Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

road rebel

#1125
Quote from: pameijer on December 19, 2017, 18:02:29
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat over 9 jaar er een 5e versie op de planning staat. Wel 20x sneller dan de huidige. Ik wacht ook nog even  :pompom: :coffee:
[emoji23][emoji51][emoji23]🤣


Ik heb sinds gisteren een Apple TV 4K om te proberen naast de Shield TV. Netflix en Amazon prime werken even goed als het niet beter is; er zijn meer apps en AirPlay werkt bij mij net iets soepeler dan chromecast.
Alleen kan Plex op Apple tv bij mij nog niet tippen aan de Shield versie; dit komt voor namelijk voor mijn Mac mini die niet meekan met transcoden (CPU van 2012; de 16gb ram en 1tb ssd kunnen dan niet compenseren)

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Kanariepiet

Inderdaad, infuse pro gebruiken ipv Plex!

TopGun2010

Ik heb nooit begrepen waarom mensen Plex gebruiken, het stelt hoge eisen aan de opslagkant terwijl alle apparaten (zeker de shield en atv) de bestanden gewoon zelf af kunnen spelen. Infuse en mrmc op de atv werken zeer goed.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

wrcveen

#1129
Quote from: TopGun2010 on December 26, 2017, 09:15:24
Ik heb nooit begrepen waarom mensen Plex gebruiken, het stelt hoge eisen aan de opslagkant terwijl alle apparaten (zeker de shield en atv) de bestanden gewoon zelf af kunnen spelen. Infuse en mrmc op de atv werken zeer goed.

Plex kan ook 1:1 streamen, plex server hoeft dus niet altijd de bestanden om te zetten naar een kleiner / lichter formaat.

Plex kan heel mooi een collectie aanmaken van je bestanden, en altijd synchroon op al je devices.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
| Sony VW 760 | Cinemascope 380 cm | Apple TV 4K | Sony Playstation 5 | Anthem MRX 1120 7.2.4 | Revel W990 | Revel W893 | 2x JBL Synthesis S1S-EX |

TopGun2010

Dat synchroon is inderdaad een voordeel.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

StefaanD

#1131
Quote from: road rebel on December 25, 2017, 21:24:29
Alleen kan Plex op Apple tv bij mij nog niet tippen aan de Shield versie; dit komt voor namelijk voor mijn Mac mini die niet meekan met transcoden (CPU van 2012; de 16gb ram en 1gb ssd kunnen dan niet compenseren)
Dat wil ik best geloven, de route van video's transcoden door Plex heb ik reeds lang geleden opgegeven, dat werkt gewoon niet altijd goed.

Zoals anderen aangeven, gewoon Infuse gebruiken. Bevalt het dan voor de Pro versie ervan gaan (meer formaten, HD audio, e.d.) en nooit meer omkijken en je een tijd later afvragen waarom je het ooit anders gedaan hebt  ;D

Quote from: wrcveen on December 26, 2017, 10:27:12
Plex kan ook 1:1 streamen, plex server hoeft dus niet altijd de bestanden om te zetten naar een kleiner / lichter formaat.

Plex kan heel mooi een collectie aanmaken van je bestanden, en altijd synchroon op al je devices.
Tuurlijk kan Plex ook 1:1 streamen, jaren zo gedraaid op een Mac Mini waar server en client samen stonden. En nu reeds een tijdje zo op de Shield.

Helaas nu even niet want aantal schijven in mijn Synology NAS hebben me op hetzelfde uitgezwaaid op kerstavond na méér dan vijf jaren trouwe dienst en 48000+ draaitijd.

road rebel

#1132
Ik geef de voorkeur aan plex omdat ik slechts 1bibliotheek hoef te onderhouden voor meerdere clients; waarbij enkel mijn woonkamer daadwerkelijk nood heeft aan HD audio formats. De macmini draait toch al 24/7 (CCTV, homebridge, timemachine en DAS) Ondertitels worden automatisch gedownload, ik kan op afstand in de sportschool of in de trein verder kijken wat ik thuis begon, voorstukjes voor een film vind ik leuk en wat mij betreft heeft plex de beste scraper. Sinds de lente kan plex op android tv als een volwaardig mediaspeler beschouwd worden, op Apple tv nog niet helemaal blijkbaar.

Maar enkel dwazen veranderen niet van mening dus ik za infuse aan de tand voelen :-)


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

keeskloon

Goedendag
Heb een probleempje als ik in kodi 17.6 een film op zet met een DTS HD-MA geluidspoor dan komt er in het display van mijn Yamaha A860 DTS HD-MA en dan weer DTS es matrix en zo gaat dat om en om.
Hoe zou dat komen is dat een instelling want alles staat aan in kodi en versterker ondersteund alle geluidsporen.
Woonkamer:Marantz SR7015/Marantz NA7004/Fronts Dali Zensor7/Rear Dali Zensor5/Dali Zensor Vocal/Dolby Atmos Dali Alteco C1 4X/5.2.4/Sub SVS SB-3000 & SVS SB1000/Oppo UDP 203/Nvidia Shield Pro 2019/Zidoo 1000 Pro/LG Oled 65 G1 RLA /Ziggo Next mediabox/Synology 1019+/Synology 1517+

Teebee

Ikzelf heb nu de 16gb versie, maar telkens ik een film/serie wil afspelen in Kodi en een ondertitel gedownload heb, moet ik die telkens opnieuw downloaden als ik de film/serie stopzet. (hij schrijft de subs dus niet weg).

Is dit normaal zo, of zie ik iets over het hoofd? Ik heb aangevinkt dat hij de ondertitel moet opslaan daar waar de media zich bevindt.

HereIsTom

Hoe kijk je die films/series in Kodi en heb je daar de ondertitels addon wel geinstalleerd/geactiveerd?
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Teebee

Die speel ik gewoon af in Kodi (blu-ray's die ik met makemkv zelf geripped heb van de schijfjes), en ik download de ondertitels in Kodi, maar als ik de film stopzet en dan opnieuw opstart zijn die pas gedownloade ondertitels terug verdwenen, en kan ik enkel degene die in de mkv container zitten gebruiken (welke onder het scherm zitten en niet verplaatsbaar zijn in Kodi, terwijl gedownloade subs wel verplaatsbaar zijn in hoogte)

HereIsTom

Hier kun je zien hoe je ondertitels kunt installeren en activeren in Kodi;

https://www.youtube.com/watch?v=NhVO69RBmCE
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Teebee

#1138
Ik denk dat je me niet goed begrijpt. Dit kan ik allemaal wel, maar de ondertitels worden niet opgeslagen op de externe HDD, dus moet ik dezelfde stappen uitvoeren, telkens opnieuw als ik hetzelfde mediabestand selecteer. Op mijn htpc's/laptops werkt dit wel allemaal, maar op deze op android gebaseerde mediaplayer wil hij blijkbaar geen ondertitels opslaan op de externe HDD waar de media zich bevindt.

HereIsTom

#1139
Misschien dat iemand anders je hiermee kan helpen.
Bij mij pakt hij gewoon iedere keer weer automatisch de ondertitel erbij, dus hoef niks op te slaan.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Jeroen V

Quote from: Teebee on January  5, 2018, 17:13:51
Ik denk dat je me niet goed begrijpt. Dit kan ik allemaal wel, maar de ondertitels worden niet opgeslagen op de externe HDD, dus moet ik dezelfde stappen uitvoeren, telkens opnieuw als ik hetzelfde mediabestand selecteer. Op mijn htpc's/laptops werkt dit wel allemaal, maar op deze op android gebaseerde mediaplayer wil hij blijkbaar geen ondertitels opslaan op de externe HDD waar de media zich bevindt.
Kan de Shield wel schrijven op de externe hard disk? Ik meen me te herinneren dat ivm security de apps niet overal kunnen schrijven...

M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

johan81

#1142
Quote from: Mayko on January 10, 2018, 21:26:57
Android O komt eraan,

https://nl.hardware.info/nieuws/54887/ces-nvidia-shield-tv-update-android-o-komt-eraan-nl-servers-voor-geforce-now

Belangrijkste stukje info hier, is dus dat hoogstwaarschijnlijk nu alles automatisch kan switchen inclusief REC 709 naar REC 2020 en andersom. Blijkt dus een beperking van Android N te zijn.

HereIsTom

Ja goed spul die Nvidia Shield TV, kost wat, maar dan heb je ook wat!  ;D
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

ppeter

Kan het zijn dat ik in het begin YouTube red had met echt wel scherp beeld, en nu terug de standaard white? Ik hoor het graag.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

rijstfj

Ik heb op mijn android Samsung tv ook YouTube red label als start scherm gehad die werkt niet meer sinds er een update plaats vond op mijn tv. Ik zie vaak 1080p/720p in beeld als ik dat opvraag, en ben er ook naar op zoek wat er gebeurt is. Er zijn meerdere problemen over te vinden van mensen die o.a een HDR tv hebben. Ik weet in ieder geval nog niet wat er loos is.
Die zelfde YouTube demo's via mijn pc op internet geven wel 4k weer.

Ben benieuwd of er op het forum meerdere zijn die het zelfde probleem hebben .

Quote from: ppeter on January 11, 2018, 20:08:34
Kan het zijn dat ik in het begin YouTube red had met echt wel scherp beeld, en nu terug de standaard white? Ik hoor het graag.

sublover

Quote from: papaleo on December 11, 2017, 19:17:27
Heb ze allemaal gehad en heb de Zappiti 4k/hdr verkocht heb nu alleen nog de ATV 4k en de nVidia Shield,waar ik de shield nauwelijks nog gebruik.
Dus mijn advies....; Apple tv 4k (5.0)

Hi Papaleo,

ik sta voor de keuze om de shield te verkopen en voor de atv te gaan.
Waarom ben jij zo laaiend enthousiast over de atv5?
atv5 betere beeldkwaliteit? geen judder etc?

darkrunner

Quote from: sublover on February  1, 2018, 13:14:42
ik sta voor de keuze om de shield te verkopen en voor de atv te gaan.
Als dit de 500gb is pm me maar :)

Thamaesta

Tips for 4k HDR content?

Ik ben benieuwd hoe de shield gebruikers de instellingen hebben staan bij 4k HDR content en welke spelers jullie gebruiken. Ik moet er morgen even mee gaan spelen
JVC X7500 - Philips OLED 4K 65"- Marantz av7703 - 4x QSC CX versterkers- QSC AD speakers - Arendal 1723s LCR- 7.1.4 DD Atmos -Sony X700 4K blu ray - PS5 - Nvidia Shield - RU Connected - In-Akustik - VNX Black Horizon Edgefree - Vicoustic

Hanky Panky

Quote from: Thamaesta on March 10, 2018, 17:36:16
Tips for 4k HDR content?

Ik ben benieuwd hoe de shield gebruikers de instellingen hebben staan bij 4k HDR content en welke spelers jullie gebruiken. Ik moet er morgen even mee gaan spelen

Ik gebruik Kodi 17.6 en kan me niet heugen dat ik speciaal voor 4K content iets aparts heb moeten doen. Mijn shield speelt het af en de TV regelt het verder allemaal zelf.

Ik heb wel een keertje wat instellingen voor lagere kwaliteit beeldmateriaal aangepast. Dat bokte en schokte over mijn scherm en nu niet meer.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000