Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kwabbernoot

Quote from: muzikant on August 15, 2016, 17:11:48
hem uitzetten door op de console te tikken , volgens mijn mening is dit de sleep mode toch? Dank
Dan komt hij inderdaad in de sleep mode. Ik heb het geprobeerd maar bij geen enkel probleem.
Quote from: jasjenl on August 16, 2016, 17:17:44
Dat klinkt als een interessante optie, zal eens kijken of dat werkt want een squeezeserver heb ik al draaien.
Een andere optie is denk ik trouwens SPMC/Kodi gebruiken en dan via je iPad bedienen met Kore. Volgens mij krijg je dan ook alle hoezen te zien.

Groeten...

Akosoft

Het enige wat ik storend vind aan Kodi op de Shield is dat het zo verrekte lang duurt als je Kodi sluit. Heb het niet geklokt maar denk toch zeker 10 tot 20 seconden?. Geen ramp maar aangezien alles op de shield mega snel gaat valt dit op.

Kwabbernoot

Dat is inderdaad wel apart. De ene keer gaat het klik-uit en de andere keer duurt het een seconde of tien. Ik kan daar ook nog geen lijn in ontdekken.

Groeten...

hully

Quote from: papaleo on August 16, 2016, 21:13:47
Dat heeft niet zo zeer met de shield te maken,meer met het rip proces...,want als er in de stream HDR-metadata zit zal de shield dit gewoon oppakken en weergeven op een HDR weergever.
ok, kwestie van tijd dus..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

jasjenl

Quote from: Kwabbernoot on August 16, 2016, 22:55:35Een andere optie is denk ik trouwens SPMC/Kodi gebruiken en dan via je iPad bedienen met Kore. Volgens mij krijg je dan ook alle hoezen te zien.
Dit is inderdaad best een fraaie oplossing, sowieso is die Kodi remote app wel handig! Helaas loop ik hierbij weer tegen een ander probleem aan: blijkbaar kan Kodi high res flac files niet native afspelen en worden die altijd naar 48khz gedownsampled :( En aangezien ik een aantal albums in dat soort formaten heb is dit nog niet de ultieme oplossing. Zie ook http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=259408
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

katwax

Quote from: jasjenl on August 17, 2016, 23:30:47
Dit is inderdaad best een fraaie oplossing, sowieso is die Kodi remote app wel handig! Helaas loop ik hierbij weer tegen een ander probleem aan: blijkbaar kan Kodi high res flac files niet native afspelen en worden die altijd naar 48khz gedownsampled :( En aangezien ik een aantal albums in dat soort formaten heb is dit nog niet de ultieme oplossing. Zie ook http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=259408
Is dit dan dan specifiek voor de Shield?
Het is wel zo dat standaard de instellingen van Kodi vrij laag staan waardoor je enkel 16bit 48Khz hebt om dit aan te passen moet je de audio settings gaan. Zorgen dat je op expert mode staat, dan kan je daar de output aanpassen. Ik kan zelfs 192Khz afspelen met mijn Kodi htpc .
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

jasjenl

#506
Quote from: katwax on August 18, 2016, 09:53:18
Is dit dan dan specifiek voor de Shield?
Het is wel zo dat standaard de instellingen van Kodi vrij laag staan waardoor je enkel 16bit 48Khz hebt om dit aan te passen moet je de audio settings gaan. Zorgen dat je op expert mode staat, dan kan je daar de output aanpassen. Ik kan zelfs 192Khz afspelen met mijn Kodi htpc .
Lees het topic dat ik hierboven quote maar eens door: het is feitelijk een probleem van hoe Kodi werkt op de Shield. Andere apps die blijkbaar een andere manier van audio afspelen gebruiken kunnen het wel op Shield (dat klopt ook, want als ik met de Qmusic app die bij mijn Qnap nas hoort audio files naar de shield cast spelen ze wel op high res af) maar Kodi of spmc (die ik gebruik) downsamplen stereo high res audio files blijkbaar altijd naar 48khz. Het is echt een specifiek probleem voor dit type files blijkbaar, want bijv. DTS HD audio van films speelt wel gewoon goed af (met spmc dan, want met de standaard Kodi app kreeg ik dat ook niet voor elkaar).
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

katwax

En zou dit probleem maar dit lijkt mij dan meer een probleem met Kodi op Android? Ik zit namelijk zelf te twijfelen om mijn htpc te vervangen, maar als dit een probleem is met Kodi op Android dan vallen alle Kodi spelers af, want met mijn huidige htpc gaat dit wel via Kodi. De crawler voor muziek werkt super en dit in combinatie met de Kore app is 1 van de betere apps die ik al heb gebruikt voor muziek.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

fietser

Quote from: jasjenl on August 18, 2016, 11:09:14
Lees het topic dat ik hierboven quote maar eens door: het is feitelijk een probleem van hoe Kodi werkt op de Shield. Andere apps die blijkbaar een andere manier van audio afspelen gebruiken kunnen het wel op Shield (dat klopt ook, want als ik met de Qmusic app die bij mijn Qnap nas hoort audio files naar de shield cast spelen ze wel op high res af) maar Kodi of spmc (die ik gebruik) downsamplen stereo high res audio files blijkbaar altijd naar 48khz. Het is echt een specifiek probleem voor dit type files blijkbaar, want bijv. DTS HD audio van films speelt wel gewoon goed af (met spmc dan, want met de standaard Kodi app kreeg ik dat ook niet voor elkaar).

Hoe heb je DTS HD met spmc aan het spelen?  Bij lukt dat niet terwijl kodi dit wel doet. Ik ben  bij spmc de instellingen zoals deze in de wiki staan gebruikt.
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

jasjenl

#509
Quote from: fietser on August 18, 2016, 13:30:10
Hoe heb je DTS HD met spmc aan het spelen?  Bij lukt dat niet terwijl kodi dit wel doet. Ik ben  bij spmc de instellingen zoals deze in de wiki staan gebruikt.
Ik neem aan dat je deze bedoelt? https://github.com/koying/SPMC/wiki/Recommended-passthrough-audio-settings-for-SPMC%2C-NVIDIA-Shield-TV-and-AV-Receivers
Die heb ik ook zo gebruikt, bij mij werkte dat. Ik kreeg juist in Kodi DTS überhaupt niet aan de praat, vandaar dat ik spmc maar eens geprobeerd heb.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Maro

Heb net SB Player op de Shield gezet. Nu ziet mijn Roon server dit als een SBT eindpunt Zo kan je dus makkelijk de Shield als een volwaardige muziek streamer in zetten.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

zoldar

ff kijkeh, roon check, shield, check. Maar waar wil ik dat nu voor? Geluid gaat alleen via hdmi uit dan toch? Roon over mijn Marantz SR7009?
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Maro

Quote from: zoldar on August 18, 2016, 18:27:13
ff kijkeh, roon check, shield, check. Maar waar wil ik dat nu voor? Geluid gaat alleen via hdmi uit dan toch? Roon over mijn Marantz SR7009?

Tja, maar er zijn misschien ook mensen die alleen maar een receiver hebben. In mijn geval gaat de Shield naar de Meridian HD621 HDMI switch die het upscaled naar 96 khz. Kan daarna gewoon een ingang op de 861 toewijzen voor de Shield + roon en ik heb een 2e streamer naast de ID40. In theorie moet het nog beter klinken omdat de HD621 er tussen zit die alles upscaled.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

zoldar

Op zich wel iets om uit te proberen. Roon is super en de streamer in de SR7009 is WAARDELOOS. De SB Player is waar te vinden?
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Maro

Quote from: zoldar on August 18, 2016, 18:49:33
Op zich wel iets om uit te proberen. Roon is super en de streamer in de SR7009 is WAARDELOOS. De SB Player is waar te vinden?

Gewoon in de Play Store zoeken. Eenmaal geïnstalleerd ziet de Roon server de Shield als eindpunt. Werkt super. Ik heb de Shield + Roon een eigen input op de pre gegeven zodat hij meteen in mijn Trifield stereo stand gaat spelen. Als ik de Shield input zou gebruiken gaat de pre naar een surround modus die ik niet wil.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

A3-D

Quote from: zoldar on August 18, 2016, 18:49:33
Op zich wel iets om uit te proberen. Roon is super en de streamer in de SR7009 is WAARDELOOS. De SB Player is waar te vinden?

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.angrygoat.android.sbplayer

Maro

Quote from: A3-D on August 18, 2016, 22:37:19
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.angrygoat.android.sbplayer

Klopt, deze even installeren. Verder geen server oid selecteren. De Roon app herkende meteen een nieuwe Squeezebox.

De Shield bevalt me met de dag beter. Heb hem met SPMC goed aan de draai en kan prima leven met de (supervlotte) Netfix ondanks dat ik daar alleen stereo uit mee heb. De 861 maakt er wel een mooi surround plaatje van. Een andere bron is inmiddels overbodig geworden. Het is dat ik een ID40 Roon eindpunt in de 861 heb zitten, was dat een externe streamer geweest dan ging die nu ook de deur uit. Al met al na wat opstart problemen zeer tevreden inmiddels.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

katwax

Het blijkt dus inderdaad een beperking te zijn van Kodi op Android, probleem zit hem in het feit dat de Kodi app via de Android mixer moet en deze mixer zet dit naar 48Khz.
Shield heeft zijn eigen mixer waarbij ze het wel kunnen, maar deze spreekt waarschijnlijk direct met de onderliggende hardware.

Dit zou dus met alle Android boxen zijn, gelukkig zijn er nog alternatieve zoals Wetek welke ook Openelec kunnen draaien, in dat geval kan we dan rechtstreeks spreken met ALSA en moet men niet via een beperkte mixer zoals die op Android.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300


M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

muzikant

Quote from: muzikant on August 12, 2016, 13:03:24
bij mijn nvidea shield tv is er een probleem dat ik telkens nadat ik hem uitzet hij blokkeert,
  dan moet ik de speler van het stroomnet halen waardoor hij terug volledig opstart waarna hij terug functioneerd,
iemand een idee wat de oorzaak daarvan is?
dank bij voorbaat,
tot mijn vreugde kan ik melden datwanneer ik de player uit sleepstand haal het terug normaal opstart,hoe het komt weet ik niet,een update heb ik niet gezien,mijn dank voor de reactie's

ebi@

Die van wil nu spontaan niet meer via HDMI-CEC of de controller wakker worden. Kan hem alleen nog maar met de aan/uit schakelaar op het kastje zelf inschakelen. Helaas lijkt het dan wel op een volledige reboot en duurt het ongeveer 30 seconden tot het apparaat gebruiksklaar is.

Verder werd ik deze week spontaan getrakteerd op een mooie advertentie popup in het scherm voor één of andere game waar ik geen belangstelling voor heb. Hoop dat dit eenmalig was want anders gaat de Shield rechtsteeeks de kliko in, zit er niet op te wachten dat ik via mijn mediaplayer hiermee wordt lastig gevallen. Dan kan ik net zo goed weer gewoon TV gaan kijken.
Lyngdorf TDAI-1120 • Sonus Faber Cremona Auditor M

A3-D

Quote from: ebi@ on August 24, 2016, 23:35:19
...want anders gaat de Shield rechtsteeeks de kliko in...

Ik heb hier een hele mooie kliko staan, waar kan ik die Shield op komen halen? [emoji14]

M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300