Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Quote from: road rebel on September 29, 2017, 09:44:25
Ik bedoel het meer als "one size fits all" device.

Als mediaplayer (als je een beetje handig bent met kodi of plex) heeft het mogelijkheden die ongekend zijn met een zappiti, je kan  er spotify op zetten en je hebt er ook de streaming apps op. Maw met 1 Shield vereenvoudig je een heel setup voor een fractie van de prijs. Ik betreur mijn Oppo 105D, mijn HTPC, mijn apple TV3 en mijn squeezebox niet alleszins.
Wil je het beste voor alles dan zit je waarschijnlijk wel vast aan losse toestellen, maar ik vind de verbetering marginaal tov. de meerkost. ;)

Mee eens... ;)
Ik draai hier ook naar alle tevredenheid met kodi/spmc op de shield icm met mijn philips/hue verlichting is dit ook een leuke toevoeging in je HT  8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kwabbernoot

Yep, ik gebruik LIFX lampen en vind het wel grappig dat de lampen automatisch dimmen als ik de film start en weer volop gaan branden als ik hem pauzeer. Maar dat is een gewone Kodi add-on en dus niet Shield specifiek. Ik ben wel benieuwd waar dit allemaal naartoe gaat.

Groeten...

maxtrash

zit al een maand te wachten tot f* Ibood mijn google home levert. Misschien heb ik hem niet meer nodig met mijn SHield. Alhoewel je vermoedelijk nog wel een knop moet indrukken bij de shield remote wil hij gaan luisteren, of niet?

keeskloon

Zit te denken om een shield te kopen maar twijvel tussen de 16gb en de 500gb wat zijn nu echt de verschillen en wat raden jullie aan.
En  is de 16gb niet gauw vol dat je geen apps meer of updates kan installeren.
Woonkamer:Marantz SR7015/Marantz NA7004/Fronts Dali Zensor7/Rear Dali Zensor5/Dali Zensor Vocal/Dolby Atmos Dali Alteco C1 4X/5.2.4/Sub SVS SB-3000 & SVS SB1000/Oppo UDP 203/Nvidia Shield Pro 2019/Zidoo 1000 Pro/LG Oled 65 G1 RLA /Ziggo Next mediabox/Synology 1019+/Synology 1517+

Kwabbernoot

Hoeveel apps wil je er op zetten dan? Ik heb de 16GB versie en een 64GB kaartje erin. Dat kaartje bleek achteraf niet echt nodig.

Groeten...

Nico111

Zelf zit ik te kijken om een Shield aan te schaffen als mediaspeler om mijn Mede8er te vervangen. De M8 begint toch wel traag te worden en YouTube en sub-finder werken niet meer. Ook ondersteund deze geen X265 wat je steeds vaker tegen komt.
Het voordeel van de M8 vind ik dat ik deze 1x goed ingesteld hebt en er verder nooit meer naar heb omgekeken(paar keer een update). Ook draait hij alles wat hij belooft.
Kan ik ook zo'n ervaring verwachten van de Shield(Kodi) verwachten of ben je regelmatig bezig met de instellingen en ad-ons etc.
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

gast2018


activ

Hoeveel je er aan gaat prutsen hangt vooral van je zelf af. Ik heb Kodi geïnstalleerd en daarna de addons plexkodiconnect en trakt. Resoluties ingesteld, auto framerate aan en passthrough aan en sindsdien nergens meer aan geweest, ook geen reden voor gehad. Is nu een maand of drie.


Sent from my iPad using Tapatalk

Nico111

Okee dat klinkt dus erg gebruiksvriendelijk. Dan heb ik nog een vraag over het updaten.
Worden de updates van bijvoorbeeld Kodi automatisch aan je aangeboden, zoals bijvoorbeeld in de app store van Apple. Of moet je die zelf apart downloaden en dan installeren?
Blijven de instelling bij een update ook allemaal behouden (eigenlijk twee vragen :-)
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

road rebel

Quote from: keeskloon on October  2, 2017, 19:11:30
Zit te denken om een shield te kopen maar twijvel tussen de 16gb en de 500gb wat zijn nu echt de verschillen en wat raden jullie aan.
En  is de 16gb niet gauw vol dat je geen apps meer of updates kan installeren.

De hamvraag zal zijn of je die via IR moet kunnen aansturen of niet.

Bij de eerste Shield TV zag ik geen reden om de 500gb aan te schaffen want je had IR, MicroSD enz. Maar nu...

Een tweedehands 2015 16gb of een nieuwe 500gb, dat zou mijn keuze zijn.  ;D

le mans

Quote from: Nico111 on October  3, 2017, 10:45:02
Zelf zit ik te kijken om een Shield aan te schaffen als mediaspeler om mijn Mede8er te vervangen. De M8 begint toch wel traag te worden en YouTube en sub-finder werken niet meer. Ook ondersteund deze geen X265 wat je steeds vaker tegen komt.
Het voordeel van de M8 vind ik dat ik deze 1x goed ingesteld hebt en er verder nooit meer naar heb omgekeken(paar keer een update). Ook draait hij alles wat hij belooft.
Kan ik ook zo'n ervaring verwachten van de Shield(Kodi) verwachten of ben je regelmatig bezig met de instellingen en ad-ons etc.

Download  deze wel subs dan?

activ

Quote from: Nico111 on October  3, 2017, 12:59:41
Okee dat klinkt dus erg gebruiksvriendelijk. Dan heb ik nog een vraag over het updaten.
Worden de updates van bijvoorbeeld Kodi automatisch aan je aangeboden, zoals bijvoorbeeld in de app store van Apple. Of moet je die zelf apart downloaden en dan installeren?
Blijven de instelling bij een update ook allemaal behouden (eigenlijk twee vragen :-)
Ja, updates van Kodi zijn via de playstore (app store van google) en de updates van de Shieldtv zelf via het menu. De instellingen worden tot nog toe behouden.


Sent from my iPad using Tapatalk

ppeter

Heeft de Shield een eigen goede interne player, of moet alles via Kodi gebeuren?
En kan je hierop een externe AB met toetsenbordje aansluiten, en is de originele AB functioneel genoeg met amper een paar toetsen? De 16gb zou genoeg zijn, maar is de Pro niet beter en solider gebouwd?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Nico111

#988
Volgens mij kan je subs downloaden via een ad-on. Hoe dat werkt met ad-ons moet ik nog even bekijken.
https://www.google.nl/amp/s/www.streaming-generation.com/best-subtitles-services-for-kodi/amp/
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

marcel1970

Quote from: ppeter on October  3, 2017, 20:41:33
Heeft de Shield een eigen goede interne player, of moet alles via Kodi gebeuren?
En kan je hierop een externe AB met toetsenbordje aansluiten, en is de originele AB functioneel genoeg met amper een paar toetsen? De 16gb zou genoeg zijn, maar is de Pro niet beter en solider gebouwd?
Standaard niet, maar je kunt bijvoorbeeld VLC player en andere installeren uit de google play store.
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

HereIsTom

Quote from: Nico111 on October  3, 2017, 22:42:36
Volgens mij kan je subs downloaden via een ad-on. Hoe dat werkt met ad-ons moet ik nog even bekijken.
https://www.google.nl/amp/s/www.streaming-generation.com/best-subtitles-services-for-kodi/amp/

Ja er is een ondertitel addon, die heb ik zo ingesteld dat hij automatisch de ondertitel erbij zet.
Op YouTube genoeg voorbeelden hoe dat werkt.

 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

dennism

Quote from: ppeter on October  3, 2017, 20:41:33
Heeft de Shield een eigen goede interne player, of moet alles via Kodi gebeuren?
En kan je hierop een externe AB met toetsenbordje aansluiten, en is de originele AB functioneel genoeg met amper een paar toetsen? De 16gb zou genoeg zijn, maar is de Pro niet beter en solider gebouwd?

Je kan heb volledig bedienen met bijv. Logitech Harmony (Harmony heeft ook een toetsenbord te koop), zowel via IR als Bluetooth (al heeft de laatste generatie 16GB geloof ik alleen BT), bouwkwaliteit is voor zover ik kan zien hetzelfde. De Niet Pro is wel wat kleiner, maar verder voor zover ik kon zien toen ik ze beide bekeken heb hetzelfde qua materiaal, vormgeving en bouwkwaliteit.

Gerbrand

Vraagje: ik gebruik nog steeds SPMC, maar de versie in de appstore is nog steeds 16.7. Heeft het zin naar Kodi over te stappen?

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

JJ78


Met toch wel wat hikups met het streamen van HD audio formaten met mn Denon BR speler toch besloten om mijn al enige tijd ongebruikte PS3 in te ruilen voor een nieuwe mediaplayer. Na het doorbrowsen van diverse reviews, tests en deze pagina's zal het waarschijnlijk een Shield gaan worden vanwege zijn toekomstbestendigheid en uitgebreide mogelijkheden voor Audio en Video pass through. 4K heb ik (nog niet nodig) aangezien mijn receiver en tv dit niet ondersteunen, maar met name voor het goed streamen van HD surrounds audio. Gamen heb ik al lang niet meer gedaan en is op zich wel een leuke bijkomstigheid, echter ik zal er geen online abo voor nemen. 

Eerste instantie wilde ik gaan voor de 16 GB versie aangezien ik een prima NAS heb, echt lees ik dat de 16 gb versie niet te bedienen is met infrarood :confused: :crazy:? Daar baal ik goed van want ik wil graag al mijn apparaten en activiteiten via 1 AB kunnen bedienen. Ik heb een Logitech Ultimate one (zonder hub) dus geen bluetooth functionaliteit. Ik moet dus OF een logitech hub aanschaffen voor 115 euro voor de bt ondersteuning OF 130 bij de Shield leggen voor de Pro versie en dat maakt eea toch wel weer een duur geintje >:(.

Het zal dus ws de Pro versie worden met een stand en neem ik die 500 GB opslag op de kop toe. Blijft het echter zeer vreemd vinden dat infrarood ontvangst, wat naar mijn idee echt een standaard optie moet zijn, niet aanwezig is bij de 16 GB versie.

Verder uiteraard wel heel benieuwd of dit beestje waarmaakt wat ik er van verwacht...
** Samsung 46" full HD * Denon Avr 4311ci * Denon BD-1713UD * Synology DS214+ * Nvidia Shield Pro * Logitech Harmony one * Monitor Audio GX200 * Monitor Audio GXC150 * Monitor Audio GX100 * Monitor Audio GXW15 * kabels Audioquest FLX / SLiP 14/4 **

broodro0ster

Kan je met de nieuwe Shield TV en Kodi al HD audio bitstreamen?
Een jaar geleden zat ik ook naar de Shield te kijken, maar toen kon HD audio alleen als PCM doorgestuurd worden naar de receiver, maar ik ben niet zeker als dat nu nog steeds zo is?
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

JJ78

#995
Quote from: broodro0ster on October  5, 2017, 12:56:48
Kan je met de nieuwe Shield TV en Kodi al HD audio bitstreamen?
Een jaar geleden zat ik ook naar de Shield te kijken, maar toen kon HD audio alleen als PCM doorgestuurd worden naar de receiver, maar ik ben niet zeker als dat nu nog steeds zo is?

Op de Nvidia website staat bij de meeste HD audio formats "pass-through", ik ga ervan uit dat dit bitstream is en dat de AVR het signaal verwerkt. Morgen kan ik het testen.
** Samsung 46" full HD * Denon Avr 4311ci * Denon BD-1713UD * Synology DS214+ * Nvidia Shield Pro * Logitech Harmony one * Monitor Audio GX200 * Monitor Audio GXC150 * Monitor Audio GX100 * Monitor Audio GXW15 * kabels Audioquest FLX / SLiP 14/4 **

broodro0ster

Quote from: JJ78 on October  5, 2017, 13:09:15
Op de Nvidia website staat bij de meeste HD audio formats "pass-through", ik ga ervan uit dat dit bitstream is en dat de AVR het signaal verwerkt. Morgen kan ik het testen.

Klopt. Dat was vroeger ook zo al voor de Nvidia applicaties, maar bij Kodi ging dat niet meer. Waarom dit was, weet ik niet meer, maar als het nu al lukt dan weet ik weer waarvoor te sparen :D
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

pameijer

Quote from: Gerbrand on October  5, 2017, 11:01:36
Vraagje: ik gebruik nog steeds SPMC, maar de versie in de appstore is nog steeds 16.7. Heeft het zin naar Kodi over te stappen?

Gerbrand
Alleen als je een 4K scherm hebt, anders doet SPMC alles wat je wilt en superstabiel.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Gerbrand

Quote from: pameijer on October  5, 2017, 13:37:00
Alleen als je een 4K scherm hebt, anders doet SPMC alles wat je wilt en superstabiel.

Ik heb een 4K scherm. Wat doet Kodi dan extra? 4k GUI of is ook de beeldkwaliteit beter?

bedankt,

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

Niek007

Quote from: broodro0ster on October  5, 2017, 13:19:58
Klopt. Dat was vroeger ook zo al voor de Nvidia applicaties, maar bij Kodi ging dat niet meer. Waarom dit was, weet ik niet meer, maar als het nu al lukt dan weet ik weer waarvoor te sparen :D

Hier speelt HD audio goed meestal goed, maar op de een of andere manier niet altijd. De film wordt dan gestart zonder geluid en in het scherm van de Denon zie ik stereo staan. Opnieuw starten met de film is dan meestal de oplossing. Op dit kleine puntje na ben ik erg tevreden over de Shield icm Kodi!
Denon X6200W, Panasonic UB824, XTZ 99.36 FLR, XTZ S5, Velodyne SPL1200 Ultra, LG OLED B6V, Sony VW270, nVidia Shield, Synology NAS, Logitech Harmony Elite