Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

darkrunner

#875
Zie jij door je ogen de echte wereld zoals motionflow/60 fps dit in films doet?
Ik niet hoor of ik moest lsd nemen...

papaleo

Ooh is dat zo...,ik heb geen ervaring met lsd  :crazy:
Het is je goed recht iets te vinden,zoals ik ook het mijne er van vind.
Mijn vraag was of dat jij het 'dikke onzin' vind of dat het 'in het algemeen onzin' was....?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

darkrunner

#877
Je vind 24 fps achterhaald en je geeft als argument in het echte leven zie je ook geen 24 fps, wel je ziet ook geen 60 fps laat staan dat je de wereld ziet zoals motionflow het voorstelt in films...dus ja in het algemeen afgaand op jou argumentatie van in het verleden te blijven steken is het dikke zever.

Raymen

Dat bedoel ik, okee 24 fps is ook onnatuurlijk,
maar dat kennen we nu al zo`n 100 jaar.

Mischien zal het wennen zijn, maar ik houd van mijn films ,met een zeker look, en dat haalt die nieuwe filmtechniek gewoon in 1 klap weg.

mischien straks als hlg komt, en met gewone tv uitzendingen, ik het wel kan accepteren, maar de goede oude, en nieuwe films mogen van mij gewoon in 24fps blijven geschoten worden
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

W.Otter

ik ben met een forum genoot bezig hem te helpen zijn set op orde te krijgen. Op dit moment kijkt hij netflix en youtube via zijn 4k OLED tv met arc naar een Anthem mrx710, hierdoor heeft hij geen toegang tot HD formaten wat zijn set niet tot zijn recht brengt, gewoon zonde. Nu heb ik hem een Shield TV aangeraden maar wil met geen mogelijkheid via de Anthem MRX710. Dit is een receiver met HDMI 1.4 4k passthrough. De shield staat al op 1080p 60hz.

waarom is er geen beeld?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

ligt het aan de HDMI 2.0/HDCP2.2 Poort?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

darkrunner

Op men Denon kreeg ik pas beeld van men Nvidia toen ik Blu-ray ingaf op men denon als ingang kanaal voor de Nvidia.

Harry HT

Hi W.,
Quote from: W.Otter on March 19, 2017, 19:51:39
ik ben met een forum genoot bezig hem te helpen zijn set op orde te krijgen. Op dit moment kijkt hij netflix en youtube via zijn 4k OLED tv met arc naar een Anthem mrx710, hierdoor heeft hij geen toegang tot HD formaten wat zijn set niet tot zijn recht brengt, gewoon zonde. Nu heb ik hem een Shield TV aangeraden maar wil met geen mogelijkheid via de Anthem MRX710. Dit is een receiver met HDMI 1.4 4k passthrough. De shield staat al op 1080p 60hz.

waarom is er geen beeld?
Wanneer je de shield rechtstreeks op de tv aansluit heb je wel beeld?

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

W.Otter

ja, leek mij dat de nvidia op 4k 60fps stond standaard. was ook t geval, maar switchen naar 1080p 60fps had ook geen zin.
handshake issue? door het HDCP 2.2?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Quote from: darkrunner on March 20, 2017, 16:36:25
Op men Denon kreeg ik pas beeld van men Nvidia toen ik Blu-ray ingaf op men denon als ingang kanaal voor de Nvidia.
Das vreemd.. je hdmi poort op bluray zetten?


Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Quote from: darkrunner on March 20, 2017, 16:36:25
Op men Denon kreeg ik pas beeld van men Nvidia toen ik Blu-ray ingaf op men denon als ingang kanaal voor de Nvidia.
Je denon is hdmi 1.4 neem ik aan?

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

darkrunner


W.Otter

Hdcp 2.2 bedoel je vast?

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Tja ik heb het specifiek over een hdmi 1.4 receiver en de shield

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

darkrunner

#889
Bij Input Assign heb ik bij Hdmi Blu ray gekozen en toen sprong het beeld van de Nvidia shield aan.

Heeft die shield al updates gedaan?hier zet de shield zich auto op 59.940 hz ipv 60.

W.Otter

Ik zal het meenemen om te proberen.. maar jij hebt een hdmi 2.0 receiver en ik niet, scheen toch dat denon meer problemen had? Ik heb alle formaten geprobeerd van 1080 60z tot 4k 60hz

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

TopGun2010

Waarom zetten ze geen dual hdmi uitgang op de Shield? 1 voor geluid en 1 voor beeld, dan heb je dat hdcp gezeur ook niet. Dit hebben de 4k blu ray spelers ook.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

muzikant

#892
goeiedag sinds ik kodi 17.1 heb kan ik geen HDR video meer spelen in kodi,ook met netflix (nvidia shieldtv) krijg ik geen HDR meer op mijn samsung 65 ks9500 tv,
wanneer ik op mijn panasonic  DMP-UB720 een HDR video speel is er geen probleem,
'k heb al geprobeerd in de instellingen van de nvidia shield tv
4.4.4./8bit
4.2.2/12 bit
4.2.0 /10 rec2020
maar het helpt niet
heeft iemand een idee wat de oorzaak is en welke instellingen ik eventueel moet maken in kodi 17.1 en nvidia shield tv,
het heeft zeker voordien gewerkt,
'k heb ook een abo.genomen voor real-debrid,
dank bij voorbaat,

muzikant

vergeten te melden dat ik in kodi17.1 wel 4K heb maar bij HDR heb ik geluid maar geen beeld,

Kanariepiet

Vast een instelling, hier gewoon HDR in Kodi 17.1, Netflix weet ik niet, want geen 4K abonnement.
Staat HDR op auto?, HDR enabled op je Samsung? Mss je Shield keer opnieuw opstarten.

muzikant

#895
netflix geeft nu wel HDR op de nvidia shield tv weer maar bij silenthunter real-debrid blijf ik geluid zonder beeld krijgen,waar kan ik HDR auto instellen op kodi 17.1of nvidia shield tv
zijn er nog buiten silenthunter waar ik HDR video's kan streamen,
alvast bedant voor uw reactie

Kanariepiet

De HDR mode op auto zetten doe je in de Shield settings zelf.
Ik heb geen ervaring met real debrid, is dit zo'n banned addon?

Hier schakelt de Shield moeiteloos naar HDR als ik een HDR movie vanaf mijn NAS stream. Ik denk dat je dit in de addon moet zoeken als die al in staat is HDR weer te geven wat ik betwijfel, maar ik heb dan ook geen ervaring hiermee.

muzikant

Spijtig is dat ik de HDR mode niet vind in dei instellingen van de shield tv,alhoewel ik al uren met de shield,kan hem dus ook niet op auto zetten

HereIsTom

 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Kanariepiet

O sorry net even gekeken en de optie heet dynamic mode :-[

Quote from: muzikant on April  7, 2017, 18:07:04
Spijtig is dat ik de HDR mode niet vind in dei instellingen van de shield tv,alhoewel ik al uren met de shield,kan hem dus ook niet op auto zetten