Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ebi@

Vandaag was het helaas weer zover en werd ik wederom getrakteerd om een mooie advertentie pop-up waar in niet op zit te wachten :devil:



Als iemand tips heeft hoe ik hier vanaf kan komen dan hoor ik het graag. Verder nog steeds het probleem dat de Shield alleen maar wakker te krijgen is door de fysieke aan/uit knop te gebruiken.

Al bovenstaande problemen blijvend zijn zal ik helaas toch op zoek moeten naar een andere media player. Ik wil gewoon lekker ongestoord een filmpje kunnen kijken en niet worden lastig gevallen door de grillen van nVidia en Google.
Lyngdorf TDAI-1120 • Sonus Faber Cremona Auditor M

jasjenl

#526
Het lijkt mij dat je iets geïnstalleerd moet hebben dat dit veroorzaakt, want dit is geen normaal gedrag volgens mij. Misschien moet je m eens helemaal herstellen naar fabrieksinstellingen.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

ebi@

Er staat sinds ik het apparaat heb alleen maar SPMC en de standaard apps op. Helaas zal er niets anders opzitten als de boel volledig te wissen en opnieuw te configureren.

Erger me er gewoon groen en geel aan dat dit soort apparaten tegenwoordig zo nodeloos complex gemaakt moeten worden, zorg nu gewoon dat het ding doet wat het moet doen en zit als fabrikant niet iedere keer via updates allerlei zaken te wijzigen die het gebruik er niet prettiger op maken. Begin gewoon weer heimwee te krijgen naar mijn Dune speler voor het simpel afspelen van een filmpje, dan maar zonder al die grafische pracht en praal. Daar worden de films uiteindelijk niet anders van.
Lyngdorf TDAI-1120 • Sonus Faber Cremona Auditor M

A3-D

Quote from: ebi@ on August 26, 2016, 14:32:19
Er staat sinds ik het apparaat heb alleen maar SPMC en de standaard apps op. Helaas zal er niets anders opzitten als de boel volledig te wissen en opnieuw te configureren.

Erger me er gewoon groen en geel aan dat dit soort apparaten tegenwoordig zo nodeloos complex gemaakt moeten worden, zorg nu gewoon dat het ding doet wat het moet doen en zit als fabrikant niet iedere keer via updates allerlei zaken te wijzigen die het gebruik er niet prettiger op maken. Begin gewoon weer heimwee te krijgen naar mijn Dune speler voor het simpel afspelen van een filmpje, dan maar zonder al die grafische pracht en praal. Daar worden de films uiteindelijk niet anders van.

Als ik Google kom ik er ook niets over tegen en herken dit eerlijk gezegd ook niet... Het ding doet bij mij precies wat het doen moet, en ook ik heb ervaring met andere mediaplayers. Het aan en uitzetten lijkt me ook niet zoals het moet. Inderdaad zou mijn advies ook zijn helemaal nieuw configureren omdat ik toch ook het idee krijg dat er iets is geïnstalleerd wat niet helemaal in de haak is.

jasjenl

Quote from: ebi@ on August 26, 2016, 14:32:19
Er staat sinds ik het apparaat heb alleen maar SPMC en de standaard apps op. Helaas zal er niets anders opzitten als de boel volledig te wissen en opnieuw te configureren.

Erger me er gewoon groen en geel aan dat dit soort apparaten tegenwoordig zo nodeloos complex gemaakt moeten worden, zorg nu gewoon dat het ding doet wat het moet doen en zit als fabrikant niet iedere keer via updates allerlei zaken te wijzigen die het gebruik er niet prettiger op maken. Begin gewoon weer heimwee te krijgen naar mijn Dune speler voor het simpel afspelen van een filmpje, dan maar zonder al die grafische pracht en praal. Daar worden de films uiteindelijk niet anders van.
Ik snap je helemaal maar ja, de Shield is natuurlijk ook niet een media speler pur sang wat de Dune in feite wel is. Neemt niet weg dat het probleem dat jij nu hebt wel merkwaardig is.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Kwabbernoot

Het komt mij ook niet bekend voor. Ik heb dat vroeger wel eens gehad bij mijn Android telefoon maar dat werd toen veroorzaakt door een vaag buiten de markt om appje dat ik had geïnstalleerd.
Geen appje ge-side loaded?

Groeten. ..

fietser

Quote from: ebi@ on August 26, 2016, 14:32:19
Er staat sinds ik het apparaat heb alleen maar SPMC en de standaard apps op. Helaas zal er niets anders opzitten als de boel volledig te wissen en opnieuw te configureren.

Erger me er gewoon groen en geel aan dat dit soort apparaten tegenwoordig zo nodeloos complex gemaakt moeten worden, zorg nu gewoon dat het ding doet wat het moet doen en zit als fabrikant niet iedere keer via updates allerlei zaken te wijzigen die het gebruik er niet prettiger op maken. Begin gewoon weer heimwee te krijgen naar mijn Dune speler voor het simpel afspelen van een filmpje, dan maar zonder al die grafische pracht en praal. Daar worden de films uiteindelijk niet anders van.

Herken hier niets van. Shield draait hier al 2 maanden probleemloos ondanks datv ik een digibeet ben. Gekocht bij een NL webshop dan heb je 14 dagen retour recht. Anders wil ik wel een kliko zijn. Heb ik er ook een voor slaapkamer ;D
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

pameijer

Quote from: ebi@ on August 26, 2016, 14:17:06
Vandaag was het helaas weer zover en werd ik wederom getrakteerd om een mooie advertentie pop-up waar in niet op zit te wachten :devil:



Als iemand tips heeft hoe ik hier vanaf kan komen dan hoor ik het graag. Verder nog steeds het probleem dat de Shield alleen maar wakker te krijgen is door de fysieke aan/uit knop te gebruiken.

Al bovenstaande problemen blijvend zijn zal ik helaas toch op zoek moeten naar een andere media player. Ik wil gewoon lekker ongestoord een filmpje kunnen kijken en niet worden lastig gevallen door de grillen van nVidia en Google.
Ik had exact hetzelfde gisteren. Redelijk standaard installatie, wel met Sideloader, ES File Explorer, Rotate en Horizon van Ziggo als niet-standaard. Nu net weer een advertentie, van Mobile Strike. Baal daar ook wel flink van eerlijk gezegd!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

fietser

Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

pameijer

Gelukkig zijn een aantal spellen momenteel flink in prijs verlaagd  :pompom:. Bron

Nu toch maar 's Doom weer gaan spelen. :headbanging:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

ebi@

Heb zojuist de Shield helemaal teruggezet naar fabrieksinstelling en SPMC opnieuw geïnstalleerd. Het inschakelen via HDMI-CEC en de controller werkt nu gelukkig weer. Nu afwachten of de advertenties ook tot het verleden behoren.

Blijf het vreemd vinden dat dit soort zaken na enkele maanden spontaan opduiken zonder ook maar iets te installeren of de instellingen asn te passen.
Lyngdorf TDAI-1120 • Sonus Faber Cremona Auditor M


jasjenl

Quote from: pameijer on August 26, 2016, 21:31:12
Ik had exact hetzelfde gisteren. Redelijk standaard installatie, wel met Sideloader, ES File Explorer, Rotate en Horizon van Ziggo als niet-standaard. Nu net weer een advertentie, van Mobile Strike. Baal daar ook wel flink van eerlijk gezegd!
Ik heb op een tablet ES File Explorer redelijk nare dingen zien doen, tot het toevoegen van advertenties aan het home screen van de tablet aan toe. Ik zou die anders eens proberen te verwijderen.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

pameijer

Quote from: jasjenl on August 29, 2016, 14:24:11
Ik heb op een tablet ES File Explorer redelijk nare dingen zien doen, tot het toevoegen van advertenties aan het home screen van de tablet aan toe. Ik zou die anders eens proberen te verwijderen.

Bedankt, ga ik er vanavond direct afmieteren. Elke keer als ik de Shield opnieuw opstart krijg ik nu reclame te zien.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Spike1

Marantz SR 7007 - Marantz UD 7007 - Vloerstaande Keffies

Erik

Quote from: jasjenl on August 29, 2016, 14:24:11
Ik heb op een tablet ES File Explorer redelijk nare dingen zien doen, tot het toevoegen van advertenties aan het home screen van de tablet aan toe. Ik zou die anders eens proberen te verwijderen.
ES file exporer is geloof ik verkocht ofzo hij doet sinds kort allerlei ongewenste dingen  is al veel over geklaagd, betaalde versie had dat probleem volgens mij niet. Ik heb er in ieder geval gene last van
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

jasjenl

Ik blijf trouwens regelmatig het probleem houden dat het 5.1 geluid bij Netflix het niet meer doet nadat ik een programma of film gepauzeerd heb, heel irritant.. Als ik dan even van bron switch op mijn receiver lost het zich vaak wel weer op, maar dat zou toch niet nodig moeten zijn. Ik heb dit bij geen enkel ander apparaat, zijn er meer mensen die dit herkennen?
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Spike1

Quote from: jasjenl on September  2, 2016, 12:53:36
Ik blijf trouwens regelmatig het probleem houden dat het 5.1 geluid bij Netflix het niet meer doet nadat ik een programma of film gepauzeerd heb, heel irritant.. Als ik dan even van bron switch op mijn receiver lost het zich vaak wel weer op, maar dat zou toch niet nodig moeten zijn. Ik heb dit bij geen enkel ander apparaat, zijn er meer mensen die dit herkennen?

Ik ben benieuwd of dit probleem is opgelost, ben benieuwd.
Marantz SR 7007 - Marantz UD 7007 - Vloerstaande Keffies

jasjenl

Quote from: Spike1 on September 26, 2016, 00:20:57
Ik ben benieuwd of dit probleem is opgelost, ben benieuwd.
Ik heb er nog geen oorzaak en dus ook geen oplossing voor gevonden helaas...
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

road rebel

 Misschien een receiver die niet helemaal ok is met DD+?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

jasjenl

Quote from: road rebel on September 27, 2016, 22:01:27
Misschien een receiver die niet helemaal ok is met DD+?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb het probleem ook met films die dts of andere soorten surround geluid hebben.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

zoldar

Ik denk dat het een netflix ap issue is. Op mijn huidige TV draaid ook android TV en soms moet ik de tv opnieuw opstarten om weer 5.1 geluid door te krijgen vanuit de netflix app.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

jasjenl

Quote from: zoldar on September 28, 2016, 09:31:43
Ik denk dat het een netflix ap issue is. Op mijn huidige TV draaid ook android TV en soms moet ik de tv opnieuw opstarten om weer 5.1 geluid door te krijgen vanuit de netflix app.
Hm, maar ik heb vergelijkbare issues ook met andere apps op de Shield, dus ik betwijfel of het specifiek aan Netflix ligt.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5