Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

modde239

Quote from: surfingjohn on July 14, 2016, 14:32:53
Ik had gisteren Plex op de PC geïnstalleerd, dat liep als een zonnetje.
Echter vanochtend op advies uit de map Video, de series gehaald en een nieuwe map op de NAS aangemaakt met de naam Series.
Plex raakt hierdoor van slag, de helft blijft in films staan en de andere helft staat wel in de map Series, ook Plex compleet verwijderd en na herstart opnieuw geïnstalleerd, effect blijft hetzelfde, Plex valt nu dus al af.

Kodi ook op de PC geïnstalleerd, (na de wijziging van de mappen), die ziet wel alles netjes in de juiste mappen, echter mijn eerdere ervaringen met Kodi is dit geen garantie dat een Android speler (Shield) dit ook een op een overneemt.

Helaas is de aanbieding bij Coolblue met de afstandsbediening al weer weg, dat is balen, zit nu te twijfelen of ik moet wachten.

Vreemd hier op mijn laptop map films en een map series en Plex doet het gewoon.....houdt ze gescheiden.....

surfingjohn

Inderdaad vreemd, probleem is ontstaan na de splitsing van de mappen.
Denon AVR-2113 - Focal Chorus 816V -Focal Chorus CC800C - Focal Dome 2.0 - WD Live Tv Hub - Sony KDL 46EX650 BAE - BK XXLS 400

A3-D

Quote from: surfingjohn on July 14, 2016, 16:19:00
Inderdaad vreemd, probleem is ontstaan na de splitsing van de mappen.

Gewoon even je bibliotheek bijwerken en het probleem is gefixt!

surfingjohn

Dus niet.
Ik ga gewoon alles verwijderen, kijken of dat helpt.
Denon AVR-2113 - Focal Chorus 816V -Focal Chorus CC800C - Focal Dome 2.0 - WD Live Tv Hub - Sony KDL 46EX650 BAE - BK XXLS 400

road rebel

#454
Het merendeel van de problemen hier zijn totaal niet Shield TV gerelateerd maar eerder Kodi. Het is gratis en goed ondersteund, maar een gebruiksvriendelijke software dat is het niet. Plex is gemakkelijker. Belangrijk is het uit het hoofd zetten om door mappen te navigeren (wil je dat dan kan om het even welke mediaspeler).
Kodi en plex werken met het principe van mounten en scrapen.
Als de basis goed is dan gaat het vanzelf. Is dat het niet dan is het vaak een PitA!

Ik weet wel nog een voordeligere shield TV :-p

surfingjohn

Misschien heb je gelijk en moet ik maar op zoek naar een andere type mediaspeler.

Ik stream alleen maar films en series, meer doe ik er niet mee.

Ik weet wel nog een voordeligere shield TV :-p
En waar zou die te krijgen zijn?
Denon AVR-2113 - Focal Chorus 816V -Focal Chorus CC800C - Focal Dome 2.0 - WD Live Tv Hub - Sony KDL 46EX650 BAE - BK XXLS 400

J0ell

Quote from: A3-D on July 12, 2016, 22:42:26
Je kan op de Shield prima een USB naar optisch aansluiten, en dat werkt ook goed.

Quote from: road rebel on July 12, 2016, 18:06:04
Zal sowieso niet werken aangezien je via jouw TV het geluid laat lopen (optisch Out bij 99% van de TVs beperkt tot stereo als het om doorgeven van een HDMI bron betreft).

Het enige wat kan is NUC>HDMI> TV en NUC>optisch>receiver.

Er zijn ook NUC met standaard optisch uit (brix, misschien andere zoals de goedkopere bay trails). En delay is altijd wel op te vangen in receiver en/of Kodi/xbmc!

Een shield TV zal daar niets aan veranderen helaas want die heeft enkel HDMI output...

Heel erg bedankt allebei, ga ik daar even mee knutselen.
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

Kwabbernoot

Quote from: road rebel on July 14, 2016, 23:32:26
Het merendeel van de problemen hier zijn totaal niet Shield TV gerelateerd maar eerder Kodi. Het is gratis en goed ondersteund, maar een gebruiksvriendelijke software dat is het niet. Plex is gemakkelijker. Belangrijk is het uit het hoofd zetten om door mappen te navigeren (wil je dat dan kan om het even welke mediaspeler).
Kodi en plex werken met het principe van mounten en scrapen.
Als de basis goed is dan gaat het vanzelf. Is dat het niet dan is het vaan een PitA!

Ik weet wel nog een voordeligere shield TV :-p

Ik vind SPMC eigenlijk juist wel gebruiksvriendelijk. Zeker nu de Shield TV zelf de NAS al heeft gemount. Even naar de juiste map verwijzen, de juiste scraper aangeven (movie, TV of music), de map een naam geven en gaan. Alleen de beeld en audio instellingen zijn misschien niet helemaal 100% duidelijk en logisch. Maar goed, één keer daar doorheen lopen en je bent ook klaar. Ik vind het echt een top-apparaatje.  :pompom:

Groeten...

home@the movies

vandaag de shield binnengekregen,heel vreemd maar ik krijg geen Netflix 4K aan de praat laats staan HDR.
Nochtans zonder enig probleem wel netflix 4K op de Roku speler, geen flauw idee wat er aan de hand kan zijn, heb de speler rechtstreeks op de bron aangesloten zonder receiver of wat dan ook ertussen. Verschillende frequenties even doorlopen maar ook dat brengt geen verandering.
Ik krijg wel de lijst met beschikbare 4K series te zien maar als ik dan verder ga verandert het icoontje in HD ipv 4KUHD.

Aangesloten op de Sony VW320, ga later even op de andere projectoren testen, blijkbaar hebben een aantal onder jullie wel reeds HDR aan de praat gekregen op een HDR 4K tv?
Vaak ben ik diegene die af en toe hulp verleend maar nu heb ik zelf wat hulp nodig blijkbaar  ;D ;D

Gr
Werner

katwax

Quote from: home@the movies on July 22, 2016, 11:15:41
vandaag de shield binnengekregen,heel vreemd maar ik krijg geen Netflix 4K aan de praat laats staan HDR.
Nochtans zonder enig probleem wel netflix 4K op de Roku speler, geen flauw idee wat er aan de hand kan zijn, heb de speler rechtstreeks op de bron aangesloten zonder receiver of wat dan ook ertussen. Verschillende frequenties even doorlopen maar ook dat brengt geen verandering.
Ik krijg wel de lijst met beschikbare 4K series te zien maar als ik dan verder ga verandert het icoontje in HD ipv 4KUHD.

Aangesloten op de Sony VW320, ga later even op de andere projectoren testen, blijkbaar hebben een aantal onder jullie wel reeds HDR aan de praat gekregen op een HDR 4K tv?
Vaak ben ik diegene die af en toe hulp verleend maar nu heb ik zelf wat hulp nodig blijkbaar  ;D ;D

Gr
Werner
Upgrade van de shield gedaan? Na de laatste (of voorlaatste) update ging alles toch bij Leo op zijn Sony
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Nooff

Quote from: home@the movies on July 22, 2016, 11:15:41
vandaag de shield binnengekregen,heel vreemd maar ik krijg geen Netflix 4K aan de praat laats staan HDR.
Nochtans zonder enig probleem wel netflix 4K op de Roku speler, geen flauw idee wat er aan de hand kan zijn, heb de speler rechtstreeks op de bron aangesloten zonder receiver of wat dan ook ertussen. Verschillende frequenties even doorlopen maar ook dat brengt geen verandering.
Ik krijg wel de lijst met beschikbare 4K series te zien maar als ik dan verder ga verandert het icoontje in HD ipv 4KUHD.

Aangesloten op de Sony VW320, ga later even op de andere projectoren testen, blijkbaar hebben een aantal onder jullie wel reeds HDR aan de praat gekregen op een HDR 4K tv?
Vaak ben ik diegene die af en toe hulp verleend maar nu heb ik zelf wat hulp nodig blijkbaar  ;D ;D

Gr
Werner
Heeft de Sony toevallig een automatische detectie van HDCP 1.4/2.2? Ik had dit probleem namelijk ook met mijn Panasonic Tv. Door 2.2 te forceren was het probleem opgelost. Heeft de Sony ook een soort 4K pure direct stand?

home@the movies

Shied heeft de laatste firmware update gehad, dus dat zit snor. De Sony VV320 heeft een afzonderlijke HDMI ingang voor 2.2 en daar zit hij ingeplugd, dus dat zou het probleem ook niet mogen zijn.

home@the movies

Kan je trouwens ergens op de Shield zien wat Netfilx uitstuurt? op de oppo kan je door op de info knop te drukken zien welke resolutie netfilx uitgeeft en dat is wel handig.

papaleo

Quote from: home@the movies on July 22, 2016, 12:46:46
Shied heeft de laatste firmware update gehad, dus dat zit snor. De Sony VV320 heeft een afzonderlijke HDMI ingang voor 2.2 en daar zit hij ingeplugd, dus dat zou het probleem ook niet mogen zijn.

Bij mijn VW500 is alleen input2 hdcp 2.2
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

Quote from: papaleo on July 22, 2016, 16:35:11
Bij mijn VW500 is alleen input2 hdcp 2.2

Klopt, dat is ook bij de 320 het geval, en daar zit hij dus in maar het werkt niet.
Zal eens een ander account trachten aan te maken en zien of het daarmee werkt.


TopGun2010

Voor 4k moet je wel het 4k abo nemen en niet de gratis maand versie.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

kroetie

Quote from: TopGun2010 on July 29, 2016, 08:45:25
Voor 4k moet je wel het 4k abo nemen en niet de gratis maand versie.

Maand gratis aanmelden met 4k kan wel.
Is gewoon een maand gratis , welk abbo je ook kiest.
LG OLED65E6-Naim UQ2-Naim NAP100-B&W CM5-B&W PV1-B&W M1-B&W CMC-MARANTZ SR6004-MINIX-Popcorn hour A500

The Forest Stars

Quote from: kroetie on July 29, 2016, 10:03:45
Maand gratis aanmelden met 4k kan wel.
Is gewoon een maand gratis , welk abbo je ook kiest.

Hi KISS fan,
Waar kan je vinden welke series en/of films er in 4K worden uitgezonden op Netflix?


kroetie

Quote from: The Forest Stars on July 29, 2016, 11:51:42
Hi KISS fan,
Waar kan je vinden welke series en/of films er in 4K worden uitgezonden op Netflix?

Dat weet ik niet. Als je een gratis abbo aanmaakt (ook voor 4k) dan zie je het vanzelf in de app.
Of het ook ergens op het www staat weet ik niet.
LG OLED65E6-Naim UQ2-Naim NAP100-B&W CM5-B&W PV1-B&W M1-B&W CMC-MARANTZ SR6004-MINIX-Popcorn hour A500

TopGun2010

Ok, dacht dat alleen fhd bij de gratis maand mogelijk was.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

road rebel

En zoals zovaak al in het verleden: gisteren werd een of andere update gepusht en mijn hele systeem werkt niet meer. Blijkbaar een combinatie Shield TV + SPMC + Titan skin + Emby. Grrrr!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

jasjenl

Is er eigenlijk een mogelijkheid om via een app op de iPad muziek van een NAS op de shield af te spelen vergelijkbaar met hoe Spotify connect werkt, waarbij je dus niet perse de tv hoeft aan te zetten om te zien wat je aan het doen bent?
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

muzikant

bij mijn nvidea shield tv is er een probleem dat ik telkens nadat ik hem uitzet hij blokkeert,
  dan moet ik de speler van het stroomnet halen waardoor hij terug volledig opstart waarna hij terug functioneerd,
iemand een idee wat de oorzaak daarvan is?
dank bij voorbaat,

hully

ik heb een oled 4k met een shield en wil graag 3d.iso's bekijken met bijv. spmc maar krijg het niet voor elkaar.

kan de shield helemaal geen 3d.iso's aan?


fietser

Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.