Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jasjenl

#600
Ik ga binnenkort verhuizen en zal dan waarschijnlijk KPN nemen, ik lees net dat hun HD spelers ook Netflix ondersteunen. Als dat zo is dan heb ik de shield daar niet meer voor nodig en is wellicht het hele probleem niet relevant meer, mits die KPN boxen een beetje fatsoenlijk werken met Netflix.

<edit> Hm, lees al her en der dat netflix via de kpn box alleen stereo doet, dan is dat dus ook redelijk zinloos...
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

road rebel

#601
Quote from: jasjenl on November  9, 2016, 13:11:09
Ik vrees dat de shield voor mij toch geen definitieve oplossing gaat worden: het netflix audio probleem blijft aanhouden en dat is juist waarvoor ik het ding het meeste gebruik... ik zie echter niet heel veel gelijkwaardige alternatieven die ook netflix bieden. Ik las dat netflix op de himedia max 480p doet, dat zou dan sowieso geen optie zijn...

Wat met de fireTV 4K?
Voor zover ik weet blijft mijn shield wel op surround; alleen verliest die regelmatig ethernet om enkel via WiFi verder te werken.

marcel1970

Quote from: jasjenl on November  9, 2016, 18:15:12
Ik ga binnenkort verhuizen en zal dan waarschijnlijk KPN nemen, ik lees net dat hun HD spelers ook Netflix ondersteunen. Als dat zo is dan heb ik de shield daar niet meer voor nodig en is wellicht het hele probleem niet relevant meer, mits die KPN boxen een beetje fatsoenlijk werken met Netflix.

<edit> Hm, lees al her en der dat netflix via de kpn box alleen stereo doet, dan is dat dus ook redelijk zinloos...
Tv kijken en opnemen ed gaat best fijn met Kpn. Maar verwacht er qua mediaspeler geen wonderen van. Netflix gaat wel, maar zeker niet zo mooi (en inderdaad alleen stereo) dan op de Shield.
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

jasjenl

Quote from: road rebel on November  9, 2016, 19:44:00
Wat met de fireTV 4K?
Voor zover ik weet blijft mijn shield wel op surround; alleen verliest die regelmatig ethernet om enkel via WiFi verder te werken.
Ken de fire tv verder niet en 4K is voor mij voorlopig niet relevant, ik had gehoopt met de shield 1 apparaat te hebben die voor zowel lokale media (van mijn nas) als Netflix de oplossing was maar dat gaat m dus niet worden. Maar ik heb net nog eens mijn PS3 aangezwengeld om te kijken hoe Netflix daar op draait en dat gaat eigenlijk boven verwachting goed, de app ziet er hetzelfde uit als op de shield, draait net zo soepel en heeft geen probleem met wegvallend 5.1 geluid op mijn systeem. Dus dan gebruik ik die voorlopig maar voor Netflix tot er iets beters beschikbaar komt, want qua bediening vind ik een PS3 voor dit soort dingen toch minder handig dus zou ik uiteindelijk wel een echte mediaspeler willen. Voor lokale dingen houd ik dan mijn popcornhour nog maar even aan.
Quote from: marcel1970 on November  9, 2016, 20:25:19
Tv kijken en opnemen ed gaat best fijn met Kpn. Maar verwacht er qua mediaspeler geen wonderen van. Netflix gaat wel, maar zeker niet zo mooi (en inderdaad alleen stereo) dan op de Shield.
Ja, daar was ik al bang voor, dat is voor dit geval dus ook geen oplossing.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Gerbrand

Quote from: road rebel on November  9, 2016, 19:44:00
Wat met de fireTV 4K?
Voor zover ik weet blijft mijn shield wel op surround; alleen verliest die regelmatig ethernet om enkel via WiFi verder te werken.

Mij is het gelukt om de ethernet connector van mijn shield te beschadigen door er een kabel iets te hardhandig uit te trekken. Ik moet nu de ethernet kabel er op een heel precieze manier in stoppen om ethernet te hebben.

Je zou eens kunnen checken of bij jou ook zoiets gebeurd is.

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

papaleo

Even terug komend op het probleem welke ik hier had beschreven
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=151563.msg2984973#msg2984973

Nâw...,eergisteren en gistereren was het weer huilen met de pet op,na nogmaals overal doorheen gelopen te hebben en daar niets vreemds gevonden te hebben heb ik de Shield toch maar een 'snelle' Factory reset gegeven.
Gisteren weer alles opnieuw installeren..pfff
Heb nog een hele tijd liggen stoeien met de motion/judder welke maar niet goed te krijgen was wanneer ik een film met SPMC afspeelde...maar uiteindelijk had ik de juiste snaar te pakken en nu loopt alles weer heel smooth met ook weer alle audio codecs voorhanden.
Nu maar afwachten dat het 'hopelijk' zo blijft....,als van ouds.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

jasjenl

Dat soort geneuzel als hierboven is ook wel een reden dat ik een beetje klaar ben met zo'n ding als de shield. Ik wil in eerste instantie gewoon een mediaspeler die stabiel is en blijft werken. Heel veel van de functionaliteit die de shield biedt boeien me totaal niet, eigenlijk wil ik alleen een speler die netflix en spul van mijn nas kan afspelen. Ben er inmiddels achtergekomen dat qua netflix zowel mijn PS3 als de ingebouwde app van mijn tv dat voor mij net zo goed doen als de shield dus daarvoor heb ik het niet meer nodig. Voor lokale content blijf ik voorlopig dan maar de popcornhour gebruiken, ook inmiddels niet meer het meest ideale apparaat daarvoor maar ik heb nu eigenlijk ff geen zin om naar iets beters te zoeken, ik kijk na mijn aanstaande verhuizing, waarbij mijn huidige combinatie opstelling van Tv en beamer in één ruimte gescheiden zal gaan worden, nog wel even wat het uiteindelijk moet gaan worden.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

A3-D

#607
Quote from: jasjenl on November 11, 2016, 14:02:40
Dat soort geneuzel als hierboven is ook wel een reden dat ik een beetje klaar ben met zo'n ding als de shield. Ik wil in eerste instantie gewoon een mediaspeler die stabiel is en blijft werken. Heel veel van de functionaliteit die de shield biedt boeien me totaal niet, eigenlijk wil ik alleen een speler die netflix en spul van mijn nas kan afspelen. Ben er inmiddels achtergekomen dat qua netflix zowel mijn PS3 als de ingebouwde app van mijn tv dat voor mij net zo goed doen als de shield dus daarvoor heb ik het niet meer nodig. Voor lokale content blijf ik voorlopig dan maar de popcornhour gebruiken, ook inmiddels niet meer het meest ideale apparaat daarvoor maar ik heb nu eigenlijk ff geen zin om naar iets beters te zoeken, ik kijk na mijn aanstaande verhuizing, waarbij mijn huidige combinatie opstelling van Tv en beamer in één ruimte gescheiden zal gaan worden, nog wel even wat het uiteindelijk moet gaan worden.

Mijn ervaringen staan haaks op jouw ervaringen. Na een aantal dedicated mediaspelers geprobeerd te hebben kwam ik toch telkens weer bij Kodi/SPMC uit. De Shield doet precies wat ik er van verwacht en is echt één van mijn betere aankopen dit jaar.....

jasjenl

Quote from: A3-D on November 11, 2016, 14:07:28
Mijn ervaringen staan haaks op jouw ervaringen. Na een aantal dedicated mediaspelers geprobeerd te hebben kwam ik toch telkens weer bij Kodi/SPMC uit. De Shield doet precies wat ik er van verwacht en is echt één van mijn betere aankopen dit jaar.....
Dat kan, ik had ook graag gezien dat de shield ook voor mij de ultieme oplossing zou zijn, want ik vind het verder best een leuk ding. Maar met name de sound issues die in mijn set maar blijven terugkomen plus af en toe van die vage onverklaarbare dingen zoals hierboven door anderen omschreven maken het voor mij toch niet wat ik er van gehoopt had.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

papaleo

#609
Wat A3-D zegt kan ik beamen...,heb deze speler nu een jaartje draaien en na alle tevredenheid...op dit bumpje na dan...tja het blijven toch n soort van computers waar wel eens n bugje in kan sluipen.
Ook ik zou niets anders meer willen en ik ook gebruik deze voor 99% alleen maar als mediaplayer,speelt alles af (Video èn Audio) en ook nog eens in een super mooie kwaliteit.
Zeker als de de bennefits wbt 4K mee laat spelen,is dit dè mediaplayer op dit moment,deze speelt en 4K/HDR content en ook nog eens Netflix 4K/HDR probeer dat maar eens met n PS3 of een Popcornhour voor elkaar te krijgen.
Maar goed als deze punten minder belangrijk voor iemand zijn zijn er inderdaad meerdere opties.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

AlphaMale

Gebruik hem niet zo intensief als jullie waarschijnlijk (geen Netflix, geen games en toch ook nog geen 4k projector), maar het is een verademing na de Mede8er. Kodi werkt super hier en alles draait stabiel.
Set 1: LG 55C8 // Parasound 2100 // Parasound 2125 // KEF XQ-5 // Nvidia Shield TV
Set 2: Pass Labs X2.5 // Pass Labs XA100.5 // Heco The Statement // Audia Flight CD Two // Atlas Equator III RCA // Atlas Hyper XLR  // Thorens TD125 + SME 3009i

road rebel

Quote from: jasjenl on November 11, 2016, 15:10:56
Dat kan, ik had ook graag gezien dat de shield ook voor mij de ultieme oplossing zou zijn, want ik vind het verder best een leuk ding. Maar met name de sound issues die in mijn set maar blijven terugkomen plus af en toe van die vage onverklaarbare dingen zoals hierboven door anderen omschreven maken het voor mij toch niet wat ik er van gehoopt had.

Ik weet niet meer if we het er al eens over gehad hebben, sorry als repost:

Blijft de shield aan of gaat die elke keer uit bij jou?
Misschien is het probleem te identificeren voor de opstartvokgorde te veranderen (sequebtie shield-versterker-tv). HDMI handshake doet vaak vreemde dingen!

Wat betreft mijn ethernet probleem: na een aantal keer googlecasten (ethernet) herstart de shield op WiFi terwijl ik due nog steeds kan pingen op ethernet via mijn router; op meerdere fora wordt ook aangehaald dat ethernet en Google cast soms rare dingen doet bij shield.

nielvm

Is dit dan momenteel DE mediaspeler voor 4k en HDR?

Ik kom UHD bestanden tegen van 50-100gb, kan deze speler dat vlot afspelen?
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

papaleo

#613
Ja,voor mij is het 'dè' mp op dit moment.
En ja,heeft geen moeite met het afspelen van grootte 4K bestanden.
Heb hier ook 4K films op mijn NAS welke >50Gb zijn deze worden de Shield moeiteloos afgespeeld waar de bitrate kan oplopen  tot
100mb/s

Hier een fotootje genomen van de video/audio info van 'the Martian' afgespeeld met SPMC.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

nielvm

Interessant. Ik zie wel dat dit met h264 codec is. Ook geen problemen met h265 en 10bit?
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

papaleo

#615
Ook deze h265 codec (10bit) speelt de shield inclusief de HDR metadata probleemloos en smooth af....


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

nielvm

Interessant...

Wel vreemd dat ze blijkbaar niet meer te verkrijgen zijn.

Hoe Moet ik de functionaliteit zien? Werkt dit allemaal vlotjes als je de speler aanschaft, of moet je zelf een programma gaan installeren om films af te spelen?
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

papaleo

Uit de Google Play store zet je,zoals ik gedaan heb, diverse mediaplayers zoals AVP Plex,SPMC,VLC...op je/de shield en met Archos Video Player zou/kan je dan ook nog eens een keuze maken met welke video-player je een file wilt gaan afspelen...
Meestal kies ik vor SPMC omdat deze bijna alles perfect afspeelt... 'een kind kan de was doen'
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

nielvm

Ok, zelf nog e.e.a. installeren, maar toch geen geklooi met codecs e.d...
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

papaleo

Quote from: nielvm on November 12, 2016, 14:58:13
Ok, zelf nog e.e.a. installeren, maar toch geen geklooi met codecs e.d...
Installeren is een groot woord...,tuurlijk zal/kan je je voorkeur instellingen moeten invoeren,maar dat lijkt me meer logisch...
Wbt "geklooi met codecs" ...,ook dit is simpel 'aanklikken' in de Google play store,deze 'All Codecs' app is weliswaar niet gratis,ik dacht €2,99 maar dan heb je ook alle video en audio codecs welke automatisch toegevoegd worden aan de file's die daar de behoefte aan hebben.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

jasjenl

Quote from: road rebel on November 12, 2016, 10:31:34
Ik weet niet meer if we het er al eens over gehad hebben, sorry als repost:

Blijft de shield aan of gaat die elke keer uit bij jou?
Misschien is het probleem te identificeren voor de opstartvokgorde te veranderen (sequebtie shield-versterker-tv). HDMI handshake doet vaak vreemde dingen!
Denk niet dat het iets met de opstart volgorde te maken heeft of HDMI handshake, dan zou ik namelijk helemaal geen beeld moeten hebben en dat verklaart ook niet waarom het stereo signaal bij Netflix het dan nog wel doet en 5.1 niet meer. Bovendien werkt het als ik de boel net aanzet de eerste keer altijd wel, het is juist als ik een programma in Netflix even gepauzeerd heb of dat ik een ander programma ga kijken dat dit probleem zich voordoet.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

hully


nielvm

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

road rebel

Quote from: jasjenl on November 13, 2016, 13:45:00
Denk niet dat het iets met de opstart volgorde te maken heeft of HDMI handshake, dan zou ik namelijk helemaal geen beeld moeten hebben en dat verklaart ook niet waarom het stereo signaal bij Netflix het dan nog wel doet en 5.1 niet meer. Bovendien werkt het als ik de boel net aanzet de eerste keer altijd wel, het is juist als ik een programma in Netflix even gepauzeerd heb of dat ik een ander programma ga kijken dat dit probleem zich voordoet.

HDMI handshake is niet enkel wel/geen beeld maar ook resolutie, snelheid, opties geluid. Desalniettemin zal ik vandaag eens met pauze experimenteren

Nick 35

Jammer dat hij nergens meer te vinden is.