfect ! Van elke film een mooi plaatsje met plotbeschrijving. Bedankt voor alle hulp en de vele uitleg die ik hier gevonden heb !

Mooi speelgoed hè?  :popcorn:

https://www.facebook.com/groups/808953769231667/
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

elchor

Bedankt nog eens.  Inderdaad mooi speelgoed.  Ik heb nu nog een vraagje : als ik de nvidia uitschakel / in slaapstand zet, blijven de externe HDDs stroom trekken.  Er blijven lichtjes in branden.  Ik heb geen idee of dit kwaad kan.  Ze worden/blijven net als het toestel zelf wel een beetje warm.  Iemand raad of ik ze beter afkoppel van de nvidia ?  Verder vind ik het een toptoestel.

HereIsTom

Het beste is er een aan/uitschakelaar/stekkerdoos tussen te plaatsen, als je 'm dan langere tijd niet nodig hebt kun je de stroom er helemaal af halen.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

elchor

@HereIsTom :  goed idee - zelf niet aan gedacht. Merci !

Lucky.L

Ik heb er even mee gespeeld in het weekend,moest wel kodi installeren!
Maar hij gaat weer terug.
Ten eerste kreeg ik de audio formaten [dts-hd,dts,dd,enz.] niet naar mijn receiver,maar daar zou wel een makkelijke oplossing voor zijn.
Maar wat ik heel storend vond is dat op mijn tv motion plus uitstaat maar als ik vanaf de Shield speel kan ik de motion plus niet uitzetten en dan heb je een drama beeld bij bewegende beelden [zeker bij daglicht opname's],dan krijgt iedereen zo'n aura om het lichaam/hoofd heen.
Als ik fysieke schijfjes vanaf mijn Panasonic DMP-UB 700 afspeel staat wel mijn motion plus uit,maar als ik Netflix of bestanden van een HD vanaf mijn Panasonic afspeel kan ik de motion plus ook niet uitzetten.
Zeer vreemd allemaal.

Gr.Michel
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

alo70

Hoi allemaal,
ik kijk hier al een tijdje rond en toch maar lid geworden.
van de week een shield gekocht ter vervanging van mijn med8er.
Nu probeer ik er een harde schijf aan te hangen en ik niet zo van het streamen bent(denk dat ik te oud ben)
Maar als ik kodi opstart ziet die mijn schijf niet.
Ik heb al geformatteerd naar ntfs en ook fat geprobeerd.
Maar kodi ziet de schijf niet.
Ook kan ik niet in de root komen.
iemand idee of oplossing.
Alvast bedankt.
Gr Arie

le mans

Quote from: Hanky Panky on March 15, 2018, 10:42:52
Als je Kodi éénmaal goed hebt staan (dat kan even duren als je het voor het eerst gebruikt) dan is het een nagenoeg probleemloze mediaspeler. Een enkele keer hikt het ding bij mij met het aanleveren van het correcte audiospoor (geen geluid) en dan herstart ik hem een keer. Dat is ongeveer 1 x per maand. Voor de rest nul problemo.

Ik had wel een probleem met het afspelen van laag bitrate materiaal (dat bokte en schokte) en dat bleek ergens een instelling te zijn om de Shield voor het afspelen van elk bestand even aan de TV te vragen 'hoe moet ik het aanbieden'. Sindsdien speelt alles prima af. Ideaal is het ophalen van ondertitels.

Hanky Panky, of Tom..jullie lijken me de meest ervaren gebruikers...

Is er een " basis instelling" om nieuw uit de doos te kunnen werken?

Dus scraper van film info instelling,  auto sub instelling,  welke kodi en haar basis in stellingen enz

Daar zouden veel mensen mee geholpen zijn ( ik iig )  :headbanging:

Kanariepiet

Kijk eens op het Kodi forum en dan het Shield topic in het stukje hardware  ;)