Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

road rebel

Ik deel dezelfde mening. Tot nu toe heb ik nog geen hardwarebeschrijving kunnen vinden, als blijkt dat dezelfde gp/cpu gebruikt wordt dan kan je dezelfde updates verwachten op de huidige shield TV.

pameijer

Quote from: road rebel on January  5, 2017, 09:21:50
Ik deel dezelfde mening. Tot nu toe heb ik nog geen hardwarebeschrijving kunnen vinden, als blijkt dat dezelfde gp/cpu gebruikt wordt dan kan je dezelfde updates verwachten op de huidige shield TV.
Is ook al bevestigd:

Features(2) announced for the new SHIELD TV will come to current SHIELD devices through an over-the-air software upgrade, available in January.
(2) Hands-free commands require the new SHIELD controller, bundled with next-generation SHIELD TV and sold separately.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

ArnoldV

Quote from: pameijer on January  5, 2017, 09:26:48
Is ook al bevestigd:

Features(2) announced for the new SHIELD TV will come to current SHIELD devices through an over-the-air software upgrade, available in January.
(2) Hands-free commands require the new SHIELD controller, bundled with next-generation SHIELD TV and sold separately.

idd: http://arstechnica.com/gadgets/2017/01/nvidia-shield-2-price-specs-release-date/

Quote
Weirdly, the New Shield doesn't actually feature any improved internal hardware, and is instead based on the same Tegra X1 SoC as its predecessor. It does, however, come with a new, more angular controller that promises to be more comfortable than its predecessor.

De hardware was meer dan voldoende voor wat de SHIELD moest kunnen, dus kan goed begrijpen dat ze daar nog geen update aan doen.

Pinda13

De nieuwe vanmorgen in de pre-order besteld. Ik ben zeer benieuwd. 16de komt die binnen werd aangegeven bij nvidia zelf.
" no loss of fine detail "

road rebel

Ik gebruik noch afstandsbediening noch controller; kan wel een nieuwe kopen maar dan heeft het geen enkel nut?

Pinda13

Quote from: road rebel on January  6, 2017, 08:50:30
Ik gebruik noch afstandsbediening noch controller; kan wel een nieuwe kopen maar dan heeft het geen enkel nut?

PRecies, ik had er alleen geen 1.. dan maar de nieuwe. Weinig verschil idd

Ander vraagje, SPMC werkt het beste?
" no loss of fine detail "

pameijer

Quote from: Pinda13 on January  6, 2017, 23:58:26
PRecies, ik had er alleen geen 1.. dan maar de nieuwe. Weinig verschil idd

Ander vraagje, SPMC werkt het beste?
Yep, SPMC is mooi geïntegreerd in de Shield, met voice control, goeie zoekresultaten enz.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

A3-D

#682
Bij mij lukte het niet om met mijn Shield en SPMC 16.5.5 content af te spelen waarbij mijn LG automatisch omschakelt naar HDR. Na enig gerommel is het me dan eindelijk gelukt en schakelt de tv netjes over naar HDR modus. Nu had ik ergens gelezen dat dit ook met Dolby Vision zou moeten kunnen, maar dat krijg ik nog niet voor elkaar....

Ik gebruik de instellingen zoals beschreven: https://github.com/koying/SPMC/wiki/Recommended-video-settings-for-SPMC,-NVIDIA-Shield-TV-and-UHD-(4K)-TVs-with-4K-GUI

Voor het omschakelen naar HDR moest ik echter de mediacodec (surface) op ON zetten om de tv automatisch om te laten schakelen. Nu ben ik benieuwd of dit voor Dolby Vision ook kan, en zo ja, welke instellingen ik dan in SPMC moet aanpassen om dit voor elkaar te krijgen?

pameijer

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

papaleo

#684
Heeeelll veel 'the same'  :worship:

Alleen de toevoeging van HDMI 2.0b is van grote toegevoegde waarde,maar dan alleen wanneer je een weergever heb die HLG (hybrid log gamma) het nieuwste op het gebied van HDR kan weergeven :wub:
Aangezien mijn weergevers dit (nog) niet kunnen weergeven,zit ik voorlopig gebeiteld met mijn 'ouwe' Shield Pro
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

denada

Als de oude en nieuwe shield eigenlijk 90% hetzelfde zijn, waarom dan de grote aankondiging van NVIDIA, of gaat bijvoorbeeld die nvidia spot niet samenwerken met de eerste shield?

Qua mediaspeler is het dus precies hetzelfde apparaat, op de 2.0 en 2.0b hdmi na dan?

road rebel

Ik gebruik nu Kodi 17 RC (2?) en die werkt ook goed met de shield. De integratie is iets minder dan bij spmc maar TV PVR en standaard skin zijn een heel stuk beter dan Kodi/spmc "Jarvis" 16.X


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

papaleo

Quote from: denada on January  8, 2017, 11:04:16
Als de oude en nieuwe shield eigenlijk 90% hetzelfde zijn, waarom dan de grote aankondiging van NVIDIA, of gaat bijvoorbeeld die nvidia spot niet samenwerken met de eerste shield?

Qua mediaspeler is het dus precies hetzelfde apparaat, op de 2.0 en 2.0b hdmi na dan?

Dat is best een belangrijke toevoeging wanneer HLG geïmplenteerd gaat worden op de Shield,zeker die al een weergever hebben die dit kan weergeven en natuurlijk tot op de dag dat er software voorhanden is....tot die tijd is de 'oude' Shield niet 90% maar 100% hetzelfde.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

road rebel

Wordt het een soft- of hardware upgrade? Want als ik mij niet vergis was de eerst Shield TV enkel HDMI 2.0 en werd na een softwarematige update 2.0a.

papaleo

#689
Quote from: road rebel on January  8, 2017, 14:43:56
Wordt het een soft- of hardware upgrade? Want als ik mij niet vergis was de eerst Shield TV enkel HDMI 2.0 en werd na een softwarematige update 2.0a.

Ja,dat klopt de Shield heeft destijds een 2.0a update gekregen,daarom kan deze nu HDR10 weergeven.

Nee,in principe is het de dezelfde hardware,het is alleen aan de fabrikant of deze bereid is om je 'oude' apparaat die ondersteuning mee te geven middels een software update....
Meestal gaat dit gepaard met de aankondiging van een 'geheel' nieuw apparaat  ::)
HDMI 2.1 is een heel ander verhaal,dit is wel een hardware verhaal.

Edit
Hier word het nog eens bevestigd...
https://www.homecinemamagazine.nl/2016/12/hdmi-2-0b-krijgt-ondersteuning-hlg-hdr/
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

A3-D

Iemand ook Dolby Vision uit de Shield gekregen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

road rebel

Wat lees ik nu, geen microSD meer op de nieuwe shield TV? En de nieuwe remote is van plastic?

thepioneer

#692
Hopelijk kun je de opslag gewoon uitbreiden met een usb3.0 stick.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

road rebel

Ook de infrarood poort zou eruitgevlogen zijn?!


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

sleeg023

Hoi,

Vraagje, hoe speel je mkv's e.d. af met de shield?
ik heb nu een dune B1 en die heeft gewoon een icoontje met daarop een usb stick waarop je klikt en je ziet je bestanden.
Vervolgens kies je de film en klaar.
Aangezien de goede berichten voor de shield en ik 4K met True HD wil gaan afspelen is de shield een optie.
En is er een soort van handleiding te vinden waar in Jip en Janneke taal wordt uitgelegd hoe een shield werkt.
nogmaals ik wil deze puur gebruiken als mediaplayer en misschien ook Netflix en Amazon. En in een verre toekomst misschien aansluiten op een NAS om de bestanden vanuit daar af te spelen.

alvast bedankt voor eventuele reacties.

arjan1978

Je hebt nog geen shield zo te lezen?

Het is opzicht allemaal wel te doen.
spmc erop installeren.
en je bent al een heel eind onderweg
LG OLED77CX6LA LG OLED65b6v - tw9200 - x7200wa - 7.2.4 atmos -  B&W CM9/CMC2/CM8 S2 - Dual PB13-Ultra - Oppo 203 - Ps4 - Nvidia Shield - Zappiti 4K HDR - Sonos - Hue

sleeg023

#696
Quote from: arjan1978 on January 10, 2017, 10:43:42
Je hebt nog geen shield zo te lezen?

Het is opzicht allemaal wel te doen.
spmc erop installeren.
en je bent al een heel eind onderweg

spmc is een app waarmee je de content kunt afspelen?
Hmmm toch maar een shield bestellen en beginnen met experimenteren.
staan er bij aankoop ook add-ons op bij KODI of moet je die zelf installeren?

marcel1970

SPMC is kodi maar dan geoptimaliseerd voor de shield.  ;)
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

papaleo

Buiten spmc,kan je ook de voorgeinstalleerde Archos mediaplayer gebruiken om je bestanden af te spelen.
Wil je met Archos ook nog eens alle HD audio formaten gebruiken/afspelen kan je dit doen met/via de betaalde (€2,99) "All-Audio codecs" app.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

sleeg023

Quote from: papaleo on January 10, 2017, 12:21:56
Buiten spmc,kan je ook de voorgeinstalleerde Archos mediaplayer gebruiken om je bestanden af te spelen.
Wil je met Archos ook nog eens alle HD audio formaten gebruiken/afspelen kan je dit doen met/via de betaalde (€2,99) "All-Audio codecs" app.

Ik dacht dat de shield alle HD audio formaten kon afspelen via de receiver?