Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dennism

Quote from: kanariepiet on January 16, 2017, 11:13:02
Hier ook, ben benieuwd of ik de ir ga missen en of Bluetooth volstaat om hem goed te bedienen met mijn Logitech Ultimate?

Ook een Dune HD 4K solo overgenomen, dus degene die het beste bevalt mag blijven 8)

Uit diverse reviews en forum threads op andere forums begrijp ik dat BT zelfs beter zou moeten werken dan IR op de shield qua snelheid. Heb het zelf nog niet geprobeerd, want mijn shield reageert perfect op IR.

TopGun2010

Kun je op de (2017) Shield een bluetooth hoofdtelefoon aansluiten?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Pinda13

Hij komt toch morgen binnen.  :satisfied: shield is in Herne-Boernig nu.
" no loss of fine detail "

home@the movies

Ik had de shield hier al een hele tijd liggen maar door de drukte eigenlijk nog geen tijd gehad om er mee aan de slag te gaan.
Welke App gebruik ik best om ook iso files te kunnen afspelen? Mijn volledig eigen collectie van Blu rays heb ik nl op harde schijf staan in iso.
De shield kan fungeren als plex server als ik het goed heb dus ik hoef de plex server app niet op een externe pc te draaien?
Meestal beantwoord ik een hoop vragen op het forum maar deze keer stel ik er een paar ;-) dus help mij even aan de slag als jullie willen ;D ;D ;D


pameijer

Quote from: home@the movies on January 17, 2017, 16:21:18
Ik had de shield hier al een hele tijd liggen maar door de drukte eigenlijk nog geen tijd gehad om er mee aan de slag te gaan.
Welke App gebruik ik best om ook iso files te kunnen afspelen? Mijn volledig eigen collectie van Blu rays heb ik nl op harde schijf staan in iso.
De shield kan fungeren als plex server als ik het goed heb dus ik hoef de plex server app niet op een externe pc te draaien?
Meestal beantwoord ik een hoop vragen op het forum maar deze keer stel ik er een paar ;-) dus help mij even aan de slag als jullie willen ;D ;D ;D
SPMC, te vinden in de Play Store.
Je hoeft idd geen Plex server op een PC te draaien. De Shield is snel genoeg voor alle taken incl. transcoding.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

home@the movies

Quote from: pameijer on January 17, 2017, 16:23:43
SPMC, te vinden in de Play Store.
Je hoeft idd geen Plex server op een PC te draaien. De Shield is snel genoeg voor alle taken incl. transcoding.

Thx, en vinden jullie de scraper en user interface van plex fijn werken?

road rebel

Ik vind de scraper van plex beter dan standaard Kodi/spmc. Ook de user interface is scherper/strakker. Maar! -plex server op shield is beperkt qua transcode power
-bij mij krijg ik de plex app niet 100% vloeiend, daarom gebruik ik een plexaddon in spmc/Kodi
-plex install voor maar 1client (eentje die spmc/Kodi draait bovendien, de ShieldTV) is misschien iets teveel van het goede, je kan dan ook rechtstreeks spmc/Kodi gebruiken.

A3-D

#732
Quote from: road rebel on January 17, 2017, 16:47:01
Ik vind de scraper van plex beter dan standaard Kodi/spmc. Ook de user interface is scherper/strakker. Maar! -plex server op shield is beperkt qua transcode power
-bij mij krijg ik de plex app niet 100% vloeiend, daarom gebruik ik een plexaddon in spmc/Kodi
-plex install voor maar 1client (eentje die spmc/Kodi draait bovendien, de ShieldTV) is misschien iets teveel van het goede, je kan dan ook rechtstreeks spmc/Kodi gebruiken.
De user interface van SPMC/Kodi is met de juiste skin helemaal aan te passen naar je eigen wensen. Plex is echt een stuk beperkter dan SPMC, echter wel makkelijk als je familie, vrienden of bekenden met een smart tv toegang wilt geven tot je eigen filmcollectie. Tevens werkt het prima samen met je smartphone en tablet en gebruik ik Plex zelf altijd in combinatie met SPMC.

De scrapers van SPMC zijn geweldig, zeker als je een 4K skin gebruikt en ook de backdrops gebruikt die hiervoor gemaakt zijn.

Je hebt het over een beperkte transcode power op de Shield? Het is juist de kracht van de Shield die hem een ideale Plex server maakt. De Shield doet het bij mij vloeiend en vlekkeloos. Het enige is dat het wat meer "dummie" proof is en een heel stuk minder opties heeft dan SPMC/Kodi. Hier draait de Plex server overigens 24/7 en is ook bereikbaar in de stand-by stand.

Moony

De Shield gebruiken als Plex server en deze dan ook de transcoding laten verzorgen is zo'n gek idee nog niet. Dan is het eigenlijk een NAS en mediaplager ineen, met daarbij nog de mogelijkheid tot gaming.
Kan ik dan mijn huidige NAS als extra "passieve" storage gebruiken? Want de 16gb storage (500gb bij de Shield Pro) is een beetje weinig en dat aanvullen met een USB opslag schiet ook niet op.
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

A3-D

Quote from: Moony on January 17, 2017, 18:02:34
De Shield gebruiken als Plex server en deze dan ook de transcoding laten verzorgen is zo'n gek idee nog niet. Dan is het eigenlijk een NAS en mediaplager ineen, met daarbij nog de mogelijkheid tot gaming.
Kan ik dan mijn huidige NAS als extra "passieve" storage gebruiken? Want de 16gb storage (500gb bij de Shield Pro) is een beetje weinig en dat aanvullen met een USB opslag schiet ook niet op.
Voor de functies van een volwaardige NAS zal de Shield helaas niet gebruikt kunnen worden. Je huidige NAS kan prima als opslag dienst doen, zo heb ik het ook ingericht. Ik heb dan wel de Pro versie van de Shield, maar gebruik de HD eigenlijk niet zoveel. Mijn films, muziek en foto's staan op mijn Synology en die is gekoppeld aan de Shield. In principe had ik kunnen volstaan met de 16GB versie, maar had een leuke aanbieding die ik niet kon weerstaan.... [emoji6]

home@the movies

Ik heb een 8 bay raid 5 geconfigureerde externe opslag met 40 terabyte, deze hangt nu via USB3 aan een dedicated windows media server.
Ik zou eventueel willen experimenteren om deze USB storage aan de Nvidea te hangen met de plex server op de shield, zou dat vlotjes draaien?

A3-D

Quote from: home@the movies on January 17, 2017, 20:06:45
Ik heb een 8 bay raid 5 geconfigureerde externe opslag met 40 terabyte, deze hangt nu via USB3 aan een dedicated windows media server.
Ik zou eventueel willen experimenteren om deze USB storage aan de Nvidea te hangen met de plex server op de shield, zou dat vlotjes draaien?
Ik zie niet in waarom dat niet vlotjes zou draaien. Gewoon even uitproberen, is niet zoveel werk toch?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

marcel1970

#737
Maar dan wordt het weer lastig om nieuwe bestanden op de storage te zetten lijkt me. Zelf heb ik mijn nas via smb gekoppeld aan de shield. Daar zijn ook de media files voor plex (nas)
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

pameijer

#738
Quote from: marcel1970 on January 17, 2017, 20:14:35
Maar dan wordt het weer lastig om nieuwe bestanden op de storage te zetten lijkt me. Zelf heb ik mijn nas via smb gekoppeld aan de shield. Daar zijn ook de media files voor plex (nas)
Nee hoor, je kunt in de Shield gewoon SMB aanzetten onder  Instellingen - Opslag en Herstel - Access SHIELD folders on PC.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

home@the movies

Quote from: pameijer on January 17, 2017, 21:26:09
Nee hoor, je kunt in de Shield gewoon SMB aanzetten onder  Iinstellingen - Opslag en Hersteld - Access SHIELD folders on PC.

Om dan zo nieuwe bestanden via het netwerk op de harde schijf te zetten bedoel je?

pameijer

Quote from: home@the movies on January 17, 2017, 21:35:25
Om dan zo nieuwe bestanden via het netwerk op de harde schijf te zetten bedoel je?
Lijkt me geen probleem, alhoewel ik het zelf niet heb geprobeerd. Sluit anders eerst eens 1 schijf aan om te proberen.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

TopGun2010

Je hebt toch juist een nas ver weg staan om die schijven niet te horen? Als je hem aan de Shield koppelt is dat voordeel weg. Of niet?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

A3-D

Quote from: TopGun2010 on January 18, 2017, 07:31:25
Je hebt toch juist een nas ver weg staan om die schijven niet te horen? Als je hem aan de Shield koppelt is dat voordeel weg. Of niet?
Dat koppelen doe je gewoon via je netwerk, dus je NAS blijft op dezelfde plek waar je hem hebt staan (bij mij in de meterkast).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

sleeg023

Hallo,

nog 1 vraagje voor dat ik deze ga bestellen.
Met welke app kan je het beste een film afspelen als je True HD, DTS en HD-Master wilt afspelen via je receiver (NR 1607)
Ik wil deze shield in eerste instantie alleen gebruiken om via een HDD via usb mkv en mp4 bestanden af te spelen.
Alles wat ik meer ontdek is meegenomen.
Denk wel dat ik hiervoor een weekje vakantie uittrek want de shield schijnt iets meer te kunnen dan alleen films te kunnen weergeven.

Alvast bedankt, ook voor alle antwoorden die ik al heb gekregen over eerder gestelde vragen over de shield.

A3-D

Quote from: sleeg023 on January 18, 2017, 09:45:38
Hallo,

nog 1 vraagje voor dat ik deze ga bestellen.
Met welke app kan je het beste een film afspelen als je True HD, DTS en HD-Master wilt afspelen via je receiver (NR 1607)
Ik wil deze shield in eerste instantie alleen gebruiken om via een HDD via usb mkv en mp4 bestanden af te spelen.
Alles wat ik meer ontdek is meegenomen.
Denk wel dat ik hiervoor een weekje vakantie uittrek want de shield schijnt iets meer te kunnen dan alleen films te kunnen weergeven.

Alvast bedankt, ook voor alle antwoorden die ik al heb gekregen over eerder gestelde vragen over de shield.
SPMC


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

sleeg023


road rebel

#747
Quote from: A3-D on January 17, 2017, 17:22:58
De user interface van SPMC/Kodi is met de juiste skin helemaal aan te passen naar je eigen wensen.

Kan je wat voorbeelden geven? Want de officiële SPMC skins (kodi repo: Titan, confluence, amber, aeon nox om er zomaar 4 te noemen) zijn toch echt minder fijn gedesigned dan een plex App of Emby App. (grove knoppen,  Bovendien verlies je add-on flexibiliteit (bijvoorbeeld plexkodiconnect) naargelang de gekozen skin.
Estuary is wel goed, maar niet op SPMC. Of is SPMC naar Kodi Krypton overgeschakeld?

Quote
Plex is echt een stuk beperkter dan SPMC,

je bedoelt waarschijnlijk de plex App voor Android TV, want plex als systeem (Plex server + Plex client) ervaar ik niet als "een stuk" beperkter. heb je een voorbeeld van deze beperkingen?

Quote
De scrapers van SPMC zijn geweldig, zeker als je een 4K skin gebruikt en ook de backdrops gebruikt die hiervoor gemaakt zijn.
Persoonlijk ervaar ik de plex-scraper als iets minder kieskeuring in format tov. Kodi. Ook de subtitle-scraper van Plex geeft bij mij betere resultaten.

Quote
Je hebt het over een beperkte transcode power op de Shield? Het is juist de kracht van de Shield die hem een ideale Plex server maakt. De Shield doet het bij mij vloeiend en vlekkeloos.

Ik moet je gelijk geven dat ik de Shield TV als Plex server niet zelf gebruikt heb en dus geen eigen ervaring heb.
Het officiële bericht van Plex over de beperkingen van de shield TV als server, de beperking tot max 2 transcodes tegelijk en de klachten op de bekende fora hier en hierover het server gedeelte van de shield  (probleem in write permissions, in SMB mounts, met bepaalde types bestanden en ondertitelingen) hebben ervoor gezorgd dat ik hiervoor mijn Mac Mini Server blijf gebruiken. Ik ben overigens wel blij dat het goed werkt bij jou.

Gebruik je SPMC lokaal of met Plex overigens? Want dat zijn 2 verschillende zaken.

Kanariepiet

Zo de Shield staat hier nu te spelen met SPMC en moet zeggen puik beeldje en bloedje snel!
Beeld is net zoals de Zappiti die ik een week had een stuk beter dan de Chromebox met Libreelec.
Remote werkt erg goed en reageert snel.
Netflix werkt ook super.
Alle geluidsformaten speelt hij tot nu toe af.

Is het mogelijk de Shield gelijk naar Kodi te laten starten?
Van het weekend eens rustig een goed vergelijk maken met de Dune HD 4K solo die ik nu ook heb.

Op het eerste gezicht nog geen verschil in kwaliteit van het beeld, wel is bij de Dune de blu-ray menu ondersteuning heerlijk.
De interface van de Dune ervaar ik als beduidend langzamer en vergeleken met Kodi wat ik gewend ben saai.

De Shield is natuurlijk meer op de toekomst gericht en Netflix, Spotify, YouTube, gamen alles is mogelijk.


pameijer

Quote from: kanariepiet on January 19, 2017, 20:17:44
Is het mogelijk de Shield gelijk naar Kodi te laten starten?

To do so, create a file name xbmc_env.properties (if not existing) in the root of your external storage (normally, "/sdcard"). Add:

xbmc.autostart=yes
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!