Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Quote from: Martijn76 on February  6, 2017, 07:56:38
Ja gek he, waar switch jij dan in SPMC/Kodi interface of direct in de film bij audio?

Had al even foto's gemaakt van m'n settings ook:

Misschien handshake-probleempje?

Bij,wanneer de film loopt...er moeten dan wel meerdere audiosporen aanwezig zijn...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Martijn76

Quote from: papaleo on February  6, 2017, 12:20:40
Bij,wanneer de film loopt...er moeten dan wel meerdere audiosporen aanwezig zijn...
Had ik toevallig bij de vorige niet, maar misschien even schakelen tussen downmix of een andere instelling wil misschien ook wel helpen.

fietser

Hoi allen.
Ik heb problemen sinds de update met de audiopassthrough van mijn shield. Met name de DTS-MA en DTS-HD blijven ijzingwekkend stil. Gebruik zowel Kodi 17 als SPMC. Ben al een dagje aan het prutsen en lezen maar krijg een beetje het idee dat in de Shield zit. Voor de update naar 5.02 werkte de passthrough voor alle voor alle formaten prima. Weet iemand raad?
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

Fibre

Hallo ik ben nieuw hier.

Heb alle 33 pagina's gelezen en wil ook een Nvidia shield komen.
Heb Neyn een nieuwe Samsung 4k uhd tv gekocht kan prima Netflix 4k kijken geen probleem.

Mijn strip is als volgende.
Heb een iets oudere reciever Yamaha rx773.

Heb alles via me reciever lopen iptv, Nas qnap t's-453a met Kodi. En een HDMI Arc van reciever naar tv.

Mijn Yamaha heeft HDMI 1.4 dus als ik de shield heb kan ik het best die direct op me tv aansluiten met HDMI 2.0 en dan geluid via HDMI arc terug naar receiver denk ik?

Heb ik nog een vraag kan je op de shield een toetsenbord en muisaansluiyen met USB bedraad?
Wil namelijk straks Nvidia grid gebruikten om te game mar wil geen draadloze toetsenbord en muis gebruiken maar gewoon die ik nu heb van me pc.

Bedankt

Fibre

road rebel

Hallo, welkom.

Inderdaad, om 4k UHD met HDR en HDCP 2.2 op jouw TV te krijgen kan je de Shield TVrechtstreeks aansluiten op de TV en geluid via ARC terug naar de receiver.

Bij mij werkt USB toetsenbord en muis Plug & Play.

Fibre

#805
Bedank voor je snelle reactie.
Top goed om te horen gaan we hem bestellen.

Nog een vraag omdat ik Nvidia now erg interessant vind kan je straks ook je pc games spelen dus een pc meer nodig of kan dat nu al mijn Steam games en ondersteund hij dan al je steam games?

Sailor Jan

Ik heb vandaag de Shield Pro gekocht!

Ik werd een beetje zat van de HTPC toen maar even in een opwelling een Shield besteld! Kan ik ook een beetje proberen te gamen...
Wees lief voor jezelf

fietser

Quote from: fietser on February  6, 2017, 14:03:39
Hoi allen.
Ik heb problemen sinds de update met de audiopassthrough van mijn shield. Met name de DTS-MA en DTS-HD blijven ijzingwekkend stil. Gebruik zowel Kodi 17 als SPMC. Ben al een dagje aan het prutsen en lezen maar krijg een beetje het idee dat in de Shield zit. Voor de update naar 5.02 werkte de passthrough voor alle voor alle formaten prima. Weet iemand raad?

Van het Geforce forum

kegobeer said:
Manuel, do you have any information about the complete loss of passthrough audio?


We are looking into it and plan to fix in an upcoming update.
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

sleeg023

Ik twijfel nog tussen de shield en de himedia Q10.
wie duwt me in de richting van een van de twee.
volgens mij draaien ze allebei op android en zit er qua bediening niet veel verschil in...denk ik.
en als de audio passtrough problemen opgelost zijn zie ik weinig verschillen.
ik zoek gewoon een mediaplayer waarmee ik via een externe HDD 4k movies kan afspelen, alle overige opties zijn voor mij extra's maar niet noodzakelijk.
gewoon een film afspelen in de beste kwaliteit met goed audio dat is alles wat ik wil.

alvast bedankt voor de adviezen!

Martijn76

Gisteren kodi 17 incl. Addons w.o. Emby geïnstalleerd, audio passthrough deed het gisteravond prima. Kreeg alleen de skin van het tweede profiel niet aangepast (get more..., leidt niet tot het gewenste scherm)

fietser

Quote from: Martijn76 on February  7, 2017, 13:04:46
Gisteren kodi 17 incl. Addons w.o. Emby geïnstalleerd, audio passthrough deed het gisteravond prima. Kreeg alleen de skin van het tweede profiel niet aangepast (get more..., leidt niet tot het gewenste scherm)

Met welke instellingen?
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

Martijn76

Audio eigenlijk dezelfde settings als ik hiervoor postte

fietser

Quote from: Martijn76 on February  7, 2017, 18:29:52
Audio eigenlijk dezelfde settings als ik hiervoor postte

Als je je foto's bedoeld dan komen deze niet overeen met de kodi 17 die ik heb. Is volgens mij spmc maar deze instellingen doen het bij mij ook niet.
Deze geprobeerd: https://github.com/koying/SPMC/wiki/Recommended-passthrough-audio-settings-for-SPMC,-NVIDIA-Shield-TV-and-AV-Receivers helaas ook geen succes.
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

Martijn76

Quote from: fietser on February  8, 2017, 09:52:05
Als je je foto's bedoeld dan komen deze niet overeen met de kodi 17 die ik heb. Is volgens mij spmc maar deze instellingen doen het bij mij ook niet.
Deze geprobeerd: https://github.com/koying/SPMC/wiki/Recommended-passthrough-audio-settings-for-SPMC,-NVIDIA-Shield-TV-and-AV-Receivers helaas ook geen succes.
Bij mij komt t wel overeen (paar opties extra), trouwens ook met de settings waar jij naar verwijst.

road rebel

Je moet in de hoofdmenu van de shield (die op Android 7/ shield experience 5.0.2 moet draaien) ook hdmi audio passthrough, de optie van upmix/downmix uitschakelen (exacte benaming ben ik vergeten) en -vermoed ik- fixed volume. Ook in Kodi (versie 17, niet spmc want dat is nog Kodi 16) fixed volume, passthrough, aantal kanalen en receiver met alle ondersteunde soundformats aangevinkt.

Ik zal ook eens een screenshot van de instellingen doorsturen.

road rebel

#815
Quote from: Martijn76 on February  6, 2017, 07:56:38
Ja gek he, waar switch jij dan in SPMC/Kodi interface of direct in de film bij audio?

Had al even foto's gemaakt van m'n settings ook:

Misschien handshake-probleempje?

Ik zie nu pas jouw foto's; het kan zijn dat spmc niet volledig compatibel is met Android 7. Echter moet je in de shield instellingen die upmixfunctie uitzetten (hdmi 5.1 audio). Je wilt namelijk dat de shield TV geen up/downmix uitvoert naar 5.1, maar juist het signaal onaangeroerd laat. Hetzelfde geldt voor de volume in shield volgens mij.

Martijn76

Quote from: road rebel on February  9, 2017, 08:18:49
Ik zie nu pas jouw foto's; het kan zijn dat spmc niet volledig compatibel is met Android 7. Echter moet je in de shield instellingen die upmixfunctie uitzetten (hdmi 5.1 audio). Je wilt namelijk dat de shield TV geen up/downmix uitvoert naar 5.1, maar juist het signaal onaangeroerd laat. Hetzelfde geldt voor de volume in shield volgens mij.
Ja, idd zal die ook even aanpassen, Thanks :-)

Sailor Jan

Sinds Woensdag de Nvidia Shield Pro binnen!

Ik heb nog een ouderwetse tv(1080p). Maar het beeld is super, beter dan HTPC! De HTPC was langzaam minder aan het worden.

Kodi, Spotify en Netflix werken top! In één klap de HTPC en AppleTV kunnen vervangen.

Spelletjes spelen is ook best aardig! Dat was toch ook één van de redenen dat ik deze heb gekocht. GeForceNOW even aan het testen!
Wees lief voor jezelf

fietser

Helaas nog geen HD passthrough. Zie nu dat ik geen android raw kan selecteren. Iemand?
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

Martijn76

Iets geks in Kodi 7, op een of andere manier kan ik niet voor een andere audio track kiezen. SPMC stond er ook nog op (en die doet t ook weer gewoon lijkt het) en daar hebben dezelfde films wel meerdere audiotracks.

Raar

road rebel

8 dagen geleden is de plex clent app bij gestopt met direct play en direct stream te doen, evenals de kodi addon.
Eerst dacht ik dat het aan de Plex Server lag (die was nl. op 10 feb geüpdatet) maar na een recovery van de vorige versie vervolgens een clean install veranderde helemaal niets. Uit de logs kon ik niet echt iets concreets halen (tenzij dat mijn Android device de streaming lijkt te stoppen). Op het plex forum las ik wel gelijkaardige problemen met android TV devices, maar ik zag geen concrete oplossing (behalve transcode).

Ik heb persoonlijk geen tijd noch zin om dit soort zaken te debuggen.  :sneaky2:
Emby werkt wel prima overigens dus plex heb ik even opzij geschoven.

Nu blijkt er opnieuw een update te zijn voor Shield TV (5.1), wie heeft die al geïnstallerd?

Martijn76

Ik heb 5.1 geïnstalleerd, los van mijn Kodi probleem loopt ie verder prima

papaleo

Ik heb deze gisteren ook er op gezet...,ben daarna niet meer met de Shield bezig geweest.
Er zijn wat dingen gefixt zoals sommige HDR weergaves met Amazon en er is nu 'Adds support for Encrypted VP9 with subsampling'
Kan alleen niet verklaren dat zo'n,in mijn ogen, niet zo ingrijpende update toch >1 Gb groot was  8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

dennism

Quote from: papaleo on February 20, 2017, 18:52:57
Ik heb deze gisteren ook er op gezet...,ben daarna niet meer met de Shield bezig geweest.
Er zijn wat dingen gefixt zoals sommige HDR weergaves met Amazon en er is nu 'Adds support for Encrypted VP9 with subsampling'
Kan alleen niet verklaren dat zo'n,in mijn ogen, niet zo ingrijpende update toch >1 Gb groot was  8)

Volgens mij leveren ze gewoon iedere keer een volledige OS build, het is geen mobiel apparaat dus verkleinde en bandbreedte besparende OTA updates zijn niet direct nodig.

darkrunner

#824
Ik twijfel nog steeds eerst tussen Himedia x10 en de Zidoo s9x, waarvan de zidoo blijkbaar toch de net iets betere is.

Maar met win 10 te installeren er achter gekomen dat Netflix nog niet zo slecht is van kwaliteit maar dan ben je met die 2 mp niks; dus kwam ik bij de Nvidia shield uit...
Wel geen 3d maar was dat toch al een beetje beu, maar dan heb je ook nog de Xbox one/Ps4 pro.

Prio
-Netflix
-iso/Mkv films
-ondersteuning Dts x

Kunnen ze  nu niks maken wat gewoon alles speelt...of miss toch maar gewoon een 3de pc/htpc maken.