Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 17 Guests are viewing this topic.

papaleo

#575
Quote from: hully on October 30, 2016, 10:16:34
nou chefs table france in dolby vision qua hdr nogal verbluffend op NF

aanbod is nog karig


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Er is inderdaad nog niet veel aanbod...
Ik heb welliswaar geen DV weergave,maar inderdaad Chefs table france ziet er met HDR ook best mooi uit samen met Marco Polo en Ridiculous6 de enige welke een mooi beeld met HDR weergeven via Netflix,voor de rest is het maar zozo...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

zoldar

Speelt nf app op de panasonic ook hdr af?
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

maximus79

Weet iemand waar deze nog te krijgen is en waarom hij zo moeilijk leverbaar is?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Kwabbernoot

Op Marktplaats staan er nog wel enkele, tenzij je nieuw wilt hebben natuurlijk.

Groeten..

jasjenl

Quote from: maximus79 on October 31, 2016, 07:01:45
Weet iemand waar deze nog te krijgen is en waarom hij zo moeilijk leverbaar is?
Gaan geruchten dat er binnenkort een nieuwe versie op de markt komt, dus wellicht vandaar?
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Kwabbernoot

Tja, met de Tegra X2 processor. Ik moet het nog zien. Volgens mij is Nvidia de eerste tijd nog wel druk met de chip voor de Nintendo Switch (aangepaste X2 chip?). Ik verwacht die Nvidia Shield TV-2 niet eerder dan halverwege volgend jaar.

Groeten...

Josh

Ik denk dat die Tegra X2 voor het audio/video gebruik niet direct iets toevoegt daar is de X1 al overkill, zeker t.o.v. de overige media players.

Voor games is dat uiteraard anders, daar is voorlopig voor 4K games alle power gewenst.
Marantz NR1602 / Rotel RB-1080 / OLS Emotion 1 / BlueSound Node / Nvidia Shield TV / Apple TV 3 / Panasonic TX-P55VT50

papaleo

Mijn Shield is de laatse paar dagen extreem traag...,heb vaak vastlopers zelfs wanneer ik door het menu wil scrollen gaat dit met horte en stoten,krijg vaak een melding/popup dat een bepaalde app niet reageerd of ik deze/dit wil 'Melden' - 'Wachten' - 'Sluiten'
Ik kan ook niet meer (normaal) Archos Video player gebruiken,film start of helemaal niet op of met horte en stoten,waarna deze vastloopt.
Heb de speler al meerdere keren opnieuw opgestart,heb ook de usb stick verwijderd...,dit heeft niet mogen baten.

Alvorens een factory reset er op los te laten wil ik eerst hier informatie of een oplossing inwinnen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

jasjenl

Quote from: papaleo on November  8, 2016, 16:41:00
Mijn Shield is de laatse paar dagen extreem traag...,heb vaak vastlopers zelfs wanneer ik door het menu wil scrollen gaat dit met horte en stoten,krijg vaak een melding/popup dat een bepaalde app niet reageerd of ik deze/dit wil 'Melden' - 'Wachten' - 'Sluiten'
Ik kan ook niet meer (normaal) Archos Video player gebruiken,film start of helemaal niet op of met horte en stoten,waarna deze vastloopt.
Heb de speler al meerdere keren opnieuw opgestart,heb ook de usb stick verwijderd...,dit heeft niet mogen baten.

Alvorens een factory reset er op los te laten wil ik eerst hier informatie of een oplossing inwinnen.
Heb vandaag toevallig iets dergelijks op de shield gezien, maar dat leek te liggen aan het feit dat we de netwerk kabel er niet in hadden zitten. Toen we die weer hadden ingeplugd draaide de boel weer wel soepel.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

papaleo

Dacht ik ook aan...
Heb zelfs de shield een ander ip adres gegeven,ook zonder succes
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

fietser

Kodi moest vandaag ook regelmatig bufferen.  Kan ook aan servers liggen maar had het nog niet meegemaakt. YouTube tube 4k gaat echter vlekkeloos
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

papaleo

Ja oke...,maar wanneer ik op de shield door het menu heen wil bladeren dan ook gaat dit traaaaagggg met zelfs vastlopers.
Het lijkt wel of er op de achtergrond iets meeloopt welk buiten wijn weten 'spontaan' is geïnstalleerd op de shield.
Weet alleen niet waar ik dit kan zien...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kwabbernoot

Ik heb nog geen problemen ondervonden. Bij mij loopt het allemaal snel en vlekkeloos. Ik ga het in de gaten houden.

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

papaleo

Quote from: Erik on November  8, 2016, 20:13:36
Het eerste shield virus :D
Als dat zo is doet die niet zijn naam 'shield' eer aan...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

ebi@

#590
Heb zelf enige tijd geleden ook een aantal wazige problemen gehad en helaas alleen kunnen oplossen door een factory reset. Sinds die tijd werkt de Shield weer probleemloos. Ik hoop dat dit de laatste keer was en het geen tweede Windows XP verhaal wordt waar je ook regelmatig de boel opnieuw moest installeren om alles goed te laten functioneren.
Lyngdorf TDAI-1120 • Sonus Faber Cremona Auditor M

maxtrash

Quote from: papaleo on November  8, 2016, 16:41:00
Mijn Shield is de laatse paar dagen extreem traag...,heb vaak vastlopers zelfs wanneer ik door het menu wil scrollen gaat dit met horte en stoten,krijg vaak een melding/popup dat een bepaalde app niet reageerd of ik deze/dit wil 'Melden' - 'Wachten' - 'Sluiten'
Ik kan ook niet meer (normaal) Archos Video player gebruiken,film start of helemaal niet op of met horte en stoten,waarna deze vastloopt.
Heb de speler al meerdere keren opnieuw opgestart,heb ook de usb stick verwijderd...,dit heeft niet mogen baten.

Alvorens een factory reset er op los te laten wil ik eerst hier informatie of een oplossing inwinnen.
extreem traag zou ik niet willen zeggen, maar Youtube werkt niet (altijd) goed meer. Misschien ook maar eens een factory reset proberen als het zich niet oplost

papaleo

 :crazy: :crazy:
Zo als het gekomen is,zo is het 'probleem' zonder enige aanwijzing van het ene naar het andere moment als sneeuw voor de zon weer verdwenen.... :-X
Was vanavond met de shield aan het stoeien geweest,was door de instellingen gegaan...niets vreemds kunnen ontdekken.
Had de shield een uurtje of wat met rust gelaten,deze was uit zich zelf in de standby modus gegaan...,ontwaakte hem weer en ging het toch maar weer eens proberen....huhhh,huhhh...wtf!!!..als van ouds kon ik weer door de menu's racen,ook Archos MP was weer rete snel,gelijk maar eens een 'zwaar' 4K filmpje van zo'n 48,7 Gb opgezet en ook dit liep smooth zonder enige hickups oid.

Ik begrijp er niets van....,en daardoor heb ik er eigenlijk 'nog' geen vertrouwen in.
Maar goed,ik ga het morgen nogmaar eens proberen...,als de shield dan nog goed blijft draaien hoef ik de oorzaak niet te weten  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

hully

Quote from: papaleo on November  8, 2016, 23:01:21
:crazy: :crazy:
Zo als het gekomen is,zo is het 'probleem' zonder enige aanwijzing van het ene naar het andere moment als sneeuw voor de zon weer verdwenen.... :-X
Was vanavond met de shield aan het stoeien geweest,was door de instellingen gegaan...niets vreemds kunnen ontdekken.
Had de shield een uurtje of wat met rust gelaten,deze was uit zich zelf in de standby modus gegaan...,ontwaakte hem weer en ging het toch maar weer eens proberen....huhhh,huhhh...wtf!!!..als van ouds kon ik weer door de menu's racen,ook Archos MP was weer rete snel,gelijk maar eens een 'zwaar' 4K filmpje van zo'n 48,7 Gb opgezet en ook dit liep smooth zonder enige hickups oid.

Ik begrijp er niets van....,en daardoor heb ik er eigenlijk 'nog' geen vertrouwen in.
Maar goed,ik ga het morgen nogmaar eens proberen...,als de shield dan nog goed blijft draaien hoef ik de oorzaak niet te weten  ;)
4k filmpje 48,7 gb..? met mmeegeripte hdr metadata? ... :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

papaleo

#594
Quote from: hully on November  9, 2016, 07:21:17
4k filmpje 48,7 gb..? met mmeegeripte hdr metadata? ... :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

"The.Amazing.Spider.Man.2.2014.2160p.WEB-DL.DTS-HD.MA.5.1.x264-TrollUHD"
(Bruto Size 51,6Gb met een bitrate van 52.2 Mbps!!)

HDR? Nee,was het maar zo'n feest...,dat is jammer genoeg nog steeds niet mogelijk  ;)
Maar het is alsof je (bijna) een fysiek schijfje opzet...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Erik

Was ie geen updates aan het uitveoren op de achtergrond?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

jasjenl

Ik vrees dat de shield voor mij toch geen definitieve oplossing gaat worden: het netflix audio probleem blijft aanhouden en dat is juist waarvoor ik het ding het meeste gebruik... ik zie echter niet heel veel gelijkwaardige alternatieven die ook netflix bieden. Ik las dat netflix op de himedia max 480p doet, dat zou dan sowieso geen optie zijn...
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

fietser

Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

jasjenl

#598
Quote from: fietser on November  9, 2016, 13:32:26
Kan ook aan je tv liggen
https://forums.geforce.com/default/topic/840181/shield-android-tv/setup-help-for-netflix-5-1-surround-sound/
Ik heb m aangesloten op een Marantz receiver, dus ligt niet aan de tv... Het is ook niet dat het helemaal niet werkt, het werkt alleen niet betrouwbaar. De helft van de tijd werkt het 5.1 geluid niet meer als ik een programma gepauzeerd heb en dan weer verder wil kijken. Dat is gewoon mega irritant en frustrerend. Misschien dat het een probleem is van de combi Shield + Marantz, maar feit is wel dat ik het probleem alleen maar met de shield ervaar, elke andere 5.1 audio bron doet het gewoon probleemloos.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

dennism

Hmm op mijn Demon volgens mij geen issue daarmee, zal er eens beter op letten de volgende keer, maar tot op heden nog niets raars gezien met netflix op de shield icm mijn Demon X2100