Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A3-D

#925
Ik heb door omstandigheden mijn Shield hersteld naar de fabrieksinstellingen en SPMC opnieuw geïnstalleerd. Ik heb alle instellingen gebruikt zoals aangegeven door Koying, maar mijn LG OLED schakelt niet meer over op HDR. Iemand die me verder kan helpen?

[edit]
Inmiddels al opgelost.....
[/edit]

HereIsTom

Quote from: A3-D on June  9, 2017, 20:51:24

[edit]
Inmiddels al opgelost.....
[/edit]

Misschien handig om te vertellen hoe je het hebt opgelost?
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

A3-D

#927
Door alle instellingen volledig over te nemen zoals aangegeven op de website van KOYING en niet eentje over het hoofd zien....  :withstupid:

Maro

Sinds SPMC bij mij overleden is ben ik nu aangewezen op Kodi die werkt (nog) wel maar doet geen DD DTS ed maar alleen PCM uit. Hoe stel ik dat goed in binnen Kodi?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

fietser

Ben ik ook wel benieuwd naar. Is mij nooit gelukt waardoor Shield inmiddels naar de slaapkamer is vertrokken.
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

Kanariepiet

Google eens op SPMC settings, krijg je zowel de Shield alsook de settings voor SPMC of Kodi.

Alle formaten werken hier gewoon en speler speelt probleemloos alles af, succes mannen :coffee:

Jeroen V

Volgens mij heb ik in Kodi niet heel veel bijzonders ingesteld, het vinkje "allow passthrough" en aangeven welke formaten de versterker ondersteunt als ik het me goed herinner....

pameijer

Quote from: Maro on June 18, 2017, 13:10:43
Sinds SPMC bij mij overleden is ben ik nu aangewezen op Kodi die werkt (nog) wel maar doet geen DD DTS ed maar alleen PCM uit. Hoe stel ik dat goed in binnen Kodi?
Hier werkt SPMC nog prima, alles op de laatste updates. SPMC wel alleen via de Play Store, niet met apk's sidenoaden.

Is het een optie om je Shield naar fabrieksinstellingen terug te zetten en SPMC weer te installeren via de Play Store? De settings kun je evt vooraf backuppen met de juiste plugin.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Ifeman

#933
Sinds de update naar 5.2 werkt de "auto refresh rate switching" niet meer bij mij, in zowel Kodi 17.3 als SPMC. Voor 23,976 content moet ik nu telkens de refresh rate handmatig instellen.
Er is niets veranderd in mijn keten: Shield TV 2017 > Pioneer SC-LX 89 (hdmi 1.4) > Pioneer Kuro 1080P (1.4)

Kodi en Nvidia fora doorgespit, Kodi en SPMC opnieuw geïnstalleerd, zonder resultaat. Nog wat gespeeld met de delay van 1 tot 5 sec bij het switchen maar geen effect. Leassons learned, bij een goed werkend apparaat de volgende keer maar niet klakkeloos op de Update button klikken  :(

KillerbeeNL

do not ever change a running system.

Niet iedere vernieuwing is een verbetering
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

A3-D


StefaanD

Bij Amazon FR en DE net één centje goedkoper dan 200€ nu.

Vraag me af of ik me aan deze moet wagen ter vervanging van een Mac Mini/Plex combinatie. Zo te zien zijn er met de laatste firmware wel wat problemen zoals auto-refresh rate switching, of zijn deze ondertussen opgelost ?

Kanariepiet

Ik heb nog steeds de oude de, draait goed.
Ik heb een Shield in de markt staan ;)

Quote from: StefaanD on July 10, 2017, 12:00:28
Bij Amazon FR en DE net één centje goedkoper dan 200€ nu.

Vraag me af of ik me aan deze moet wagen ter vervanging van een Mac Mini/Plex combinatie. Zo te zien zijn er met de laatste firmware wel wat problemen zoals auto-refresh rate switching, of zijn deze ondertussen opgelost ?

StefaanD

Ga toch liever voor de 2017 versie, niettemin succes met de verkoop ... moet lukken  :smile:

road rebel

De "oude"  16gb versie heeft een grotere case (beter voor de koeling) en infrarood. Ook de remote voelt degelijker aan.
De "nieuwe" 16GB heeft een goedkopere plastic remote en kleinere behuizing, echter is de "nieuwe" pro nog steeds in dezelfde "oude" case.

Desalniettemin: wacht op zijn minst tot de prime deals eer je iets koopt op amazon  :P

Gerbrand

Hallo,

Mijn remote (oude versie) heeft sinds kort een batterij-levensduur van 0,0. Kun je de batterij hiervan vervangen? Of is dit een SW issue?

Gr

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

activ

Hallo,

Ik heb sinds afgelopen weekend ook een Shield TV staan, vanwege de Kodi met 4K en HDR. Het valt mij vooral op dat de kleuren nogal anders zijn dan van mijn Nuc. Mijn veronderstelling is dat de kleuren met de Nuc aardig kloppen en dat die van de Shield een soort van over verzadigd zijn met soms een gele tint.
Hebben jullie dat ook of moet ik er aan wennen/de instellingen finetunen?

groeten,
activ

ppeter

Hallo Shield users,

Ik ben mij aan het oriënteren voor een nieuwe kwalitatieve player, voor het afspelen en streamen van films/series met Kodi. Ik wens wel een top toestel met zeer goede beeld en audio kwaliteit (oa.4K+7.1), en het vooral kunnen rekenen op een goede ondersteuning van de fabrikant! (Geen games)
Hebben jullie een waardige review of objectieve en eerlijke feedback over dit toestel?
Alvast bedankt!
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

activ

Quote from: ppeter on July 25, 2017, 21:01:56
Hallo Shield users,

Ik ben mij aan het oriënteren voor een nieuwe kwalitatieve player, voor het afspelen en streamen van films/series met Kodi. Ik wens wel een top toestel met zeer goede beeld en audio kwaliteit (oa.4K+7.1), en het vooral kunnen rekenen op een goede ondersteuning van de fabrikant! (Geen games)
Hebben jullie een waardige review of objectieve en eerlijke feedback over dit toestel?
Alvast bedankt!
Als je alleen 4K wilt en de audio als passthrough naar buiten dan denk ik dat je beste optie een Intel NUC is. Als je ook HDR wilt dan is de Shield zo ongeveer de enige optie. Hierbij ga ik er dan vanuit dat je Kodi wilt op een platform waar een standaard build voor is, anders heb je natuurlijk wat meer opties.

dennism

Quote from: activ on July 25, 2017, 07:53:11
Hallo,

Ik heb sinds afgelopen weekend ook een Shield TV staan, vanwege de Kodi met 4K en HDR. Het valt mij vooral op dat de kleuren nogal anders zijn dan van mijn Nuc. Mijn veronderstelling is dat de kleuren met de Nuc aardig kloppen en dat die van de Shield een soort van over verzadigd zijn met soms een gele tint.
Hebben jullie dat ook of moet ik er aan wennen/de instellingen finetunen?

groeten,
activ

Meten is weten in dit geval. Mijn ervaring met PC's en kleurechtheid zonder calibratie is dat dit nogal eens flink uit een kan lopen. Ik zou er dus niet direct volledig vanuit gaan dat de NUC 100% correct is en de shield niet, al kan het natuurlijk wel het geval zijn.

activ

Helaas is mijn huidige tv nog niet gecalibreert (net nieuw), als dat gebeurt zal ik vragen om hier ook eens over mee te denken. Op basis van mijn vorige tv die wel gecalibreert was en de nuc die ik toen ook al had vermoet ik dat de Shield te verzadigde kleuren geeft, maar we gaan zien.

Pinda13

Quote from: activ on July 26, 2017, 09:56:07
Helaas is mijn huidige tv nog niet gecalibreert (net nieuw), als dat gebeurt zal ik vragen om hier ook eens over mee te denken. Op basis van mijn vorige tv die wel gecalibreert was en de nuc die ik toen ook al had vermoet ik dat de Shield te verzadigde kleuren geeft, maar we gaan zien.

Pas het kleurbereik van je shield eens aan zou ik zeggen. Je hebt veel opties tegenwoordig. 4:4:4 of 4:2:2. Rec 709 of 2020. Daarin kan je ook al een hele hoop fout of goed doen. Gr
" no loss of fine detail "

activ

Quote from: Pinda13 on July 26, 2017, 11:30:59
Pas het kleurbereik van je shield eens aan zou ik zeggen. Je hebt veel opties tegenwoordig. 4:4:4 of 4:2:2. Rec 709 of 2020. Daarin kan je ook al een hele hoop fout of goed doen. Gr
Hij staat nu op het maximale dat mijn tv kan zodat HDR gewoon weergegeven wordt, wil je zeggen dat ik het telkens met de hand om zou moeten zetten?

Pinda13

Quote from: activ on July 27, 2017, 07:13:52
Hij staat nu op het maximale dat mijn tv kan zodat HDR gewoon weergegeven wordt, wil je zeggen dat ik het telkens met de hand om zou moeten zetten?

Nee dat is niet te doen, maar de ycbcr kan aangepast worden voor de chroma subsampling. Dat is voor iedereen weer anders wat hij het fijnst vind. Maar ik merkte dat bijv met 4:4:4 rec 709, behoorlijk veel kleuren er naast gingen zitten. Zo was rood teveel aanwezig en werd het een soep zooitje. Na lang testen ben ik uitgekomen bij 4:2:2 rec 2020. Mooie kleurbereik en detail, zonder al dat uit zn verband getrokken kleuren. De shield is daarin toch mooier dan bijv een nuc hoor. En kijk ook even naar je hdmi kabel, want die krijgt wel wat te verduren als je 4:4:4 gebruikt. Sommige kunnen dit niet.
" no loss of fine detail "

activ

Okay, ga ik vanavond even spelen met de instellingen. HDMI kabel zit een goeie tussen, denk niet dat het probleem daar zit.
Bedankt