Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A3-D

Quote from: darkrunner on February 22, 2017, 08:42:59
Ik twijfel nog steeds eerst tussen Himedia x10 en de Zidoo s9x, waarvan de zidoo blijkbaar toch de net iets betere is.

Maar met win 10 te installeren er achter gekomen dat Netflix nog niet zo slecht is van kwaliteit maar dan ben je met die 2 mp niks; dus kwam ik bij de Nvidia shield uit...
Wel geen 3d maar was dat toch al een beetje beu, maar dan heb je ook nog de Xbox one/Ps4 pro.

Prio
-Netflix
-iso/Mkv films
-ondersteuning Dts x

Kunnen ze  nu niks maken wat gewoon alles speelt...of miss toch maar gewoon een 3de pc/htpc maken.
Geen 3D? Ik kijk via SPMC prima 3D hoor, en de andere zaken die je aangeeft zijn ook geen enkel probleem!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

darkrunner

#826
Dp

darkrunner

#827
En is dat full hd 3d iso of weer zo sbs/ou op de nvidia shield?

A3-D

Quote from: darkrunner on February 22, 2017, 09:44:03
En is dat full hd 3d op de nvidia shield?
Heb je een link naar een Full HD 3D ISO, dan ga ik het voor je uitzoeken....

darkrunner

#829
Sorry heb geen link als ik al 3d kijk is het altijd een 1:1 3d iso kopie
Heb wel een blu-ray brander maar die speelt geen 3d dus met dvdfab maak ik daar een iso van maar dan volledige full hd3d en niet naar bv sbs/ou.

Nu 3d is het minst van men zorgen, de vrouw wil het niet meer en ik vind het ook niet meer zoveel meerwaarde, ga nu wat uitzoeken wat de verschillen tussen de shield,ps4 pro  zijn.
en welke van de 2 het meest aan men verwachtingen voldoet

marcel1970

Quote from: darkrunner on February 22, 2017, 09:49:21
En is dat full hd 3d iso of weer zo sbs/ou op de nvidia shield?

Heb het even geprobeerd met een 3D iso via spmc op de Schield maar hier geeft het geen 3D.
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

darkrunner

#831
Vermoede ik al, nuja voor die enkele keer op een jaar dat er hier nog eens 3d gekeken wordt verzet ik men pc dan wel even.

Edit:Waar koop je die eigenlijk best? kom steeds coolblue tegen maar ben niet echt fan van die shop.

pameijer

Quote from: darkrunner on February 22, 2017, 18:07:22
Vermoede ik al, nuja voor die enkele keer op een jaar dat er hier nog eens 3d gekeken wordt verzet ik men pc dan wel even.

Edit:Waar koop je die eigenlijk best? kom steeds coolblue tegen maar ben niet echt fan van die shop.
Enige andere optie is Amazon.de. Maar Coolblue is toch wel echt een goeie winkel hoor, topservice!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Sailor Jan

Quote from: darkrunner on February 22, 2017, 18:07:22
Vermoede ik al, nuja voor die enkele keer op een jaar dat er hier nog eens 3d gekeken wordt verzet ik men pc dan wel even.

Edit:Waar koop je die eigenlijk best? kom steeds coolblue tegen maar ben niet echt fan van die shop.
Nvidia webshop! Na 2 dagen binnen!

Was een tijdje geleden goedkoper dan Coolblue.

Wees lief voor jezelf

road rebel


Martijn76

Quote from: road rebel on February 23, 2017, 09:56:19
Of amazon.co.uk? Of eender welk amazon store.  :D
In het verleden bij de Franse Amazon regelmatig in de aanbieding...

road rebel

#836
De shield TV begint weer the fluctueren in prijs op amazon (door de komst van de switch?).
Alleszins, de 500gb Pro (2017) was eergisteren aan 266€ (ipv 329€) op amazon.fr

darkrunner

#837
Volgende week een pro versie kopen, nog even getwijfeld om een nieuwe htpc te maken (zidoo/himedia valt af) maar als je iets deftig wil wat aan de shield kan tippen kom je al rap een paar 100 euro duurder uit.

Quote from: road rebel on March  2, 2017, 11:42:13
De shield TV begint weer the fluctueren in prijs op amazon (door de komst van de switch?).
Alleszins, de 500gb Pro (2017) was eergisteren aan 266€ (ipv 329€) op amazon.fr
Was dat een 2dehands? nieuw vind ik ze daar aan die prijs niet meer.

road rebel

#838
Dat was inderdaad nieuw. Vorig jaar zijn de 2015 500gb in juli zelfs tot 229€ gedaald (16gb aan 139€). Zoals met zoveel dingen bij Amazon, het is een dagprijs die je dagelijks in de gaten moet houden.

darkrunner

#839
Morgenmiddag heb ik de mijne :)

darkrunner

De shield is wel een pak kleiner dan ik gedacht had adv foto`s 😀
Straks eens wat mee spelen ben benieuwd.

darkrunner

Alle viel nog mee qua installatie enzo, snap enkel de Kodi hype niet zo als je ziet hoe makkelijk je films via Plex streamt van pc naar de shield en het heeft dan ook nog eens een veel simpele interface, ma ik ga toch alles op de hd zetten heb de pro en dan nog een usb hd erbij kan ik alles via  MX player afspelen beeld is toch net iets beter dan en meer mogelijkheden qua ondertitels bewerking.

TopGun2010

Quote from: darkrunner on March  4, 2017, 15:05:16
Alle viel nog mee qua installatie enzo, snap enkel de Kodi hype niet zo als je ziet hoe makkelijk je films via Plex streamt van pc naar de shield en het heeft dan ook nog eens een veel simpele interface, ma ik ga toch alles op de hd zetten heb de pro en dan nog een usb hd erbij kan ik alles via  MX player afspelen beeld is toch net iets beter dan en meer mogelijkheden qua ondertitels bewerking.

Kodi is juist perfect als je een gewone nas hebt waar plex niet goed op werkt. Niet iedereen wil zijn pc altijd aan hebben.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

papaleo

Je kan met KodiSPMC zoveel meer...,deze players kunnen niet alleen een perfect plaatje en geluid neerzetten..
Je kan bv met Plex niet,zoals je met Kodi en SPMC wel kan...,je Philips Hue verlichting aansturen tijdens Play/Pause en Stop... om maar eens een koele pug-in te benoemen  8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

darkrunner

#844
Pc draait hier zo goed als altijd 24/24 dus dat is geen probleem.
Ma ik vind plex toch veel makkelijker gewoon als de film klaar is bib update wat 3 sec duurt dan op de nvidia ook bib update en hup daar is je film, kodi moet ik eerst nog liggen bladeren.

Qua kwaliteit in beeld en geluid doet de één niet onder voor de andere.



A3-D

Quote from: darkrunner on March  4, 2017, 17:42:17
Pc draait hier zo goed als altijd 24/24 dus dat is geen probleem.
Ma ik vind plex toch veel makkelijker gewoon als de film klaar is bib update wat 3 sec duurt dan op de nvidia ook bib update en hup daar is je film, kodi moet ik eerst nog liggen bladeren.

Qua kwaliteit in beeld en geluid doet de één niet onder voor de andere.
Ik zou me dan toch wat meer verdiepen in Kodi/SPMC hoor. Een library updaten kun je namelijk gewoon automatisch laten uitvoeren bij het opstarten en/of afsluiten van Kodi/SPMC.

Ik gebruik zowel Plex als SPMC, en de backdrops en filminformatie is bij SPMC zoveel uitgebreider en beter ten opzichte van Plex.

ArnoldV

#846
Quote from: papaleo on March  4, 2017, 17:28:49
Je kan met KodiSPMC zoveel meer...,deze players kunnen niet alleen een perfect plaatje en geluid neerzetten..
Je kan bv met Plex niet,zoals je met Kodi en SPMC wel kan...,je Philips Hue verlichting aansturen tijdens Play/Pause en Stop... om maar eens een koele pug-in te benoemen  8)

Dat voorbeeld kan nu bijvoorbeeld weer net wel al tijden ;)

Plex heeft sinds kort ook webhooks (*plexpass feature nog voor nu) webhooks om dit soort plugins nog makkelijke te ontwikkelen: https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/115002267687

Maar Plex wil je gebruiken t.o.v Kodi(en aftakkingen) als je plug-and-play je content met anderen wilt delen op alle mogelijke devices, niet alleen binnen je thuisnetwerk.

Je kan ook met Kodi je plex server aanspreken (https://www.plex.tv/apps/computer/kodi/) wat mogelijk al aangeeft dat er Plex wat anders is dan 'alleen' een Kodi alternatief.

papaleo

Quote from: GS2K1 on March  6, 2017, 15:22:35
Dat voorbeeld kan nu bijvoorbeeld weer net wel al tijden ;)

Plex heeft sinds kort ook webhooks (*plexpass feature nog voor nu) webhooks om dit soort plugins nog makkelijke te ontwikkelen: https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/115002267687

Maar Plex wil je gebruiken t.o.v Kodi(en aftakkingen) als je plug-and-play je content met anderen wilt delen op alle mogelijke devices, niet alleen binnen je thuisnetwerk.

Je kan ook met Kodi je plex server aanspreken (https://www.plex.tv/apps/computer/kodi/) wat mogelijk al aangeeft dat er Plex wat anders is dan 'alleen' een Kodi alternatief.

Oeps...,ik zie 't dan moet ik toch maar eens onder die steen vandaan gaan komen 😂
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

bask04

Is er hier iemand waar ik eens mag meekijken.
Heb alleen beeld en geluid op orde.
Moet nu nog een mediaplanner en of bluRay speler.
Maar zie door de bomen t bos niet meer.

Liefst niet te ver van lopik

pameijer

Quote from: bask04 on March  7, 2017, 20:12:03
Is er hier iemand waar ik eens mag meekijken.
Heb alleen beeld en geluid op orde.
Moet nu nog een mediaplanner en of bluRay speler.
Maar zie door de bomen t bos niet meer.

Liefst niet te ver van lopik
Je bent van harte welkom, in Groningen  :clapping:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!