Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

maxtrash

Quote from: Nick 35 on November 19, 2016, 09:11:33
Jammer dat hij nergens meer te vinden is.
even op amazon.de gekeken maar inderdaad, zij leveren hem zelf niet meer. Er wordt wel gerefereerd aan de opvolger: https://www.amazon.de/dp/B01H5DN9NE/ref=sr_ob_3?ie=UTF8&qid=1479544757&sr=8-3. Helaas is er uit de specs weinig op te maken.

pameijer

#626
Hij wordt vanaf volgende maand gewoon weer leverbaar. Ze hebben tijdelijk geen productie kunnen draaien omdat een aantal onderdelen voor de Shield ook voor een Nintendo Switch nodig waren. No worry, no hurry guys!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!


Nick 35

Hoi,

zou dit dezelfde editie zijn als in Nl-Be want in de UK hebben ze andere stopkontakten en netspanning dacht ik.

nick


Gex

Ik heb mijn Shield een tijdje geleden bij Amazon.co.uk besteld en bij de voeding zitten verschillende pluggen die je er op kunt doen, dus ook een EU plug.

Nick 35


road rebel

Amazon.fr heeft er nog de laatste keer dat ik keek. UK model is identiek met EU model (FYI uk enkel andere plug verder zelfde stroom )

road rebel

Quote from: road rebel on November 16, 2016, 08:26:41
HDMI handshake is niet enkel wel/geen beeld maar ook resolutie, snelheid, opties geluid. Desalniettemin zal ik vandaag eens met pauze experimenteren

Bij mij blijft surround steevast werken wat ik ook doe!
Heb je ARC modus in tv en receiver uitgeschakeld?

road rebel

Op fora vind je wel vaker melding van HDMI issues tussen shield en surround device zoals receiver. Zou reproduceerbaar zijn door de shield aan te zetten na de receiver.

Verder vind je wel meer mensen die klagen dat hun receiver niet -goed- werkt met DD+.

In fine maakt het niet uit natuurlijk als de shield de enige speler is die bij jou problemen veroorzaakt, maar het is een denkpiste.


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

Arjan-Assen

Wat ik me afvraag; zit er een spotify connect mogelijkheid op?
en zo ja, draait dit altijd (op de achtergrond)? of dien je altijd handmatig een app te starten voordat het apparaat zichtbaar is om te casten van de spotify-app?

dit laatste zou voor mij niet handig zijn, omdat je dan de tv aan moet zetten, enkel om een appje te starten.

Sonos AMP  / Sonos & Kodi / Philips 50pus6703  / B&W PM1 / De Groef speakerkabels / Rega RP1

road rebel

Spotify connect te downloaden in play store, werkt altijd als spotify connect receiver, ook op achtergrond, en je kan ook jouw playlists en muziek kiezen ik de app (duidelijke interface op tv). wordt ondersteund door Android tv app en gewone smartphone spotify app

Arjan-Assen

top! dank voor je reactie, ik neem aan dat dit voor alle Android-boxjes geldt
Sonos AMP  / Sonos & Kodi / Philips 50pus6703  / B&W PM1 / De Groef speakerkabels / Rega RP1

jasjenl

Quote from: road rebel on November 20, 2016, 14:41:29
Op fora vind je wel vaker melding van HDMI issues tussen shield en surround device zoals receiver. Zou reproduceerbaar zijn door de shield aan te zetten na de receiver.

Verder vind je wel meer mensen die klagen dat hun receiver niet -goed- werkt met DD+.

In fine maakt het niet uit natuurlijk als de shield de enige speler is die bij jou problemen veroorzaakt, maar het is een denkpiste.


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
Wellicht is het een DD+ issue inderdaad, ik heb eerlijk gezegd niet echt gekeken wat de Playstation 3 uitstuurt met netflix. Maar feit blijft voor mij dat ik met de PS3 als netflix client geen enkel probleem ervaar en met de Shield wel. Dus tja, dan maar voorlopig die gebruiken, ook al vind ik de PS3 als media speler geen ideaal apparaat.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

road rebel

Quote from: Arjan-Assen on November 22, 2016, 16:27:21
top! dank voor je reactie, ik neem aan dat dit voor alle Android-boxjes geldt

Meeste Android boxjes hebben een brakke geroote smartphone Android versie. Dit is androidTV ;-)

road rebel

#639
Nog steeds op voorraad bij Amazon.fr (199€) en amazon.co.uk (169£).

Voor de geïnteresseerden is de zidoo x9s tijdelijk in promo aan 119€ op Amazon.fr.

M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

Akosoft

Hmm. Reboot en not a whole lot about the device will change doen mij niet meteen wakker liggen voor deze nieuwe Shield.

road rebel

#642
De hamvraag is voor mij: welke chipset (maw zal de huidige shield tv mee evolueren door upgrades of wordt die EOL)

hully

#643
 :)

papaleo

Wie weet waarom ik van het ene moment op het andere moment geen HDaudio streams meer kan weergeven via SPMC en Kodi met de Shield?
Ik gebruikte voor het weergeven van mijn films welke oo een nas staan meestal SPMC als Mediaplayer,en dat ging altijd perfect tot gisteren....,wanneer ik nu een film afspeel met bv een DTS audio stream dan krijg ik alleen maar 'Multi Ch In' op mijn display van mijn Marantz pre te zien ik krijg met geen mogelijkheid meer het DTS signaal er uit!
Wanneer ik dezelfde film via de Archos (app) mediaplayer laat afspelen dan decodeerd deze de audiostream wel naar DTS,en zie ik netjes in de display van de pre dat er een dts signaal word uitgestuurd.
Ik heb al alle instellingen nagelopen...,maar kan op het eerste gezicht niets fout zien.
Op een of andere manier kan in Kodi en SPMC de HD-audiostreams niet meer gedecodeerd worden.

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

pameijer

Quote from: papaleo on December 14, 2016, 19:05:30
Op een of andere manier kan in Kodi en SPMC de HD-audiostreams niet meer gedecodeerd worden.

Lijkt juist omgekeerd, dat Kodi de geluidsstream juist wel decodeert, nl. van DTS naar multichannel. Wat je wilt is dat hij gewoon bitstream doorgeeft. Kijk eens of je SPMC kort geleden is geüpdatet? Ik heb het idee dat de nieuwste build echt vermeden moet worden. De laatste keer dat ik checkte had ik hem nog niet, maar vermoedelijk wordt het allemaal automatisch geüpdatet. De nieuwste SPMC versie is 16.5, ik zit nog op 16.4.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

papaleo

#646
Heb het gevonden... [emoji1]
Onder het kopje 'Video'>>'playback'>>,stond Synchroniseer video met beeldschermfrequentie aangevinkt...,deze optie gooide roet in het eten.
Heb deze optie uitgeschakeld en nu doet die het weer als van ouds!!

Zie foto onderste regel,onder 'Other'




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

road rebel

Ik ben sinds een tijdje Kodi 17 beta aan het proberen en tot nu toe ben ik geen echte problemen tegengekomen, wat mij betreft heeft spmc dan geen bestaansreden meer.

A3-D

Quote from: road rebel on December 15, 2016, 12:38:44
Ik ben sinds een tijdje Kodi 17 beta aan het proberen en tot nu toe ben ik geen echte problemen tegengekomen, wat mij betreft heeft spmc dan geen bestaansreden meer.
Integendeel, volgens mij wordt SPMC specifiek voor de Shield doorontwikkeld en verbeterd. Komt nog bij dat de oorspronkelijke man achter Kodi zich nu volledig bezig houdt met SPMC.

Vooralsnog blijf ik zelf draaien onder SPMC, loopt als een zonnetje en met mijn aangepaste Titan skin ben ik erg tevreden!

papaleo

#649
Met name wanneer je op Kodi een of andere Build hebt geïnstalleerd en je wil uit Archos MP een film via Kodi opstarten duurd dit veel te lang voordat de film uiteindelijk is opgestart...ook het afsluiten duurd een eeuwigheid,dit is met een kale SPMC binnen een paar muisklikken gebeurt op de Shield...
Ook nu ik de Hue plug in gebruik heb,werkt dit met SPMC veel accurater dan met Kodi met een build.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels