Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Josh

Stil hier, lijkt wel de enige speler zonder actuele en/of onopgeloste problemen?  ;D
Marantz NR1602 / Rotel RB-1080 / OLS Emotion 1 / BlueSound Node / Nvidia Shield TV / Apple TV 3 / Panasonic TX-P55VT50

Roeru117

Hier zijn in ieder geval geen problemen. Netflix en spmc werken zonder issues, dus erg tevreden.

Ik had het er afgelopen weekend nog met mijn vriendin over wat een verschil dit is ten opzichte van mijn eerste htpc een jaar of 10 terug. Toen was het klooien met windows en programma's als mediaportal (altijd ruzie met de externe codec packs), Windows media center (hele beperkte bestandsondersteuning) en xbmc versie 9 (volgens mij). Het was bijna een uitzondering dat er een film gekeken werd zonder een ongewenste onderbreking.

Nu is het een kwestie van selecteren en spelen. En dat terwijl ik ook wel 'iets'  kritischer op de kwaliteit van het beeld en geluid ben geworden.  8)
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

jasjenl

#552
Nou, ik heb m eerlijk gezegd de laatste tijd niet veel meer gebruikt door tijdgebrek, maar het audio issue dat ik hierboven heb genoemd (met Netflix) was de laatste keer dat ik het probeerde nog steeds niet opgelost bij mij.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Tinus_

Quote from: Josh on October 25, 2016, 23:15:00
Stil hier, lijkt wel de enige speler zonder actuele en/of onopgeloste problemen?  ;D
Is jouw speler wel geheel bug vrij?
Rebuilding my HT

road rebel

De mijne wordt elke dag gebruikt en draait nu 2maand zonder geen enkel probleem! (Spotify connect/ Netflix/chromecast/spmc met plexkodiconnect addon en titan skin).
Heel af en toe sideload ik een app (om lineair tv te kijken) maar chromecast tab is een stuk eenvoudiger. Enige opmerking die ik heb wat betreft Android tv: veel te weinig apps en onvoldoende ondersteuning voor reguliere Android apps


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

Spike1

Ik heb nog geen tijd gehad om een speler te kopen, ik twijfel ook nog erg tussen de shield en de Himedia Q10
Van belang is dat ik de speler kan aansluiten op een home cinema set, dus mogelijkheid tot dolby surround, en een mes scherp beeld.
Ik had vernomen dat voor het geluid dat ik een Q10 moet kiezen.
Marantz SR 7007 - Marantz UD 7007 - Vloerstaande Keffies

Gex

Quote from: Spike1 on October 26, 2016, 23:03:29
Ik had vernomen dat voor het geluid dat ik een Q10 moet kiezen.

Ik gebruik zelf de Shield en kan gewoon alle formaten aan (via spmc), atmos is ook geen enkel probleem.

road rebel

Quote from: Spike1 on October 26, 2016, 23:03:29
Ik heb nog geen tijd gehad om een speler te kopen, ik twijfel ook nog erg tussen de shield en de Himedia Q10
Van belang is dat ik de speler kan aansluiten op een home cinema set, dus mogelijkheid tot dolby surround, en een mes scherp beeld.
Ik had vernomen dat voor het geluid dat ik een Q10 moet kiezen.
Er zullen er vast oneens zijn met mij maar meestal is de bottleneck de rip/het bestand. Ik verwacht persoonlijk geen merkbaar verschil in beeld kwaliteit noch in geluid tussen twee streamers die alles in HDMI uitsturen

hully

Quote from: Gex on October 27, 2016, 12:51:26
Ik gebruik zelf de Shield en kan gewoon alle formaten aan (via spmc), atmos is ook geen enkel probleem.
behalve hdr 4k films


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Josh

Quote from: Tinus_ on October 26, 2016, 11:12:17
Is jouw speler wel geheel bug vrij?

Ik heb tot nu toe geen problemen gehad nee, maar ben wel een beetje "light" gebruiker met alleen Stereo en 1080P  ::)
Marantz NR1602 / Rotel RB-1080 / OLS Emotion 1 / BlueSound Node / Nvidia Shield TV / Apple TV 3 / Panasonic TX-P55VT50

Maro

#560
Na wat opstart problemen wat voornamelijk aan mijzelf lag speelt de Shield hier al weer tijden probleemloos. Geweldig dingetje ook de game optie wordt hier geregeld gebruikt door mijn zoontje en ook die is enthousiast al wil hij zijn PS4 er niet voor inruilen.   :D. De Shield is zelfs als Roon eind punt te gebruiken.  :thumbs-up:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Josh

Het enige waar ik soms nog wel eens last van heb is het verbinden van mij PC in Gamestream, dat bolletje naast mijn PC naam blijft dan grijs (offline).
Opnieuw inloggen op beide devices lijkt soms te helpen, maar wat nou precies het probleem is weet ik niet.

Maar als dat GameStream werkt is het erg fraai, voor mijn gevoel betere graphics dan de PS4/One ook al heb ik al weer wat oudere videokaartjes in mijn PC 2x GTX 770 in SLI.
Marantz NR1602 / Rotel RB-1080 / OLS Emotion 1 / BlueSound Node / Nvidia Shield TV / Apple TV 3 / Panasonic TX-P55VT50

papaleo

Quote from: hully on October 27, 2016, 16:41:05
behalve hdr 4k films


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hoezo... 'behalve'?
Want waneer ik 4K HDR content aan de Shield aanbied speelt deze dit zonder problemen af...
En als je specifiek op 'films' doelt,tja deze zijn nog niet voorhanden op de newsgroepen,maar dat ligt niet aan de Shield  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Spike1

Bedankt voor de reacties, dus kort samen gevat...voldoen beide spelers aan mij wensen.
Marantz SR 7007 - Marantz UD 7007 - Vloerstaande Keffies

road rebel

Kwestie van mijn eigen voorkeur uit te leggen: laatst kocht ik een shield voor 125€ (99£), spmc wordt ontwikkeld voor de shield tv, plex wordt ontwikkeld voor shield tv en omdat het een console is zal de restwaarde hoger blijven dan een "simpele mediaspeler".

Over bias gesproken ;-)


papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

hully

#567
Quote from: papaleo on October 27, 2016, 18:25:12
Hoezo... 'behalve'?
Want waneer ik 4K HDR content aan de Shield aanbied speelt deze dit zonder problemen af...
En als je specifiek op 'films' doelt,tja deze zijn nog niet voorhanden op de newsgroepen,maar dat ligt niet aan de Shield  ;)
klopt ook, alleen denk ik dat er nog geen hdr films te streamen zijn omdat hdr bij die 4k movies niet (mee)geript kan worden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

papaleo

Dus maw...,ook hier is de Shield op voorbereid  ;)

Op een of andere manier word de HDR metadata verloren gegaan tijdens dit proces....hoe en waarom is mij (nog steeds) een raadsel....dus als iemand mij dit kan uitleggen,grààg.

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

zoldar

De reden waarom ik hem weer heb weggedaan. Tijd is er nig niet rijp voor.

Papaleo, zijn de series op netflix in hdr nu veel mooier dan gewoon 4k?
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

arjan1978

LG OLED77CX6LA LG OLED65b6v - tw9200 - x7200wa - 7.2.4 atmos -  B&W CM9/CMC2/CM8 S2 - Dual PB13-Ultra - Oppo 203 - Ps4 - Nvidia Shield - Zappiti 4K HDR - Sonos - Hue

papaleo

Quote from: zoldar on October 28, 2016, 18:18:49
De reden waarom ik hem weer heb weggedaan. Tijd is er nig niet rijp voor.

Papaleo, zijn de series op netflix in hdr nu veel mooier dan gewoon 4k?

Sommige scenes zijn wel mooier,maar over het algemeen vind ik bij Netflix de toevoeging van HDR maar zozo...,niet zo specatulair als sommige fysieke schijfjes welke met HDR zijn,en ook daar heb je (veel) verschil in het 'WAUW' effect.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

zoldar

Quote from: papaleo on October 28, 2016, 19:07:21
Sommige scenes zijn wel mooier,maar over het algemeen vind ik bij Netflix de toevoeging van HDR maar zozo...,niet zo specatulair als sommige fysieke schijfjes welke met HDR zijn,en ook daar heb je (veel) verschil in het 'WAUW' effect.

Ok dus ik mis er ook weinig aan. Er komt een nieuwe panasonic uhd blu ray player aan maar dat is voor een ander topic.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

hully

Quote from: zoldar on October 29, 2016, 11:56:26
Ok dus ik mis er ook weinig aan. Er komt een nieuwe panasonic uhd blu ray player aan maar dat is voor een ander topic.

nou chefs table france in dolby vision qua hdr nogal verbluffend op NF

aanbod is nog karig


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk