Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

broodro0ster

Quote from: JJ78 on October  7, 2017, 10:48:16
Verder ook de eerste games gespeelt. Ziet er goed uit maar blijven android games. Ik mis hier ik toch wel het premium gevoel zoals met een PS4 of Xbox, maar ik denk dat dat ook de tradeoff is met dit device, mede gezien de perfecte mediaspeler opties en output.

Enig ander nadeel tot nu toe; nu moet ik gaan sparen voor een 4K tv en een receiver die 4K kan verwerken  :lookaround:. Ik heb dit nog maar niet tegen moeders de vrouw gezegd haha  :-X

Als je een PC hebt met een nvidia videokaart, kan je de games streamen vanaf de PC. Dat lijkt mij een leuke feature voor de PC gamers onder ons :-)
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

StefaanD

Quote from: ppeter on October 10, 2017, 21:54:10
Je kan vanaf 17/10 de Nvidia Shield 16GB met remote en zonder controller kopen aan 199€.
Nu begint het echt te kriebelen om op die knop Pre-order te drukken... ;D
Waar dan ? Amazon misschien ?

papaleo

Kan je met de Shield nu wel of (nog) niet Youtube 4k/HDR content afspelen?
Ik zie alleen maar dat het materiaal waar bij staat '4k/HDR' het alleen maar in 4k weer gegeven word,zonder de toevoeging van HDR...
Mijn eigen 4k/HDR materiaal speelt die wel af,maar met youtube vertikt die het om in hdr weer te geven.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

dennism

#1028
Quote from: papaleo on October 11, 2017, 10:31:04
Kan je met de Shield nu wel of (nog) niet Youtube 4k/HDR content afspelen?
Ik zie alleen maar dat het materiaal waar bij staat '4k/HDR' het alleen maar in 4k weer gegeven word,zonder de toevoeging van HDR...
Mijn eigen 4k/HDR materiaal speelt die wel af,maar met youtube vertikt die het om in hdr weer te geven.

Volgens mij (nog) niet, de Shield hardware (de Tegra SoC) is ontworpen voordat de VP9 Profile 2 variant van de codec is uitgekomen. De Shield lijkt dus geen hardware support te hebben voor VP9 Profile 2 bestanden die Youtube gebruikt voor HDR materiaal. Als de Shield snel genoeg is om dit in software af te kunnen spelen zou het kunnen dat Google / Nvidia deze support kunnen toevoegen op de Shield, is dit echter niet het geval zou het kunnen zijn dat de Shield deze support niet krijgt tot er een versie komt met nieuwe SoC.

papaleo

#1029
Quote from: dennism on October 11, 2017, 10:45:33
Volgens mij (nog) niet, de Shield hardware (de Tegra SoC) is ontworpen voordat de VP9 Profile 2 variant van de codec is uitgekomen. De Shield lijkt dus geen hardware support te hebben voor VP9 Profile 2 bestanden die Youtube gebruikt voor HDR materiaal. Als de Shield snel genoeg is om dit in software af te kunnen spelen zou het kunnen dat Google / Nvidia deze support kunnen toevoegen op de Shield, echter is dit niet het geval zou het kunnen zijn dat de Shield deze support niet krijgt tot er een versie komt met nieuwe SoC.

Oke...,duidelijk  ;)

Nu heb ik 3x 4k/HDR apparaten hier thuis staan waar de youtube app op staat en alle 3 doen ze geen HDR weergeven...
Dan nu ook maar even een nieuwe Chromcast Ultra device er bij gaan kopen.... :crazy:
Pfff... op 'n gegeven moment heb ik dan weer geen genoeg hdmi ingangen meer... :D

Edit
Teminste...,ik ga er van uit dat een Chromecast ultra wèl 4k/HDR via Youtube ka weergeven?
Kan het ff niet zo snel vinden...

Gevonden.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

ppeter

JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

StefaanD

Bedankt. Pre-order was een beetje misleidend eigenlijk, is dus geen nieuw model lijkt me maar gewoon de Shield met afstandsbediening en zonder controller en blijkbaar ook zonder de gaming features als ik de specs erop nalees.

Eigenlijk wel een ideaal toestel voor mij dan, want gaming ga ik toch niet doen.

ppeter

Quote from: StefaanD on October 12, 2017, 11:51:19
Bedankt. Pre-order was een beetje misleidend eigenlijk, is dus geen nieuw model lijkt me maar gewoon de Shield met afstandsbediening en zonder controller en blijkbaar ook zonder de gaming features als ik de specs erop nalees.

Eigenlijk wel een ideaal toestel voor mij dan, want gaming ga ik toch niet doen.

Het ging idd niet om een nieuw model, maar om een versie zonder de controller.
Zat hier op te wachten, want heb ook niets met gamen.
Denk dat meerdere leden hiervoor interesse hebben, daarom dat ik dit hier even vermelde.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Kwabbernoot

De Shield is perfect voor emulators. Snes en N64 games spelen prima.

Groeten...

keeskloon

Goedendag
Heb een probleempje heb een externe harddisk van 3tb die wil ik via usb aansluiten op de shield maar hij herkent hem niet weet iemand hoe ik dit moet doen.
Alvast bedankt
Woonkamer:Marantz SR7015/Marantz NA7004/Fronts Dali Zensor7/Rear Dali Zensor5/Dali Zensor Vocal/Dolby Atmos Dali Alteco C1 4X/5.2.4/Sub SVS SB-3000 & SVS SB1000/Oppo UDP 203/Nvidia Shield Pro 2019/Zidoo 1000 Pro/LG Oled 65 G1 RLA /Ziggo Next mediabox/Synology 1019+/Synology 1517+

dennism

#1035
Quote from: keeskloon on October 14, 2017, 20:05:34
Goedendag
Heb een probleempje heb een externe harddisk van 3tb die wil ik via usb aansluiten op de shield maar hij herkent hem niet weet iemand hoe ik dit moet doen.
Alvast bedankt

Zorg ervoor dat de schijf exFAT of NTFS geformatteerd is (of HFS+ als je een Apple hebt), exFAT is het aangeraden filesystem. Andere filesystems zullen niet werken. Er waren in het verleden ook wat issues met bepaalde series WD USB schijven, ik weet niet of deze al opgelost zijn door Nvidia of WD, dus mogelijk is het aan te raden dit merk te vermijden. Zorg er ook voor dat de externe schijf maar 1 partitie heeft.

keeskloon

Quote from: dennism on October 15, 2017, 10:41:44
Zorg ervoor dat de schijf exFAT of NTFS geformatteerd is (of HFS+ als je een Apple hebt), exFAT is het aangeraden filesystem. Andere filesystems zullen niet werken. Er waren in het verleden ook wat issues met bepaalde series WD USB schijven, ik weet niet of deze al opgelost zijn door Nvidia of WD, dus mogelijk is het aan te raden dit merk te vermijden. Zorg er ook voor dat de externe schijf maar 1 partitie heeft.

Is opgelost ziet de harde schijf bedankt.
Woonkamer:Marantz SR7015/Marantz NA7004/Fronts Dali Zensor7/Rear Dali Zensor5/Dali Zensor Vocal/Dolby Atmos Dali Alteco C1 4X/5.2.4/Sub SVS SB-3000 & SVS SB1000/Oppo UDP 203/Nvidia Shield Pro 2019/Zidoo 1000 Pro/LG Oled 65 G1 RLA /Ziggo Next mediabox/Synology 1019+/Synology 1517+

StefaanD

Quote from: ppeter on October 12, 2017, 21:16:08
Het ging idd niet om een nieuw model, maar om een versie zonder de controller.
Zat hier op te wachten, want heb ook niets met gamen.
Denk dat meerdere leden hiervoor interesse hebben, daarom dat ik dit hier even vermelde.
Waarvoor nogmaals bedankt. Mijn NVidia Shield wordt vandaag geleverd  :pompom: Tijdje geleden dat ik nog een nieuwe media speler heb gekocht. Mijn huidige combo voldoet wel (Mac Mini met Plex and Apple TV 4), maar HD audio was met mijn setup uitgesloten. Dat en toch ook wat probleempjes met Plex op Mac Mini waarbij deze soms gewoon zijn audio verloor en herstarten van Plex de enige remedie was. Bijkomend verslikt Plex zich soms ook wel eens in de ondertitels en neemt hij de verkeerde.

4K zit er niet meteen in aangezien mijn processor en TV dit kunstje nog niet snappen  ;)

HereIsTom

Quote from: StefaanD on October 16, 2017, 10:37:35
Waarvoor nogmaals bedankt. Mijn NVidia Shield wordt vandaag geleverd  :pompom:

Gefeliciteerd! We lezen hier graag je ervaringen?
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

ppeter

Quote from: StefaanD on October 16, 2017, 10:37:35
Waarvoor nogmaals bedankt. Mijn NVidia Shield wordt vandaag geleverd  :pompom:

Topie Stefaan en graag gedaan!
Ben benieuwd naar je ervaring met de Shield.
Ga er binnenkort ook eentje aankopen, want lees veel positiefs over deze player.
Momenteel doet onze Q5 het wel goed met FTMC, alleen DD+ werkt niet en veel streams hebben deze audio. Ook de ondersteuning met steeds firmware updates van Nvidia is een positief gegeven.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

JJ78

#1040
Ik heb sinds een tijdje de Shield Pro. Als mediaspeler gebruik ik Kodi. Ik heb echter de afgelopen tijd dat als ik de Shield uit slaapstand haal en via Kodi een film start hij geen Audio passthrough doet ( de AVR laat ook geen inkomend geluidsignaal zien, beeld heb ik wel). Pas als ik uit Kodi ga, even een Youtube filmpje start en terug ga naar Kodi doet hij het weer. De HDMI kabel is dus gewoon goed. Alles staat in de expert instellingen goed, mijn AVR kan alle audio formaten aan. Herkend iemand dit en weet misschien iemand een oplossing hiervoor?

** Samsung 46" full HD * Denon Avr 4311ci * Denon BD-1713UD * Synology DS214+ * Nvidia Shield Pro * Logitech Harmony one * Monitor Audio GX200 * Monitor Audio GXC150 * Monitor Audio GX100 * Monitor Audio GXW15 * kabels Audioquest FLX / SLiP 14/4 **

HereIsTom

#1041
Slaapstand? Gewoon uitzetten als je je apparten niet gebruikt, twee vliegen in één klap, de audio doet het weer en je bespaart sluipstroom!  ;)
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

JJ78

Quote from: HereIsTom on October 17, 2017, 22:31:27
Slaapstand? Gewoon uitzetten als je je apparten niet gebruikt, twee vliegen in één klap, de audio doet het weer en je bespaart sluipstroom!  ;)

Tja, daar zit wat in. Echt helemaal uitzetten is vrij lastig met de Shield, de uit-functie is eigenlijk een soort standby, de apps die draaien blijven geladen wat wel prettig is.
** Samsung 46" full HD * Denon Avr 4311ci * Denon BD-1713UD * Synology DS214+ * Nvidia Shield Pro * Logitech Harmony one * Monitor Audio GX200 * Monitor Audio GXC150 * Monitor Audio GX100 * Monitor Audio GXW15 * kabels Audioquest FLX / SLiP 14/4 **

HereIsTom

De Aan/Uitknop 10 seconden ingedrukt houden dan schakelt hij helemaal uit.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

le mans

#1044
Kogel is door de kerk,

Zojuist van Vrouw en Dochters de Shield Pro gekregen voor mn verjaardag  :headbanging:

Nou ben ik totaal onbekend met Kodi...is er miss iemand die mij de meest belangrijke plug ins / downloads / addons kan aangeven?

Een soort " must have " lijstje..Ondertitels, Games,  enz? :worship:


HereIsTom

Alles het goed is staat het belangrijkste er al op, even kijken of de laatste updat erop staat.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

le mans

Bedankt Tom,

Is er een overzicht van de Fw versies?

Ik weet nieg of het toegstaan is, anders via Pb.. miss is het handig voor de Shield gebruikers om een nice to have addon list te delen?


ppeter

#1047
Quote from: le mans on October 20, 2017, 13:58:55
Kogel is door de kerk,

Zojuist van Vrouw en Dochters de Shield Pro gekregen voor mn verjaardag  :headbanging:

Nou ben ik totaal onbekend met Kodi...is er miss iemand die mij de meest belangrijke plug ins / downloads / addons kan aangeven?

Een soort " must have " lijstje..Ondertitels, Games,  enz? :worship:

Proficiat en heel veel plezier met de Shield!
Hierbij kan je alles vinden om Kodi in te stellen:

https://kodi-forum.nl/forums/add-ons-repositories.10/

https://zowerktkodi.nl/?ref=kodi-forum.nl

Je kan bestt ook een Realdebrid account nemen:

https://youtu.be/8mCME3cU-fI

JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

le mans


N1v3K

Een vriend van me heeft een JVC X5500 projector en is op zoek naar een 4K HDR mediaspeler.
Nu heb ik een Shield TV (2017), dus hebben we die als test aangesloten op zijn receiver (Marantz SR6011).
Alle HDMI ingangen zijn 2.0a en vooralsnog heeft ie alleen een Chromecast Ultra erop zitten om 4K en HDR filmpjes op YouTube te kunnen bekijken.
Heel veel andere content, afgezien van fysieke dragers, is er nog niet.

Nu wilde ie weten of een HEVC download met de Shield goed uitgestuurd kon worden, maar dit kregen we dus niet voor elkaar.
Op de Shield hebben we Kodi gebruikt als speler (specifiek de SPMC versie).
Wanneer met de Chromecast een demofilmpje werd afgespeeld, schakelde de projector automatisch in de HDR stand en in het menu van de JVC wordt keurig "10 bit" aangegeven bij kleurdiepte.
Vanuit de YouTube app casten naar de Shield ging ook goed, al zag het er een klein beetje anders uit dan direct op de Chromecast. Ook hier weer te zien dat de kleurdiepte 10 bit was.

Maar nu komt het.. bij het starten van een bestand in Kodi werkt het dus niet. De projector schakelt niet over op HDR. En zelfs als dit eerst handmatig wordt gedaan en daarna het bestand wordt gespeeld, klopt er niks van. Geen HDR en ook in het menu van de JVC geen informatie bij kleurdiepte. Terwijl het betreffende bestand de volgende info kent: YUV, BT2020, 4:2:0, 10 bit.
In het menu van de Shield zelf staat ook alles gewoon op deze instellingen. 3840x2160p / BT2020 / 4:2:0 / 10bit.

Wie kan mij/ons vertellen waarom het niet werkt?  ;)