Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kanariepiet


muzikant

Bedankt,hij stond op dynamic rang,heb ook de advanced instellingen geprobeerd 4.4.4,4.2.2,4.20,het helpt niet,zou het aan kodi 17.1 kunnen liggen? Real-debrid 4K geen probleem maar bij real-debrid HDR geluid zonder beeld

wrcveen

Een vraag betreft de beeld instellingen, kies ik voor rec 709 of rec 2020?

Ik kijk voornamelijk blu-ray mkv's, die zijn allemaal in rec 709?
Mijn projector doet ook rec 2020, als ik de Shield ook in rec 2020 zet, wat gebeurd er dan met het beeld / kwaliteit / kleuren van zo'n mkv komt dat nog overeen zoals het ooit bedoeld was door de regisseur?
| Sony VW 760 | Cinemascope 380 cm | Apple TV 4K | Sony Playstation 5 | Anthem MRX 1120 7.2.4 | Revel W990 | Revel W893 | 2x JBL Synthesis S1S-EX |

wrcveen

Netflix streamt ook in 4K HDR als ik rec 709 in de beeldinstellingen heb ingesteld. Hoe kan dat HDR is toch alleen in rec 2020?.
Ik wil namelijk geen HDR, want mijn projector geeft daar geen genoeg licht voor. Hoe krijg ik HDR loze streams in Netflix?
| Sony VW 760 | Cinemascope 380 cm | Apple TV 4K | Sony Playstation 5 | Anthem MRX 1120 7.2.4 | Revel W990 | Revel W893 | 2x JBL Synthesis S1S-EX |

W.Otter

Quote from: wrcveen on April 19, 2017, 12:43:31
Netflix streamt ook in 4K HDR als ik rec 709 in de beeldinstellingen heb ingesteld. Hoe kan dat HDR is toch alleen in rec 2020?.
Ik wil namelijk geen HDR, want mijn projector geeft daar geen genoeg licht voor. Hoe krijg ik HDR loze streams in Netflix?

eerst zeg je dat je projector rec2020 doet en nu zeg je van niet? lekker onduidelijk :tounge2:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

wrcveen

Quote from: W.Otter on April 27, 2017, 08:41:37
eerst zeg je dat je projector rec2020 doet en nu zeg je van niet? lekker onduidelijk :tounge2:

Dat zeg ik niet. Ik wil de mooiste kleuren uit mijn projector. Dat zou theoretisch met rec 2020 zijn. Maar is dat dan ook het geval als ik rec 709 materiaal bekijk?

Tweede vraag is hoe het kan dat Netflix HDR streamt in het rec 709 profiel?
| Sony VW 760 | Cinemascope 380 cm | Apple TV 4K | Sony Playstation 5 | Anthem MRX 1120 7.2.4 | Revel W990 | Revel W893 | 2x JBL Synthesis S1S-EX |

W.Otter

#906
rec2100 is HDR?! dus rec2020 zou niet zo zeer HDR koeten zijn lijkt me
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

wrcveen

#907
Quote from: W.Otter on April 27, 2017, 09:48:20


Je hebt ook rec 2020 zonder HDR. Zoals een blu-ray UHD disc waar geen HDR film op staat.
| Sony VW 760 | Cinemascope 380 cm | Apple TV 4K | Sony Playstation 5 | Anthem MRX 1120 7.2.4 | Revel W990 | Revel W893 | 2x JBL Synthesis S1S-EX |

W.Otter

Quote from: wrcveen on April 27, 2017, 09:55:13
Je hebt ook rec 2020 zonder HDR. Zoals een blu-ray UHD disc waar geen HDR film op staat.
Klopt, rec2020 is alleen het kleurenspectrum, maar goed, lijkt mij dat als je projector geenHDR ondersteund je dat ook niet te zien zou moeten krijgen  :coffee:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

wrcveen

Quote from: W.Otter on April 27, 2017, 10:03:54
Klopt, rec2020 is alleen het kleurenspectrum, maar goed, lijkt mij dat als je projector geenHDR ondersteund je dat ook niet te zien zou moeten krijgen  :coffee:

Mijn projector ondersteund het wel, maar geeft niet genoeg licht voor het volle effect. Daarom wil ik geen HDR in Netflix. Met mijn OPPO haal ik het HDR er uit.
| Sony VW 760 | Cinemascope 380 cm | Apple TV 4K | Sony Playstation 5 | Anthem MRX 1120 7.2.4 | Revel W990 | Revel W893 | 2x JBL Synthesis S1S-EX |

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

michael.reynaers

Is het ook mogelijk om nord vpn op de shield te zetten en dat deze ook werkt met kodi.

M

#912
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

Jeroen V

Ik ga dit topic ook maar eens volgen... sinds gisteren heb ik ook een Shield, en voor zover ik het heb kunnen bekijken vind ik het een perfecte media player. Ik had tot gisteren een HTPC met Kodi, maar dat vond ik toch wat overkill. Netflix en Kodi speler prima af op de Shield en het werkt allemaal erg soepel.

Ik hoopte ook dat er voor mijn jongste wat aanbod zou zijn voor spelletjes maar dat vind ik nogal tegenvallen. (op de PS4 zijn er weinig spelletjes die leuk zijn voor een 5-jarige, maar dan mag ze nog lekker op de Wii blijven spelen)

Het is wel jammer dat de Shield op dit moment alleen als bundel inclusief afstandsbediening en controller wordt aangeboden want die zal ik niet (veel?) gebruiken. Geen idee wat de Shield zonder de AB en controller zou moeten kosten, maar ik denk dat het een redelijk deel van de aanschafprijs is. Ik gebruik de Shield ivm met een Harmony Ultimate en dat werkt goed. Koppelen was even een lastig (ik kreeg het niet voor elkaar om de Harmony Hub te koppelen met de Shield, maar met de Harmony app lukte dat wel)

pieper

Quote from: Mayko on May  5, 2017, 22:58:12
Sneller een update van de Shield,

http://www.droid-life.com/2017/05/02/shield-preview-program/

ik heb me een week of 5 geleden aangemeld maar heb nooit een reactie gehad.
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

Pinda13

Quote from: pieper on May 22, 2017, 08:56:22
ik heb me een week of 5 geleden aangemeld maar heb nooit een reactie gehad.

Hier hetzelfde, ik draai nog steeds gewoon op 5.1
Vreemd..
" no loss of fine detail "

Hoeksel

#916
Mijn Dune Prime 3.0 lijkt het te begeven!!!! Op papier lijkt de Shield TV mij de beste mediaplayer, maar ik lees helaas dat deze alleen HDMI heeft en geen digitale audio uitgangen. Ik heb een analoge versterker en een DAC, maar geen HDMI audio mogelijkheden en via de TV bedank ik voor.

Heeft er iemand succesvol via bv. een convertor HDMI omgezet naar SPDIF?

EDIT: Lees net op Hardware.info dat je een USB geluidskaart kan gebruiken.

Pinda13

#917
Quote from: Hoeksel on May 27, 2017, 19:51:38
Mijn Dune Prime 3.0 lijkt het te begeven!!!! Op papier lijkt de Shield TV mij de beste mediaplayer, maar ik lees helaas dat deze alleen HDMI heeft en geen digitale audio uitgangen. Ik heb een analoge versterker en een DAC, maar geen HDMI audio mogelijkheden en via de TV bedank ik voor.

Heeft er iemand succesvol via bv. een convertor HDMI omgezet naar SPDIF?

EDIT: Lees net op Hardware.info dat je een USB geluidskaart kan gebruiken.

De shield heeft ook usb out om naar dac te doen. Zo gebruik ik er ook 1 voor stereo set. Dit kan je makkelijk instellen in menu. Het is de usb naast de hdmi.
" no loss of fine detail "

A3-D

Quote from: Pinda13 on May 27, 2017, 23:03:01
De shield heeft ook usb out om naar dac te doen. Zo gebruik ik er ook 1 voor stereo set. Dit kan je makkelijk instellen in menu. Het is de usb naast de hdmi.
Er is echter wel één nadeel, je kan ze niet afzonderlijk selecteren/gebruiken. Je zal dus altijd je DAC uit de USB moeten halen om audio weer over HDMI te kunnen krijgen. Gaat in een toekomstige update ook niet komen volgens Nvidia.

Pinda13

#919
Quote from: A3-D on May 27, 2017, 23:35:13
Er is echter wel één nadeel, je kan ze niet afzonderlijk selecteren/gebruiken. Je zal dus altijd je DAC uit de USB moeten halen om audio weer over HDMI te kunnen krijgen. Gaat in een toekomstige update ook niet komen volgens Nvidia.
Klopt. Als ik mijn dac uitlaat en verder ga met selecteren etc met de AB gaat het geluid automatisch naar mijn tv; hdmi. Soms wil ik wat te snel en dan heb ik dus geluid op mijn tv ipv dac als ik die net aangezet heb. Dit werkt als je wat geduld hebt dus prima en dat je er rekening mee houdt. Verder kan je inderdaad niet tegelijk hdmi en usb maar de shield pakt het wel automatisch op.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
" no loss of fine detail "

Hoeksel

Ik heb ook nog een alternatief gevonden, de Marmitek Connect AE14. Die heeft een HDMI ingang en split vervolgens zowel audio als video op. Daarmee heb je zowel coaxiaal als optische digitaal uit.

KillerbeeNL

HDMI naar de tv en (als de tv deze heeft) met toslink naar de versterker?

Ondersteund dan niet de nieuwste audioformaten maar je hebt wel geluid.....

Verstuurd via mijn vinger en Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Hoeksel

Laat die optische uitgang op mijn TV nu ook al jaren niet meer werken.....tot nu toe nooit gemist ;-)

KillerbeeNL

Quote from: Hoeksel on May 28, 2017, 10:38:41
Laat die optische uitgang op mijn TV nu ook al jaren niet meer werken.....tot nu toe nooit gemist ;-)

Jammer , brand er wel een rood licht in de toslinks aansluiting aan de achterzijde van de tv of staat er iets niet goed in de instellingen?

En indien defect zal je moeten zoeken naar een andere oplossing.



Verstuurd via mijn vinger en Tapatalk

   
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Pinda13

Sinds gisteren update gehad naar 5.2 beta. Tot zover nog niet wat anders gemerkt. Ja grote upgrade was live tv on plex maar heb ik verder weinig aan. De achtergrond van homepagina is beter geworden^^
" no loss of fine detail "