Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pameijer

#700
Quote from: sleeg023 on January 10, 2017, 15:37:44
Ik dacht dat de shield alle HD audio formaten kon afspelen via de receiver?
De Shield kan idd gewoon alle audioformaten via bitstream over de HDMI outputten. De app moet het echter wel ondersteunen, Archos ken ik niet dus wat dat betreft geen idee.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

sleeg023

Quote from: pameijer on January 10, 2017, 15:53:47
De Shield kan idd gewoon alle audioformaten via bitstream over de HRDM outputten. De app moet het echter wel ondersteunen, Archos ken ik niet dus wat dat betreft geen idee.

Oke, begin het te begrijpen, dus met de Shield speel je je content af met een app, bv SPMC, Kodi of Archos.
En een mediaplayer als Dune zijn er geen apps maar speel je je content gewoon via het menu af.
Dus als ik 4K content met DTS en True HD e.d. wil afspelen moet ik deze afspelen via een app die deze audio en video formaten ondersteunen.

A3-D

Iemand toevallig ook een Synology NAS en DSAudio aan de praat gekregen op de Shield?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Akosoft

#703
Kodi 17 rc ook maar geinstalleerd. Ff wennen hoor en wat aanpassingen moeten doen, maar het werkt nu. Mediaspeler is een stuk beter geworden zeg! :)

ArnoldV

Quote from: sleeg023 on January 10, 2017, 16:31:38
Oke, begin het te begrijpen, dus met de Shield speel je je content af met een app, bv SPMC, Kodi of Archos.
En een mediaplayer als Dune zijn er geen apps maar speel je je content gewoon via het menu af.
Dus als ik 4K content met DTS en True HD e.d. wil afspelen moet ik deze afspelen via een app die deze audio en video formaten ondersteunen.

Een ShieldTV kan je zien als een smartphone met Android erop met de outputs voor home-cinema.
Er zijn een stuk minder apps beschikbaar, maar er is wel een aardig aanbod: https://play.google.com/store/apps/collection/promotion_3000e26_androidtv_apps_all?hl=nl

Zelf heb ik een 500GB Shield (De "pro" versie dus) en gebruik deze als Plex media server & player.

papaleo

#705
Quote from: A3-D on January 10, 2017, 20:20:30
Iemand toevallig ook een Synology NAS en DSAudio aan de praat gekregen op de Shield?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik zag je vraag,had dit eigenlijk nog nooit geprobeerd....tot nu dan...maar het werkt zonder poespas eigenlijk het was plug and play.
Met een kanttekening dat Flac files (nog) niet willen afspelen,wel de MP3's,ik weet niet of dat dit een instelling is...,ben er nu pas 10 minuten mee bezig dus heb mij daar nog niet verder in verdiept.

Edit
Een kleine correctie het waren niet de flac files welke ik niet kon afspelen maar files met een DTS audio spoor,flac en eac spelen wel af.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

pameijer

#706
Quote from: papaleo on January 11, 2017, 19:08:25
Ik zag je vraag,had dit eigenlijk nog nooit geprobeerd....tot nu dan...maar het werkt zonder poespas eigenlijk het was plug and play.
Met een kanttekening dat Flac files (nog) niet willen afspelen,wel de MP3's,ik weet niet of dat dit een instelling is...,ben er nu pas 10 minuten mee bezig dus heb mij daar nog niet verder in verdiept.
Hoe heb je DS Audio dan geïnstalleerd, via sideloading? Was de apk makkelijk te vinden?

Quote from: GS2K1 on January 11, 2017, 15:46:07
Er zijn een stuk minder apps beschikbaar, maar er is wel een aardig aanbod: https://play.google.com/store/apps/collection/promotion_3000e26_androidtv_apps_all?hl=nl

Hé, hoe ben je aan deze link gekomen? Via Google Play Store zie ik nergens een link om te selecteren op Android TV!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

papaleo

Quote from: pameijer on January 11, 2017, 19:12:09
Hoe heb je DS Audio dan geïnstalleerd, via sideloading? Was de apk makkelijk te vinden?

Ik zou het eigenlijk niet weten...
De DSaudio app welke al heel lang op mijn iPad staat en die ik,tot nu toe nog nooit heb/had gebruikt...
Het was aanklikken en de rest sprak voor zich....
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

pameijer

Ik dacht dat je DS Audio op de Shield had geïnstalleerd. Maar ik wist ook niet dat DS Audio kon casten naar de Shield, werkt prima!

Valt me wel op dat de app op de iPad niet kan airplayen naar mijn Apple TV, terwijl die gewoon beschikbaar is voor Airplay binnen de Muziek-app. Maar dat is wel erg off-topic hier  :smile:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

A3-D

#709
Quote from: papaleo on January 11, 2017, 19:08:25
Ik zag je vraag,had dit eigenlijk nog nooit geprobeerd....tot nu dan...maar het werkt zonder poespas eigenlijk het was plug and play.
Met een kanttekening dat Flac files (nog) niet willen afspelen,wel de MP3's,ik weet niet of dat dit een instelling is...,ben er nu pas 10 minuten mee bezig dus heb mij daar nog niet verder in verdiept.

Edit
Een kleine correctie het waren niet de flac files welke ik niet kon afspelen maar files met een DTS audio spoor,flac en eac spelen wel af.
Top, bedankt voor de info. Op de Shield ook TuneIn staan, maar krijg ik niet gecast vanaf mijn iPad. Hij ziet de Shield wel maar kan niet connecten? Misschien dat je dit ook eens kan uitproberen of dat bij jou wel werkt?

Ik ben niet de enige met dit probleem, zie https://forums.geforce.com/default/topic/936769/google-cast-issues/?offset=4

Dit is exact wat er bij mij ook gebeurd, zwart scherm en dan weer terug naar het begin zonder foutmeldingen. Casten vanaf DSAudio gaat perfect! [emoji1303]

ArnoldV

Quote from: pameijer on January 11, 2017, 19:12:09
Hé, hoe ben je aan deze link gekomen? Via Google Play Store zie ik nergens een link om te selecteren op Android TV!

Google op "android tv apps" is het bij mij het 1e result

pameijer

Quote from: GS2K1 on January 12, 2017, 08:56:26
Google op "android tv apps" is het bij mij het 1e result
Ja, klopt! Maar ik vraag me ook af hoe je via https://play.google.com daar ook naar toe kunt navigeren, zou toch ergens een link moeten zijn?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Spike1

Even vraag met betrekking tot deze Nvida, Omdat deze speler geen extra output heeft zoals SPDIF of coax, zal ik deze met behulp van een high speed HDMI kabel aansluiten op de Marantz receiver SR 7007, om zo ook DTS etc te kunnen beluisteren. Mijn vraag is, voldoet de Marantz wel aan het 4K gebeuren. Ik las het volgende in de handleiding
Digitale videoprocessor voor het opwaarderen van analoge videosignalen (SD-resolutie) tot 4K
Dit toestel is uitgerust met de 4K video-upscalingfunctie waarmee u analoge of SD-video (standaard videokwaliteit) naar HDMI kunt uitvoeren aan 4K (3840 × 2160 pixels). Hierdoor kan de geluidskwaliteit van het toestel en een TV die met slechts een enkele HDMI-kabel zijn verbonden en alle videobronnen uiterst nauwkeurig worden weergegeven met de kwaliteit van HD-niveau.

Mijn volgende vraag is, mijn huidige TV is een smart TV Android  van 2016 4K en HDR,
Ik heb op deze TV na alle tevredenheid Kodi geïnstalleerd, IK weet dat de Nvidia meer in huis heeft zoals het spelen van Games, waarbij je verplicht ben om een Credit kaart aan te schaffen, voor mij is deze optie dan al niet meer interessant.
Ook is mij bekend dat de Nvidia heel veel geluid en beeld insteling meer in huis heeft, maar zoals ik al aangaf, Kodi op de TV werkt perfect....tot nu toe.
Mijn vraag, is de Nvida dan overbodig....of stel ik nu een domme vraag, en zie ik iets over het hoofd? Uiteraard zal ik om ook van het geluid te kunnen genieten een glaskabel aansluiten op de receiver.
Alvast dank voor je reactie
Marantz SR 7007 - Marantz UD 7007 - Vloerstaande Keffies

ArnoldV

Quote from: Spike1 on January 12, 2017, 14:45:33
Even vraag met betrekking tot deze Nvida, Omdat deze speler geen extra output heeft zoals SPDIF of coax, zal ik deze met behulp van een high speed HDMI kabel aansluiten op de Marantz receiver SR 7007, om zo ook DTS etc te kunnen beluisteren. Mijn vraag is, voldoet de Marantz wel aan het 4K gebeuren. Ik las het volgende in de handleiding
Digitale videoprocessor voor het opwaarderen van analoge videosignalen (SD-resolutie) tot 4K
Dit toestel is uitgerust met de 4K video-upscalingfunctie waarmee u analoge of SD-video (standaard videokwaliteit) naar HDMI kunt uitvoeren aan 4K (3840 × 2160 pixels). Hierdoor kan de geluidskwaliteit van het toestel en een TV die met slechts een enkele HDMI-kabel zijn verbonden en alle videobronnen uiterst nauwkeurig worden weergegeven met de kwaliteit van HD-niveau.

Mijn volgende vraag is, mijn huidige TV is een smart TV Android  van 2016 4K en HDR,
Ik heb op deze TV na alle tevredenheid Kodi geïnstalleerd, IK weet dat de Nvidia meer in huis heeft zoals het spelen van Games, waarbij je verplicht ben om een Credit kaart aan te schaffen, voor mij is deze optie dan al niet meer interessant.
Ook is mij bekend dat de Nvidia heel veel geluid en beeld insteling meer in huis heeft, maar zoals ik al aangaf, Kodi op de TV werkt perfect....tot nu toe.
Mijn vraag, is de Nvida dan overbodig....of stel ik nu een domme vraag, en zie ik iets over het hoofd? Uiteraard zal ik om ook van het geluid te kunnen genieten een glaskabel aansluiten op de receiver.
Alvast dank voor je reactie


NVidia Shield = 4K Android TV
Als je eigen TV dat al heeft dan is er, in principe, weinig reden om de Shield nog aan te schaffen.
Eventueel wel als je bijvoorbeeld een PLEX media server zou willen draaien (om overal bij je media te kunnen/ *kuch* te delen met bekenden *kuch* )

road rebel

#714
Ik vind het geen domme maar een zeer pertinente vraag.
Je moet 2 zaken onderscheiden hierin:
Video formats en Audio formats.

Voor de laatste video formats heb je hdmi 2.0a(b) nodig. Dan heb je 4K UHD tot 60Hz met HDR tot de mogelijkheid. Bovendien wordt officiële 4K UHD HDR beschermd door hdcp 2.2.

Hierin komt jouw receiver te kort omdat deze hdmi 1.4 (of is het 1.3) is.
Het maximaal haalbare is een 4K UHD resolutie maar beperkt tot 30Hz en zonder HDR. Je kan de shield weliswaar rechtstreeks verbinden met de TV en vervolgens het audio vanuit de TV terugzenden naar de receiver via HDMI-ARC (audio return channel).

Je zal beter beeld hebben door Shield>TV> Receiver dan met Shield>Receiver>TV.

Maar: HDMI-ARC is beperkt in audio formaat tot gewone surround formaten!
Je kan dus evengoed de interne apps en mediaplayer van jouw TV gebruiken, de ShieldTV brengt dan weinig bij, misschien iets meer app-keuzes en gevorderder video filters in Kodi/SPMC vanwege sterkere processor in de Shield dan in jouw TV.

Wat betreft audio formats:
Je hebt -kort door de bocht- gewoon surround (DD/DTS); HD surround (Dolby True Audio/ DTS HD Master Audio) en 3D surround (Dolby Atmos/DTS:X).

Jouw receiver kan niet het laatste echter kan deze wel HD surround decoderen, ontvangen en/of doorgeven. Tenminste wanneer je de bron (ShieldTV) via een HDMI-Input aansluit. Via HDMI-ARC ben je waarschijnlijk beperkt tot gewoon surround.

Als gevolg zal je beter geluid hebben door de Shield>receiver>TV dan Shield>TV>receiver

Om een lang verhaal kort te maken: de hele keten moet in principe alles ondersteunen, vroeg of laat ontkom je er niet aan om ook jouw receiver te vernieuwen ;-)

Dankzij/ vanwege HDMI zijn het gebruiksvoorwerpen geworden die na 3jaar verouderd en na 6jaar te vervangen zijn.

A3-D

Quote from: road rebel on January 12, 2017, 15:42:17
ver>TV.[/b]
Dankzij/ vanwege HDMI zijn het gebruiksvoorwerpen geworden die na 3jaar verouderd en na 6jaar te vervangen zijn.
Helemaal waar, maar het is verdomde lastig om afstand te doen van mijn Marantz SR9600 omdat er gewoonweg geen goed (betaalbaar) alternatief is.....

Pinda13

#716
Quote from: A3-D on January 12, 2017, 17:44:47
Helemaal waar, maar het is verdomde lastig om afstand te doen van mijn Marantz SR9600 omdat er gewoonweg geen goed (betaalbaar) alternatief is.....

Usb out gebruiken van de shield misschien een optie en dan naar een dac? Geen dts hd etc natuurlijk maar wel heel mooi protocol voor geluid vind ik zelf en met bijv oude maar goeie versterkers(in mijn geval een buizenbak).

En hdmi rechstreeks naar tv natuurlijk dan..
" no loss of fine detail "

Spike1

@GS2K1 Duidelijk, Plex gebruik (nog) niet. `bedankt voor je reactie

@road rebel, ook jij dank voor je reactie. Maar ik ben nog lang niet van plan om de SR7007 in te ruilen om een mediaspeler beter werkend te krijgen. Ik gebruik de speler alleen voor KODI, en is verre van perfect, alleen al het geknoei om de ondertitel synchroon wekend te krijgen is al een rede om een speler te laten beland op de straattegels.

Wat betreft de verschillende audio formats, de Sr ondersteund er genoeg, waarbij afhankelijk ben wat er word aangeboden, als bijvoorbeeld een Blu-tay alleen maar DTS doorgeeft dan houd het op. Het lijkt erop dat in Nederland minder audio formats op een Blu-ray staan dan bijvoorbeeld in andere landen. Kijk maar een sop een hoes, je ziet duidelijk beschreven "DTS" .....maar niet in Nederland ( zo lijkt het)
Maar weer On topic, gezien ik KODI heb kunnen instellaren op de TV, kan ik de Nvidia in de winkel late staan, alleen nog even een glaskabel aansluiten en dan ben ik een tevreden man.

Maar ik blijft dit topic en van de Himedia 10 volgen, misschien lees ik iets wat mij toch overhaalt tot aankoop
Nogmaals dank voor de reacties
Marantz SR 7007 - Marantz UD 7007 - Vloerstaande Keffies

road rebel

#718
Plex heeft een auto-ondertitel download functie (scraper) en overgrote meerendeel heeft geen synch problemen. Met Kodi (en emby) is dat anders inderdaad.
Maar vroeg if laat ontkom je er niet aan, als je 4K wilt dan zal jouw elke keten 4K moeten zijn.

Kon de marantz 9600 geen HdMi audio in via lpcm?! Waarop zou je dan nog via USB werken (tenzij met een stereo versterker).

A3-D

Quote from: Pinda13 on January 14, 2017, 22:19:31
Usb out gebruiken van de shield misschien een optie en dan naar een dac? Geen dts hd etc natuurlijk maar wel heel mooi protocol voor geluid vind ik zelf en met bijv oude maar goeie versterkers(in mijn geval een buizenbak).

En hdmi rechstreeks naar tv natuurlijk dan..
Die gebruik ik al op die manier. Wel DTS, alleen niet te schakelen op de Shield tussen audio via HDMI of USB met als gevolg dat de kabel er handmatig uitgehaald moet worden als ik het geluid via HDMI wil hebben....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Pinda13

Bericht gekregen dat de nieuwe shield verzonden is. Ben benieuwd!


Quote from: A3-D on January 15, 2017, 16:08:52
Die gebruik ik al op die manier. Wel DTS, alleen niet te schakelen op de Shield tussen audio via HDMI of USB met als gevolg dat de kabel er handmatig uitgehaald moet worden als ik het geluid via HDMI wil hebben....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Aha! Eens kijken hoe en wat, sowieso gaat geluid bij mij via usb en dus hdmi alleen voor beeld nodig.
" no loss of fine detail "

Kanariepiet

Hier ook, ben benieuwd of ik de ir ga missen en of Bluetooth volstaat om hem goed te bedienen met mijn Logitech Ultimate?

Ook een Dune HD 4K solo overgenomen, dus degene die het beste bevalt mag blijven 8)

Quote from: Pinda13 on January 16, 2017, 11:06:54
Bericht gekregen dat de nieuwe shield verzonden is. Ben benieuwd!



Aha! Eens kijken hoe en wat, sowieso gaat geluid bij mij via usb en dus hdmi alleen voor beeld nodig.

thepioneer

Wat is nodig ok usb audio uit te krijgen via de shield? Ik heb een m2tech hiface maar die geeft geen geluid.

Hoe kun je toch geluid krijgen? Ben je dan een dac nodig die zonder drivers werkt?

Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

A3-D

Quote from: thepioneer on January 16, 2017, 14:51:40
Wat is nodig ok usb audio uit te krijgen via de shield? Ik heb een m2tech hiface maar die geeft geen geluid.

Hoe kun je toch geluid krijgen? Ben je dan een dac nodig die zonder drivers werkt?
Ik heb deze gekocht en werkt prima!

https://www.amazon.com/Turtle-Beach-Advantage-Digital-Adapter/dp/B0036VO4X4


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

pameijer

Tip die ik net op Tweakers las: pause/play button by double tapping the volume slider. Dat werkt nu dus al met de huidige versies. Deze knop miste ik op de TV-remote, handig om te weten!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!