Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

HereIsTom

Quote from: ppeter on December  2, 2017, 10:03:39
Ja ben ook al een tijdje aan het overwegen om een Logitech te kopen, maar is er nog niet van gekomen. Weet nog niet goed welke versie het gaat worden en is best prijzig?

Ik heb de Harmony Ultimate en kan die zeer aanbevelen, werkt perfect met al mijn apparaten!

https://www.coolblue.nl/product/329799/logitech-harmony-ultimate.html
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Nico111

#1076
Ik heb even een vraag over de Shield. Ik heb hem nu eindelijk goed geïnstalleerd (optie 'local network' was er niet) en in eerste instantie loopt alles soepel. Ik ben echt verbaasd hoe snel hij door de films gaat (scrollen, opstarten, spoelen etc.)

Aan de Shield heb ik een HHD van 5 TB hangen die vol staat met films. Via smb benader ik deze schijf vanaf mijn iMac (via internetkabel). Dit deed ik ook altijd met mijn Mede8er en kon zo films vanaf mijn iMac droppen / verwijderen / veranderen op de schijf die aan de Mede8er hing.

Met de Shield lijkt dit dus allemaal niet te kunnen. Ik zie de bestanden wel maar ik kan niks aanpassen, verwijderen of toevoegen. Na een zoek tocht lijkt dit ook nog eens te kloppen  :(
Klopt dit echt? Ik kan het mij bijna niet voorstellen En zo ja hoe voegen jullie dan bestanden toe aan de Shield.
Als dit echt niet kan ben ik bang dat hij maar terug moet :nopompom:
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

vanadium

Quote from: Nico111 on December  4, 2017, 13:25:15
Ik heb even een vraag over de Shield. Ik heb hem nu eindelijk goed geïnstalleerd (optie 'local network' was er niet) en in eerste instantie loopt alles soepel. Ik ben echt verbaasd hoe snel hij door de films gaat (scrollen, opstarten, spoelen etc.)

Aan de Shield heb ik een HHD van 5 TB hangen die vol staat met films. Via smb benader ik deze schijf vanaf mijn iMac (via internetkabel). Dit deed ik ook altijd met mijn Mede8er en kon zo films vanaf mijn iMac droppen / verwijderen / veranderen op de schijf die aan de Mede8er hing.

Met de Shield lijkt dit dus allemaal niet te kunnen. Ik zie de bestanden wel maar ik kan niks aanpassen, verwijderen of toevoegen. Na een zoek tocht lijkt dit ook nog eens te kloppen  :(
Klopt dit echt? Ik kan het mij bijna niet voorstellen En zo ja hoe voegen jullie dan bestanden toe aan de Shield.
Als dit echt niet kan ben ik bang dat hij maar terug moet :nopompom:

Waarom geen Plexmedia server op je Mac installeren en films via Plex op je Shield bekijken en daarna verwijderen via Plex op je Shield.

Hanky Panky

Quote from: Rudi64 on December  2, 2017, 11:19:44
Ik gebruik de remote van de tv via HDMI CEC..werkt perfect!

Inderdaad  :)

Mijn Sony geeft alles prima door, gisteren alles in de Harmony One geprogrammeerd en het werkt uitstekend. Alleen het zappen door hele grote mappen in Kodi is wat trager, dat is eigenlijk het enige nadeeltje dat ik tot nu toe zie. Sterker nog: het grote voordeel zit er in dat je nu direct op pauze of play kunt drukken en niet eerst de onderbalk in Kodi hoeft op te roepen.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Nico111

#1079
Nou dan moet de harde schijf bij mijn computer staan en dan moet mijn Mac ook altijd tegelijkertijd aanstaan.
Dit wil ik juist niet. De schijf is nu juist mooi weggewerkt in mijn nieuwe tv meubel. Ook had ik met streamen vanaf mijn Airport extreme wel last van hiccups bij grote bestanden en het werkte ook minder snel dan rechtstreeks aansluiten op de media speler.

Maar het klopt dus dat mijn opzet niet gaat werken? Echt jammer dan.
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

Hanky Panky

#1080
Quote from: Nico111 on December  4, 2017, 14:15:31
Nou dan moet de harde schijf bij mijn computer staan en dan moet mijn Mac ook altijd tegelijkertijd aanstaan.
Dit wil ik juist niet. De schijf is nu juist mooi weggewerkt in mijn nieuwe tv meubel. Ook had ik met streamen vanaf mijn Airport extreme wel last van hiccups bij grote bestanden en het werkte ook minder snel dan rechtstreeks aansluiten op de media speler.

Maar het klopt dus dat mijn opzet niet gaat werken? Echt jammer dan.

3 seconden Google'en leverde dit op:

https://www.reddit.com/r/AndroidTV/comments/5qh2q8/viewing_shield_folders_on_nvidia_shield_on_a_mac/

Die laatste bijdrage dus met ES Manager

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

vanadium

Quote from: Nico111 on December  4, 2017, 14:15:31
Nou dan moet de harde schijf bij mijn computer staan en dan moet mijn Mac ook altijd tegelijkertijd aanstaan.
Dit wil ik juist niet. De schijf is nu juist mooi weggewerkt in mijn nieuwe tv meubel. Ook had ik met streamen vanaf mijn Airport extreme wel last van hiccups bij grote bestanden en het werkte ook minder snel dan rechtstreeks aansluiten op de media speler.

Maar het klopt dus dat mijn opzet niet gaat werken? Echt jammer dan.

Als je deze harde schijf via SMB benaderd (bedraad) kan die gewoon blijven staan in je meubel, je Mac zal idd wel aan moeten blijven staan.

maxtrash

de plex server kan ook op de shield zelf draaien. Probeer eens, misschien bevalt het (heb zelf een externe plex server). Persoonlijk vind ik Plex geweldig trouwens.

Hoeksel

Ook ik sta op het punt de Shield te kopen, ondanks dat mijn nieuwe TV ook "alles" afspeelt (was voor mij ook een verrassing). Ik gebruik normaliter een HDI Dune Prime 3.0 via mijn router aan een Synology NAS. Wat ik nu merk, wat de TV niet doet maar de Dune wel, zijn 2 dingetjes die ik toch wel belangrijk ben gaan vinden.

1) Onthouden waar je bent gebleven in een film/serie.
2) De mogelijkheid via de mediaplayer bestanden van mijn NAS te verwijderen (watch and delete).

Hoe zit dat met de Shield?

Quote from: Nico111 on December  4, 2017, 13:25:15
Ik heb even een vraag over de Shield. Ik heb hem nu eindelijk goed geïnstalleerd (optie 'local network' was er niet) en in eerste instantie loopt alles soepel. Ik ben echt verbaasd hoe snel hij door de films gaat (scrollen, opstarten, spoelen etc.)

Aan de Shield heb ik een HHD van 5 TB hangen die vol staat met films. Via smb benader ik deze schijf vanaf mijn iMac (via internetkabel). Dit deed ik ook altijd met mijn Mede8er en kon zo films vanaf mijn iMac droppen / verwijderen / veranderen op de schijf die aan de Mede8er hing.

Met de Shield lijkt dit dus allemaal niet te kunnen. Ik zie de bestanden wel maar ik kan niks aanpassen, verwijderen of toevoegen. Na een zoek tocht lijkt dit ook nog eens te kloppen  :(
Klopt dit echt? Ik kan het mij bijna niet voorstellen En zo ja hoe voegen jullie dan bestanden toe aan de Shield.
Als dit echt niet kan ben ik bang dat hij maar terug moet :nopompom:

le mans

Iemand ervaring met de Harmony 1100 en de Shield?

pameijer

Quote from: Hoeksel on December  6, 2017, 08:34:14
Ook ik sta op het punt de Shield te kopen, ondanks dat mijn nieuwe TV ook "alles" afspeelt (was voor mij ook een verrassing). Ik gebruik normaliter een HDI Dune Prime 3.0 via mijn router aan een Synology NAS. Wat ik nu merk, wat de TV niet doet maar de Dune wel, zijn 2 dingetjes die ik toch wel belangrijk ben gaan vinden.

1) Onthouden waar je bent gebleven in een film/serie.
2) De mogelijkheid via de mediaplayer bestanden van mijn NAS te verwijderen (watch and delete).

Hoe zit dat met de Shield?
De Shield is een stuk hardware. Jij vraagt naar software. Maar rest assured, met Kodi kan wat je vraagt makkelijk. Puntje nummer 2 moet je wel ff een instelling wijzigen.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

le mans

Quote from: pameijer on December  6, 2017, 21:02:09
De Shield is een stuk hardware. Jij vraagt naar software. Maar rest assured, met Kodi kan wat je vraagt makkelijk. Puntje nummer 2 moet je wel ff een instelling wijzigen.

Zeg dan ook welke... :satisfied:

pameijer

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

pameijer

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

treky22

Even een vraag: ik heb m'n mediabestanden op harde schijven staan.
Muziek, series, films, 1080p, 4k, muziek flac.

Waar heb ik dan meer aan, een Nvidia of een Zappiti 4k?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

papaleo

Quote from: treky22 on December 11, 2017, 18:28:02
Even een vraag: ik heb m'n mediabestanden op harde schijven staan.
Muziek, series, films, 1080p, 4k, muziek flac.

Waar heb ik dan meer aan, een Nvidia of een Zappiti 4k?

Heb ze allemaal gehad en heb de Zappiti 4k/hdr verkocht heb nu alleen nog de ATV 4k en de nVidia Shield,waar ik de shield nauwelijks nog gebruik.
Dus mijn advies....; Apple tv 4k (5.0)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kanariepiet


treky22

Kan ik met de Apple dan ook alles stream en?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

darkrunner

#1094
Mmm plan was om volgende week een nieuw Nvidia shield te kopen en nu  zag ik dit over de nieuwe Apple 4k tv.
Na wat lezen zie ik bij Apple tv: nog geen Atmos, blijkbaar ook geen geen Dts x, geen externe opslag
Wat maakt dan de Apple zoveel beter dan de Nvidia?


HereIsTom

 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

treky22

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Kanariepiet

BR ISO wel, HD audio niet, maar wordt PCM uitgestuurd.
Voor ons hier in huis toch echt de beste alles in 1 player momenteel!

darkrunner

Maar die speelt toch niet alles, of wel?

treky22

Quote from: kanariepiet on December 11, 2017, 22:32:07
BR ISO wel, HD audio niet, maar wordt PCM uitgestuurd.
Voor ons hier in huis toch echt de beste alles in 1 player momenteel!

Maar ik zie dat jij de Zappiti hebt?
Twijfel echt tussen de drie op dit moment.... Nvidia Shield, Zappiti One 4k, Apple tv 4k.

Ik moet er wel bij vermelden dat ikzelf verder niks van Apple heb.
Vrouw en zoon wel Apple (mini 2, 6, 6s). Ikzelf Samsung Tab S2 en S7.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB